Przejmowanie obozów w Mad Max | Aktywności poradnik Mad Max
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Przejmowanie obozów
Każdy teren obfituje w pewną ilość wrogich obozów, które możesz przejąć, aby zmniejszyć poziom zagrożenia w regionie. W większości z takich obozów znajdziesz sporo ciekawych rzeczy - dużo kawałków Złomu, przedmioty kolekcjonerskie, części projektowe, czy Złomobulans. Udane przejęcie obozu nagradzane jest także Złomem, który jest automatycznie przyznawany co pewien okres czasu. Dzięki temu jest to sposób na zapewnienie sobie stałej dostawy "gotówki".
Dodatkowo przejęcie wszystkich obozów i zrobienie tego w stu procentach (tzn. znalezienie wszystkich kawałków Złomu oraz innych elementów rozmieszczonych w obozie) niezbędne jest do odblokowania obozów w menu przedmiotów kolekcjonerskich. Często znalezienie ostatniego kawałku Złomu nastręcza nie lada problemów - skorzystaj wtedy z Trybu nagrywania, który może ułatwić to zadanie (pozwoli na szybkie zbadanie przynajmniej części obozu).
Przed wejściem do niektórych obozów możesz zgromadzić informacje na temat tego, co znajdziesz w środku. Aby to zrobić porozmawiaj z mieszkańcami Pustkowi w miejscach oznaczonych na mapie jako Spotkania wywiadowcze. Zwykle przekazują oni informacje dotyczące bocznych wejść czy słabych punktów ogarów.
Nim zdecydujesz się na szturm warto także wybadać ochronę przedpola obozu. Na tą składają się snajperzy, wieżyczki z przeciwnikami wystrzeliwującymi pociski oraz ochrona bramy. Wrogów tych możesz oznaczyć przez lornetkę. Przed zaatakowaniem obozu dobrze jest taką obronę wyeliminować. Najszybciej zrobisz to korzystając ze snajperki lub Grzmotu, na wcześniejszych etapach gry będziesz musiał korzystać z shotguna, harpuna bądź po prostu taranować wrogie wieżyczki. Strumień ognia przy bramie wyłączysz niszcząc zbiornik lub też, co nie zawsze jest możliwe, zakręcając odpowiedni zawór. Samą bramę możesz staranować, podrzucić materiały wybuchowe lub użyć harpuna - niektórych bram np. nie da się staranować, wtedy pole manewru zostaje nieco ograniczone.
Wejść do obozu może być więcej, dodatkowo warto czasami poszukać bocznych przejść. Znalezienie wąskiego przesmyku (zwykle oznaczonego żółtą farbą) lub też kontenera z literą "X", a czasami nawet linki pozwalającej na zjazd od razu do centrum obozu, pozwoli na ominięcie obrony przedpola i błyskawiczne wskoczenie w wir walki. Obronę możesz także spróbować zmylić podjeżdżając do obozu przejętym od przeciwników wozem (wsiadając do takiego pojazdu gra poinformuje Cię o tym, że jesteś niewykrywalny dla danej frakcji). Pamiętaj jednak, że zbyt długie pozostawanie w pobliżu przeciwników oraz opuszczenie pojazdu zdemaskuje Twoją postać. Niemniej możesz w ten sposób szybko pokonać drogę do obozu i wskoczyć do środka, nie martwiąc się ochroną przedpola.
Będąc już w środku musisz być gotowy tylko i wyłącznie na walkę. Każdy obóz, niezależnie od jego rodzaju, jest miejscem przebywania sporej grupy przeciwników. Ochrona obozu zależy od poziomu jego trudności - możesz to sprawdzić w podglądzie mapy, zaznaczając interesujący Cię obóz. Im więcej czaszek tym wrogowie będą liczniejsi, więcej pojawi się także silniejszych i uzbrojonych przeciwników.
Interesującym rodzajem wroga, którego spotkasz w niemal każdym obozie jest Wrzaskun - przeciwnik, który nie walczy, a wisi nad areną. Po wejściu na teren walki, gdzie ów Wrzaskun się znajduje aktywujesz pewien pasek. Jeżeli pozwolisz na jego zapełnienie przeciwnicy zostaną oznaczeni na czerwono, co zwiększy zadawane przez nich obrażenia i częstotliwość ataków (podobnie sytuacja ma się z obroną przedpola). Z tego też względu Wrzaskuna należy zwykle eliminować w pierwszej kolejności - czasami możesz go zastrzelić ze snajperki jeszcze przed wejściem do obozu. Jeżeli nie jest to możliwe najszybciej będzie użyć shotguna, a w przypadku braku pocisków musisz znaleźć zawór utrzymujący go na górze (jest on zwykle w pobliżu) i szybko nim pokręcić (jest to wyjście ostateczne, gdyż podczas tej czynności bardzo łatwo zostać zaatakowanym przez którego z przeciwników).
Każdy obóz ma inny wygląd i sporo miejsc do odkrycia, jednakże w większości przypadków do jego wnętrza prowadzi jedna lub dwie główne drogi. Jeżeli chcesz znaleźć wszystkie obiekty (Złom, Insygnia, itp.), a tym samym odblokować obóz "na 100%" szukaj wąskich przejść, drzwi otwieranych za pomocą łomu, kopnięcia lub materiałów wybuchowych oraz przejść przy krawędzi, a także tych na które możesz się wspiąć. Słowem: eksploruj - większość miejsc, w które możesz wejść/przejść oznaczona jest właśnie żółtą farbą.
Główną rzeczą, która wyróżnia obozy, jest ich typ. Każdy obóz przejmujesz wykonując inny rodzaj zadania. Są cztery zasadnicze typy obozów:
- Obóz wydobywczy - Twoim celem w takim obozie jest znalezienie pompy i wysadzenie jej. Pompa zwykle znajduje się w głębi obozu i broni jej ostatnia grupa przeciwników. Wysadzisz ją przy pomocy kanistra z benzyną, który każdorazowo znajdziesz w pobliżu pompy.
- Obóz przelewowy - w tego typu obozach Twoim zadaniem jest zniszczenie określonej ilości zbiorników. Dokonasz tego poprzez wysadzanie ich materiałami wybuchowymi (podpalony kanister, Grzmot) bądź strzelając w nie z shotguna. Zbiorniki znajdują się na terenie całego obozu, oznaczone zostają także jako cele na minimapie.
- Obóz Zgniłozęba - w tym obozie Twoim zadaniem jest pokonanie określonej liczby przeciwników. Zwykle część z nich będzie mogła unikać Twoich ciosów (wrogowie są szybcy), w starciach polegaj więc na kontratakach.
- Obóz ogara - ogar strzegący obozu stanowi rolę minibossa. Znajdziesz go zwykle w głębi obozu, wejście na arenę poprzedzone jest zbiornikiem z wodą. Generalnie walka z każdym ogarem wygląda podobnie - przeciwnicy Ci używają ataków, których nie możesz zablokować, dlatego każdorazowo polegaj na wykonywaniu uników i atakowaniu ogarów po ich szarży (uderzenia w plecy). Niekiedy możesz także wykorzystać płomienie palące się na arenie - ustawiaj się wtedy tak, aby mieć je za plecami. Pędzący w Twoją stronę ogar, po wykonaniu uniku, wpadnie pod strumień ognia. Czasami ogar nie walczy w pojedynkę. Towarzyszących mu przeciwników warto wykorzystać wtedy do naładowania furii. Ogar w szale może także zabijać Twoich wrogów, wystarczy trzymać ich pomiędzy postacią Maxa, a bossem. Ostatecznie każdy ogar jest na coś wrażliwy (ogień, furia, ostrze), czego powinieneś dowiedzieć się rozmawiając z mieszkańcami Pustkowi (Spotkanie wywiadowcze). Takie specyficzne ataki zadają wtedy dużo większe obrażenia.