Horizon Forbidden West: Tereny łowieckie: Góry Urwiste - opis przejścia prób Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia wszystkich prób z lokacji Tereny łowieckie: Góry Urwiste (Hunting Grounds: Sheerside Mountains).
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West możecie znaleźć opis przejścia ukończenia wszystkich prób łowieckich z lokacji Tereny łowieckie: Góry Urwiste (Hunting Grounds: Sheerside Mountains). Dowiecie się gdzie znajdują się tereny łowieckie w górach, jak przygotowywać się do prób Gór Urwistych oraz jakie czynności wykonywać w każdym wyzwaniu i zdobywać maksymalne nagrody.
- Lokalizacja terenów łowieckich w Górach Urwistych
- Wyzwanie 1 - Próba mrozu (Frost Trial)
- Wyzwanie 2 - Próba chwytania dysku (Shredder Catch Trial)
- Wyzwanie 3 - Próba wybuchu plazmy (Plasma Blast Trial)
Lokalizacja terenów łowieckich w Górach Urwistych
Rekomendowany poziom dla tej aktywności to 20. Powinniście zadbać o jego osiągnięcie lub przynajmniej zbliżenie się do niego, bo w wyzwaniach będą pojawiały się nieco silniejsze odmiany maszyn.
Tereny łowieckie znajdują się zgodnie z nazwą w górach, w północnej części mapy świata. Jest to okolica sąsiadująca z osadą Kamienny Czub (Stone Crest).
Na terenach łowieckich możecie spotkać handlarza sprzedającego bronie dystansowe i niektóre z nich mogą przydać się podczas zaliczania prób.
W celu przystępowania do wyzwań musicie porozmawiać z Opiekunem (Grounds Keeper). Tradycyjnie do zaliczenia są 3 próby i każda z nich pozwala na zdobycie 3 rodzajów odznaczeń (Stripes).
Wyzwanie 1 - Próba mrozu (Frost Trial)
Próba ta zakłada atakowanie nadymaczy (Bellowbacks) z wykorzystaniem amunicji lodowej (Frost Ammo) po to żeby wprowadzać je w stan kruchości (Brittle State). Po uzyskaniu tego stanu Aloy musi niszczyć ich worki na ładunek. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie zniszczyć 3 pojemniki nadymaczy w czasie krótszym niż 3 minuty.
Gorąco polecamy żeby przed rozpoczęciem próby zeskanować dowolnego nadymacza i dokładnie zapoznać się z jego kartą w katalogu maszyn. W przeciwieństwie do tego co może sugerować opis próby będziecie mogli niszczyć dwa rodzaje komponentów nadymacza. Są to:
- Gardziel (Gullet) z obrazka 1
- Worek na ładunek (Cargo Refining Sac) z obrazka 2
Każdy tego typu komponent jest liczony oddzielnie, a więc zniszczenie gardzieli i worka przyczepionych do tego samego nadymacza pozwoli Wam zdobyć 2 punkty zniszczeń spośród 3 wymaganych.
Do zaliczenia tego wyzwania potrzebna jest broń zdolna do strzelania bronią zadającą obrażenia od żywiołu mrozu. Po rozpoczęciu próby wyruszcie w stronę najbliższego nadymacza. Zacznijcie go osłabiać oddając strzały lodową amunicją.
Po tym jak nadymacz przejdzie w zamrożony stan szybko przełączcie się na tę broń z inwentarza, która zadaje największe obrażenia na potrzeby niszczenia komponentów maszyn. Namierzajcie wspomniane wyżej obiekty. Postarajcie się zniszczyć co najmniej jeden z nich zanim nadymacz wyjdzie ze stanu kruchości.
Jeśli nie zdążyliście ze zniszczeniem obu komponentów nadymacza, to ponownie zacznijcie stosować amunicję lodową. Po pozbyciu się obu części zignorujcie dalsze atakowanie pierwszego nadymacza i poszukajcie drugiego. W tym przypadku po wprowadzeniu maszyny w kruchy stan możecie już wybrać sobie komponent do zaatakowania, przy czym gardziel powinna łatwiej ulec zniszczeniu.
W trakcie całej próby starajcie się oczywiście jak najlepiej unikać ataków nadymacza oraz innych maszyn z okolicy, które mogą dołączyć do walk. Próbę zaliczycie po zniszczeniu trzeciego komponentu (przy założeniu, że nadymacz nie zdążył wyjść ze stanu kruchości). Nie musicie walczyć do końca z maszynami żeby je zabić.
Wyzwanie 2 - Próba chwytania dysku (Shredder Catch Trial)
Próba ta zakłada skorzystanie z broni o nazwie Dyskomiot (Shredder Gauntlet). Należy z jej pomocą trafić trzykrotnie dyskiem wrogą maszynę i za każdym razem złapać powracający dysk, by go naładować. Po pełnym naładowaniu dysku Aloy musi raz jeszcze trafić maszynę i spowodować eksplozję powodującą ogromne uszkodzenia. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie wykonać tę sekwencję ruchów 2 razy w czasie krótszym niż 2 minuty.
Do zaliczenia tego wyzwania możecie użyć dowolnego Dyskomiotu. Jedną z takich broni będzie sprzedawał handlarz z opisywanych terenów łowieckich.
Na potrzeby ukończenia próby wytypujcie dowolną maszynę, np. nadymacza. Wycelujcie z Dyskomiotu w maszynę, naładujcie dysk i wypuśćcie go.
Kluczem do sukcesu jest to żeby złapać dysk po tym jak uderzy w maszynę i powraca w stronę Aloy - może się to wiązać z koniecznością przesunięcia się w bok żeby dysk nie ominął bohaterki. Nie musicie na szczęście wciskać żadnego dodatkowego przycisku żeby złapać dysk. Wystarczy żeby Aloy znalazła się na jego trasie lotu gdy będzie powracał.
Dodatkowa podpowiedź: W złapaniu powracającego dysku może Wam pomagać skupienie. Załączenie spowolnienia czasu pozwoli Wam spokojnie określić tor lotu dysku i ustawić się w poprawnym miejscu.
Musicie wykonać dwa kolejne rzuty i dwa razy złapać dysk (a więc łącznie trzy razy w serii). Kolejny rzut dyskiem powinien spowodować eksplozję zadającą poważne obrażenia i jeśli dobrze wykonaliście sekwencję to zostanie to zaliczone jako pierwszy z dwóch wymaganych ataków.
Musicie teraz powtórzyć wszystkie poprzednie ruchy, a więc trzy razy trafić maszynę dyskiem, trzy razy go złapać i wysłać naładowany dysk żeby doprowadzić do drugiej eksplozji. Możecie cały czas atakować tę samą maszynę o ile nie zostanie ona przedwcześnie zniszczona.
Wyzwanie 3 - Próba wybuchu plazmy (Plasma Blast Trial)
Próba ta zakłada zaatakowanie walcoboka (Rollerback) z użyciem amunicji plazmowej (Plasma Ammo) po to żeby wprowadzić go w stan wybuchu plazmy (Plasma Blast State). Aloy musi następnie zapełnić pasek uszkodzeń zanim zakończy się odliczanie i dojdzie do eksplozji walcoboka o maksymalnej sile. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie wykonać tę sekwencję ruchów 2 razy w czasie krótszym niż 2 minuty.
Do zaliczenia wyzwania będziecie musieli użyć broni z amunicją plazmową i jedna z tego typu broni powinna znajdować się w ofercie handlarza przebywającego na terenach łowieckich (powyższy obrazek).
Po rozpoczęciu próby wyruszcie jak najszybciej w stronę walcoboka, bo nie ma dużo czasu na zaliczenie wyzwania. Zacznijcie używać broni z amunicją plazmową do atakowania walcoboka i stopniowego obniżania jego odporności.
Po tym jak walcobok przejdzie w stan wybuchu plazmy będziecie mogli zacząć zapełniać pasek widoczny obok ikony plazmy - pokazuje go powyższy obrazek.
Musicie pośpieszyć się z zapełnieniem paska zanim maszyna eksploduje. Możecie w tym celu kontynuować korzystanie z aktualnej broni z amunicją plazmową lub wybrać szybko z inwentarza inną dobrą broń do szybkich i silnych ataków (np. łuk wojownika).
Jeśli zdążyliście zapełnić pasek, to w momencie wybuchu powinniście zdobyć pierwszy z 2 wymaganych punktów.
Podczas rozgrywania tej próby musicie oczywiście równolegle starać się unikać dość silnych ataków ze strony walcoboka, jak również innych maszyn. Polegajcie dużo na unikach i starajcie się ograniczać sytuacje, w których Aloy zostanie powalona na ziemię i stracicie cenne sekundy.