Horizon Forbidden West: Umierająca kraina (The Dying Lands) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Umierająca kraina (The Dying Lands) – Pieśń Ziemi, kocioł TAU, boss Głoworóg.
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Umierająca kraina (The Dying Lands). Poniższa solucja objaśnia m.in. z kim spotkać się w Pieśni Ziemi (Plainsong), jak dotrzeć do Kordonu, jak zbadać Świętą jaskinię, jak wejść do Warsztatu TAU, jak rozwiązywać zagadki w Kotle TAU (TAU Cauldron) i jak pokonać bossa Głoworoga (Grimhorn).
Uwaga - Sugerowany poziom doświadczenia dla tego questu to 15. Jest on wyraźnie wyższy od poprzedniej misji i powinniście postarać się go osiągnąć, bo opisywane zadanie zawiera m.in. starcie z bossem.
- Nagrody za ukończenie misji
- Dotarcie do Pieśni Ziemi (Go to Plainsong)
- Podążanie za Zo do Kordonu (Follow Zo the Cordon)
- Zbadanie Świętej jaskini (Explore the Sacred Cave)
- Dotarcie do rdzenia Warsztatu (Go to the Repair Bay Core)
- Zdominowanie łącza sieciowego (Override the Network Uplink)
- Zabicie Głoworoga (Kill the Grimhorn) - pojedynek z bossem
- Zdominowanie rdzenia Warsztatu (Dominate the Repair Bay core)
Nagrody za ukończenie misji
- 9000 PD
- 2 punkty umiejętności
- malowanie twarzy Szepcząca Utaru (Utaru Whisperer)
- Odblokowanie głównej misji Oko Ziemi
Dotarcie do Pieśni Ziemi (Go to Plainsong)
Pieśń Ziemi (Plainsong) to jedna z większych osad na mapie świata. Możecie wejść do niej bez jakichkolwiek ograniczeń. Musicie odnaleźć na terenie osady Varla i Zo. Po zainicjowaniu rozmowy możecie zadać szereg dodatkowych pytań lub od razu wyruszyć na spotkanie z przywódcami plemienia.
Dotrzyjcie na wyższy poziom osady i potwierdźcie chęć udziału w spotkaniu.
Podążanie za Zo do Kordonu (Follow Zo the Cordon)
Podczas podążania za Zo będziecie napotykali nie tylko "zwykłe" maszyny, ale również ich silniejsze odmiany Alfa (Apex). Przystępowanie do walk z maszynami początkowo nie jest obowiązkowe. Nie musicie też pomagać tubylcom, którzy będą w różnych miejscach walczyli z maszynami.
Dopiero w dalszej części przeprawy pojawi się cel misji dotyczący zabicia napotkanych maszyn. Starajcie się w danym momencie atakować jedyną upatrzoną maszynę, przy czym oczywiście równolegle dbajcie o unikanie ataków innych maszyn. Pomagajcie sobie też skanowaniem wrogów, żeby przypominać sobie jakie żywioły są ich słabościami.
W odniesieniu zwycięstwa w większej bitwie z maszynami może Wam też pomóc rozmieszczanie w okolicy pułapek (pamiętajcie żeby sami nie wpaść na aktywne pułapki) oraz ciężkie bronie, np. działo, które może odpaść od atakowanego Niszczyciela (Ravager). Warto przypomnieć, że wszystkie ciężkie bronie w grze ccechują się dużą siłą rażenia.
Po walkach pozbierajcie loot ze wszystkich pokonanych maszyn i wznówcie podążanie za Zo. Celem podróży jest Święta jaskinia (Sacred Cave).
Zbadanie Świętej jaskini (Explore the Sacred Cave)
Przy wejściu do jaskini znajdziecie sporo skrzyń, w których może skrywać się wiele wartościowego lootu. Skierujcie się do środka. Natraficie na trójkątne przejście z blokadą w postaci niebieskiego pola siłowego, ale w pobliżu znajdują się interaktywne półki pozwalające na wspinaczkę.
Dotrzecie do wejścia do Warsztatu TAU (Repair Bay TAU), który tak naprawdę jest Kotłem TAU (Cauldron TAU), czyli wielką lokacją wykorzystywaną do produkcji maszyn. Podejdźcie do czerwonych drzwi kotła i wykonajcie interakcję żeby otworzyć je z pomocą włóczni.
Dotarcie do rdzenia Warsztatu (Go to the Repair Bay Core)
Niedługo po wkroczeniu do Kotła musicie rozegrać nową walkę z maszynami. Pamiętajcie o tym żeby trzymać je na dystans, polegać na atakach żywiołami i celować w słabe punkty. Po walkach dotrzyjcie do kolejnych wrót, które trzeba zdominować włócznią.
Podczas przeprawy przez kocioł czeka Was sporo wspinaczki i rozwiązywania niewielkich zagadek środowiskowych. Zagadki zakładają wykorzystywanie płyt naciskowych i na pierwszej z nich (powyższy obrazek) może ustawić się Aloy.
Ustawienie się na płycie spowolni duże koła zębate i pozwoli to Wam trafiać w odsłonięte elementy z wykorzystaniem dowolnego łuku. Każda taka operacja zakończy się sukcesem tylko jeśli odsłonięty element zatrzymał się w prawidłowym położeniu i jeśli zdążyliście w niego trafić (warto celować z niewielkim wyprzedzeniem i pomagać sobie spowolnieniem czasu).
Udane trafienia będą Wam pozwalały na wspinanie się po metalowych elementach i na docieranie do kolejnych części konstrukcji.
Po dotarciu na wyższą półkę będziecie musieli rozwiązać bardzo zbliżoną wersję pierwszej zagadki. Aloy poprosi Zo o ustawienie się na dole na płycie naciskowej. Ponownie zagwarantuje Wam to spowolnienie kół zębatych i umożliwi celowanie w odsłonięte elementy. Tak jak wcześniej zawsze czekajcie aż ustawią się one we właściwych pozycjach.
W przypadku nowej płyty naciskowej wymagane będzie zaliczenie zagadki z umieszczeniem na niej ciężkiego przedmiotu. Zainteresujcie się pękniętym panelem z powyższego obrazka - możecie zniszczyć go atakiem dystansowym i następnie dotrzeć do nowo powstałego otworu.
W nowym pomieszczeniu znajdziecie skrzynię i musicie ją przepchąć do pokazanej na obrazku bariery energetycznej. Skrzynia może przez nią przeniknąć i spaść na dół. Dotrzyjcie do skrzyni i dokończcie przepchnięcie jej na płytę naciskową.
Możecie już zainteresować się dobrze poznanym tematem celowania w odsłonięte elementy spowolnionego mechanizmu. Pozwoli to Wam dotrzeć do kolejnej sekcji.
Liniowa trasa podróży doprowadzi Was do kolejnej płyty naciskowej. Ustawcie się na niej i oddawajcie kolejne strzały.
Główna bohaterka docelowo będzie mogła dotrzeć do nowego czerwonego slotu łącza sieciowego (Network Uplink), w którym należy umieścić włócznię.
W kolejnej części kotła musicie zająć się wspinaczką wykorzystując żółte interaktywne elementy z okolicy. Docelowo musicie dotrzeć do następnego łącza sieci i raz jeszcze użyć włóczni.
W następnej sekcji skorzystajcie z opcji szybowania z użyciem Tarczoskrzydła żeby wylądować na oddalonej półce. Zlokalizujcie z pomocą fokusu nowe żółte krawędzie, dzięki którym łatwo ustalicie dalszą trasę wspinaczki.
Dotrzecie do miejsca z przelatującymi maszynami. Musicie doskoczyć do żółtej krawędzi na bocznej ściance jednej z tych maszyn żeby się jej złapać i rozpocząć w ten sposób przejażdżkę.
Po wylądowaniu w nowym miejscu ponownie pomóżcie sobie tarczoskrzydłem do poszybowania niżej. W pobliżu znajdziecie nowe łącze sieci. Wyruszcie długimi korytarzami do nowych czerwonych wrót.
Zdominowanie łącza sieciowego (Override the Network Uplink)
Dotrzycie do głównej komnaty kotła z wielką maszyną przetrzymywaną w kopule - będzie to boss, z którym wkrótce zmierzycie się i jeśli chcecie, możecie przygotować się z wyprzedzeniem do walki produkując zapasy i rozmieszczając w okolicy pułapki. Po zakończeniu opcjonalnych przygotowań dotrzyjcie do łącza.
Zabicie Głoworoga (Kill the Grimhorn) - pojedynek z bossem
Po rozpoczęciu walk proponujemy poświęcić trochę czasu na zeskanowanie bossa i na zapoznanie się z dokładnym opisem tego przeciwnika w katalogu maszyn. Możecie w ten sposób poznać przede wszystkim słabości bossa i na obecnym stadium gry powinniście już być w stanie zadawać obrażenia od kwasu (broń dystansowa i/lub pułapki kwasowe).
Lektura wpisu na temat Głowroga pozwoli Wam też poznać słabe punkty maszyny. Zwróćcie uwagę m.in. na rogi, zbiornik na plecach, ogon oraz wyrzutnię (Cluster Launcher). Atakowanie tej ostatniej może pozwolić na jej odczepienie od ciała bossa po to żeby ją podnieść i skorzystać z niej jak z ciężkiej broni.
Podczas walki polegajcie na atakach żywiołami oraz na standardowych wymierzonych w słabe punkty na ciele bossa. Starajcie się jednocześnie pozostawać w ciągłym ruchu. Unikniecie dzięki temu obrażeń w walce wręcz oraz ataków dystansowych Głoworoga wykorzystujących żywioł ognia.
Do walk dołączą mniejsze maszyny i generalnie powinniście zostawić je sobie na później. Starajcie się skupiać na atakowaniu bossa i doprowadzeniu do jego zniszczeniu, przy czym obserwujcie poczynania pozostałych maszyn po to żeby unikać ich ataków. Rozprawieniem się z nimi zajmijcie się dopiero gdy Głoworóg zostanie pokonany.
Zdominowanie rdzenia Warsztatu (Dominate the Repair Bay core)
Po walkach pozbierajcie łup pozostawiony przez bossa oraz przez inne maszyny. Na sam koniec zadania udajcie się do nowego czerwonego slotu żeby umieścić w nim włócznię. Akcja ta doprowadzi do odblokowania opcji dominacji dla kilku nowych gatunków maszyn - możecie z tego skorzystać podczas podróży po świecie w dalszej części gry.
Od razu zmuszeni zostaniecie do zajęcia się kolejnym głównym zadaniem - Oko Ziemi.