Horizon Forbidden West: Tereny łowieckie: Beznadzieja - opis przejścia prób Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia wszystkich prób z lokacji Tereny łowieckie: Beznadzieja (Hunting Grounds: The Daunt).
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West możecie znaleźć opis przejścia ukończenia wszystkich prób łowieckich z lokacji Tereny łowieckie: Beznadzieja (Hunting Grounds: The Daunt). Dowiecie się jakie założenia mają wyzwania łowieckie z regionu Beznadzieja, jak się do nich przygotować i jakie czynności wykonywać żeby je zaliczyć i zdobyć nagrody.
- Lokalizacja terenów łowieckich w regionie Beznadzieja
- Wyzwanie 1 - Próba odrywania (Tear Trial)
- Wyzwanie 2 - Próba porażenia (Shock Trial)
- Wyzwanie 3 - Próba porażenia i pułapki (Shock and Trap Trial)
Lokalizacja terenów łowieckich w regionie Beznadzieja
Rekomendowany poziom dla tej aktywności to 5.
Tereny łowieckie znajdują się na wschód od lokacji Samotne Światło i na południe od wioski Złomianki.
Po dotarciu na miejsce najpierw porozmawiajcie z Thurlisem, który może wyjaśnić Wam podstawowe zasady wyzwań łowieckich. Sam Thurlis jest też handlarzem - możecie u niego kupować bronie dystansowe.
Następnie porozmawiajcie z Opiekunem (Grounds Keeper). Za darmo otrzymacie od niego łuk wojownika, który może przydać się podczas zaliczania wyzwań. Oprócz tego możecie u niego przeglądać i wybierać próby. Są 3 dostępne i każda z nich pozwala na zdobycie 3 rodzajów odznaczeń.
Wyzwanie 1 - Próba odrywania (Tear Trial)
Próba ta zakłada odrywanie ogniw (Power Cell) z pancerzy maszyn Węszyciel (Scrounger). Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie pozyskać 2 ogniwa w czasie krótszym niż 1 minuta i 30 sekund.
Polecamy skorzystać z karty w katalogu maszyn żeby przypomnieć sobie pancerz węszycieli. Ogniwa znajdują się w jego tylnej części (powyższy obrazek).
Plan działania jest dość prosty - zakradajcie się do węszycieli żeby w łatwy sposób móc celować w ogniwa. Postarajcie się oddać kilka szybkich standardowych strzałów z łuku, tzn. zadających obrażenia szarpane.
Po tym jak ogniwo odczepi się od węszyciela nie musicie zabijać maszyny. Możecie skupić się wyłącznie na szybkim podniesieniu ogniwa z ziemi i oddalić się od razu od przeciwników. Powtórzcie ten schemat z drugim węszycielem.
Po zdobyciu obu ogniw od razu wycofajcie się w stronę wzgórza, na którym przebywają łowcy. Pozwoli to Wam zgubić pościg bez konieczności pokonywania maszyn w walce.
Wyzwanie 2 - Próba porażenia (Shock Trial)
Próba ta zakłada porażanie prądem maszyn rozstawionych w pobliżu Węszyciela (Scrounger) poprzez przeciążenie ogniwa (Power Cell Iverload) z pomocą amunicji porażającej (Shock Ammo). Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie porazić 3 maszyny w czasie krótszym niż 3 minuty.
W zaliczeniu tego zadania może Wam pomóc łuk wojownika, który otrzymaliście podczas pierwszej rozmowy z Opiekunem. Broń ta domyślnie strzela właśnie amunicją porażającą. Alternatywnie możecie użyć dowolnej innej posiadanej broni zdolnej do porażania prądem.
Z poprzedniej próby powinniście pamiętać, że węszyciele mają ogniwa w tylnej części pancerza. Jeśli używacie łuku wojownika, to powinniście wyraźnie zbliżać się do tych maszyn, gdyż ta odmiana łuków ma niewielki skuteczny zasięg rażenia.
Do przeciążenia trafionego amunicją porażającą ogniwa nie dochodzi od razu, tylko dopiero po kilku sekundach. Z trafieniem węszyciela zaczekajcie więc na przybycie innych maszyn do miejsca ataku.
Po tym jak ogniwo eksploduje porażone zostaną wszystkie maszyny z okolicy. Starajcie się żeby w takim ataku doszło do porażenia 1-2 maszyn, dzięki czemu "nie zabraknie" Wam węszycieli do atakowania i jednocześnie zmieścicie się w limicie czasu.
Wyzwanie 3 - Próba porażenia i pułapki (Shock and Trap Trial)
Próba ta zakłada wykorzystywanie pułapek środowiskowych do niszczenia maszyn, przy czym zaliczane są tylko te eliminacje, które wykonane zostaną na maszynach w porażonym stanie (Shocked State). Chcąc zdobyć najwyższe odznaczenie musicie zniszczyć 3 porażone maszyny w czasie krótszym niż 3 minuty.
Podczas tej próby możecie nadal polegać na łuku wojownika lub alternatywnie skorzystać z potykacza (Tripcaster) z porażającą amunicją. Tego typu broń możecie otrzymać i przetestować podczas zaliczania głównej misji Ku granicy.
Pułapki środowiskowe z tego wyzwania występują w dwóch głównych odmianach:
- Wiszące ładunki (przykład na obrazku 1) - musicie trafiać w zaczep
- Bale drewna (przykład na obrazku 2) - musicie trafiać w celownik lub w jedną z podpór
Za każdym razem rozpoczynajcie w pobliżu jakiejś pułapki. Przygotujcie pułapkę z liną z pomocą potykacza lub zacznijcie ostrzeliwać maszyny z użyciem łuku wojownika. Docelowo musicie doprowadzić do sytuacji, w której przejdą one w porażony stan, tzn. chwilowo zostaną unieruchomione.
Wykorzystajcie stan, w którym znalazła się porażona maszyna żeby szybko trafić w pułapkę. Jeśli uaktywniona pułapka przyczyni się do zniszczenia maszyny zanim ta wyjdzie z porażonego stanu, to eliminacja zostanie uznana. Powtórzcie ten schemat z dwoma kolejnymi maszynami (jeśli się Wam poszczęści i poprawnie je porazicie, to możecie też zlikwidować ich kilka w ramach pojedynczej akcji).