Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie Horizon Forbidden West poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Osobliwość (Singularity) – baza Zenitów, Erik, finałowy boss Widmo Prime.

Ostatnia aktualizacja: 28 lutego 2022

Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia finałowej głównej misji Osobliwość (Singularity). Nasza solucja podpowiada m.in. jak awansować do finału kampanii, jak omijać lub atakować widma w drodze do wieży startowej, jak pokonać Erika (bossa Zenitów), jak dotrzeć na szczyt wieży startowej i jak rozprawić się z finałowym bossem Widmo Prime (Specter Prime).

Nagrody za ukończenie misji

  1. 28000 PD
  2. 2 punkty umiejętności
  3. złote trofeum za ukończenie gry - otrzymacie je niezależnie od wybranego poziomu trudności

Zebranie towarzyszy (Assemble your companions)

Użyjcie szybkiej podróży żeby przenieść się z powrotem do Bazy - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Użyjcie szybkiej podróży żeby przenieść się z powrotem do Bazy. Obejrzyjcie scenkę przerywnikową, w której wezmą udział m.in. Sylens oraz Tilda. Przejdźcie następnie do sali, w której przebywała wcześniej GAJA i wciśnijcie Trójkąt żeby doprowadzić do spotkania ze wszystkimi towarzyszami i zaplanowania ataku na główną siedzibę Zenitów.

Podróż do punktu zbornego (Go to the rendezvous point) - punkt bez powrotu

Za niedługo dotrzecie do nieoficjalnego punktu bez powrotu (point of no return) - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Za niedługo dotrzecie do nieoficjalnego punktu bez powrotu (point of no return). Przystąpienie do głównej części finałowego zadania (podróż na wyspę Zenitów) uniemożliwi Wam swobodne podróżowanie po świecie gry. Będziecie musieli najpierw doprowadzić finałowy quest do końca. Na szczęście możliwe jest zajmowanie się pobocznymi aktywnościami także po skończeniu głównej fabuły. Nie musicie już teraz zainteresować się dokończeniem pobocznych questów czy opcjonalnych aktywności. Żadna z tych rzeczy nie przepadnie i będą one dostępne w ramach "fazy endgame".

Zanim wyruszycie poza Bazę może opcjonalnie odbyć rozmowy z poszczególnymi towarzyszami przebywającymi w kryjówce drużyny. Spotkania z towarzyszami możliwe też będą po zakończeniu głównego wątku fabularnego, choć wtedy będą utrudnione i nie wszystkie tematy rozmowy mogą być dostępne.

Planowane miejsce spotkania jest w południowej części mapy, w sąsiedztwie wyspy z placówką Zenitów. Po dotarciu na miejsce wejdźcie w interakcję z ogniskiem żeby przywołać sojuszników. Potwierdźcie chęć rozpoczęcia finału i przeniesienia się na wyspę.

Dotarcie do wieży startowej (Go to the launch tower)

Przed Wami dość długa i męcząca przeprawa w stronę widocznej w oddali wieży - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Przed Wami dość długa i męcząca przeprawa w stronę widocznej w oddali wieży. Zakłada ona staczanie walk z grupami widm (Specters). Wszystkie tego typu konfrontacje mają podobne założenia.

Gra powinna Wam przede wszystkim pozwalać na ataki z zaskoczenia. W skradaniu się mogą Wam pomagać wysoka trawa oraz używanie fokusu do odnajdywania i śledzenia widm z okolicy. W zależności od sytuacji możecie spróbować zbliżyć się do któregoś z widm i odpalić bezszelestny cios, rozmieścić w okolicy pułapki lub zaplanować pierwszy silny atak dystansowy.

Warto przypomnieć, że widma mają dwie podstawowe słabości - są to żywioły kwasu i plazmy - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Warto przypomnieć, że widma mają dwie podstawowe słabości - są to żywioły kwasu i plazmy. Starajcie się polegać na pułapkach i broniach wykorzystujących te żywioły, a także dążyć do pozbawiania widm kolejnych fragmentów pancerza po to żeby wystawiać je na kolejne ataki.

W lokacjach, przez które będzie przechodzić z Sylensem, możecie odnajdywać duże ilości zniszczonych maszyn. Warto je wszystkie badać, bo pozwoli to Wam pozyskać sporo składników wykorzystywanych m.in. do produkcji rzadszych typów amunicji.

Ciekawą taktyką na wygrywanie kolejnych potyczek z widmami może być używanie ciężkich broni - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Ciekawą taktyką na wygrywanie kolejnych potyczek z widmami może być używanie ciężkich broni. Same widma dysponują działkami pulsacyjnymi (Pulse Cannon), ale niestety wysuwają je wyłącznie na czas używania ich i może to mocno utrudniać ich odczepianie. W odwiedzanych lokacjach możecie też na szczęście odnajdywać ciężkie bronie z innych maszyn, które zostały zniszczone przed Waszym przybyciem (np. działka niszczycieli).

Gra pozwoli pominąć niektóre ze starć z widmami i przekraść się do wyjść, ale generalnie dla dobrze wyposażonej Aloy nie powinny one stanowić bardzo dużego zagrożenia i mogą pomagać w gromadzeniu XP - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Gra pozwoli pominąć niektóre ze starć z widmami i przekraść się do wyjść, ale generalnie dla dobrze wyposażonej Aloy nie powinny one stanowić bardzo dużego zagrożenia i mogą pomagać w gromadzeniu XP.

W drodze do kolejnych miejsc napotykania widm musicie pomagać sobie wspinaczką i okazjonalnie również szybowaniem, ale nie są to bardzo skomplikowane ruchy i sama trasa przeprawy jest bardzo liniowa. Po napotkaniu metalowego kwiata nie zapomnijcie najpierw go kilka razy uderzyć i dopiero wtedy umieścić w nim włócznię.

W dalszej fazie przeprawy pomóżcie sobie przeskoczeniem na wielki wrak burzoptaka (Stormbird) znajdujący się na skałach nad przepaścią - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

W dalszej fazie przeprawy pomóżcie sobie przeskoczeniem na wielki wrak burzoptaka (Stormbird) znajdujący się na skałach nad przepaścią. Pozwoli Wam to wykonać kolejny skok w stronę sąsiadujących z wrakiem interaktywnych krawędzi.

Po jednej z kolejnych konfrontacji musicie doskoczyć do pionowej ściany i przemieszczać się w lewo polegając na kolejnych interaktywnych krawędziach. Dotrzecie do miejsca wyświetlenia cut-scenki z wielkiej bitwy pomiędzy widmami oraz zdominowanymi maszynami.

Po odzyskaniu kontroli nad Aloy wykonajcie daleki skok w stronę nowych interaktywnych krawędzi i przemieszczajcie się dzięki nim w prawo - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Po odzyskaniu kontroli nad Aloy wykonajcie daleki skok w stronę nowych interaktywnych krawędzi i przemieszczajcie się dzięki nim w prawo. Musicie zeskoczyć do kolejnego obszaru z widmami i także i w tym przypadku rozprawienie się z nimi jest opcjonalne.

Wdrapcie się na wyższą półkę, z której możecie poszybować na pokazany na obrazku zardzewiały balkonik. Przed Wami ostatnie już starcie z widmami i tym razem konfrontacja jest nieunikniona. Po walkach wyruszcie liniową ścieżką na wzgórze. Do bohaterów dołączy po drodze Zo. Dotrzyjcie do miejsca załączenia się kolejnego ważnego filmu przerywnikowego.

Wejście na szczyt wieży (Go to the top of the tower)

Wyruszcie w stronę wieży i dotrzyjcie do konsoli windy towarowej - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Wyruszcie w stronę wieży i dotrzyjcie do konsoli windy towarowej. Niedługo po wprawieniu windy w ruch pojawi się Erik i czeka Was ponowna konfrontacja z tym przeciwnikiem, która w przeciwieństwie do pierwszego spotkania z wcześniejszej fazy gry będzie musiała zakończyć się zamordowaniem Zenita.

Zabicie Erika (Kill Erik) - pojedynek z bossem

Pomimo tego, że nie walczycie z jedną z maszyn, powinniście wyjątkowo użyć fokusu na Eriku - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Pomimo tego, że nie walczycie z jedną z maszyn, powinniście wyjątkowo użyć fokusu na Eriku. Pozwoli to Wam ustalić, że jego pancerz ma obniżoną odporność na żywioły ognia i mrozu. Dostosujcie w miarę możliwości rodzaj używanych pocisków. Pułapki w opisywanym pojedynku niespecjalnie sprawdzą się, gdyż Erik jest bardzo zwinnym przeciwnikiem i może łatwo atakować Aloy podczas ich rozstawiania.

Jeśli macie taką możliwość, to wyposażcie bohaterkę w strój chroniący dobrze przed porażeniami, bo będzie to główny żywioł wykorzystywany przez bossa.

Przez większą część pojedynku Erik będzie dążył do walki wręcz i próbował dogonić Aloy - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Przez większą część pojedynku Erik będzie dążył do walki wręcz i próbował dogonić Aloy. Powinniście w rezultacie w dużym stopniu polegać na sprincie oraz przede wszystkim na unikach, bo przeciwnik może wykonywać szybkie ciosy w walce wręcz. Mogą to być m.in. pchnięcia w przód oraz ataki obrotowe i we wszystkich ich wariantach Aloy może łatwo odnieść obrażenia.

Niebezpieczne mogą być również ataki Erika wyprowadzane po zawiśnięciu w powietrzu - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Niebezpieczne mogą być również ataki Erika wyprowadzane po zawiśnięciu w powietrzu. Boss może wtedy m.in. wygenerować falę uderzeniową czy rozpocząć ostrzeliwanie Aloy na odległość. W zależności od rodzaju rozpoznanego ataku oddalajcie się od przeciwnika lub chowajcie się za zasłonami żeby uniknąć bezpośredniego ostrzału.

Niektóre z ataków Erika funkcjonują na zbliżonej zasadzie do pułapek i w rezultacie mogą stanowić zagrożenie także przez pewien czas po wykonanym ataku - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Niektóre z ataków Erika funkcjonują na zbliżonej zasadzie do pułapek i w rezultacie mogą stanowić zagrożenie także przez pewien czas po wykonanym ataku. Najbezpieczniej jest oddalać się od takich miejsc i wyprowadzać kolejne ataki z innego miejsca areny walk.

W trakcie całego pojedynku polegajcie na wspomnianych wcześniej żywiołach, przy czym Waszym nadrzędnym dążeniem powinno być pozbawienie Erika nakrycia głowy, tak więc starajcie się zawsze celować w górną część jego pancerza - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

W trakcie całego pojedynku polegajcie na wspomnianych wcześniej żywiołach, przy czym Waszym nadrzędnym dążeniem powinno być pozbawienie Erika nakrycia głowy, tak więc starajcie się zawsze celować w górną część jego pancerza. Po tym jak boss straci nakrycie głowy kontynuujcie trafianie go w głowę, a będzie bardzo szybko tracił punkty zdrowia i pozwoli to Wam sprawnie się z nim rozprawić.

Wejście na szczyt wieży (Go to the top of the tower) - kontynuacja

Ponownie dotrzyjcie do konsoli żeby wprawić raz jeszcze windę w ruch - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Ponownie dotrzyjcie do konsoli żeby wprawić raz jeszcze windę w ruch. Zatrzyma się ona niestety przed dotarciem na szczyt. Musicie zlokalizować interaktywne krawędzie i rozpocząć dzięki nim wspinaczkę.

W trakcie wspinaczki pomóżcie sobie użyciem przyciągacza. Nieco później wymagane też będzie przyciągnięcie się do wyższej krawędzi. Po dotarciu na górę obejrzyjcie scenki z udziałem Bety i Tildy - z tą drugą czeka Was pojedynek.

Pokonaj Tildę (Defeat Tilda) - pojedynek z finałowym bossem Widmo Prime

Końcowym bossem gry jest Zenitka Tilda, przy czym zajmie ona miejsce na pokładzie wielkiej i bardzo zaawansowanej maszyny Widmo Prime (Specter Prime) - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Końcowym bossem gry jest Zenitka Tilda, przy czym zajmie ona miejsce na pokładzie wielkiej i bardzo zaawansowanej maszyny Widmo Prime (Specter Prime). Oznacza to, że rozprawienie się z nią stanie się bardziej problematyczne.

Koniecznie zeskanujcie Widmo Prime (to jedyny tego typu przeciwnik w grze). Najpoważniejszą słabością finałowego bossa jest żywioł plazmy i postarajcie się wyposażyć Aloy w broń mogącą strzelac tym rodzajem pocisków. Jeśli nie posiadacie żadnej takiej broni, to zdecydujcie się alternatywnie na oparcie swoich ataków na żywiole kwasu. Warto dodatkowo zaopatrzyć Aloy w strój, który zagwarantuje jej dodatkową ochronę przed żywiołami ognia oraz porażenia.

Poleganie na plazmie lub na kwasie jest bardzo istotne, gdyż Widmo Prime posiada nanopancerz, który początkowo będzie skutecznie chronił maszynę przed poważniejszymi zniszczeniami - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Poleganie na plazmie lub na kwasie jest bardzo istotne, gdyż Widmo Prime posiada nanopancerz, który początkowo będzie skutecznie chronił maszynę przed poważniejszymi zniszczeniami. Musicie najpierw doprowadzić do uszkodzenia i zniszczenia przynajmniej niektórych fragmentów pancerza.

Co ciekawe Widmo Prime posiada mały moduł regenerujący w dolnej części klatki piersiowej, który jest w stanie naprawiać uszkodzone fragmenty pancerza. Możecie temu zapobiegać niszcząc ten moduł na wczesnym stadium pojedynku lub po prostu sprawnie wyprowadzając kolejne własne ataki, dzięki którym boss będzie stopniowo słabł.

1 - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry
Podczas pojedynku starajcie się oczywiście doprowadzać do niszczenia tych komponentów Widma Prime, które odpowiadają za jego unikalne silne ataki - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Podczas pojedynku starajcie się oczywiście doprowadzać do niszczenia tych komponentów Widma Prime, które odpowiadają za jego unikalne silne ataki:

  1. Moździerze (Siege Mortar) w górnej części pancerza mogą odpalać ataki bombardujące okolicę pociskami.
  2. Działko pulsacyjne (Pulse Cannon) na klatce piersiowej Widma może strzelać amunicją porażającą.
  3. Superlansjer (Lancer Prime) na plecach bossa możecie strzelać seriami pocisków przypominających lance.
  4. Pędnik wektorowy (Vector Thruster) powiązany z dolnymi odnóżami bossa może mu pozwalać na generowanie fal ognia, od których musicie odskakiwać.
Boss oprócz polegania na atakach dystansowych może też uderzać górnymi kończynami i dodatkowo niszczyć z ich pomocą niektóre z okolicznych zasłon - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Boss oprócz polegania na atakach dystansowych może też uderzać górnymi kończynami i dodatkowo niszczyć z ich pomocą niektóre z okolicznych zasłon.

W trakcie prowadzenia walk starajcie się oczywiście pozostawać w ruchu, polegać na unikach oraz zużywać wszystkie lepsze medykamenty, które nie będą już Wam więcej w tym queście potrzebne.

Umiejętne wykorzystywanie żywiołów, na które boss jest mniej odporny, może też doprowadzać do sytuacji, w których Widmo Prime uklęknie lub upadnie na ziemię - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Umiejętne wykorzystywanie żywiołów, na które boss jest mniej odporny, może też doprowadzać do sytuacji, w których Widmo Prime uklęknie lub upadnie na ziemię. Koniecznie wykorzystujcie wszystkie tego typu okazje żeby wyprowadzić krytyczny cios lub żeby w łatwy sposób ostrzelać wybrane słabe punkty na ciele wrogiej maszyny.

Doprowadzenie do zniszczenia Widma Prime będzie równoznaczne z pokonaniem Tildy.

Zakończenie i endgame

Horizon Forbidden West ma tylko 1 zakończenie, gdyż w trakcie przechodzenia kampanii nie pojawią się żadne wybory, które mogłyby wpłynąć na jego przebieg - Horizon Forbidden West: Osobliwość (Singularity) - solucja, opis przejścia, zakończenie - Horizon Forbidden West - poradnik do gry

Horizon Forbidden West ma tylko 1 zakończenie, gdyż w trakcie przechodzenia kampanii nie pojawią się żadne wybory, które mogłyby wpłynąć na jego przebieg. Po pokonaniu Tildy Aloy i jej sojusznicy postanawiają zjednoczyć się i przygotować do odparcia nadciągającego nowego zagrożenia o nazwie Nemesis.

Możecie dalej grać po skończeniu głównej fabuły. Powrócicie na mapę świata i ponownie dostępną się wszystkie poboczne questy i opcjonalne aktywności, którymi jeszcze się nie zajęliście. Jedyna różnica polega na tym, że w Bazie będzie znajdowała się jedynie Beta. Pozostałych sojuszników Aloy odnajdziecie w innych miejscach i przykładowo Zo powróci do Pieśni Ziemi.