Horizon Forbidden West: To, co utracono (What Was Lost), quest Kotallo - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia pobocznej misji To, co utracono (What Was Lost) – to osobisty quest towarzysza Kotallo.
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West możecie znaleźć opis przejścia pobocznej misji To, co utracono (What Was Lost). Jest to osobisty quest, który zleca towarzysz Kotallo. Poniższa solucja objaśnia m.in. jak rozpocząć quest Kotallo, jak ponownie dotrzeć do laboratorium Zenitów, jak pokonać widma, gdzie znaleźć części Zenitów, jak doprowadzić do zbudowania protezy ręki i jak pokonać ogniarza (Scorcher).
- Nagrody za ukończenie misji
- Odblokowanie zadania
- Udanie się na miejsce spotkania (Go to the meeting place)
- Wejście do laboratorium Zenitów (Enter the Zenith lab)
- Dotarcie do magazynu (Go to the storage room)
- Zabicie widm (Kill the Specters)
- Znalezienie części (Find the components)
- Przekazanie części Kotallo (Give the components to Kotallo)
- Zaczekanie, aż Kotallo skończy konstruować protezę (Wait for Kotallo to finish building the arm)
- Dotarcie na miejsce spotkania (Go to the meeting place)
- Zabicie ogniarza (Kill the Scorcher)
Nagrody za ukończenie misji
- 9750 PD
- 3 punkty umiejętności
- cyrkulator muszlokłapa (Shellsnapper Circulator) x1
- podajnik behemota (Behemoth Force Leader) x2
- pradawna rzeźba (Ancient Sculpture) x2
- trofeum Udzielono pomocy Kotallo (Aided Kotallo)
Odblokowanie zadania
Zleceniodawcą tej misji jest Kotallo. Pierwsza okazja do jej rozpoczęcia powinna pojawić się w momencie odblokowania głównej misji Grobowiec Faro. W trakcie pobytu w Bazie powinniście zauważyć zielony wykrzyknik w pokoju z Kotallo symbolizujący poboczny quest.
Możecie zagadać do Kotallo i wybierzcie temat prywatnej sprawy, którą ma do Aloy (prawa opcja dialogowa z powyższego obrazka). Przystąpicie dzięki temu do osobistego zadania Kotallo dotyczącego zbudowania dla niego nowej mechanicznej ręki.
Rekomendowany poziom tego questu to 30, przy czym nie zawiera on bardzo wymagających walk.
Udanie się na miejsce spotkania (Go to the meeting place)
Użyjcie szybkiej podróży żeby przenieść się do wskazanego ogniska. Znajduje się ono w górach obok laboratorium (Ninmah Research Lab), z którego w głównej misji Kolebka ech uwolniliście Betę.
Po dotarciu na miejsce wybierzcie opcję interakcji żeby skontaktować się z Kotallo i poprosić go o przybycie w to miejsce.
Wejście do laboratorium Zenitów (Enter the Zenith lab)
Przy wejściu do podziemnego laboratorium będą kręciły się maszyny i macie wybór - możecie przystąpić do walk z nimi (atak z zaskoczenia jest bardzo wskazany), bądź też ominąć je/odwrócić ich uwagę i przekraść się do wydrążonego tunelu. W przypadku przystąpienia do walk możecie liczyć na pomoc Kotallo.
Dotarcie do magazynu (Go to the storage room)
Spodziewajcie się napotykania kolejnych maszyn podczas eksploracji laboratorium. Starcia z nimi nie powinny być bardzo wymagające, choć mogą pojawiać się wśród nich silniejsze warianty alfa.
Docelowo musicie dotrzeć do tego samego pomieszczenia, w którym wcześniej otworzyliście kapsułę z Betą. Tym razem możecie zignorować konsolę do wprowadzania kodów. Zamiast tego niedaleko niej znajdziecie aktywną konsolę.
Zabicie widm (Kill the Specters)
Konfrontacja z widmami (Specters) może być dość trudna, bo w przeciwieństwie do poprzedniej wizyty w laboratorium musicie walczyć jednocześnie z więcej niż jedną tego typu elitarną maszyną.
Dla przypomnienia słabościami widm są kwas oraz plazma. Pozostawajcie w ciągłym ruchu żeby nie dać się trafić na odległość ani nie otrzymać obrażeń od walk i w zwarciu. W danym momencie próbujcie skupiać się na jednym widmie.
Znalezienie części (Find the components)
Wznówcie eksplorację laboratorium. Po drodze dwukrotnie pojawi się okazja do użycia przyciągacza na kratkach i tę trudniejszą do zlokalizowania pokazuje dołączony obrazek - jest na suficie. Po jej wyrwaniu możecie doskoczyć do otworu w suficie.
Przejście szybami wentylacyjnymi doprowadzi Was do nowych pomieszczeń z kilkoma pojemnikami. Skrzynią z poszukiwanymi częściami Zenitów (Zenith Components) jest ta, którą trzeba otworzyć z użyciem siły.
Przekazanie części Kotallo (Give the components to Kotallo)
Z pomieszczenia ze skrzynią możecie wydostać się używając zapalnika na czerwonych kwiatach. Po podarowaniu części towarzyszowi nie musicie odnajdywać z powrotem drogi do wyjścia, bo możecie od razu skorzystać z szybkiej podróży.
Przenieście się z powrotem do Bazy i porozmawiajcie z Kotallo na temat nowej ręki. Będzie on potrzebował czasu żeby zbudować protezę.
Zaczekanie, aż Kotallo skończy konstruować protezę (Wait for Kotallo to finish building the arm)
Wznowienie opisywanego questu powinno stać się po możliwe po ukończeniu głównego zadania Grobowiec Faro. W Waszym dzienniku powinna pojawić się informacji o możliwości porozmawiania z towarzyszem. Powróćcie do bazy i wybierzcie temat przetestowania nowej ręki.
Dotarcie na miejsce spotkania (Go to the meeting place)
Kotallo poprosi Aloy o spotkanie się z nim w miejscu, w którym wcześniej w głównej fabule stoczyli bitwę z mumakłem. Przenieście się do najbliższego ogniska w oparciu o szybką podróż i po dotarciu na miejsce wciśnijcie przycisk interakcji żeby sprowadzić w to miejsce Kotallo. Musicie zacząć podążać za Kotallo do miejsca "przetestowania" protezy.
Zabicie ogniarza (Kill the Scorcher)
Maszyną, na której Kotallo postanowi przetestować nową rękę, jest Ogniarz (Scorcher). Warto przeskanować tę maszynę żeby przypomnieć sobie, że słabościami tej maszyny są żywioły mrozu i porażenia.
Podczas konfrontacji z ogniarzem starajcie się trzymać na dystans żeby unikać jego ataków ogniowych. Możecie też próbować namierzać i niszczyć komponenty odpowiedzialne za tego typu ataki. Jeśli Wasze ataki zdołają powalić na ziemię ogniarza, to szybko podbiegajcie do niego żeby zadawać krytyczne ciosy.
Po wygranej bitwie wysłuchajcie dialogu z Kotallo, który zakończy to zadanie.