Horizon Forbidden West: Pęknięte niebo (The Broken Sky) - solucja, opis przejścia Horizon Forbidden West poradnik, solucja
Ta strona poradnika do Horizon Forbidden West zawiera opis przejścia głównej misji Pęknięte niebo (The Broken Sky) – boss Mumakieł, Bastion, działko.
Ostatnia aktualizacja: 22 lutego 2022
Na tej stronie poradnika do gry Horizon 2 Forbidden West znajdziecie opis przejścia głównej misji Pęknięte niebo (The Broken Sky). Poniższa solucja wyjaśnia m.in. jak pokonać bossa Mumakieł (mechaniczny mamut), jakie czynności wykonywać podczas podążania z Kotallo, a także jak zdobyć i użyć działka do zniszczenia muru Bastionu.
- Nagrody za ukończenie misji
- Dotarcie pod współrzędne ETERA (Go to AETHER's coordinates)
- Dotarcie do sali tronowej (Go to the Throne Room)
- Spotkanie się z Kotallo w Kamiennym Czubie (Meet Kotallo at Stone Crest)
- Podążanie za Kotallo (Follow Kotallo)
- Porozmawianie z Kotallo (Talk to Kotallo)
- Zejście do podnóża Bastionu (Go to the bottom of the Bulwark)
- Znalezienie drogi na szczyt Bastionu (Find a path up the Bulwark)
- Przeskanownie starożytnych szczątków (Scan the Ancient Debris)
- Odnalezienie działka (Find a cannon)
- Zabicie mumakła i buntowników (Kill the Tremortusk and the rebels) - starcie z bossem
- Przeszukaj mumakła (Loot the Tremortusk)
- Powrót do Bastionu (Return to the Bulwark)
- Zniszczenie Bastionu (Destroy the Bulwark)
Nagrody za ukończenie misji
- 11050 PD
- 2 punkty umiejętności
- malowanie twarzy Tenakthyjska zdobywczyni (Tenakth Conqueror)
- łuk wyborowy (Cleaving Sharpshot Bow) - wspiera on specjalny rodzaj strzał zdolnych do odrywania fragmentów pancerzy (Tear)
- Odblokowanie głównej misji Kulrut
Dotarcie pod współrzędne ETERA (Go to AETHER's coordinates)
To jedno z 3 głównych zadań, którymi można zajmować się po złożeniu pierwszej wizyty w Bazie i odbyciu rozmów z GAJĄ w ramach głównej misji Oko Ziemi.
Współrzędne prowadzą do lokacji Gaj Pamięci (The Memorial Grove) na zachód od Bazy - jest to twierdza klanu Tenakth, przy czym spotkacie w niej przyjaźnie nastawione postacie. Musicie rozpocząć od porozmawiania z Dekką. Podczas rozmowy możecie zadać kilka opcjonalnych pytań.
Dotarcie do sali tronowej (Go to the Throne Room)
W drodze do sali tronowej możecie opcjonalnie badać wizje - są to po prostu uszkodzone holo-projektory, z którymi można wchodzić w interakcję i odblokowywać powiązane z nimi znajdźki. W sumie znajdziecie w okolicy 4 takie urządzenia. Ciekawostką jest to, że w dalszej fazie kampanii zostaną one automatycznie naprawione i będą wtedy mogły prezentować pełne nagrania.
Po wkroczeniu do sali tronowej musicie potwierdzić chęć spotkania się z wodzem Hekarro (swobodna eksploracja Gaju Pamięci będzie możliwa w dalszej części gry i pojawią się nawet w nim nowe atrakcje).
W trakcie spotkania z wodzem tradycyjnie możliwe jest wybieranie licznych opcjonalnych tematów rozmowy. Możecie też szybko posunąć rozmowę do przodu wyrażając chęć wyruszenia na północ.
Zanim opuścicie Gaj spotkajcie się raz jeszcze z Dekką. Otrzymacie od niej unikalny łuk wyborowy (Cleaving Sharpshot Show), który można wyposażać w strzały specjalnie przygotowywane do odrywania elementów pancerza z atakowanych maszyn (Tear Arrows). Broń tę warto spróbować od razu ulepszyć i przyda się ona Wam w walkach z elitarnymi maszynami w niedalekiej przyszłości.
Spotkanie się z Kotallo w Kamiennym Czubie (Meet Kotallo at Stone Crest)
Kamienny Czub (Stone Crest) znajduje się dość daleko na północ od Gaju Pamięci. W drodze do tej lokacji wkroczycie na zaśnieżone tereny, w których są silne opady śniegu, ale nie musicie w żaden sposób modyfikować stroju bohaterki, bo Aloy nie grozi utrata zdrowia czy życia z wychłodzenia.
Kotallo znajdziecie obserwującego teren w punkcie widokowym. Możecie najpierw zadać mu dodatkowe pytanie lub od razu wyruszyć wspólnie z nim w nową podróż.
Podążanie za Kotallo (Follow Kotallo)
W trakcie wspólnego podróżowania z Kotallo dwukrotnie napotkacie buntowników Regalli (Regalla's Rebels). Za każdym razem macie wybór:
- Przekradnięcie się obok obozowiska rebeliantów. Możecie ominąć ich obóz przy zachowaniu bezpiecznej odległości i wyruszyć w dalszą podróż główną ścieżką.
- Zamordowanie przeciwników z obozu. W tym przypadku również wskazane są działania z ukrycia. Pozwoli to Wam zaskoczyć wrogów i jest to szczególnie pomocne w przypadku tych buntowników, którzy używają energetycznych tarcz. Bezszelestny cios lub inny atak z ukrycia mogą doprowadzić do ich śmierci lub przynajmniej poważnego zranienia. Do lokalizowania i śledzenia przeciwników używajcie fokusu. Możecie też odciągać pojedynczych wrogów np. rzucając kamieniami.
Porozmawianie z Kotallo (Talk to Kotallo)
Celem podróży jest osada o nazwie Bastion (Bulwark). Po dotarcu w pobliże niej musicie odbyć nową rozmowę z Kotallo. Załączy się scenka przerywnikowa, w trakcie której bohaterowie zostaną wpuszczeni do środka i dotrą do zamieszkałej części Bastionu windą.
Będąc już w Bastionie podążajcie ustaloną ścieżką. Poproście strażników o przepuszczenie bohaterów i wysłuchajcie rozmowy z członkami klanu.
Zejście do podnóża Bastionu (Go to the bottom of the Bulwark)
Musicie powrócić na sam dół, przy czym nie trzeba ponownie skorzystać z windy. Możecie zamiast tego poszybować do podnóża osady pomagając sobie tarczoskrzydłem.
Ustawcie się w oznaczonym przez grę miejscu i włączcie fokus. Musicie zlokalizować pokazane na obrazku starożytne szczątki (Ancient Debris).
Znalezienie drogi na szczyt Bastionu (Find a path up the Bulwark)
Aloy będzie chciała dotrzeć do rumowiska żeby je bliżej zbadać. Przeskanujcie obszar na lewo od szczątków, dzięki czemu zlokalizujecie żółte krawędzie umożliwiające wspinaczkę.
Docelowo dotrzecie do pokazanych na obrazku głazów, których możecie pozbyć się przytrzymując R2.
Przeskanownie starożytnych szczątków (Scan the Ancient Debris)
Wejdźcie do małej jaskini i użyjcie po raz kolejny fokusu żeby przeskanować szczątki. Okaże się, że są to pozostałości po dawnym czołgu z aktywnym rdzeniem - nowym celem misji stanie się doprowadzenie do jego wysadzenia.
Musicie teraz powrócić na dół i spotkać się na nowo z Kotallo. Nie trzeba ponownie korzystać z windy, gdyż mężczyzna w międzyczasie zjechał na dół.
Odnalezienie działka (Find a cannon)
Na poszukiwania działa (ciężkiej broni) musicie wyruszyć na północny-wschód. Po dotarciu na miejsce zauważycie, że buntownicy zdołali ujarzmić mumakła (wielkiego mechanicznego mamuta) i jego zniszczenie stanie się Waszym nowym zadaniem.
Zabicie mumakła i buntowników (Kill the Tremortusk and the rebels) - starcie z bossem
Tradycyjnie już powinniście rozpocząć od zeskanowania mumakła (Tremortusk) oraz dodatkowego przejrzenia jego karty w katalogu maszyn. Ustalicie przede wszystkim, że słabością mechanicznego mamuta jest żywioł mrozu.
Przygotujcie sobie broń dystansową (lub kilka broni) zdolną do atakowania w oparciu o żywioł mrozu. Przydać mogą się też otrzymany od Dekki łuk precyzyjny (do odrywania elementów pancerza mamuta) i pułapki wykorzystujące żywioł mrozu, przy czym postarajcie się porozmieszczać nie dając się przedwcześnie wykryć.
Walkę z mamutem może Wam też ułatwić zapoznanie się ze wszystkimi zakładkami na temat mumakła w katalogu maszyn. Poznacie dzięki temu jego słabe strony i jednocześnie te elementy mamuta, dzięki którym jest w stanie wyprowadzać skuteczne ataki dystansowe. Są to przede wszystkim kły (Tusk), torbiel (Blaze Sac - to łatwy cel ataku z uwagi na jej rozmiary, choć jej zniszczenie pozbawi Was części lootu) oraz działa (Plasma Cannon Shock Cannon, Salvo Cannon) występujące w różnych wariantach i zainstalowane w różnych miejscach.
Po rozpoczęciu walk warto priorytetowo traktować namierzanie wspomnianych powyżej elementów, nie tylko żeby skuteczniej osłabiać mamuta, ale również żeby uniemożliwiać bossowi wyprowadzanie ataków z wykorzystaniem tych części, które zostały zniszczone lub odczepione.
W trakcie rozgrywania tego starcia powinniście starać się trzymać mamuta na dystans, choć musicie mieć świadomość tego, że boss jest w stanie atakować Aloy także bez zbliżania się do niej. Unikajcie bombardowań i innych ataków dystansowych pozostając w ciągłym ruchu i rozstawiając się za niezniszczalnymi zasłonami jeśli jest taka możliwość.
Musicie pamiętać o tym, że w walkach będą też brali udział buntownicy, przy czym towarzyszący Wam Kotallo powinien lepiej lub gorzej radzić sobie z odwracaniem ich uwagi. Starajcie się w jak największym stopniu skupiać na atakowaniu i osłabianiu mamuta, bo to ta maszyna zdecydowanie stanowi najpoważniejsze zagrożenie. W przypadku buntowników najlepiej jest polegać na unikach i oddalać się od nich po to żeby móc wznawiać atakowanie mumakła
Przeszukaj mumakła (Loot the Tremortusk)
Po rozprawieniu się z mumakłem najpierw zajmijcie się eliminacją ostatnich żywych przeciwników - możecie zabijać buntowników na dystans lub w walce wręcz.
Dotrzyjcie do pozostałości po mamucie i przeszukajcie je. Oprócz pozyskania dużej ilości "normalnego" łupu zdobędziecie też poszukiwane działko (zostanie to pokazane na osobnej cut-scence).
Powrót do Bastionu (Return to the Bulwark)
W drodze powrotnej do Bastionu starajcie się nie oddalać zbytnio od Kotallo zajętego przenoszeniem działa. W przeciwnym razie możecie doświadczyć błędu gry - towarzysz może się gdzieś po drodze zablokować lub zatrzymać (spróbujcie wtedy przeładować ostatni punkt kontrolny).
Zniszczenie Bastionu (Destroy the Bulwark)
Po dotarciu do celu wejdźcie w interakcję z planowanym miejscem rozstawienia działka, a następnie zacznijcie strzelać w rdzeń czołgu. Doprowadzicie do włączenia scenki przerywnikowej i część muru zostanie zburzona. Awansujecie jednocześnie do kolejnej głównej misji.