Horizon Forbidden West: Kolebka ech (Cradle of Echoes) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Kolebka ech – odnalezienie Bety, starcia z Widmami (Specter).
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Kolebka ech (Cradle of Echoes). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak odblokować zadanie zbadania placówki w górach, gdzie odnaleźć Betę, jak rozwiązać zagadkę z otwarciem kapsuły i jak pokonać widma (Specter).
- Nagrody za ukończenie misji
- Odblokowanie zadania
- Obejrzenie ciała Zenitki (Examine the Zenith's corpse)
- Zbadanie pola bitwy (Investigate the battlefield)
- Zbadanie placówki (Investigate the facility)
- Przeszukanie placówki w poszukiwaniu obiektu (Search the facility for the Asset)
- Obejrzenie konsoli (Examine the console) - zagadka z wprowadzeniem kodu
- Zabicie Widma (Kill the Specter)
- Opuszczenie placówki (Exit the facility)
- Zbadanie broni (Examine the weapon)
- Rozmowa z Varlem i klonem (Talk to Varl and the Clone)
Nagrody za ukończenie misji
- 15000 PD
- 2 punkty umiejętności
- odblokowanie interakcji z Betą w Bazie - zajmie ona jeden z niższych poziomów kryjówki
Odblokowanie zadania
Do odblokowania tej misji dojdzie po tym jak odzyskacie jedną z funkcji GAI - ETER, POSEJDON lub DEMETER. Podczas rozmowy z GAJĄ w Bazie dowiecie się o otrzymaniu podejrzanej transmisji i zostaniecie wysłani do zbadania źródła sygnału w górach.
Po odblokowaniu tej misji wszystkie inne główne questy zostaną wstrzymane i nie będzie też możliwe swobodne podróżowanie po świecie. Musicie zaliczyć od razu nowo otrzymane zadanie żeby ponownie odblokować inne misje i aktywności. Na potrzeby rozpoczęcia wyprawy dotrzyjcie do Varla i Erenda przy wyjściu z bazy i potwierdźcie chęć wyruszenia w podróż.
Obejrzenie ciała Zenitki (Examine the Zenith's corpse)
Po obejrzeniu cut-scenki z walki w górach podejdźcie do zwłok Zenitki. Ich oględziny pozwolą ustalić, że buntownikom udało się przebić przez tarczę energetyczną Verbeny.
Zbadanie pola bitwy (Investigate the battlefield)
W odnajdywaniu rzeczy do zbadania może pomagać Wam fokus - będzie oznaczał te miesjca na fioletowo. Zbadajcie zniszczone widmo, zwłoki leżące za krzakami, sprzęt kempingowy w obozowisku oraz zwęgloną broń (Charred Weapon), która posłużyła buntownikom do zaatakowania Zenitki. Do ostatniego przedmiotu powrócicie jeszcze w końcowej części questu.
Po przeszukaniu okolicy powróćcie do Erenda, a następnie dotrzyjcie do dużej dziury w ziemi, obok której stoi Varl.
Zbadanie placówki (Investigate the facility)
Wejdźcie do dużej dziury, która doprowadzi Was do podziemnego kompleksu. Uwagę Aloy zwróci centralny procesor i musicie do niego dotrzeć, by dokładniej zbadać konsolę dostępu. Odkryjecie, że znaleźliście się w laboratorium (Ninmah Research Lab).
Przeszukanie placówki w poszukiwaniu obiektu (Search the facility for the Asset)
Główna trasa przeprawy przez placówkę jest liniowa, aczkolwiek po drodze możecie rozglądać się za opcjonalnymi skarbami do dodania do inwentarza. Szczególnie wartościowy łup składowany jest w jednym z sejfów.
Obejrzenie konsoli (Examine the console) - zagadka z wprowadzeniem kodu
Trasa podróży doprowadzi Was do konsoli, która będzie wymagała wprowadzenia kodu. Jest to prosta zagadka, której rozwiązanie znajduje się w komunikacie otrzymanym na samym początku questu. Możecie też w tym celu zajrzeć do inwentarza i odszukać znajdźkę - notatkę SOS z kodem.
Prawidłowa kombinacja to 237. Wprowadzenie jej doprowadzi do pojawienia się kapsuły z klonem Aloy - Betą.
Zabicie Widma (Kill the Specter)
Po obejrzeniu cut-scenki z Betą otrzymacie ostrzeżenie o zbliżającym się pierwszym Widmie - to jedna z elitarnych kategorii maszyn. W oczekiwaniu na przybycie Widma możecie rozstawić pułapki w centralnej sali i najlepiej, żeby były to ich kwasowe odmiany.
Po przybyciu Widma dobrym pomysłem będzie zeskanowanie go fokusem po to żeby dodać nowy wpis do katalogu maszyn. Możecie się z nim zapoznać żeby poznać unikalne elementy pancerza Widma i dowiedzieć się, że jego słabościami są żywioły kwasu i plazmy.
Do atakowania bossa początkowo używajcie pocisków wykorzystujących wspomniane powyżej żywioły, przy czym sprawdzą się również strzały specjalizujące się w odrywaniu elementów pancerza maszyn (Tear).
Widmo w przypadku walki na dystans polega na działkach. Chowajcie się za zasłonami lub biegajcie / skaczcie na boki.
W przypadku walki w zwarciu Widmo jest w stanie polegać na silnych zamachnięciach oraz na swego rodzaju szarżach. W obu przypadkach uniwersalną taktyką jest odskakiwanie na bok, żeby ograniczyć ryzyko otrzymania obrażeń.
Kontynuujcie walki do momentu pozbawienia Widma całego paska energii i nie zapomnijcie go po wszystkim przeszukać, żeby zdobyć cenny łup.
Opuszczenie placówki (Exit the facility)
Musicie wyruszyć z powrotem w stronę dużego tunelu, którym wcześniej zdołaliście wejść do placówki. Po powrocie na powierzchnię dowiecie się, że pojawiło się drugie Widmo.
Konfrontacja z drugim Widmem jest utrudniona, bo domyślnie ma ono włączoną wielką tarczę energetyczną. Musicie doprowadzić do zaatakowania Widma z zaskoczenia. Wyruszcie w prawo i przekradajcie się polegając na wysokiej trawie.
Docelowo dotrzecie do wraku niszczyciela. Zauważcie, że ma on nadal na grzbiecie działko - ciężką broń (Ravager Cannon). Użyjcie dowolnej broni dystansowej żeby trafić w działko i doprowadzić do jego odczepienia.
Podnieście ciężką broń i zacznijcie ostrzeliwać Widmo do momentu wyczerpania zapasów amunicji.
Przełączcie się na broń z inwentarza Aloy strzelającą pociskami z kwasem / plazmą i stosujcie ataki oraz uniki poznane w poprzedniej walce żeby rozprawić się z drugą elitarną maszyną.
Zbadanie broni (Examine the weapon)
Po obejrzeniu scenek przerywnikowych musicie powrócić do uszkodzonej broni pozostawionej na małym wzgórzu. Można ją teraz bezpiecznie zbadać wciskając przycisk interakcji. Bohaterowie automatycznie powrócą do Bazy.
Rozmowa z Varlem i klonem (Talk to Varl and the Clone)
W celu spotkania się z klonem - Betą musicie skorzystać ze schodów prowadzących na niższy poziom Bazy. Dotrzyjcie do wskazanych drzwi. Aloy po zaliczeniu rozmowy z Varlem wejdzie do środka. Gra podczas spotkania z Betą pozwoli Wam zadać szereg dodatkowych pytań. Do Bety możecie też powracać w dalszej części kampanii - pozostanie ona w tym samym pomieszczeniu.
Misję możecie zakończyć docierając do sali z kopułą i odbywając rozmowę z GAJĄ. Gra z powrotem odblokuje wszystkie pozostałe zadania i opcję swobodnego podróżowania po mapie świata.