Horizon Forbidden West: Oko Ziemi (The Eye of the Earth) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Oko Ziemi (The Eye of the Earth) – odblokowanie Bazy, GAJA.
Ostatnia aktualizacja: 21 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Oko Ziemi (The Eye of the Earth). Nasza solucja podpowiada m.in. jak zbadać placówkę, jak dotrzeć do pomieszczenia z konsolą, jak uaktywnić GAJĘ oraz jakie podstawowe atrakcje czekają w Bazie.
- Nagrody za ukończenie misji
- Wejście do placówki (Enter the facility)
- Wspinaczka w szybie windy (Climb the elevator shaft)
- Odnalezienie MINERWY w placówce (Search the facility for MINERVA)
- Zbadanie konsoli (Examine the console)
- Dotarcie do laboratorium (Go to the lab)
- Powrót do pomieszczenia kontrolnego (Return to the control room)
- Wyjście z bazy zachodnimi drzwiami (Exit the Base through the west door)
Nagrody za ukończenie misji
- 11050 PD
- 2 punkty umiejętności
- Odblokowanie Bazy - stanie się ona dla Was kryjówką i bazą wypadową. Aloy może na terenie Bazy odbywać liczne rozmowy (związane z główną fabułą i poboczną zawartością) oraz korzystać z różnych dodatkowych pomieszczeń.
- Odblokowanie głównej misji Pęknięte niebo
- Odblokowanie głównej misji Morze piasku
- Odblokowanie głównej misji Nasiona przeszłości
- Odblokowanie dostępu do zachodniej części mapy świata - gra pozwoli podróżować po nowych terenach,które wcześniej blokowało pasmo górskie
Uwaga - 3 nowo odblokowane misje możecie wykonywać w dowolnej kolejności, przy czym zadanie Pęknięte niebo ma najniższą rekomendacją co do poziomu doświadczenia Aloy.
Wejście do placówki (Enter the facility)
Zadanie to rozpoczniecie od razu w tej samej lokacji, w której zakończyliście główny quest Umierająca kraina, czyli wewnątrz Kotła TAU (TAU Cauldron). Nie możecie od razu powrócić do swobodnej eksploracji świata, ale na szczęście opisywana misja nie zawiera żadnych walk i ma bardziej znaczenie fabularne.
Skorzystajcie z nowego przejścia, które otworzyło się w sali z niedawnej walki z bossem. Przy próbie otwarcia drzwi dowiecie się o zakazie wstępu i o przejściu placówki w tryb awaryjny.
Wspinaczka w szybie windy (Climb the elevator shaft)
Podejdźcie do drzwi windy i przytrzymajcie R2 żeby je rozsunąć. Skorzystajcie z fokusu żeby zlokalizować interaktywne krawędzie w szybie windy i rozpocząć wspinaczkę. Musicie docelowo dotrzeć do kolejnych drzwi i siłą je otworzyć.
Odnalezienie MINERWY w placówce (Search the facility for MINERVA)
Zlokalizujcie z pomocą skanera interaktywną kratkę szybu wentylacyjnego. Możecie ją wyrwać przyciągaczem i wejść do szybu.
Wdrapcie się ponownie na górę, a na jakiś czas powrócicie na zewnątrz.
Musicie zaliczyć przeprawę przez ośnieżone skalne półki. Pomagajcie sobie tu na bieżąco skanerem żeby lokalizować interaktywne krawędzie oraz zaczepy, do których można doskakiwać i chwytać się ich w locie.
W jednym z obszarów musicie pomóc sobie tarczoskrzydłem żeby poszybować na niższą półkę. Obok niej znajdziecie kolejne interaktywne krawędzie pozwalające na rozpoczęcie nowej wspinaczki.
Docelowo musicie dotrzeć do głazów blokujących przejście. Ustawcie się obok nich żeby pojawiła się możliwość przytrzymania R2 do utorowania sobie przejścia. Znajdziecie się z powrotem wewnątrz placówki.
Zbadanie konsoli (Examine the console)
Wyruszcie balkonikami i dotrzyjcie do miejsca, w którym Aloy może automatycznie zjechać na linie.
Znajdziecie się w pomieszczeniu w kształcie sfery, w którym jest nieaktywna konsola. Zdecydujcie się na umieszczenie w slocie kernelu GAI. Odblokujecie Bazę (The Base), która będzie pełniła rolę kryjówki dla bohaterów oraz dla "uaktywnionej" GAI.
Dotarcie do laboratorium (Go to the lab)
Po pierwszej rozmowie z GAJĄ wyruszcie w stronę laboratorium - to jedno z pomieszczeń na głównym piętrze Bazy. Możecie się tu zapoznać z terminalem fabrykacji (Fabrication Terminal), który pozwala na odblokowywanie opcji dominacji nowych rodzajów maszyn. Niestety jest to możliwe tylko jeśli macie wymagane składniki, ale w dalszej części gry będziecie mogli swobodnie powracać do tej lokacji.
Powrót do pomieszczenia kontrolnego (Return to the control room)
Możecie opcjonalnie kontynuować eksplorację Bazy, przy czym musicie mieć świadomość tego, że wiele jej pomieszczeń i innych atrakcji jest jeszcze niedostępnych. Kryjówkę tę dokładniej opisaliśmy na stronie Baza w naszym przewodniku po grze.
Na potrzeby dokończenia zadania powróćcie do sali z GAJĄ. Na początek dowiecie się o kolejnych planach. Możecie następnie odbyć bardzo długą rozmowę z GAJĄ, ale tylko jeśli zdecydujecie się wybierać wszystkie dodatkowe opcje dialogowe. Równie dobrze możecie szybciej zakończyć spotkanie.
Odblokowane zostaną 3 nowe główne questy. Możecie wstępnie dokonać wyboru questu jeszcze podczas spotkania z Gają:
- ETER (AETHER) - to główny quest Pęknięte niebo z rekomendacją 17 poziomu doświadczenia.
- POSEJDON (POSEIDON) - to główny quest Morze piasku z rekomendacją 22 poziomu doświadczenia.
- DEMETER - to główny quest Nasiona przeszłości z rekomendacją 24 poziomu doświadczenia.
Jest to tylko wybór symboliczny, bo możecie po zakończeniu spotkania z GAJĄ zmienić kolejność zaliczania głównych zadań z poziomu dziennika, a także odłożyć zajmowanie się nimi na później
Wyjście z bazy zachodnimi drzwiami (Exit the Base through the west door)
Po tym jak uznacie, że spędziliście dostatecznie dużo czasu jak na pierwszą wizytę w Bazie, skierujcie się do oznaczonego przez grę zachodniego wyjścia z placówki. Dotrzecie do nowej części mapy świata i będziecie ją mogli zacząć swobodnie badać (a także wyruszyć do lokacji powiązanych z każdym z trzech nowo odblokowanych głównych zadań).