Horizon Forbidden West: Żyraf (Solanka) - lokalizacja Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Horizon Forbidden West znajdziecie lokalizację Żyrafa (Tallnecks) dostępnego w regionie Solanka.
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2022
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera lokalizację Żyrafa (Tallnecks) dostępnego w regionie Solanka. To specjalne aktywność, która odkrywa sporą części mapy. Warto jednak pamiętać o tym, że jedynie ukazuje teren, a nie odblokowuje poszczególnych aktywności. Oznacza to, że na mapie zaroi się Wam od znaków zapytania, które samodzielnie będziecie musieli odkryć.
Nagrody za ukończenie
- 7500 PD
- 2 punkty umiejętności
- Ujawnienie części mapy
Lokalizacja
Ten Żyraf jest częścią Kotła IOTA. Ten znajdziecie w górach, w północnej części tego regionu. Na screenie powyżej została pokazana jego dokładna lokalizacja.
Rozpoczęcie
Żyraf pojawi się w głównej arenie, zaraz obok rdzenia. Cała sekwencja z nim zacznie się po przejęciu tego elementu. Wcześniej wykonujecie zadania czysto przynależące do kotła i po przejęciu rdzenia niby się one zakończą. "Niby" ponieważ kocioł zostanie ukończony, zdobędziecie informacje z rdzenia, a nawet możecie dostać osiągnięcie, ale nie wyjdziecie z tego miejsca bez wykonania zadań z Żyrafem. To on wyprowadzi Was na powierzchnię.
Szybkie przypomnienie, z kotła nie da się przenieść korzystając z szybciej podróży. Przy okazji punkty za wykonanie kotła otrzymacie dopiero po wyjściu na powierzchnię.
Dotarcie na szczyt
Po aktywacji rdzenia Żyraf ożyje. Waszym zadaniem jest wskoczenie w lukę pomiędzy nim, a areną. Oznaczyliśmy ją na screenie powyżej.
Reszta zadania nie różni się bardzo od tego co robiliście już w innych kotłach. Musicie przejmować czerwone mechanizmy, aby umożliwiały Wam przejście dalej. Zaraz za pierwszym z takim będzie sekwencja wymagająca trochę zręczności. Aloy zmuszona jest do przeskakiwania po poruszających i chowających się platformach. Odpowiednio kalkulujcie swoje ruchu tak, aby bezpiecznie dotarła na drugą stronę przepaści.
Idąc dalej natkniecie się na przeciwników. Jeśli nie chcecie z nimi walczyć, nie musicie. Obok jest most, który przepuści Was dalej bez żadnego problemu. Zabijanie wrogów jest jednak bardzo przydatne. Dzięki niemu zdobywacie dodatkowe punkty PD oraz surowce do rozbudowy broni czy do tworzenia amunicji.
Następnie traficie na dwie sekwencje wspinaczkowe. W jednej będziecie zmuszeni do przejścia po dwóch poruszających się obiektach, z których możecie spaść. Wyczekajcie do momentu, w którym świecące elementy się podniosą, aby bez problemu po nich przejść.
Kawałek dalej czeka Was coś, czego wcześniej w kotłach nie było. Waszym zadaniem będzie wskoczenie na wyższe piętro po poruszających się w pionie elementach. Najlepiej będzie wskoczyć na pierwszy z nich, dojechać jak najwyżej, a następnie powoli przeskakiwać w lewą stronę, aż dotrzecie do stabilnej platformy.
Waszym kolejnym zadaniem jest dostanie się jeszcze wyżej. W tym celu użyjcie elementu, do którego możecie przyciągnąć się linką z hakiem. Oznaczyliśmy to miejsce na screenie powyżej, aby na pewno rzuciło się Wam w oczy.
Na górze zobaczycie mechanizmy, których możecie się złapać. Wyczekajcie do momentu, gdy mechanizm będzie przed Wami, a następnie skoczcie w jego stronę. Aloy powinna bez problemu się złapać, o ile nie będziecie wykonywać żadnych dodatkowych ruchów.
Ten mechanizm zaniesie Was prosto nad ramię, z którego doskoczycie na szczyt Żyrafa. Musicie jedynie puścić się go w momencie, gdy będziecie centralnie nas ramieniem. Dzięki temu Aloy skoczy w wyznaczone miejsce.
Jeśli zeskoczycie szybciej, możecie wpaść prosto w przepaść, a wtedy na nowo trzeba będzie powtarzać całą sekwencję od ostatniego punktu zapisu.
Po wejściu na głowę Żyrafa przygotujcie się do strzałów. Wokół będzie się bowiem roić od przeciwników. Ich ataki mogą zrzucić Was z maszyny.
W pewnym momencie podróży zobaczycie jednak sporej wielkości osłonę, która zagrodzi Wam przejście dalej. Musicie zeskoczyć z żyrafa i udać się inną drogą.
To naprawdę nic bardzo trudnego. Wystarczy przejąć dwa mechanizmy, które blokują drzwi i przejść przez korytarz stworzony z kabli. Dzięki temu miniecie osłonę.
Następnie jedynie stańcie na krawędzi i skoczcie na żyrafa, gdy będzie w okolicy. Wylądujecie na jego plecach, ale wspięcie się na górę dla Aloy nie będzie żadnym problemem. Po przejęciu żyrafa ukończycie tę aktywność. W nagrodę otrzymacie 10000 PD i 3 punkty umiejętności.
Ukaże ona przed Wami sporą część lokacji. Warto jednak pamiętać, że do tych znaków zapytania należy dojść samemu i przekonać się, co się za nimi kryje.