Horizon Forbidden West: GEMINI - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji GEMINI – kocioł, HEFAJSTOS, boss Rzeźnikolec.
Ostatnia aktualizacja: 25 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji GEMINI. Poniższa solucja podpowiada m.in. jak dotrzeć do kotła GEMINI, jak ochraniać Betę, jak sprowadzić HEFAJSTOSA (HEPHAESTUS) z powrotem do kotła oraz jak pokonać bossa Rzeźnikolca (Slaughterspine).
- Nagrody za ukończenie misji
- Powrót do Bazy (Return to the Base)
- Podróż do kotła GEMINI
- Ochranianie Bety (Protect Beta)
- Pogoń za HEJASTOSEM do kotła (Pursue HEPHAESTUS into the Cauldron)
- Zbadanie dwóch komnat kotła (Explore the two cauldron chambers)
- Powrót do komory produkcyjnej (Return to the Assembly Chamber)
- Zabicie rzeźnikolca (Kill the Slaughterspine) - pojedynek z bossem
- Zdominowanie łącza sieciowego (Override the network uplink)
Nagrody za ukończenie misji
- 24000 PD
- 2 punkty umiejętności
- Odblokowanie głównej misji To, co pozostało
Powrót do Bazy (Return to the Base)
Po wydostaniu się z Teb (Thebes) w poprzednim głównym queście musicie powrócić do Bazy i udać się na spotkanie z GAJĄ. Porozmawiacie z nią na temat HEFAJSTSOSA (HEPHAESTUS) i kotła GEMINI.
Musicie też dodatkowo porozmawiać z Varlem i Betą na terenie Bazy. Podczas rozmowy z Betą możecie ją w dowolny sposób nakłonić do wzięcia udziału w bitwie pomimo jej obaw o ponowne pojmanie.
Podróż do kotła GEMINI
Na potrzeby awansowania w opisywanej misji musicie ponownie spotkać się z GAJĄ. W trakcie spotkania należy potwierdzić chęć wyruszenia w podróż. Wszyscy członkowie wyprawy automatycznie przeniosą się do kotła GEMINI. Na czas rozgrywania questu nie będziecie mogli opuszczać tej lokacji.
Zanim wyruszycie do GEMINI rozważcie odbycie wszystkich opcjonalnych rozmów z towarzyszami w Bazie. Nie wszyscy przyjaciele Aloy dotrwają do finału przygody.
Ochranianie Bety (Protect Beta)
W jednej z głównych sal będą pojawiały się różne odmiany maszyn, przy czym niebezpiecznymi przeciwnikami będą bememot (Behemoth) oraz niszczyciele (Ravagers). W przypadku behemota starajcie się stosować ataki oparte o żywioły ognia i kwasu. Jesli zaś chodzi o niszczycieli, atakujcie i odczepiajcie działka zamontowane na ich grzbietach. Możecie je następnie podnosić i używać.
Nie musicie za wszelką cenę pozostawać w najbliższym otoczeniu Bety. Skupiajcie się po prostu na skutecznych atakach i wykonywaniu uników żeby to Aloy nie wydarzyła się żadna krzywda.
Pogoń za HEJASTOSEM do kotła (Pursue HEPHAESTUS into the Cauldron)
Musicie wyruszyć w głąb kotła - wdrapcie się na wyższą półkę i poszybujcie z pomocą tarczoskrzydła na sąsiednią.
Aloy dotrze do dużej sali z kopułą. Chwilowo nie ma tu do wykonania żadnych czynności, ale w dalszej części misji rozegra się tu duża bitwa. Udajcie się na północny-zachód.
Zbadanie dwóch komnat kotła (Explore the two cauldron chambers)
Dotrzecie do rozwidlenia i do zbadania będą dwa obszary oznaczone na mapie - zachodni oraz wschodni. Możecie je odwiedzać w dowolnej kolejności.
Podróż do południowo-zachodniej komnaty rozpocznijcie od użycia przyciągacza na niebieskim zaczepie. Wdrapcie się na górę i zaczekajcie w miejscu z obrazka na przybycie jednej z maszyn. Doskoczcie do niej i pozostańcie w pozycji wiszącej do momentu znalezienia się nad zachodnią komnatą.
W zachodniej komnacie musicie najpierw przystąpić do walk z podrzędnymi przeciwnikami, wśród których znajdą się m.in. maszyny Skaczel (Leaplasher) i Długonóg (Longleg). Pamiętajcie o celowaniu w słabe punkty maszyn i jeśli macie z nimi problemy to dodatkowo skanujcie je żeby przypomnieć sobie jakie żywioły są ich słabościami.
Po walkach dotrzyjcie do łącza sieciowego (Network Uplink). Próba podłączenia się doprowadzi do pojawienia się kolejnych maszyn, wśród których znajdzie się m.in. Głoworóg (Grimhorn), którego dobrze jest atakować np. kwasem. Głoworoga warto ponadto atakować z wyższej półki. Po wygraniu drugiej bitwy raz jeszcze dotrzyjcie do łącza sieciowego.
Skorzystajcie z północnego wyjścia i wyruszcie w stronę północno-wschodniej komnaty. Po drodze doświadczycie problemów z naelektryzowaną podłogą. Starajcie się przede wszystkim doskakiwać do krawędzi bezpiecznych półek. Dodatkowo możecie przyciągać się do okolicznych słupów po to żeby rozpoczynać z nich szybowanie.
W końcowej części przeprawy złapcie się szyny biegnącej przy suficie (wystarczy do niej doskoczyć) po to żeby zjechać do wschodniej komnaty.
W drugiej komnacie schemat działania jest bardzo zbliżony do pierwszej. Musicie rozpocząć od zaatakowania maszyn, przy czym ułatwieniem jest to, możliwy jest atak z zaskoczenia. Do pokonania będą m.in. czujki (Watcher).
Przy próbie wejścia w interakcję z łączem sieciowym pojawią się wrogie posiłki. W nowych walkach wezmą udział chyżoszpony (Clawstrider - powinna to być niestety silniejsza odmiana Alfa) i nadymacze (Bellowback). Oprócz stosowania odpowiednich żywiołów poruszajcie się po całej arenie, polegajcie na unikach i celujcie w zbiorniki oraz inne słabe punkty wrogich maszyn. Po drugiej bitwie raz jeszcze dotrzyjcie do łącza sieciowego.
Powrót do komory produkcyjnej (Return to the Assembly Chamber)
Musicie powrócić do mijanego wcześniej wielkiego centralnego pomieszczenia kotła. Po drodze pomagajcie sobie w razie potrzeby chwytaniem się linką i szybowaniem. Po wkroczeniu do sali rozpocznie się starcie z bossem - Rzeźnikolcem
Zabicie rzeźnikolca (Kill the Slaughterspine) - pojedynek z bossem
Konfrontację z rzeźnikolcem (Slaughterspine) powinniście rozpocząć tak samo, jak w przypadku innych dużych bossów, a więc od przeskanowania wrogiej maszyny. Uda się Wam ustalić, że słabościami rzeźnikolca są żywioły mrozu i czyściwody. Postarajcie się dopasować wyposażenie, by móc wyprowadzać ataki (i opcjonalnie używać pułapki) powiązane z którymś z nich.
Boss w swoich atakach polega z kolei przede wszystkim na żywiole plazmy i dobrym pomysłem będzie założenie przed bitwą stroju gwarantującego zwiększoną wytrzymałość na plazmę. Aloy może dzięki temu odnosić mniej obrażeń, jeśli trafią ją silne ataki rzeźnikolca.
Postarajcie się przejrzeć dokładnie wszystkie zakładki wpisu na temat rzeźnikolca, by ustalić komponenty bezpośrednio odpowiedzialne za plazmowe ataki lub powiązane z nimi. Atakowanie ich (optymalnie z wykorzystaniem właściwych żywiołów) powinno stać się priorytetem. Im szybciej powstrzymacie silne rodzaje ataków rzeźnikolca, tym łatwiej będzie Wam utrzymywać Aloy przy życiu.
Do momentu pozbawienia bossa głównych komponentów starajcie się dużo biegać po arenie, a w szczególności rozpoczynać sprint połączony z unikami w momencie odpalania przez rzeźnikolca większych ataków.
Szczególną uwagę powinniście zwrócić na dwa generatory (Plasma Energizer) zlokalizowane po bokach wrogiej maszyny. Mogą one być ładowane przez rzeźnikolca i jeśli proces ten zakończy się sukcesem, to ataki wielkiej maszyny zostaną wzmocnione. Warto próbować je sabotować.
Inną częścią pancerza, którą powinniście próbować namierzać, jest ogon (Spinetail) składający się z kilku komponentów. Może on być wykorzystywany do odpalania ataków plazmowych, przy czym ważniejsze jest to, że jego odczepienie może Wam pozwolić na uzyskanie dostępu do ciężkich broni - wyrzutni (Spinetail Launcher). Warto użyć co najmniej jednej z nich do osłabienia gigantycznej maszyny.
Po wygranej bitwie nie zapomnijcie przeszukać pozostałości po pokonanej maszynie po to żeby pozyskać sporo rzadkiego łupu.
Zdominowanie łącza sieciowego (Override the network uplink)
Dotrzyjcie do znajdującego się w tej samej sali łącza sieciowego i w dobrze znany sposób użyjcie na nim włóczni.
Na sam koniec misji dotrzyjcie do miejsca, w którym przebywają Varl i Beta. Załączą się nowe scenki przerywnikowe, po obejrzeniu których traficie do nowej lokacji i rozpoczniecie nowy główny quest.