Horizon Forbidden West: Na czubku lancy (The Point of the Lance) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Na czubku lancy (The Point of the Lance) – wizyta w Południku, Avad.
Ostatnia aktualizacja: 17 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Na czubku lancy (The Point of the Lance) z wizyty w Południku (Meridian). Poniższa solucja podpowiada m.in. jak zaliczyć wspinaczkę do podstawy iglicy, z kim spotkać się w trakcie wizyty w Południku oraz jak opuścić Południk.
- Nagrody za ukończenie misji
- Zbadanie sfery, która mieściła HADES (Examine the orb that contained HADES)
- Wspinaczka do podstawy iglicy (Climb up to the base of the Spire)
- Porozmawianie z przyjaciółmi (Talk to your friends)
- Zmodyfikowanie włóczni w warsztacie (Modify your spear at a Workbench)
- Powrót do Marada i Varla (Return to Marad and Varl)
Nagrody za ukończenie misji
- 1500 PD
- Włócznia czempionki - to ulepszona wersja standardowej włóczni Aloy, która jest w stanie gromadzić i wyzwalać energię, jest ona powiązana m.in. z unikalną umiejętnością Wybuch rezonatora
- odblokowanie głównej misji Ku granicy
Zbadanie sfery, która mieściła HADES (Examine the orb that contained HADES)
Misja ta rozpocznie się po przybyciu do Południka (Meridian) znanego z pierwszej części serii. Po wstępnej rozmowie z Maradem dotrzyjcie do wielkiej sfery nadającej się do zbadania.
Wspinaczka do podstawy iglicy (Climb up to the base of the Spire)
Zlokalizujcie pierwsze żółte elementy żeby ustalić miejsce rozpoczęcia wspinaczki. Podczas jej zaliczania Aloy musi kilka razy wykonać skok za siebie i aktywuje się go pojedynczym wciśnięciem Kółka (nie trzeba wychylać lewej gałki w stronę docelowej półki).
W górnej części wspinaczki pomóżcie sobie przyciągaczem do przesunięcia pokazanego na obrazku wysięgnika. Pozwoli to Wam na niego przeskoczyć i zbliżyć się do centralnej konstrukcji.
Przyciągacza musicie też użyć do wyrwania kratki z powyższego obrazka. Doprowadzi to odsłonięcia nowego zaczepu - dla przypomnienia musicie wykonać skok w jego stronę i wcisnąć X gdy tylko pojawi się ikona użycia chwytu (Grapple).
Końcowa część wspinaczki nie zaskoczy Was niczym nowym. Na górze załączy się scenka przerywnikowa.
Porozmawianie z przyjaciółmi (Talk to your friends)
Powróćcie do miejsca, w którym stoją towarzysze. Pojawi się Avad i otrzymacie część włóczni czempionki (Champion's Spear).
Pojawi się opcjonalny cel misji porozmawiania ze zgromadzonymi w okolicy osobami. Kandydaci do rozmów to:
- Avad
- Nasadi i Itamen
- Uthid i Vanasha
Podczas rozmowy z Avadem możecie dodatkowo wybrać rodzaj reakcji Aloy mający określić jej ogólne nastawienie do rozmówcy. Nie jest to żaden ważny wybór, który mógłby wpłynąć na przebieg całej gry. Wasza decyzja może jedynie zmienić dalszy przebieg rozmowy i ewentualne kolejne spotkania z tą samą postacią.
W odbywanych rozmowach pojawiają się też zwykłe opcje dialogowe. Możecie je opcjonalnie wybierać żeby poruszyć dodatkowe tematy lub od razu decydować się na wariant dialogowy kończący dane spotkanie.
Zmodyfikowanie włóczni w warsztacie (Modify your spear at a Workbench)
W lokacji, w której przebywacie, znajduje się warsztat. Po wejściu w interakcję ze stołem potwierdźcie chęć ulepszenia włóczni. Jej nowy wariant będzie "kompatybilny' ze specjalnym atakiem Wybuch rezonatora, który możecie odblokować w dalszej części gry za punkt umiejętności.
Powrót do Marada i Varla (Return to Marad and Varl)
Po tym jak załatwicie wszystkie sprawy w okolicy i opcjonalnie zbadacie wszystkie unikalne miejsca możecie zagadać do Marada i Varla. W trakcie rozmowy potwierdźcie chęć wyruszenia w podróż - to prawa opcja dialogowa.