Horizon Forbidden West: Morze piasku (The Sea of Sands) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Morze piasku (The Sea of Sands) – maska do nurkowania, boss Falopruj.
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Morze piasku (The Sea of Sands). Nasza solucja wyjaśnia m.in. gdzie znaleźć ślady w ruinach Las Vegas, jak zdobyć części maski do nurkowania i wyprodukować gadżet, jak odessać wodę z podwodnego miasta, jak pokonać bossa Falopruja (Tideripper) oraz gdzie znaleźć POSEJDONA.
- Nagrody za ukończenie misji
- Dotarcie pod współrzędne POSEJDONA (Go to POSEIDON's coordinates)
- Zbadanie zalanych ruin (Investigate the flooded ruin)
- Zebranie części maszyn (Gather the machine parts)
- Stworzenie maski do nurkowania (Craft the Diving Mask)
- Odnalezienie POSEJDONA (Find POSEIDON)
- Odessanie wody z miasta (Drain the city)
- Zabicie Falopruja (Kill the Tideripper) - pojedynek z bossem
- Odnalezienie POSEJDONA (Find POSEIDON) - kontynuacja
- Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)
- Powrót do Bazy (Return to the Base)
Nagrody za ukończenie misji
- 17600 PD
- 2 punkty umiejętności
- Maska do nurkowania (Diving Mask) - jest to gadżet pozwalający na nielimitowane przebywanie pod wodą. Przyda się on zarówno w opisywanej misji, jak i podczas swobodnej eksploracji świata.
Dotarcie pod współrzędne POSEJDONA (Go to POSEIDON's coordinates)
To jedno z 3 głównych zadań, którymi można zajmować się po złożeniu pierwszej wizyty w Bazie i odbyciu rozmów z GAJĄ w ramach głównej misji Oko Ziemi. Ma ono rekomendację 22 poziomu doświadczenia i warto postarać się osiągnąć ten poziom po to żeby m.in. łatwiej rozprawić się z głównym bossem questu.
Musicie wyruszyć do ruin Las Vegas zlokalizowanych w południowej części mapy świata. Po dotarciu do ruin miasta otrzymacie zaktualizowany cel poszukania drogi pod ziemię. Musicie zainteresować się wysokim budynkiem z powyższego obrazka, czyli tym, z którego wylewa się woda. Jest to zachodnia część obszaru poszukiwań.
Zbadanie zalanych ruin (Investigate the flooded ruin)
Możecie wdrapać się na najniższe zewnętrzne balkoniki budynku korzystając z drabiny. Zlokalizujcie miejsce, w którym można wejść w interakcję z płótnem zasłaniającym wejście do budynku. Aloy spotka kilku przyjaźnie nastawionych NPC-ów.
Podczas rozmowy z Morlundem możecie zadać sporo opcjonalnych pytań lub od razu wyruszyć na poszukiwania części potrzebnych do zbudowania gadżetu do nurkowania.
Dodatkowa informacja: Abadund - jeden z członków grupy - jest handlarzem. Możecie oprócz odbycia opcjonalnej rozmowy również pohandlować z nim. Wystawia on na sprzedaż bardzo rzadkie bronie i strój.
Zebranie części maszyn (Gather the machine parts)
Na początek wyruszcie na poszukiwania stada maszyn - musicie skierować się do obszaru na południe od głównej części ruin. Po dotarciu do oznaczonego obszaru musicie załączyć fokus, znaleźć ślady maszyn, podświetlić je (R1) i zacząć za nimi podążać.
Musicie zająć się wyeliminowaniem wszystkich maszyn z konwoju. Możecie atakować je w dowolnej kolejności, przy czym najsilniejszą maszyną spośród tych znajdujących się w stadzie jest nadymacz. Pamiętajcie o tym żeby skanować maszyny i przypominać sobie ich słabości, a następnie dopasowywać ataki żywiołami. Alternatywnie możecie też wyprzedzić konwój i rozmieścić kilka pułapek na trasie jego przemarszu.
Po walkach przeszukajcie pozostałości po nadymaczu, a quest powinien się zaktualizować.
Powróćcie do wysokiego budynku, w którym przebywają spotkani niedawno NPC-e. W celu pozyskania drugiej części musicie wskoczyć do zalanego szybu windy i zanurkować.
Pamiętajcie o bardzo ograniczonych zapasach tlenu. Płyńcie szybko w dół szybu, zlokalizujcie poszukiwaną kapsułę ze sprężonym powietrzem (Compressed Air Capsule) i po jej zdobyciu od razu zacznijcie płynąć z powrotem na powierzchnię.
Stworzenie maski do nurkowania (Craft the Diving Mask)
Porozmawiajcie z Morlundem na temat pozyskanych części, a następnie skorzystajcie z warsztatu znajdującego się w tym samym pomieszczeniu. Zbudujcie maskę do nurkowania (Diving Mask).
Nowo odblokowany gadżet pozwoli Wam na nurkowanie bez jakichkolwiek ograniczeń. Nie wymaga on też ręcznej aktywacji - Aloy automatycznie skorzysta z maski za każdym razem gdy znajdzie się pod wodą.
Odnalezienie POSEJDONA (Find POSEIDON)
Po raz kolejny skorzystajcie z zalanego szybu windy, ale od teraz nie musicie ścigać się z czasem podczas nurkowania. Popłyńcie na sam dół i rozpocznijcie eksplorację zalanego miasta. Pamiętajcie o korzystaniu z fokusu, który pod wodą działa jak sonar.
W głównej części zalanego miasta po raz pierwszy spotkacie bossa Falopruja, przy czym do konfrontacji z nim dojdzie dopiero później.
Falopruj pilnuje obszaru z wielką dziurą, tworząc w tym miejscu swego rodzaju wir. Spróbujcie kilka razy zbliżyć się do wiru, a Aloy skomentuje niepowodzenie tej akcji i otrzymacie zadanie znalezienia czerwonego światła.
Czerwonym światłem jest pokazana na obrazku zalana jaskinia - musicie do niej wpłynąć. Znajdziecie w niej konsolę i użycie jej załączy hologram.
Odessanie wody z miasta (Drain the city)
Dowiecie się o konieczności odnalezienia dwóch węzłów pomp (Pump Nodes) po to żeby doprowadzić do obniżenia poziomu wody w zalanym kompleksie. Popłyńcie na południe w stronę pierwszego węzła.
W trakcie przeprawy przez nową zalaną sekcję musicie mieć świadomość tego, że pod wodą pływają też inne maszyny, których powinniście unikać. Powodem takiego stanu rzeczy jest brak możliwości używania broni Aloy pod wodą. Chowajcie się w roślinach rosnących na dnie oraz pomagajcie sobie w razie potrzeby wciskaniem Kółka żeby "katapultować" Aloy do przodu i skuteczniej uciekać maszynom w razie wykrycia. W przypadku wprowadzenia maszyn w żółty stan możecie też przeczekać w ukryciu, bo Aloy nie musi już martwić się o wyczerpanie zapasów tlenu.
Dotrzyjcie do oznaczonego przez grę małego otworu (powyższy obrazek) i wpłyńcie do środka. Jeśli Aloy była ścigana przez maszyny, to nie będą one mogły w tym miejscu kontynuować pościgu.
Zlokalizujcie drabinę żeby wyjść z wody i dotrzeć do pierwszego zaworu. Po przekręceniu zaworu zainteresujcie się ognioskrą prowadzącą do skarbów. Wskoczcie do wody po drugiej strony barykady i dopłyńcie do dużego podwodnego obszaru.
Ponownie musicie starać się unikać maszyn pływających pod wodą. Zlokalizujcie drugi okrągły otwór. Wpłyńcie do niego żeby znaleźć się w lokacji z drugim zaworem.
Próba skorzystania z drugiego zaworu początkowo zakończy się niepowodzeniem. Dowiecie się, że za tym problemem stoi ognioskra, którą musicie wysadzić z użyciem zapalnika. Dopiero po wykonaniu tej czynności możliwe stanie się przekręcenie zaworu.
Po udanej akcji powróćcie do centralnej części zalanego miasta. Musicie popłynąć na południe i po raz kolejny unikajcie wykrycia przez maszyny. Dotrzyjcie do drzwi do stacji obsługi pomp (Pump Maintenance Station), które można siłą rozsunąć.
Badajcie nowe podwodne korytarze (w okolicy jest sporo opcjonalnego łupu do zebrania). Skorzystajcie z nowego szybu i dopłyńcie do pokazanej na obrazku czerwonej konsoli. Jej użycie doprowadzi do odessania większości wody z centralnego obszaru.
Skorzystajcie z drabiny żeby zejść na niższy poziom. Musicie na chwilę zanurkować i przepłynąć wąskimi korytarzami do odsłoniętego obszaru miasta.
Kierujcie się w stronę oznaczonego przejścia. Napotykane mniejsze maszyny najlepiej omijać, bo już wkrótce czeka Was starcie z bossem - Faloprujem.
Zabicie Falopruja (Kill the Tideripper) - pojedynek z bossem
Tradycyjnie już konfrontację z bossem powinniście rozpocząć od zeskanowania falopruja (Tideripper). Pozwoli to Wam przede wszystkim ustalić, że słabościami maszyny są żywiołu mrozy i porażenia. Oprócz tego dobrym pomysłem jest oczywiście zapoznanie się z informacjami o różnych częściach pancerza falopruja oraz o tych jakimi atakami boss może dzięki nim dysponować.
Po rozpoczęciu walk możecie wykorzystać okazję do szybkiego rozmieszczenia pułapek, bo boss nie będzie od samego początku agresywnie atakował Aloy. Dobierzcie też rodzaj wykorzystywanej amunicji do wspomnianych wyżej słabości falopruja. Celujcie oczywiście w jego słabe punkty. Możecie też rozważyć użycie amunicji odrywającej części pancerza po to żeby pozbawić bossa części ochrony.
Falopruj jak na swoje rozmiary jest dość zwinnym przeciwnikiem. Boss jest ponadto w stanie wyprowadzać skuteczne ataki w walce wręcz, które z racji na jego długą szyję mają spory zasięg - są to zamachnięcia, a także atak polegający na rzuceniu się w przód i rozbiciu się o ziemię.
Powinniście skupiać się na bieganiu po arenie i utrzymywaniu bezpiecznej odległości na bossa, a także na uskakiwaniu na boki gdy zajdzie taka potrzeba.
Po wygranym pojedynku możecie opcjonalnie porozmawiać z Morlundem i jego ekipą.
Nie zapomnijcie oczywiście przeszukać zwłok falopruja oraz rozejrzeć się za ewentualnymi komponentami, który mogły zostać odczepione podczas bitwy.
Odnalezienie POSEJDONA (Find POSEIDON) - kontynuacja
Skierujcie się w stronę drzwi, których wcześniej "bronił" boss. Zejdźcie po schodach i dotrzyjcie do konsoli, w której można umieścić kernel GAI. Zdobędziecie w ten sposób POSEJDONA.
Powrót do szybu windy (Return to the elevator shaft)
Wyruszcie z powrotem do centralnego obszaru, w którym zmierzyliście się z bossem. Zlokalizujcie oznaczone przez grę przejście, które prowadzi do nieczynnych ruchomych schodów i do drabiny. Dotrzecie do windy, która tym razem już działa i może wyruszyć na górę. Spotkacie się tam z przyjaciółmi i możecie porozmawiać z nimi na temat ich dalszych planów.
Powrót do Bazy (Return to the Base)
Na potrzeby awansowania w grze użyjcie szybkiej podróży żeby przenieść się do Bazy i dotrzyjcie do jej bocznego wejścia po zaliczeniu małej wspinaczki po skałach.
Udajcie się do sali z GAJĄ i wejdźcie w interakcję z interaktywnym slotem żeby "dostarczyć" POSEJDONA.
Jeżeli zaliczyliście już wcześniej główne zadanie Kolebka ech, to możecie otrzymać dodatkowy cel misji związany ze spotkaniem się z Varlem i Betą. Udajcie się w tym celu na niższy poziom, czyli do serwerowni, w której przebywa Beta. Pojawią się nowe tematy rozmowy.