Horizon Forbidden West: Ambasada (The Embassy) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Ambasada (The Embassy) – Samotne Światło, bitwa z rebeliantami, boss Grudda.
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Ambasada (The Embassy). Nasza solucja wyjaśnia m.in. jak zdominować śmigacza i uczynić z niego mounta, jak doprowadzić do spotkania ambasady, jak pokonywać rebeliantów i ich maszyny oraz jak zabić bossa Gruddę.
Uwaga - Sugerowany poziom doświadczenia dla tego questu to 7. Radzimy zająć się najpierw opcjonalnymi aktywnościami żeby osiągnąć zbliżony poziom i nie mieć dzięki niemu problemów z walkami z tego zadania.
- Nagrody za ukończenie misji
- Zdominowanie śmigacza (Override a Charger)
- Dotarcie do Samotnego Światła (Go to Barren Light)
- Dotarcie do miejsca spotkania (Go to the Embassy location)
- Zabicie rebeliantów (Kill the rebels)
- Zabicie czempiona Regalli (Kill Regalla's champion) - pojedynek z bossem Gruddą
Nagrody za ukończenie misji
- 3500 PD
- 2 punkty umiejętności
- malowanie twarzy (Carja Blazon)
- Odblokowanie regionu Cynobrzany - jest to znacznie większy region od Beznadziei, w którym oprócz zajmowania się nowymi głównymi misjami znajdziecie też mnóstwo pobocznych aktywności.
- Tarczoskrzydło - gadżet ten pierwotnie używany będzie przez Aloy do inicjowania szybowania po odbiciu się z wysokiej półki.
- Odblokowanie głównej misji Wrota śmierci
Zdominowanie śmigacza (Override a Charger)
Cel misji dotyczący zdominowania śmigacza jest opcjonalny, przy czym jeśli jeszcze nie zainteresowaliście się tą mechaniką, to warto ją teraz przetestować. Dokładniej opisaliśmy ją na osobnej stronie Śmigacz - jak zdominować? w rozdziale FAQ.
Musicie dotrzeć do dowolnej lokacji ze śmigaczami (Charger) i może to być np. siedlisko znajdujące się na północny-wschód od Złomianek.
Po dotarciu na miejsce musicie skradać się żeby Aloy nie została przedwcześnie wykryta przez którąś z maszyn. Zakradnijcie się od tyłu do dowolnego Śmigacza i przytrzymajcie Trójkąt żeby go pomyślnie zdominować.
Od tej pory zdominowany śmigacz stanie się wierzchowcem - mountem głównej bohaterki. Możecie go ujeżdżać i wykorzystywać do podróżowania po świecie gry oraz atakowania przeciwników. Możliwe jest też przywoływanie do siebie śmigacza oraz naprawianie go jeśli odniesie obrażenia.
Dotarcie do Samotnego Światła (Go to Barren Light)
Docelowo musicie wyruszyć ze Złomianek na południowy-zachód do sąsiedniej osady Samotne Światło. Warto zaznaczyć, że jeśli używacie wierzchowca to gra nie pozwoli wjechać nim do wioski. Maszyna musi pozostać na zewnątrz, ale jej w ten sposób nie stracicie i można będzie ją do siebie przywołać w dalszej części gry.
Dotrzyjcie w Samotnym Świetle do dużej bramy (po drodze możecie opcjonalnie zagadać do Erenda). Porozmawiajcie ze stojącym przed bramą Lawanem.
Wyruszcie za Lawanem na górny poziom. Do rozmowy dołączą tam Nozar i Vuadis. Podczas rozmowy musicie docelowo potwierdzić gotowość do awansowania do kolejnej części misji - jest to prawa opcja dialogowa.
Jako że czeka Was większa bitwa postarajcie się awansować Aloy co najmniej na 7 poziom doświadczenia, a także w miarę możliwości ulepszyć jej bronie dystansowe i strój oraz uzupełnić zapas amunicji (w szczególności strzał kwasowych). W Samotnym Świetle znajdziecie stół warsztatowy oraz nowych handlarzy.
Dotarcie do miejsca spotkania (Go to the Embassy location)
Po obejrzeniu wszystkich cut-scenek znajdziecie się za murami Samotnego Światła. Musicie przejść nieznacznie na zachód do miejsca zaplanowanego spotkania.
Załączą się tu rozmowy i najbardziej rozbdowaną jest ta z Fashavem. Mężczyźnie możecie zadać kilka dodatkowych pytań lub od razu wybrać opcję dialogową popychającą fabułę do przodu.
Zabicie rebeliantów (Kill the rebels)
Musicie przystąpić do walk z rebeliantami dowodzonymi przez Regallę. Dobrym pomysłem jest pozostawanie w pobliżu miejsca rozpoczęcia bitwy, dzięki czemu tutejsze ruiny będą ochraniały Aloy przed atakami ze strony wrogich łuczników.
Skupcie się na eliminowaniu jeźdźców dosiadających maszyn, w których najlepiej jest celować z włączonym spowolnieniem czasu. Celujcie dodatkowo w głowy jeźdźców. Jeśli dany przeciwnik jedynie spadł z wierzchowca i nie zginął, to od razu zajmijcie się dobiciem go, bo w przeciwnym razie może powrócić na grzbiet maszyny.
Podczas staczania walk nie zapominajcie o uzupełnianiu zapasów - produkujcie nowe strzały na miejsce zużytych i leczcie Aloy jeśli zajdzie taka potrzeba. W centralnych ruinach możecie odnajdywać różnoraki łup i będą wśród niego środki niezbędne do wytwarzania leków i strzał. Jest to zabezpieczenie na wypadek gdybyście nie przygotowali się przed bitwą.
Po krótkiej cut-scence awansujecie do drugiej fazy walk. W tym przypadku przełączcie się na strzały kwasowe i szukajcie okazji do trafiania w zielone zbiorniki zainstalowane na kolcogrzbietach. Eksplozje tych zbiorników nie tylko zabiją rebeliantów, ale i zniszczą lub bardzo poważne osłabią same maszyny.
Zabicie czempiona Regalli (Kill Regalla's champion) - pojedynek z bossem Gruddą
W finałowej fazie bitwy czeka Was starcie z bossem - Gruddą. Przeciwnik ten korzysta z tarczy energetycznej i zeskanowanie go pozwoli Wam ustalić, że jego słabościami są ataki wykorzystujące kwas i porażenie. Postarajcie się wybrać na bazie tej wiedzy broń z odpowiednim typem pocisków.
Bądźcie gotowi do tego, że boss może zacząć wykonywać silne zamachnięcia swoją bronią białą. Uskakujcie wtedy na boki żeby nie dać się uderzyć.
Grudda może też tworzyć falę elektryczności. Musicie w tym przypadku szybko uskakiwać na bok żeby Aloy nie otrzymała sporych obrażeń.
Boss po serii Waszych ataków z użyciem kwasu lub porażeń straci tymczasowo tarczę. Możecie wtedy zacząć polegać na bardzo konwencjonalnych technikach walki - atakujcie Gruddę z użyciem włóczni lub dowolnej broni dystansowej (najlepiej takiej, która zadaje największe obrażenia spośród wszystkich posiadanych).
Musicie liczyć się z tym, że tarcza Gruddy zregeneruje się po pewnym czasie. Oznacza to konieczność powrotu do ataków wykorzystujących żywioły będące słabością bossa. Kontynuujcie ten schemat do momentu ponownego uszkodzenia tarczy.
Jeśli odblokowaliście już umiejętność Wybuch rezonatora (Resonator Blast), to możecie ułatwić sobie sprawę i zadać bossowi bardzo duże obrażenia. Atakujcie go wręcz z użyciem włóczni i jeśli "zaświeci się" na niebiesko po jednym z mocnych ataków (R2 - powyższy obrazek) szybko trafcie go strzałą.
Pozbawienie Gruddy całego czerwonego paska zdrowia pozwoli go Wam pokonać i wygrać bitwę. Aloy zdobędzie tarczoskrzydło (Shieldwing), przy czym gadżetu tego będziecie początkowo używać do szybowania po znalezieniu się w powietrzu (przytrzymanie Kwadratu).
Zadanie to kończy rozmowa z Lawanem, podczas której możecie zadać m.in. wiele opcjonalnych pytań na temat nowo odblokowanych zachodnich krain.