Walka w pojazdach | Wyzwania w Mad Max poradnik Mad Max
Ostatnia aktualizacja: 29 lipca 2019
Walka w pojazdach
Wyzwania z tej kategorii dotyczą w większości niszczenia wrogich pojazdów. Przede wszystkim można tutaj rozróżnić typy zadań, polegające na zniszczeniu określonej liczby samochodów z określonej frakcji oraz, bardziej specyficzne, które wymagają konkretnego pojazdu i/lub rodzaju zniszczenia. Do zaliczenia zniszczenia musisz doprowadzić do eksplozji wrogiego pojazdu, przy czym liczy się także zniszczenie go poprzez strzał w zbiornik paliwa.
W wielu przypadkach musisz zniszczyć pojazd konkretnej frakcji - Scrotusa, Padliniarzy lub Szakali. Najwięcej pojazdów z pierwszej z nich znajdziesz na wszystkich terytoriach, przed obniżeniem zagrożenia. Dobrym miejscem na ich atakowanie są także konwoje - niszcz wszystkie pojazdy, oprócz ciężarówki lidera. Samochody odnowią się przy kolejnej próbie. Wiele z pojazdów Padliniarzay masz możliwość oglądać w trakcie Wyścigów Śmierci, jest to zarazem jedno z najlepszych miejsc na masową destrukcję. Pojazdy Szakali jest znaleźć nieco trudniej, zwykle poruszają się na terenie Wydm, głównie nocną porą. W pewnych miejscach (np. okolice Miejsca poszukiwań 1.1 na mapie Wydmy - Region Wydm) pojazdy te respawnują się po użyciu szybkiej podróży. Namierzenie takiego miejsca pozwoli Ci na szybkie niszczenie samochodów, kilka rund i będzie po sprawie.
Niszczenie pojazdów można także połączyć z innymi zadaniami, np. tymi, które wymagają użycia konkretnego pojazdu lub sposobu. Dzięki temu w łatwy sposób połączysz dwa zadania, wykonując je w tym samym czasie.
Podstawowe wyzwania
Poniżej zaprezentowane wyzwania są najprostszym typem, część z nich zapewne wykonasz podczas eksploracji i innych zadań głównych/pobocznych.
Padliniarz - zniszcz 10 pojazdów Padliniarzy.
Podbijam stawkę - zniszcz 50 pojazdów Padliniarzy.
Szczenię wojny - zniszcz 10 pojazdów Scrotusa.
Pies wojny - zniszcz 50 pojazdów Scrotusa.
Spedytor - zniszcz 5 pojazdów Szakali.
Poganiacz - zniszcz 20 pojazdów Szakali.
Bezpieczny seks - zniszcz przez przycieranie 6 pojazdów. Najlepszym miejscem na niszczenie pojazdów przez przycieranie jest atakowanie konwojów - kolumna pojazdów jadących w tą samą stronę stanowi świetny cel. Upewnij się tylko, czy zamontowałeś odpowiednie felgi.
Strzelba przeznaczenia - zabij przy użyciu strzelby 10 kierowców. Najprościej będzie atakować pojazdy na terytorium Jeeta, gdyż są one nieopancerzone. W innym wypadku wykorzystaj harpun, aby oderwać osłonę drzwi przed oddaniem strzału.
Pit stop - przy pomocy harpuna oderwij 5 opon poruszających się pojazdów (wymagane ulepszenie).
Wielkie bum za dolara - korzystając ze strzelby zniszcz 15 zbiorników z paliwem, zamontowanych na wrogich pojazdach.
Oto Wielki Wódz - pokonaj 3 przeciwników, mając zamontowany silnik V8 (odblokujesz go w misji fabularnej).
Szturch, szturch - zniszcz 5 pojazdów taranując je bokiem.
Grzmotobicie - zniszcz 5 pojazdów przy użyciu Grzmotu.
Cierń w boku - zniszcz 5 pojazdów wjeżdżając im w bok.
Chyba śnisz - używając Grzmotu zniszcz 3 patrole. Mowa tu konkretnie o pojazdach, z których zeskakują przeciwnicy - znajdziesz je głównie na terytorium Krwistobrodego.
Efekt Morrisona - podczas burzy zniszcz 3 pojazdy, prowadząc Magnum Opus. Najszybciej będzie, gdy zaraz po rozpoczęciu sztormu, zaatakujesz konwój.
Łączenie wyzwań
Niszczenie pojazdów
Jak zostało wspomniane wcześniej, warto łączyć niektóre wyzwania, szczególnie te trudniejsze bądź wymagające większej absorbcji i przygotowań. Niżej wszyczególnionych zostało kilka zadań, które warto wykonać wymaganym pojazdem, aby jednocześnie móc zaliczyć dwa wyzwania.
Czołówka - przy użyciu dopalacza zniszcz 12 pojazdów uderzeniem czołowym (nie zapomnij o wyposażeniu się w możliwie najcięższy taran).
Święta jazda - prowadząc Archanioła Cudowny Cień zniszcz 12 pojazdów.
Strzelanie ze snajperki
Problemem podczas niszczenia czegokolwiek ze snajperki jest szybkośc wrogich pojazdów, które zwykle zdążą się oddalić, nim Max zajmie miejsce z tyłu pojazdu. Lekarstwem na tego typu wyzwania może być zwrócenie uwagi wrogich samochodów, a następnie zajęcie miejsca z tyłu. Wystawisz wtedy Magnum Opus na taranowanie przeciwników, będziesz miał jednak kilka chwil, aby przymierzyć ze snajperki i zniszczyć wrogi pojazd. Drugim sposobem jest znalezienie się na trasie konwoju i wypatrzenie go z daleka. Następnie ustaw się w odpowiednim miejscu, tak, aby mieć konwój przed sobą. Pozwoli to na spokojne oddanie kilku strzałów nim ten zbliży się do Twojej pozycji.
UWAGA! Najłatwiejszym sposobem na ukończenie trzech wyzwań jest wzięcie udziału w wyścigu, w którym występuje Prawo Wojny. Zaraz na początku wyścigu wyciągnij snajperkę i zacznij strzelać.
Przebijacz opon - przestrzel ze snajperki 2 opony poruszających się pojazdów.
Wyceluj i strzelaj - przestrzel ze snajperki 2 zbiorniki z paliwem poruszających się pojazdów.
Prawo dnia - prowadząc Archanioła Prawo Wojny zniszcz ze snajperki 2 zbiorniki z paliwem poruszających się pojazdów.
Przycieranie
Przycieranie możliwe staje się po odblokowaniu odpowiedniego rodzaju felg. Zadanie to najprościej jest wykonać na konwoju. Ciężarówka lidera nie zbacza zbytnio z trasy, więc jej uczepienie pozwoli na kilka sekund przycierania. Innym sposobem jest udział w Wyścigach Śmierci i przycieranie zaraz po starcie pierwszego dogonionego pojazdu. Następnie po jego zniszczeniu opuść wyśg i rozpocznij od początku, powtarzając do skutku.
Nieznajomy w pociągu - przycieraj bok drugiego samochodu przez przynajmniej 5 sekund.
Byle czysto - prowadząc Archanioła Maszynka do Mięsa zniszczy 5 pojazdów poprzez przycieranie.
Skoczkowie
Najtrudniejsze w wykonaniu tych wyzwań może być znalezienie odpowiedniego rodzaju przeciwników. Większość konwojów na terytorium Krwistobrodego posiada w swoim składzie właśnie takie pojazdy, na pokładzie których znajduje się kilku skoczków. Najszybciej będzie lokalizować takie konwoje i podjeżdżać blisko, aby przeciwnicy mogli zeskakiwać na Twój pojazd. Część z nich nadzieje się na kolce, resztę po prostu zrzucaj, w ten sposób wykonując oba wyzwania jednocześnie. Powtórzenie tej czynności kilka razy pozwoli na ich zaliczenie.
Mordercze drgawki - strąć z Magnum Opus 10 skoczków, bez użycia broni (gwałtowne skręty, użycie przyśpieszenia).
Lep na muchy - używając kolców przeciw skoczkom (wymagane ulepszenie) zabij 15 przeciwników.
Specyficzne pojazdy
Poniższy zestaw wyzwań dotyczy specyficznego rodzaju pojazdów, którymi musisz jechać, bądź które musisz zniszczyć. Nie ma najmniejszego sensu w jeżdżeniu po mapie i szukaniu tego rodzaju samochodów - istnieje sposób znacznie szybszy i wydajniejszy. Przede wszystkim w menu Do zebrania możesz sprawdzić stan posiadanych pojazdów. Odblokujesz je poprzez znalezienie na mapie i przywiezienie do którejkolwiek z twierdz bądź wygranie Wyścigu Śmierci określonym typem pojazdu. Dzięki temu masz możliwość jego wyboru za każdym razem, gdy w twierdzy zbliżasz się do pojazdu Magnum Opus. Następnie wyjedź wybranym wehikułem przed twierdzę i wezwij Chumbucketa z Magnum Opus. Możesz wtedy wykorzystać pojazd do zniszczenia go będąc na pokładzie Magnum Opus. Inną możliwością jest skorzystanie z Wyścigów Śmierci, w którym biorą udział wybrane modele pojazdów.
To gra dla dwojga - prowadząc Młota zniszcz 3 dowolne pojazdy.
Aż polecą iskry - prowadząc Boczniaka albo Ugniatarkę zniszcz ten sam typ pojazdu.
Mój mały przyjaciel - prowadząc Łazik Chuma zniszcz 3 pojazdy.
Kebab ze Scrotusa - prowadząc Kolczatkę zniszcz 1 pojazd Scrotusa.
Rozjechać Szakala - prowadząc Zgniatacza zniszcz 1 pojazd Szakali.
Wybicie - jadąc Łazikiem Chuma 3 razy wykonaj dwusekundowy skok, nie używając skoczni (najprościej tego dokonać zeskakując z wysokiego urwiska). Odpowiednie miejsce znajdziesz jadąc maksymalnie na zachód od Twierdzy Spojówki. Zeskakując z tego dużego klifu możesz bezproblemowo zaliczyć wszystkie zadania, które wymagają dłuższego lotu.
Wielkie grillowanie - zniszcz za pomocą rury, z której wydobywa się ogień, 5 pojazdów, używając Ognistego pogromcy, Ogniomistrza lub Smolignata.
Podpisane i zapieczętowane - zniszcz 1 pojazd za pomocą min wypuszczanych przez Burzyciela.
Zabójca robali - jadąc Bumbalem zdetonuj go i zabij 1 wroga.
Potrawka - mając zamontowany najlepszy taran zniszcz poprzez czołowe taranowanie 5 pojazdów typu Taranator lub Młot.
Archaniołowie
Ostatnia część wyzwań związana jest z użyciem specyficznego Archanioła. Podobnie jak w powyższej kategorii, użyj tutaj pojazdów z własnej kolekcji bądź skorzystaj z Wyścigów Śmierci.
Ognisty podmuch - prowadząc Archanioła Krwawy Anioł zniszcz 2 pojazdy Ognisty pogromca.
Anioł bez skrzydeł - prowadząc Archanioła Władca Szos wykonaj trzysekundowy skok, nie używając skoczni (podobnie jak powyżej: dobrze się rozpędź nad jakąś przepaścią). Odpowiednie miejsce znajdziesz jadąc maksymalnie na zachód od Twierdzy Spojówki. Zeskakując z tego dużego klifu możesz bezproblemowo zaliczyć wszystkie zadania, które wymagają dłuższego lotu.
Stan skuteczności - prowadząc Archanioła Trumna 5 razy zniszcz 2 wrogie pojazdy w odstępie 5 sekund. Najprościej bedzie zniszczyć dwa stacjonujące obok siebie pojazdy, za jedym zamachem (skorzystaj z Grzmotu lub płomieni).
Proszę jechać szybciej - prowadząc Archanioła Kolec Prawości utrzymuj pełną prędkość przez 1,9 mili (dobrze sprawdzi się autostrada lub teren na Wydmach).
Bądźmy wyjątkowo precyzyjni - prowadząc Archanioła Aurelian Czujny zniszcz podczas burzy 1 pojazd.
Butem w ząb - prowadząc Archanioła Złodziej Dusz pokonaj 1 pojazd Zgniłozęba. Odpowiednie samochody znajdziesz na terenie Smażyciela.
Spalić pogan - prowadząc Archanioła Tytan Cnoty zniszcz 15 pojazdów Padliniarzy.
Spalić podłych - prowadząc Archanioła Tytan Cnoty zniszcz 15 pojazdów Scrotusa.
Spalić demony - prowadząc Archanioła Tytan Cnoty zniszcz 15 pojazdów Szakali.
Wyzwania wymagające burzy
Niektóre z opisanych tutaj zadań wymagają do ukończenia burzy. Niestety, ta zdarza się raczej rzadko. Najczęściej dzieje się to w momencie wychodzienia z twierdzy, możesz więc kilkukrotnie próbować wczytywać grę i liczyć na burzę. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z terenu o nazwie Wielka Pustka, który znajduje się de facto poza mapą. Najlepsze miejsce to klif, maksymalnie na zachód od Twierdzy Spojówki. Możesz tam wykonywać skoki oraz spróbować zniszczyć wymagany pojazd (pojedź nim i wezwij Chuma). Trik polega na zepchnięciu samochodu w przepaść. Gdy zaczniesz otrzymywać obrażenia szybko zniszcz pojazd i uciekaj, aby dane zadanie zostało zaliczone (nie możesz zginąć). Gdy tylko zaczniesz otrzymywać obrażenia możesz to potraktować jako burzę, dlatego też w pewnych wypadkach warto spróbować w ten sposób.