Horizon Forbidden West: Kulrut (The Kulrut) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Kulrut – bitwa z maszynami, boss ślizgawiec na arenie, ETER.
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Kulrut (The Kulrut). Nasza solucja wyjaśnia m.in. jak rozpocząć zawody Kulrut, jak bronić się przed maszynami przy północnej barykadzie, jak pokonać bossa Ślizgawca (Slitherfang) na arenie, gdzie znaleźć ETER (AETHER) i jak dostarczyć ETER do GAI w Bazie.
- Nagrody za ukończenie misji
- Dotarcie do Gaju Pamięci (Go to Memorial Grove)
- Dotarcie do północnej barykady (Go to the north barricade)
- Zabicie maszyn (Kill the machines)
- Zabicie ślizgawca (Kill the Slitherfang) - pojedynek z bossem
- Odnalezienie Hekarro (Find Hekarro)
- Zejście do komnaty pod tronem (Enter the chamber below the throne)
- Powrót do Bazy (Return to the Base)
Nagrody za ukończenie misji
- 12600 PD
- 2 punkty umiejętności
- Odblokowanie głównej misji Kolebka ech
Dotarcie do Gaju Pamięci (Go to Memorial Grove)
Po powrocie do Gaju Pamięci znanego z poprzedniego głównego zadania udajcie się na spotkanie z wodzem Hekarro, który będzie stał nad areną walk. Podczas rozmowy możecie standardowo zadać kilka pytań. Docelowo musicie potwierdzić gotowość do przystąpienia do zawodów i zaplanowania zasadzki. Zanim zdecydujecie się na ten krok warto uzupełnić zapasy Aloy, bo przed Wami seria walk i starcie z nowym bossem.
Dotarcie do północnej barykady (Go to the north barricade)
Musicie obejść arenę od prawej strony i wyruszyć na północ w stronę barykady. Zlokalizujcie drabinę pozwalającą dostać się na barykadę. Porozmawiajcie z Dekką, od której automatycznie dostaniecie ciężką broń (broń palna) na potrzeby zbliżającej się bitwy.
Zabicie maszyn (Kill the machines)
Po rozpoczęciu walk wykorzystujcie ciężką broń do ostrzeliwania maszyn znajdujących się na dole. W pierwszej kolejności atakujcie te maszyny, które również dysponują atakami dystansowymi i są w stanie ostrzelać Aloy. Udane trafienia maszyn mogą wytrącić Was z równowagi i doprowadzić do upuszczenia ciężkiej broni (można ją na szczęście ponownie podnieść).
Po tym jak zużyjecie całą amunicję ciężkiej broni możecie przestawić się na ataki z wykorzystaniem broni dystansowych z inwentarza Aloy lub udać się w lewo i rozejrzeć się za drugą ciężką bronią. Walki zakończy cut-scenka zwiastująca pojawienie się Regalli w towarzystwie nowego ślizgawca (Slitherfang), który stanie się bossem.
Zabicie ślizgawca (Kill the Slitherfang) - pojedynek z bossem
Ze ślizgawcem mieliście już okazję zmierzyć się na początku gry, ale wtedy Aloy dysponowała jedynie podstawowym wyposażeniem i nie były jeszcze dostępne bardziej zaawansowane techniki. Przypomnijcie sobie informacje o mechanicznym wężu otwierając katalog maszyn.
Ślizgawiec ma obniżoną odporność na żywioły ognia, mrozu i plazmy. Starajcie się wybierać bronie dystansowe z amunicją wykorzystującą te żywioły (na rozmieszczanie pułapek nie będzie czasu). Atakujcie bossa i starajcie się celować w jego słabe punkty (je również mogliście przypomnieć sobie przeglądając różne zakładki w katalogu maszyn).
Tak samo jak w przypadku bitwy z prologu osłabianie bossa może docelowo doprowadzić do tego, że ślizgawiec rozbije się o ziemię. Koniecznie starajcie się wtedy podbiegać do bossa po to żeby odpalić jeden lub kilka krytycznych ciosów.
Musicie niestety liczyć się z tym, że na arenie nie będzie zbyt wielu zasłon, aczkolwiek korzystajcie z tych dostępnych zanim zostaną zniszczone. Starajcie się unikać ataków dystansowych bossa (szczególnie plucia trucizną), ale również pilnujcie się jeśli przesadnie zbliży się do bohaterki. Wykorzystujcie sprint i uniki żeby starać się bezpiecznie przemieszczać w inne miejsca na arenie.
Po wygranym pojedynku nie zapomnijcie przeszukać pozostałości po ślizgawcu, żeby pozbierać sporo wartościowego łupu.
Odnalezienie Hekarro (Find Hekarro)
Wyjście z areny znajduje się za miejscem, w którym rozbił się o ziemię zniszczony ślizgawiec. Musicie dotrzeć do miejsca, w którym Regalla walczy z Hekarro. Nie dołączycie do tej walki, bo od razu wyświetli się cut-scenka pokazująca ucieczkę Regalli.
Zejście do komnaty pod tronem (Enter the chamber below the throne)
Po otrzymaniu wszystkich podziękowań i odzyskaniu kontroli nad Aloy zlokalizujcie pokazane na obrazku zejście do małych podziemi.
Dotrzecie do interaktywnej konsoli, w którą można wsunąć kernel GAI. Zdobędziecie ETER.
Powrót do Bazy (Return to the Base)
Po tym jak skorzystacie z drabiny i powrócicie na powierzchnię musicie dodatkowo porozmawiać z Dekką. Możecie opcjonalnie przejść się po Gaju Pamięci i obejrzeć "naprawione" holo-projektory (oraz wchodzić z nim w interakcję).
Na potrzeby awansowania w grze użyjcie szybkiej podróży żeby przenieść się do Bazy i dotrzyjcie do jej bocznego wejścia po zaliczeniu małej wspinaczki po skałach.
Po wysłuchaniu rozmów z towarzyszami dotrzyjcie do sali z GAJĄ i wejdźcie w interakcję z interaktywnym slotem żeby "dostarczyć" ETER.
Jeśli opisywaną misję rozegraliście jako pierwszą spośród wcześniej odblokowanych, to teraz zostaniecie zmuszeni do przystąpienia do głównego zadania Kolebka ech i wszystkie inne misje (główne i poboczne) zostaną tymczasowo wstrzymane.