Horizon Forbidden West: Tereny łowieckie: Ślad Deszczu - opis przejścia prób Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia wszystkich prób z lokacji Tereny łowieckie: Ślad Deszczu (Hunting Grounds: The Raintrace).
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West możecie znaleźć opis przejścia ukończenia wszystkich prób łowieckich z lokacji Tereny łowieckie: Ślad Deszczu (Hunting Grounds: The Raintrace). Nasz opis jakie są wymagania do odblokowania prób i jaki mają zalecany poziom doświadczenia, jak przygotowywać się do wyzwań Śladu Deszczu oraz jakie czynności wykonywać w próbać żeby zdobyć najlepsze nagrody.
- Lokalizacja terenów łowieckich Ślad Deszczu
- Wyzwanie 1 - Próba porażenia i usunięcia (Shock and Remove Trial)
- Wyzwanie 2 - Próba walki z wierzchowca (Mounted Combat Trial)
- Wyzwanie 3 - Próba broni ciężkiej (Heavy Weapons Trial)
Lokalizacja terenów łowieckich Ślad Deszczu
Rekomendowany poziom dla tej aktywności to 25. Zdecydowanie radzimy osiągnąć ten poziom lub nawet uzyskać wyższy, bo próby zakładają staczanie trudnych walk z udziałem elitarnego rodzaju maszyny. Dodatkowo pomóc może Wam posiadanie ukończonego głównego zadania Pęknięte niebo, bo będziecie dzięki temu wiedzieli jak zachowywać się podczas walk z mumakłami (mechanicznymi mamutami).
Tereny łowieckie znajdują się w zachodniej części mapy świata, na zachód od Krawędzi (Razor's Edge).
W opisywanej lokacji spotkacie łowcę, które sprzedaje m.in. rzadkie i bardzo rzadkie modele broni. Powinna być wśród nich broń z amunicją czyściwoda (Purgewater), która przydaje się do jednej z prób.
Na potrzeby przystępowania do wyzwań musicie zagadywać do Opiekuna (Grounds Keeper). Są 3 dostępne próby i każda z nich pozwala na zdobycie 3 rodzajów odznaczeń (Stripes).
Istotną informacją jest to, że drugie wyzwanie (Próba walki z wierzchowca) może być jeszcze niedostępna. Stanie się tak jeśli nie odwiedzaliście jeszcze kotła JOTA (IOTA Cauldron) z północnej części mapy - pokazuje go powyższy obrazek.
Zaliczenie kotła JOTA (zagadki, boss, oswobodzenie Żyrafa) pozwoli Wam m.in. na odblokowanie chyżoszponów (Clawstrider) jako gatunku maszyn nadających się do przekształcania w wierzchowce. Będzie to wymagane do spełnienia założeń drugiej próby.
Wyzwanie 1 - Próba porażenia i usunięcia (Shock and Remove Trial)
Próba ta zakłada ostrzeliwanie mumakła amunicją porażającą (Shock Ammo) z zamiarem wprowadzenia maszyny w stan porażenia (Shocked State) oraz odstrzelenie jego kłów (Tusks) zanim wyjdzie z opisywanego stanu. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie zdobyć 2 kły porażonego mumakła w czasie krótszym niż 2 minuty.
Wyzwanie to ma jedno dodatkowe utrudnienie, gdyż mumakieł domyślnie cechuje się zwiększoną odpornością na ataki wykorzystujące amunicję porażającą. Musicie w rezultacie najpierw obniżyć odporność mamuta amunicją czyściwoda (Purgewater). Łowca z terenów łowieckich powinien wystawiać na sprzedaż łuk powiązany z tym typem amunicji jeśli nie posiadacie żadnej "pasującej" broni w inwentarzu. Postarajcie się maksymalnie ulepszyć ten łuk oraz inne do użycia w opisywanej próbie. Chodzi o to żeby móc zadawać możliwie jak największe obrażenia.
Po przystąpieniu do próby rozpocznijcie jak najwcześniej atakowanie mumakła amunicją czyściwoda po to żeby stopniowo obniżać jego odporność (będzie to symbolizowane kółkiem widocznym nad jego paskiem energii). W tym samym czasie starajcie się unikać ataków dystansowych mamuta oraz innych maszyn rozstawionych w okolicy. Zmieniajcie w razie potrzeby swoje położenie, ale starajcie się nie przerywać ostrzału.
Po tym jak mumakieł zostanie dostatecznie osłabiony przełączcie się na broń z amunicją porażającą. Także i w tym przypadku istotne jest sprawne oddawanie kolejnych strzałów, gdyż trafienia tym rodzajem amunicji będą skuteczne tylko na czas pozostawania mumakła w osłabionym stanie po użyciu amunicji czyściwoda.
Zapełnienie paska porażenia mamuta powinno spowodować, że mumakieł rozbije się o ziemię. Musicie teraz bardzo szybko działać. Wybierzcie z inwentarza broń zadającą jak największe obrażenia na potrzeby odrywania komponentów od atakowanych maszyn (Tear). Atakujcie kły powalonego mamuta i postarajcie się doprowadzić do ich odczepienia zanim mumakieł wyjdzie z porażonego stanu i pozbiera się z ziemi.
Próba zostanie zaliczona od razu po odczepieniu drugiego kła. Przedmiotów tych nie musicie podnosić. Rzućcie się do ucieczki i wydostańcie się poza obszar rażenia mumakła i innych maszyn.
Wyzwanie 2 - Próba walki z wierzchowca (Mounted Combat Trial)
Próba ta zakłada zdominowanie chyżoszpona (Clawstrider) celem wykorzystania go w roli wierzchowca (Mount), a następnie doprowadzenie do tego żeby dosiadany chyżoszpon zabijał inne maszyny. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie zabić 2 maszyny z pomocą mounta w czasie krótszym niż 2 minuty i 30 sekund.
Pamiętajcie o tym, że wyzwanie to wymaga wcześniejszego zaliczenia kotła JOTA (IOTA Cauldron). Tylko wtedy na karcie chyżoszpona w katalogu maszyn będzie znajdowała się informacja o dostępności używania go jako wierzchowca (Mountable Machine - zaznaczyliśmy to na powyższym obrazku).
Po rozpoczęciu próby skupcie się na jak najszybszym zdominowaniu najbliższego chyżoszpona (przytrzymanie Trójkąta), przy czym nie dajcie mu się przy tym przedwcześnie zauważyć. Od razu po udanej dominacji wskoczcie na jego grzbiet.
Próba ta ma spore ułatwienie, bo możecie najpierw osłabiać inne maszyny broniami dystansowymi Aloy bez zeskakiwania z grzbiegu chyżoszpona. Jeśli posiadacie dobre bronie, to mogą one o wiele skuteczniej wyczerpywać paski energii wrogich maszyn od ataków wierzchowca. Pilnujcie się tylko żeby ich przedwcześnie nie zabić.
W trakcie zaliczania tego wyzwania zignorujcie oczywiście mumakła i unikajcie jego ataków. Wybierajcie mniejsze maszyny do zabicia - przyciskami R1 i R2 możecie wyprowadzać dwa rodzaje ataków chyżoszponem.
Wyzwanie 3 - Próba broni ciężkiej (Heavy Weapons Trial)
Próba ta zakłada odstrzeliwanie ciężkich broni (Heavy Weapon) mumakła, a następnie wykorzystywanie ich do zabijania innych maszyn. Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie użyć ciężkich broni do zabicia 3 maszyn w czasie krótszym niż 3 minuty.
Istotną cechą tej próby jest to, że możecie wybierać pomiędzy różnymi broniami ciężkimi spośród tych zamontowanych na mamucie. Najłatwiej jest odczepić działka porażające (Shock Cannon) z uwagi na umieszczenie ich w dobrze widocznym miejscu na grzbiecie mumakła oraz spore rozmiary.
Po rozpoczęciu próby skorzystajcie z amunicji specjalizującej się w odczepianiu komponentów (Tear). Najlepiej jest od razu odczepić oba działka porażające z pleców mamuta, bo niemal pewne jest to, że pojedyncze działko nie będzie wystarczające do zaliczenia próby.
Nie śpieszcie się z dotarciem do odczepionych ciężkich broni, tylko najpierw postarajcie się przeznaczyć chociaż trochę czasu na to żeby "nakłonić" mumakła do oddalenia się od nich. Zmniejszy to ryzyko, że zostaniecie trafieni silnym atakiem przy próbie zabrania działka - Aloy może wtedy nie tylko je upuścić, ale i stracić dużo punktów zdrowia.
Skupiajcie się na atakowaniu działkami mniejszych maszyn. Działka porażające wymagają krótkiego naładowania przed oddaniem każdego strzału, ale 2-3 trafienia powinny wystarczyć do zniszczenia danej maszyny. Starajcie się przy tym nie pudłować żeby mieć pewność, że wystarczy Wam amunicji z obu odczepionych ciężkich broni.