Dragon Age Veilguard: Questy Taash Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Taash to nieustraszona członkini Władców Fortuny oraz łowczyni smoków. Na tej stronie poradnika przedstawimy Wam, w jaki sposób przejść zadania postaci i poznać historię wojowniczki.
Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024
Łowczyni smoków Taash dołącza do Waszej drużyny w drugim akcie gry - po ataku smoków na Treviso i Minrathos. Członkini Władców Fortuny ma swój własny wątek fabularny rozwijany na przestrzeni wielu misji. Na tej stronie poradnika przeprowadzimy Was przez wszystkie z nich w taki sposób, by Waszej uwadze nie umknął żaden istotny szczegół.
- Ogień na piasku (Fire on the Sands)
- Smocza lekcja (Dragon Class)
- Wyklucie smoczego dziecięcia (A Little Dragon Hatches)
- Tajemnice Qunari (Secrets of the Qunari)
- Walka z palikłem (Slaying the Fangscorcher)
- Burzogon Kataranda (Kataranda the Stormrider)
- Leże Smoczego Króla (Lair of the Dragon King)
Ogień na piasku (Fire on the Sands)
Pierwsze zadanie wątku Taash otrzymacie niedługo po jej przybyciu do latarni. Podczas wizyty w bazie wypatrujcie pytajnika obok portretu towarzyszki. Gdy tylko się pojawi, idźcie z nią porozmawiać, żeby aktywować misję Ogień na piasku (Fire on the Sands).
Jeżeli zbyt mocno pociągniecie wątek główny gry, zadania niektórych towarzyszy mogą stać się później niedostępne!
Zadanie zabierze Was na Rivańskie wybrzeże. Kierujcie się za wskaźnikiem misji, który zaprowadzi Was do miejsca startu.
Już w trakcie pierwszej rozmowy z Taash będziecie mieli okazję wybrać romansową opcję dialogową. Indywidualne misje towarzyszy stanowią świetną okazję do nawiązania z nimi bliższej relacji. Wykorzystajcie to, jeżeli planujecie rozwijać wątek romantyczny z wojowniczką.
Podążajcie brzegiem morza za Taash. Zbliżcie się do grupki ptaków i wciśnijcie przycisk akcji, by rozsypać im ziarno. Zbliżajcie się do nich powoli, żeby ich nie spłoszyć. Przepędzenie ptaków spotka się z dezaprobatą Taash.
Nakarmcie ptaki w jeszcze dwóch miejscach. Waszym kolejnym zadaniem będzie spalenie sztandarów Antaam. Skorzystajcie z ognistej zdolności wojowniczki, którą aktywujecie z poziomu koła umiejętności (przycisk TAB lub RB/R1 na padzie).
Podążajcie dalej za Taash. Gdy natraficie na zielonkawą barierę, ponownie skorzystajcie z ognistego oddechu towarzyszki. Po krótkiej rozmowie z Karashem otrzymacie możliwość skomentowania multikulturowego życia łowczyni smoków.
- Jeżeli okażecie zrozumienie (opcja po prawej), Taash skupi się na zaletach płynących z obcowania i dorastania w zróżnicowanym środowisku.
- Jeżeli stwierdzicie, że takie życie musi być ciężkie (opcja po lewej), Taash mocniej zwróci uwagę na swoje rdzenne pochodzenie.
Niedługo później spotkacie matkę Taash. Po zakończeniu dialogu, misja dobiegnie końca.
Smocza lekcja (Dragon Class)
Kolejne zadanie powinniście otrzymać podczas rozmowy z Taash w latarni niedługo później. Misja Smocza lekcja (Dragon Class) zabierze Was na wschodni kraniec mapy do Sali Męstwa - regionu należącego do Władców Fortuny.
Po spotkaniu Taash na miejscu będziecie świadkami rozmowy z Cutterem. Emocjonalny wojownik nalegać będzie na zapolowanie na smoka Kaltenzahn. Polecamy Wam wybierać opcje dialogowe stające po stronie Taash. Zyskacie sobie w ten sposób jej sympatię.
Po zakończeniu rozmowy, króciutka misje dobiegnie końca.
Wyklucie smoczego dziecięcia (A Little Dragon Hatches)
Kolejna misja Taash odblokuje się po oblężeniu Weisshaupt i walce z Arcydemonem. Po powrocie do Latarni odwiedźcie Taash w jej komnacie.
Jeżeli na poprzednich etapach gry zbudowaliście wieź z łowczynią oraz wybieraliście opcje romansowe, Taash zacznie bezpośrednio z Wami flirtować. Spytani o swoje stanowisko w sprawie możecie:
- Odrzucić zaloty Taash co ostatecznie zamknie Wasze możliwości romansowania z towarzyszką;
- Wyrazić zainteresowanie dalszą relacją, które nie równa się jednak ostatecznemu zaangażowaniu w relację.
Niezależnie od Waszej decyzji, Taash poprosi Was o pomoc w zbadaniu jaskini smoka. Udajcie się na Hossberskie Mokradła.
W czasie dość długiego przerywnika filmowego, Taash będzie kwestionować swoją tożsamość. Możecie okazać jej wsparcie, co poprawi Waszą relację.
Jeżeli wyraziliście wcześniej zainteresowanie miłosnym wątkiem Taash, na tym etapie możecie jednoznacznie związać się z łowczynią. Jeżeli wybierzecie którąś z pozostałych opcji dialogowych to ostatecznie zamkniecie sobie możliwość romansowania z Qunari. Dokładnie przemyślcie decyzję przed podjęciem ostatecznej decyzji.
Niedługo później, misja dobiegnie końca.
Tajemnice Qunari (Secrets of the Qunari)
Kolejne zadanie otrzymacie niedługo później. Porozmawiajcie z Taash w jej pokoju. Zaprosi Was na obiad z jej matką. Udajcie się do Rivanu (wschodni kraniec mapy).
W czasie wizyty u matki starajcie się wybierać opcje dialogowe wspierające Taash oraz okazujące jej zrozumienie. Poprawi to Wasze relacje z łowczynią.
Po opuszczeniu mieszkania Shathann zadanie zostanie zaliczone.
Walka z palikłem (Slaying the Fangscorcher)
Na początku zadania podążajcie za Taash i wejdźcie na szczyt klatki schodowej gdy do niej dotrzecie. Natraficie na antaamów, których będziecie musieli pokonać.
Po walce zbadajcie notatkę na ołtarzu w tym samym pomieszczeniu po czym przejdźcie dalej przez drzwi. Napotkacie smoka, tytułowego palikła. Biegnijcie liniową ścieżką przed siebie (nie sposób się tu zgubić) jednocześnie wymijając kule ognia, którymi strzela w was smok. Uważajcie na czerwone okręgi na ziemi.
Na końcu ścieżki, na dużej arenie, stawicie czoła palikłowi. Walczy on niemalże identycznie do smoków, z którymi mieliście zapewne okazję się już zmierzyć w zadaniach fabularnych Na skażonych plagą skrzydłach oraz Ogień i lód. Uważajcie na nieblokowalne ciosy wręcz, ataki obszarowe, parujcie ogniste pociski i atakujcie stale zmieniający się słaby punkt bossa - świecącą nogę lub głowę. Okazjonalnie boss może usadowić się na pobliskich ruinach i pluć w was ogniem - możecie parować pociski lub strzelać w nie zanim do was dolecą, czekając przy tym aż smok wróci na arenę. Po pokonaniu palikła wejdźcie do jego komnaty skarbów i porozmawiajcie z Taash by zakończyć zadanie.
Burzogon Kataranda (Kataranda the Stormrider)
Zadanie przyjmiecie badając tablicę ogłoszeń w Sali Męstwa. Udajcie się na rivańskie wybrzeże. Musicie odnaleźć skarb - kierujcie się do trzech wskazanych na mapie punktów, gdzie musicie użyć umiejętności towarzysza by dowiedzieć się, gdzie iść dalej. Przy trzecim punkcie znaleziony skarb porwie ptak - biegnijcie za nim.
Wchodząc po skałach i klifach musicie znaleźć gniazdo ptaka. Kryje się ono na szczycie klifu, na który wejdziecie tworząc kościany most umiejętnością Lucanisa. Po zabraniu skarbu z gniazda możecie udać się na plażę by zwabić nim Katarandę.
Kataranda to kolejny smok, z którym walczy się tak samo jak z poprzednimi. Jedyną różnicą jest to, że wystrzeliwanych przez bossa pocisków tym razem nie da się parować - gdy smok stanie na skałach poza areną i zacznie zionąć błyskawicami, biegnijcie sprintem w bok, a powinny was ominąć. Atakujcie słabe punkty wroga i uważajcie na nieblokowalne ciosy wręcz. Gdy Kataranda otoczy się barierą, atakujcie jej tylne nogi - bariera jest tam słabsza. Po pokonaniu smoka zbierzcie chroniony przez niego skarb by zakończyć zadanie.
Leże Smoczego Króla (Lair of the Dragon King)
Ostatnie zadanie w wątku Taash. Po odwiedzeniu domu Shathann odkryjecie, że matka Taash została porwana i ruszycie jej na pomoc. Musicie przedrzeć się przez rivańskie wybrzeże aż do wulkanu na północy mapy, po drodze walcząc z antaamami. Napotykać będziecie na żelazne barykady, które Taash może teraz niszczyć swoją umiejętnością.
U stóp wulkanu porozmawiajcie z Izabelą i zacznijcie wspinać się po drewnianym rusztowaniu obwiązanym czerwonymi sznurami. Doprowadzi was ono do wnętrza wulkanu.
Przechodząc przez wulkan uważajcie by nie wejść w lawę, która zadaje poważne obrażenia. Możecie także wrzucać w nią wrogich antaamów. Dość szybko wpadniecie na porywacza Shathann, Cuttera, z którym stoczycie walkę. Dzierży dwa topory i lubi się teleportować, lecz jest bardzo mało wytrzymały - po pozbyciu się pozostałych przeciwników użyjcie na nim umiejętności wszystkich członków drużyny naraz, a powinien szybko ulec.
Po pokonaniu Cuttera dalszą drogę odblokujecie każąc Taash stopić blokujące ścieżkę kryształy, przechodząc za nie i zapalając znajdującą się niedaleko artylerię. To zniszczy kamienną ścianę i pozwoli wam przejść dalej. Gdy dotrzecie na balkon, zobaczycie cutscenkę z udziałem matki Taash i Smoczego Króla.
Po przerywniku filmowym wycofajcie się i przejdźcie po drewnianym rusztowaniu z boku pobliskiej wieży. Po krótkim starciu z ostatnią już grupą antaamów dotrzecie do Smoczego Króla i stawicie czoła jego pupilowi.
Kaltenzahn to trzeci już w tym wątku smok, i nic, czego byście już wcześniej nie widzieli. Jest podatny na ogniste umiejętności Taash i strzela kilkoma kulami mrozu pod rząd, więc bądźcie gotowi na kilka parowań zamiast jednego. Jedynym jego nowym atakiem jest wichura - oddalcie się od niego i wypatrujcie małych tornad, które wysyła w waszą stronę. Jeśli będziecie daleko, będziecie mieli dużo czasu na reakcję. Po pokonaniu smoka Taash pomści matkę w przerywniku filmowym.
Zadanie zakończy ostatnia decyzja. Taash musi zdecydować jak uczcić pamięć matki, wybierając kulturę rivańską lub qunari.
- Wybierając kulturę rivańską Taash stawiać będzie nacisk na szybkie kończenie walk - otrzyma umiejętności i legendarny pancerz zwiększające obrażenia krytyczne, obrażenia pierwszych ciosów zadawanych wrogom oraz podpalające wrogów przy detonacjach.
- Wybierając kulturę qunari Taash stawiać będzie nacisk na dłuższe starcia - otrzyma umiejętności i legendarny pancerz zwiększające obrażenia zwykłych ataków, wydłużające czas podpalenia oraz detonowanie wielu wrogów naraz.
Ten ostatni wybór zakończy wątek. Taash otrzyma tu status Chluby Straży Zasłony - jego zdobycie sprawi, że lepiej poradzi sobie w potencjalnych zadaniach podczas przedostatniego questu fabularnego.