Horizon Forbidden West: Sięgnąć gwiazd (Reach for the Stars) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Sięgnąć gwiazd (Reach for the Stars) – prolog, przyciągacz, boss Ślizgawiec.
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Sięgnąć gwiazd (Reach for the Stars). Jest to misja będąca swego rodzaju prologiem. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak skradać się i eliminować pierwsze maszyny, jak dotrzeć do starożytnych ruin, jak wyprodukować i używać przyciągacza, jak dotrzeć do promu kosmicznego, jak pokonać bossa Ślizgawca (wielkiego węża) i jak dotrzeć do centrum danych.
- Nagrody za ukończenie misji
- Zebranie ziół leczniczych (Gather Medicinal Skybrush)
- Zebranie marszczynu (Gather Ridge-Wood)
- Wytworzenie strzał (Craft Arrows)
- Znalezienie wejścia do starożytnych ruin (Find an entrance to the Ancient Ruins)
- Obejrzenie zawalonej ściany (Examine the rubble in the collapsed wall)
- Wytworzenie narzędzia (Craft the tool)
- Usunięcie gruzu przyciągaczem (Clear the rubble with the Pullcaster)
- Użycie uchwytu (Use the Grapple Point)
- Zabicie nornika bezszelestnym ciosem (Kill the Burrower with a Silent Strike)
- Poszukanie kopii zapasowej GAI w centrum danych (Search the Ancient Ruins for a GAIA backup)
- Podróż do centrum danych (Go to the data center)
- Dotarcie do promu (Go to the shuttle)
- Odnalezienie konsoli sterowania klamr promu (Search for the shuttle clamp controls)
- Wspięcie się na wieżę startową (Climb the launch tower)
- Ślizgawiec (Slitherfang) - pojedynek z bossem
- Podróż do centrum danych (Go to the data center) - kontynuacja
Nagrody za ukończenie misji
- 500 PD
- Przyciągacz - to bardzo istotny gadżet, który wykorzystywany jest do wystrzeliwania liny do interaktywnych zaczepów i przyciągania/wyrywania obiektów z otoczenia
- Hukproca - broń otrzymacie od Varla w określonym momencie misji
- odblokowanie głównej misji Na czubku lancy
Zebranie ziół leczniczych (Gather Medicinal Skybrush)
Wasze pierwsze zadanie to odnalezienie jagód leczniczych i w lokalizowaniu krzaków z jagodami do zebrania może pomagać fokus (wciśnięcie prawej gałki analogowej), który skanuje najbliższe otoczenie.
Jagody są jednym ze sposobów na leczenie się po utracie punktów zdrowia - musicie wciskać górny kierunek na krzyżaku.
Zebranie marszczynu (Gather Ridge-Wood)
Podczas przeprawy natraficie na szczątki zniszczonej maszyny, które należy dokładniej obejrzeć.
Otrzymacie zadanie żeby zabrać marszczyn. Są to małe drzewka, które odnajduje się praktycznie przez całą grę. Powinniście wyrobić sobie nawyk zbierania tego surowca w dużych ilościach, bo jest on wykorzystywany m.in. do produkcji strzał.
Wytworzenie strzał (Craft Arrows)
Musicie przytrzymać L1 żeby wywołać koło broni. Zaznaczcie na nim łuk myśliwski, z którym rozpoczęliście grę. Przytrzymywanie przycisku X pozwala na wytwarzanie strzał (docelowo różnych odmian, w tym przypadku chodzi o zwykłe strzały).
Znalezienie wejścia do starożytnych ruin (Find an entrance to the Ancient Ruins)
Dotrzyjcie do pokazanej na powyższym obrazku podniesionej drabiny. Musicie użyć łuku żeby trafić w jej czerwony zaczep i doprowadzić do jej obniżenia.
Do celu podróży nie możecie dotrzeć idąc w linii prostej, gdyż kolejnej odnalezionej drabiny nie można opuścić. Zamiast tego musicie skierować się na południe.
Napotkacie pierwsze maszyny i gra zasugeruje zeskanowanie jednej z nich (przytrzymanie wciśniętej prawej gałki). Jest to technika, której powinniście używać na każdym nowym rodzaju maszyny, gdyż pozwala on na poznanie słabych i mocnych stron danego przeciwnika.
Możecie zapoznać się jedynie z podstawowymi informacjami (powyższy obrazek) lub dodatkowo wcisnąć touchpada żeby otworzyć kartę o danej maszynie w katalogu maszyn. Znacznie dokładnie ją opisuje i zawiera informacje o wszystkich unikalnych komponentach na danej maszynie - mogą one być np. jej słabością albo nadawać się do oderwania.
Walka z nornikiem nie jest obowiązkowa, ale to doskonała okazja do przećwiczenia używania łuku w warunkach bojowych. Celujcie w słabe punkty maszyny - jej wielkie oko, podbrzusze lub zbiornik na plecach. Podczas starcia możecie też przetestować wykonywanie uników oraz załączanie skupienia (R3) żeby spowalniać nieznacznie czas podczas celowania.
Po walce przeszukajcie pole walki - główne szczątki maszyny oraz komponenty, które mogły odpaść. Zdobędziecie dzięki temu cenny łup.
Wyruszcie dalej i ponownie trafcie w czerwony zaczep żeby opuścić drabinę. W lokacji z hologramem możecie wejść w interakcję z konsolą rejestracji lub od razu przejść dalej.
Dotrzecie do zamkniętych drzwi, które trzeba wyważyć ustawiając się przy nich i przytrzymując R2.
Obejrzenie zawalonej ściany (Examine the rubble in the collapsed wall)
W kolejnym obszarze znajdziecie porzucony sprzęt wspinaczkowy. Musicie podejść do zawalonej ściany i ją dokładniej obejrzeć. Zbadajcie następnie zwłoki.
Waszym zadaniem stanie się pozyskanie części do naprawienia urządzenia pomocnego w pozbyciu się blokady. Używajcie fokusu i badajcie miejsca oznaczone na fioletowo - będą to torba (satchel) oraz plecak (rucksack).
Wytworzenie narzędzia (Craft the tool)
Na terenie obozu znajduje się warsztat (Workbench) - podejdźcie do stołu i wejdźcie w interakcję z nim. Przejdźcie do zakładki specjalnego sprzętu. Musicie potwierdzić chęć wyprodukowania przyciągacza (Pullcaster).
Usunięcie gruzu przyciągaczem (Clear the rubble with the Pullcaster)
Powróćcie do badanej wcześniej zawalonej ściany. Przyciągacza aktywuje się w dość specyficzny sposób - musicie przytrzymać L2 (Aloy zacznie celować z łuku) i następnie wcisnąć Trójkąt (Aloy podmieni łuk na przyciągacz). W celu wystrzelenia liny z przyciągacza musicie przytrzymać R2. Nie puszczajcie tego przycisku aż do momentu wyrwania gruzu.
Musicie powtórzyć te kroki z drugim interaktywnym punktem do wbicia przyciągacza. Dopiero wtedy dojdzie do odblokowania przejścia.
Użycie uchwytu (Use the Grapple Point)
W nowej lokacji skorzystajcie z fokusu żeby przeskanować otoczenie. Możecie znaleźć opcjonalną konsolę oraz interaktywny zaczep (powyższy obrazek). Aloy może przyciągać się do zaczepów polegając na uchwycie (Grapple), a dokonuje się tego wciskając X po tym jak pojawi się ikona tej akcji - gra może wyświetlić ikonę przycisku dopiero gdy znajdziecie się w zasięgu zaczepu.
Rozpocznijcie podróż po górnych półkach, która zakłada ponowne użycie uchwytu oraz chwytanie się kolejnych żółtych krawędzi (gra oznacza je tym kolorem po aktywacji fokusu).
Po drodze musicie wykonać większy skok, który należy połączyć ze sprintem. Docelowo Aloy musi dotrzeć do miejsca opuszczenia drabiny dla Varla. Otwórzcie pobliskie drzwi i obejrzyjcie cut-scenkę. Po odzyskaniu kontroli nad bohaterką wyruszcie dalej i użyjcie przyciągacza do zniszczenia kolejnej przeszkody.
Zabicie nornika bezszelestnym ciosem (Kill the Burrower with a Silent Strike)
Nowy cel misji możecie potraktować jako samouczek ze skradania się i wyprowadzania ataków z zaskoczenia. Wykorzystujcie to, że możecie używać wysokiej trawy do unikania wykrycia (pamiętajcie żeby Aloy kucała w trawie).
Możecie zaczekać na dogodny moment do zbliżenia się od tyłu do maszyny lub pomóc sobie rzuceniem kamienia z inwentarza żeby odwrócić jej uwagę. Bezszelestne ciosy (Silent Strike) aktywuje się wciskając R1 i mogą one od razu niszczyć maszyny lub je poważnie osłabiać (jeśli są silniejsze). Przejdźcie do kolejnej lokacji, w której są nowe maszyny. Możecie tu kontynuować trening skradania się lub przystępować do otwartych walk. Starajcie się w danym momencie skupiać na jednej maszynie.
Poszukanie kopii zapasowej GAI w centrum danych (Search the Ancient Ruins for a GAIA backup)
Jedyna dostępna ścieżka doprowadzi Was do wejścia do podziemnej konstrukcji. W lokacji z obrazka uważajcie na pułapki, które detonowane są w momencie wejścia z nimi w kontakt. Możecie je ominąć lub rozbroić po ostrożnym zbliżeniu się do nich. Przy okazji dowiecie się jak wytwarzać pułapki wybuchające.
Kontynuujcie eksplorację, która zakłada małą wspinaczkę po pionowej ścianie. Wyjdziecie z powrotem na powierzchnię.
Po nowej polanie podróżują maszyny Węszyciel. Warto przede wszystkim przeskanować jedną z nich żeby poznać jej mocne i słabe strony. Możecie dodatkowo oznaczyć maszynę żeby na ekranie pojawiła się trasa jej podróży. Pozwoli to Wam opcjonalnie rozstawić pułapkę na tej trasie i zaczekać aż Węszyciel na nią wejdzie i ją zdetonuje. Może to Wam ułatwić wygranie walki.
Po walkach znajdźcie nowe żółte krawędzie na ścianie. Skorzystanie z nich pozwoli Wam dotrzeć do nowych drzwi. W kolejnej lokacji czeka Was nieco więcej wspinaczki, przy czym fokus ponownie oznaczy wszystkie żółte elementy.
W górnej sali zbadajcie konsolę z holo projektorem i porozmawiajcie z Varlem, od którego otrzymacie hukprocę (Blastsling).
Podróż do centrum danych (Go to the data center)
Wznówcie podróż. Hukproca może się okazać przydatną bronią do atakowania nowo napotykanych węszycieli, gdyż jej lodowe ataki są powiązane z jedną z ich słabości. Możecie je wprowadzać w kruchy stan (Brittle State), w którym staną się bardziej wrażliwe na tradycyjne ataki z użyciem łuku.
Trasa podróży doprowadzi Was do kolejnej lokacji z maszynami - pokonajcie je w dowolny sposób. Po walkach znajdźcie czerwony zaczep do opuszczenia drabiny. Dotrzyjcie do punktu widokowego, z którego widać prom kosmiczny i wielkie maszyny w kształcie węży.
Dotarcie do promu (Go to the shuttle)
Wejdźcie na wystający element i wciśnijcie Trójkąt żeby opuścić się na linie - jest to całkowicie zautomatyzowany proces. W drodze do promu czekają Was kolejne konfrontacje z maszynami i dobrze jest szukać okazji do ataków z zaskoczenia (bezszelestne ciosy, trafianie w słabe punkty, używanie pułapek).
Zlokalizujcie nowy czerwony zaczep żeby po opuszczeniu drabiny móc rozpocząć dłuższą wspinaczkę. Zakłada ona również używanie nowych uchwytów, tak więc wciskajcie zawsze X, gdy tylko pojawi się stosowna ikona. Do niektórych uchwytów musicie doskoczyć z rozbiegu i wcisnąć przycisk będąc w locie. Po drodze zaliczycie też zjazd na linie.
Odnalezienie konsoli sterowania klamr promu (Search for the shuttle clamp controls)
Znajdziecie się w kolejnej lokacji z maszynami i to one powinny stać się priorytetem. Nie zapomnijcie o możliwości stosowania lodowych ataków, by skuteczniej osłabiać przeciwników. Możecie też oczywiście szukać okazji do ataków z ukrycia.
Po zabezpieczeniu okolicy musicie znaleźć mechanizm klamr promu. Ich zwolnienie nie doprowadzi niestety do uwolnienia promu i wymagane będą kolejne kroki.
Wspięcie się na wieżę startową (Climb the launch tower)
Rozejrzyjcie się w okolicy za interaktywną klamrą z powyższego obrazka - możecie użyć na niej przyciągacza żeby zmienić jej położenie.
Rozpocznijcie nową wspinaczkę i tak jak wcześniej pomagajcie sobie fokusem do oznaczania wszystkich żółtych elementów.
Waszym zadaniem będzie trafienie w 2 różne przyłącza kablowe promu (Shuttle Cable Connectors). Możecie do nich docierać w kolejnych etapach wspinaczki. Po znalezieniu się obok każdego z przyłączy (przykładowe na powyższym obrazku) wycelujcie w nie z łuku.
Efektem Waszych starań będzie doprowadzenie do zrzucenia promu, ale mimo wszystko czeka Was pojedynek z bossem.
Ślizgawiec (Slitherfang) - pojedynek z bossem
Ślizgawiec (Slitherfang) to nazwa wielkiego mechanicznego węża i to pierwszy pełnoprawny boss gry. Zanim przystąpicie do starcia z bossem powinniście zeskanować węża i otworzyć w katalogu maszyn wpis na jego temat.
Możecie też dodatkowo zmieniać zakładki z górnej listy żeby dowiadywać się o różnych częściach maszyny, które można zniszczyć lub odczepić od ciała bossa. Warto starać się w nie celować podczas korzystania z broni dystansowych.
W pierwszej fazie pojedynku Ślizgawiec stosuje dwa główne rodzaje ataków. Pierwszy typ to plucie jadem i najlepiej jest na czas tego ataku ukrywać się za skałami. Aloy będzie tam bezpieczna.
Drugi z ataków bossa jest bardzo niebezpieczny i jest to silna szarża. Atak ten jest sygnalizowany, tak więc będziecie mieć trochę czasu żeby odskoczyć w bok i uniknąć w ten sposób odniesienia obrażeń.
Podczas atakowania bossa starajcie się celować w żółte części jego pancerza, czyli w jego różne słabe punkty. W szczególności zainteresujcie się zaznaczonym na obrazku fragmentem poniżej paszczy Ślizgawca.
Skutecznie osłabiany boss może rozbić się o ziemię. To doskonała okazja do tego żeby do niego podbiec i zacząć korzystać z włóczni. Sprawdźcie przede wszystkim, czy gra nie informuje o możliwości odpalenia trafienia krytycznego z wykorzystaniem włóczni. W przeciwnym razie stosujcie zwykłe ataki do momentu, aż boss nie pozbiera się z ziemi.
Awans do drugiej części pojedynku sygnalizuje krótka scenka przerywnikowa. Boss stanie się bardziej mobilny i stracicie część zasłon, z których Aloy mogła korzystać w pierwszej części walki. Nie oznacza to na szczęście, że musicie walczyć na otwartej przestrzeni, bo w okolicy jest jeszcze kilka dużych głazów, za którymi można się chować. Używajcie ich przede wszystkim do unikania ataków naelektryzowanym ogonem w wykonaniu bossa.
Liczcie się z tym, że boss może chować się pod ziemię, a następnie atakować z zaskoczenia. Musicie pozostawać w ruchu żeby nie dać się nagle zaskoczyć. Niestety, niektóre tego typu ataki mogą niszczyć głazy i będziecie stopniowo tracili kolejne zasłony.
Na terenie areny możecie znaleźć przydatny łup - będą to przede wszystkim jagody do leczenia się i surowce do produkcji strzał. Na bieżąco uzupełniajcie zapas amunicji z rozwijanego menu broni.
W okolicy możecie też znaleźć blaster. Jest to broń palna, którą możecie użyć do ostrzelania wielkiego węża.
Musicie walczyć do momentu, w którym Ślizgawiec straci cały pasek zdrowia. Załączy się cut-scenka z pokonania bossa. Nie zapomnijcie przeszukać pozostałości po maszynie żeby zebrać cenny loot. Możecie też po raz pierwszy wydać zdobyty punkt umiejętności.
Podróż do centrum danych (Go to the data center) - kontynuacja
Możecie mieć pewne problemy z wydostaniem się z areny, na której odbyła się walka z bossem. Musicie zlokalizować pokazany na obrazku zaczep i złapać się go po doskoczeniu do niego.
Wyruszcie w stronę widocznego w oddali przejścia. W nowej lokacji polegajcie na żółtych elementach do wspinaczki i dotrzyjcie do sali, w której załączy się filmik przerywnikowy kończący ten quest.