Dragon Age Veilguard: Lista wszystkich towarzyszy i awansowanie drużyny Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
W Dragon Age Veilguard możecie rekrutować towarzyszy i podróżować jako drużyna. Ta strona poradnika zawiera listę wszystkich 7 towarzyszy do zrekrutowania z informacjami o ich klasach, rasach i umiejętnościach. Dowiecie się też o limicie aktywnych towarzyszy i awansowaniu drużyny.
Ostatnia aktualizacja: 30 października 2024
Dragon Age Veilguard pozwala podróżować drużyną bohaterów i na tej stronie poradnika zamieściliśmy zestawienie wszystkich 7 towarzyszy, którzy mogą dołączyć do protagonisty Rooka. Dowiecie się o klasach, płci, rasach i startowych umiejętnościach bohaterów. Dodatkowo wyjaśniamy jaki jest maksymalny skład drużyny oraz jak awansować towarzyszy i budować relacje z nimi.
- Zestawienie wszystkich towarzyszy
- Bellara Lutare
- Davrin
- Emmrich Volkarin
- Lace Harding
- Lucanis Dellamorte
- Neve Gallus
- Taash
- Limit członków aktywnej drużyny
- Relacje i awansowanie towarzyszy
Zestawienie wszystkich towarzyszy
W grze Dragon Age Veilguard możecie zrekrutować 7 różnych postaci do drużyny. Oto ich lista:
- Bellara Lutare;
- Davrin;
- Emmrich Volkarin;
- Lace Harding;
- Lucanis Dellamorte;
- Neve Gallus;
- Taash.
Poszczególnych członków drużyny dokładniej opisaliśmy w dalszej części strony.
Bellara Lutare
Klasa: Mag
Rasa i płeć: Elf, kobieta
Startowe umiejętności: Fade Bolts, Enfeebling Shot, Replenish, Time Slow, Galvanized Tear
Bellara jest tzw. Skoczkiem Zasłony. Jest ona kreatywną i romantyczną osobą z obsesją na punkcie odkrycia wszystkich sekretów Elvhenan. Jej cele są jasno postawione i nie zatrzyma się, by doprowadzić do poznania wszystkich odpowiedzi.
Bellara dołączy do drużyny w pierwszych godzinach gry, a konkretnie podczas eksploracji Elfich ruin wchodzących w skład Lasu Arlathan.
Umiejętności i zaklęcia Bellary powiązane są z manipulowaniem Pustką. Wykorzystuje ona magię do ataków opartych o elektryczność, osłabiania wrogów i wspierania towarzyszy.
Davrin
Klasa: Wojownik
Rasa i płeć: Elf, mężczyzna
Startowe umiejętności: Battle Cry, Death from Above, Heroic Strike, Assan Strike, In War Victory
Davrin jest jednym z Szarych Strażników, który wychował się w obozie dalijskich elfów i zasłynął z bycia łowcą potworów. Mężczyzna opiekuje się młodym gryfem Assanem i zwierzę może mu też pomagać w wygrywaniu walk.
Do spotkania z Davrinem i zrekrutowania go dochodzi w lokacji Wysokie Anderfels odwiedzanej w jednym z późniejszych questów głównej fabuły.
Umiejętności Davrina mogą osłabiać wrogów kombinacjami ataków i elf może polegać na pomocy ze strony Assana. Może też wykonywać ataki z wysokości i stosować okrzyki wojenne.
Emmrich Volkarin
Klasa: Mag
Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna
Startowe umiejętności: Final Rites, Replenish, Entangling Spirits, The Bell Tolls, Time Slow
Emmrich jest nekromantą z Mourn Watch z ponad 30-letnim stażem, któremu towarzyszy szkieleci asystent Manfred. Emmricha interesuje poznawanie tajemnic Zasłony oraz ochranianie niewinnych przed działalnością okultystyczną.
Emmrich przebywa w lokacji Nekropolia, którą drużyna odwiedza w dalszej części fabuły z zamiarem zrekrutowania nekromanty.
Umiejętności i zaklęcia Emmricha pozwalają mu m.in. na przyzywanie nieumarłych do pomocy, spowalnianie przeciwników czy leczenie członków drużyny.
Lace Harding
Klasa: Łotrzyk
Rasa i płeć: Krasnolud, kobieta
Startowe umiejętności: Seismic Shot, Heavy Draw, Shred, Adrenaline Rush, Soothing Potion
Lace Harding jest łuczniczką, która pojawiła się już wcześniej w grze Dragon Age Inquisition. Jest ona zwiadowczynią, która oprócz łuku potrafi władać magią. Lace kocha zwierzęta i naturę, stając w razie potrzeby w obronie najbliższych.
Harding jest członkinią drużyny od samego początku gry i będzie podróżowała za protagonistą już w queście prologu.
Wśród umiejętności Lace dominują ataki dystansowe z użyciem łuku. Krasnoludka potrafi m.in. unieruchamiać przeciwników czy skuteczniej niszczyć ochraniające ich pancerze.
Lucanis Dellamorte
Klasa: Łotrzyk
Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna
Startowe umiejętności: Eviscerate, Abominate, Soothing Potion, Debilitate, Adrenaline Rush
Lucanis jest ekspertem od skrytobójstwa, powiązanym z ugrupowaniem Antivańskich Kruków i z zamordowanymi potężnymi magami na swoim koncie. To osoba pragmatyczna, trzymająca się z dala od centrum zainteresowania i skupiona na aktualnym zadaniu.
Zrekrutowanie Lucanisa stanie się możliwe niedługo po pierwszej wizycie w mieście Treviso. Drużyna musi najpierw uratować mężczyznę z podwodnego więzienia.
Umiejętności Lucanisa są m.in. powiązane z używaniem podwójnych sztyletów i zadawaniem nekrotycznych obrażeń. Skrytobójca może też wzmacniać i leczyć towarzyszy.
Neve Gallus
Klasa: Mag
Rasa i płeć: Człowiek, kobieta
Startowe umiejętności: Icebreaker, Blizzard, Glacial Pace, Time Slow, Replenish
Neve jest prywatną detektyw z Tevinteru oraz członkinią rebelianckiego ugrupowania Shadow Dragons. Wychowała się wśród klasy robotniczej w Minrathous i nie wierzy w zwierzchnictwo magów.
Neve dołącza do drużyny w prologu rozgrywanym na ulicach Minratus.
Umiejętności i zaklęcia Neve skupione są wokół żywiołu lodu - kobieta jest w stanie m.in. zamrażać atakowanych przeciwników oraz tymczasowo ich spowalniać.
Taash
Klasa: Wojownik
Rasa i płeć: Qunari, osoba niebinarna
Startowe umiejętności: Fire Breath, Dragon's Road, Dragon's Strike, Spitfire, Fortune's Favor
Taash to zabójca smoków zrzeszony z ugrupowaniem Lords of Fortune. Qunari jest żądne przygód i nie boi się ryzyka. Taash może wykazać się zarówno umiejętnościami walki, jak i szeroką wiedzą.
Na potrzeby zrekrutowania Taash drużyna musi odwiedzić region Rivańskie wybrzeże. Ma to miejsce w dalszej części głównego wątku fabularnego.
Umiejętności Taash dotyczą m.in. władania 2 toporami oraz wykorzystywaniu żywiołu ognia, dzięki któremu jest w stanie m.in. podpalać atakowanych przeciwników.
Limit członków aktywnej drużyny
- W trakcie gry możecie dowodzić 3-osobową drużyną. Jednym z członków drużyny zawsze musi być Rook - to Wasz protagonista stworzony na początku gry i jedyna postać, którą możecie w pełni kontrolować podczas eksploracji i rozgrywania walk.
- Do aktywnej drużyny możecie zabrać maksymalnie 2 towarzyszy spośród już odblokowanych. Punkty nawigacyjne ze świata gry pozwalają szybko modyfikować aktywną drużynę (przykładowy na obrazku) i możecie też ustalać jej skład przed wyruszaniem do regionu lub na misję. W niektórych questach obecność jakiegoś towarzysza może być wymuszona.
- Nie możecie sprawować bezpośredniej kontroli nad towarzyszami. Przewidziano natomiast opcję wydawania im poleceń z koła akcji - możecie im nakazać np. aktywowanie konkretnej umiejętności.
- Nieaktywni towarzysze przebywają w Latarni, która jest bezpiecznym hubem w grze. Nie biorą na ten czas aktywnego udziału w walkach, eksploracji czy spotkaniach z innymi npcami.
Po więcej informacji o podróżowaniu drużyną przejdźcie na strony Jak wydawać polecenia towarzyszom? oraz Czy można kontrolować towarzyszy?.
Relacje i awansowanie towarzyszy
- Na relacje z towarzyszami mogą wpływać Wasze wybory oraz opcje dialogowe z rozmów. Obserwujcie reakcje członków drużyny (przykład na obrazku) i w razie potrzeby wczytujcie starszy stan gry, by powtórzyć rozmowę lub scenę. Warto też podróżować z postaciami, które mają zbliżony światopogląd - jest większa szansa, że wszystkie zgodzą się z Waszymi decyzjami.
- Każdy członek drużyny posiada swoją linią fabularną - warto zajmować się questami towarzyszy, by lepiej ich poznawać i wzmacniać z nimi więzi. Dobre relacje z towarzyszami mogą też prowadzić do przyjaźni i romansów - te drugie dokładniej omówiliśmy je na osobnej stronie Romanse.
- Członkowie drużyny mogą awansować na poziomy doświadczenia, przy czym ich rozwój odbywa się niezależnie od Rooka. Każdy nowy poziom to możliwość rozdzielenia 2 punktów rozwoju - możecie je wydać na pasywne zdolności lub ulepszenia wybranych aktywnych umiejętności.