Twierdze w Mad Max | Informacje o świecie poradnik Mad Max
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Twierdze
Każda większa lokacja na mapie jest częścią terytorium, które z kolei podlega jednej z napotkanych postaci fabularnych. Centrum takiego terytorium stanowi Twierdza. W miejscu tym otrzymujesz część zadań fabularnych oraz zadań pobocznych, związanych z daną postacią. W Twierdzy możesz się także schronić przed burzą. Ostatecznie jest to miejsce, gdzie odwieziesz znalezione samochody, aby je potem odblokować - tutaj także dokonasz zmiany pojazdu, jakim chcesz się poruszać (odpowiednia opcja uaktywniona zostaje przy zbliżeniu się do pojazdu Magnum Opus). W skrócie Twierdze stanowią niejako bazę wypadową zadań, a także pewnego rodzaju schronienie.
To, co czyni Twierdze wyjątkowymi miejscami, to możliwość budowania projektów oraz ulepszania Twierdzy. W każdym z takich miejsc jesteś w stanie wykonać szereg projektów, z których płyną wymierne korzyści. Aby skonstruować projekt niezbędne jest spełnienie pewnych wymogów. Standardowo jest to wykonanie jakiegoś zadania pobocznego, zgromadzenie odpowiednich części projektowych lub przyniesienie sporej ilości Złomu.
Aby sprawdzić wymagania podejdź do przezroczystego miejsca w Twierdzy - jest to miejsce, gdzie możesz skonstruować projekt. Żółta poświata oznacza konieczność spełnienia wymagań, niebieska pokazuje miejsca, gdzie projekt jest gotowy do budowy. Podchodząc bliżej sprawdzisz także opis danego projektu. Części, potrzebne do wykonania niektórych z nich, możesz również śledzić na mapie - zostaną wtedy zaznaczone lokacje miejsc, w których możesz je odszukać. Dopiero zgromadzenie wszystkich pozwoli na wykonanie danego projektu.
Pamiętaj, jeszcze, aby skonstruować go w Twierdzy, gdyż dopiero wtedy stanie się on aktywny. Przy każdej kolejnej wizycie w danej Twierdzy, w której zbudowałeś projekt, otrzymasz nagrodę (uzupełnienie amunicji, zdrowia, pewna ilość Złomu, itp.). Dodatkowo konstrukcja projektów wizualnie wpływa na wnętrze Twierdzy.
Uwaga: Nawet jeżeli nie jesteś zainteresowany rozbudową wszystkich Twierdz poświęć trochę czasu i rozbuduj te projekty, które Cię interesują tylko w jednej z nich. Korzystając z szybkiej podróży możesz do niej później szybko wracać wyłącznie po uzupełnienie zapasów.
Projekty
Zbiornik na wodę - podczas wizyty w Twierdzy Twoja manierka zostanie automatycznie uzupełniona.
Farma czerwi - podczas wizyty w Twierdzy odnowiony zostaje pasek zdrowia Maxa.
Zbrojownia - wizyta w Twierdzy odnawia amunicję (shotgun, noże, snajperka, Grzmot).
Szyb naftowy - uzupełnia poziom paliwa w pojeździe Magnum Opus.
Ekipa sprzątająca - Złom z każdego zniszczonego pojazdu (na terenie, na którym znajduje się Twierdza z tym ulepszeniem) będzie automatycznie zbierany i dodawany do stanu "konta".
Magazyn - kolejne ulepszenia (3 poziomy) zwiększają wygląd estetyczny Twierdzy.
Ekipa złomiarzy - podczas nieobecności w grze zbierany jest Złom, który zostanie Ci przekazany po ponownym włączeniu gry (wymagany tryb online).
Ekipa rozpoznawcza - odkrywa na danym terenie wszystkie Miejsca poszukiwań.
Pies i łazik - udostępnia pojazd Łazik Chuma, służący do znajdowania pól minowych.