Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dragon Age Veilguard: Lista wszystkich towarzyszy i awansowanie drużyny Dragon Age Veilguard poradnik, solucja

W Dragon Age Veilguard możecie rekrutować towarzyszy i podróżować jako drużyna. Ta strona poradnika zawiera listę wszystkich 7 towarzyszy do zrekrutowania z informacjami o ich klasach, rasach i umiejętnościach. Dowiecie się też o limicie aktywnych towarzyszy i awansowaniu drużyny.

Ostatnia aktualizacja: 30 października 2024

Dragon Age Veilguard pozwala podróżować drużyną bohaterów i na tej stronie poradnika zamieściliśmy zestawienie wszystkich 7 towarzyszy, którzy mogą dołączyć do protagonisty Rooka. Dowiecie się o klasach, płci, rasach i startowych umiejętnościach bohaterów. Dodatkowo wyjaśniamy jaki jest maksymalny skład drużyny oraz jak awansować towarzyszy i budować relacje z nimi.

Zestawienie wszystkich towarzyszy

W grze Dragon Age Veilguard możecie zrekrutować 7 różnych postaci do drużyny. Oto ich lista:

  1. Bellara Lutare;
  2. Davrin;
  3. Emmrich Volkarin;
  4. Lace Harding;
  5. Lucanis Dellamorte;
  6. Neve Gallus;
  7. Taash.

Poszczególnych członków drużyny dokładniej opisaliśmy w dalszej części strony.

Bellara Lutare

Klasa: Mag

Rasa i płeć: Elf, kobieta

Startowe umiejętności: Fade Bolts, Enfeebling Shot, Replenish, Time Slow, Galvanized Tear

Bellara jest tzw. Skoczkiem Zasłony. Jest ona kreatywną i romantyczną osobą z obsesją na punkcie odkrycia wszystkich sekretów Elvhenan. Jej cele są jasno postawione i nie zatrzyma się, by doprowadzić do poznania wszystkich odpowiedzi.

Bellara dołączy do drużyny w pierwszych godzinach gry, a konkretnie podczas eksploracji Elfich ruin wchodzących w skład Lasu Arlathan.

Umiejętności i zaklęcia Bellary powiązane są z manipulowaniem Pustką. Wykorzystuje ona magię do ataków opartych o elektryczność, osłabiania wrogów i wspierania towarzyszy.

Davrin

Klasa: Wojownik

Rasa i płeć: Elf, mężczyzna

Startowe umiejętności: Battle Cry, Death from Above, Heroic Strike, Assan Strike, In War Victory

Davrin jest jednym z Szarych Strażników, który wychował się w obozie dalijskich elfów i zasłynął z bycia łowcą potworów. Mężczyzna opiekuje się młodym gryfem Assanem i zwierzę może mu też pomagać w wygrywaniu walk.

Do spotkania z Davrinem i zrekrutowania go dochodzi w lokacji Wysokie Anderfels odwiedzanej w jednym z późniejszych questów głównej fabuły.

Umiejętności Davrina mogą osłabiać wrogów kombinacjami ataków i elf może polegać na pomocy ze strony Assana. Może też wykonywać ataki z wysokości i stosować okrzyki wojenne.

Emmrich Volkarin

Klasa: Mag

Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna

Startowe umiejętności: Final Rites, Replenish, Entangling Spirits, The Bell Tolls, Time Slow

Emmrich jest nekromantą z Mourn Watch z ponad 30-letnim stażem, któremu towarzyszy szkieleci asystent Manfred. Emmricha interesuje poznawanie tajemnic Zasłony oraz ochranianie niewinnych przed działalnością okultystyczną.

Emmrich przebywa w lokacji Nekropolia, którą drużyna odwiedza w dalszej części fabuły z zamiarem zrekrutowania nekromanty.

Umiejętności i zaklęcia Emmricha pozwalają mu m.in. na przyzywanie nieumarłych do pomocy, spowalnianie przeciwników czy leczenie członków drużyny.

Lace Harding

Klasa: Łotrzyk

Rasa i płeć: Krasnolud, kobieta

Startowe umiejętności: Seismic Shot, Heavy Draw, Shred, Adrenaline Rush, Soothing Potion

Lace Harding jest łuczniczką, która pojawiła się już wcześniej w grze Dragon Age Inquisition. Jest ona zwiadowczynią, która oprócz łuku potrafi władać magią. Lace kocha zwierzęta i naturę, stając w razie potrzeby w obronie najbliższych.

Harding jest członkinią drużyny od samego początku gry i będzie podróżowała za protagonistą już w queście prologu.

Wśród umiejętności Lace dominują ataki dystansowe z użyciem łuku. Krasnoludka potrafi m.in. unieruchamiać przeciwników czy skuteczniej niszczyć ochraniające ich pancerze.

Lucanis Dellamorte

Klasa: Łotrzyk

Rasa i płeć: Człowiek, mężczyzna

Startowe umiejętności: Eviscerate, Abominate, Soothing Potion, Debilitate, Adrenaline Rush

Lucanis jest ekspertem od skrytobójstwa, powiązanym z ugrupowaniem Antivańskich Kruków i z zamordowanymi potężnymi magami na swoim koncie. To osoba pragmatyczna, trzymająca się z dala od centrum zainteresowania i skupiona na aktualnym zadaniu.

Zrekrutowanie Lucanisa stanie się możliwe niedługo po pierwszej wizycie w mieście Treviso. Drużyna musi najpierw uratować mężczyznę z podwodnego więzienia.

Umiejętności Lucanisa są m.in. powiązane z używaniem podwójnych sztyletów i zadawaniem nekrotycznych obrażeń. Skrytobójca może też wzmacniać i leczyć towarzyszy.

Neve Gallus

Klasa: Mag

Rasa i płeć: Człowiek, kobieta

Startowe umiejętności: Icebreaker, Blizzard, Glacial Pace, Time Slow, Replenish

Neve jest prywatną detektyw z Tevinteru oraz członkinią rebelianckiego ugrupowania Shadow Dragons. Wychowała się wśród klasy robotniczej w Minrathous i nie wierzy w zwierzchnictwo magów.

Neve dołącza do drużyny w prologu rozgrywanym na ulicach Minratus.

Umiejętności i zaklęcia Neve skupione są wokół żywiołu lodu - kobieta jest w stanie m.in. zamrażać atakowanych przeciwników oraz tymczasowo ich spowalniać.

Taash

Klasa: Wojownik

Rasa i płeć: Qunari, osoba niebinarna

Startowe umiejętności: Fire Breath, Dragon's Road, Dragon's Strike, Spitfire, Fortune's Favor

Taash to zabójca smoków zrzeszony z ugrupowaniem Lords of Fortune. Qunari jest żądne przygód i nie boi się ryzyka. Taash może wykazać się zarówno umiejętnościami walki, jak i szeroką wiedzą.

Na potrzeby zrekrutowania Taash drużyna musi odwiedzić region Rivańskie wybrzeże. Ma to miejsce w dalszej części głównego wątku fabularnego.

Umiejętności Taash dotyczą m.in. władania 2 toporami oraz wykorzystywaniu żywiołu ognia, dzięki któremu jest w stanie m.in. podpalać atakowanych przeciwników.

Limit członków aktywnej drużyny

  1. W trakcie gry możecie dowodzić 3-osobową drużyną. Jednym z członków drużyny zawsze musi być Rook - to Wasz protagonista stworzony na początku gry i jedyna postać, którą możecie w pełni kontrolować podczas eksploracji i rozgrywania walk.
  2. Do aktywnej drużyny możecie zabrać maksymalnie 2 towarzyszy spośród już odblokowanych. Punkty nawigacyjne ze świata gry pozwalają szybko modyfikować aktywną drużynę (przykładowy na obrazku) i możecie też ustalać jej skład przed wyruszaniem do regionu lub na misję. W niektórych questach obecność jakiegoś towarzysza może być wymuszona.
  3. Nie możecie sprawować bezpośredniej kontroli nad towarzyszami. Przewidziano natomiast opcję wydawania im poleceń z koła akcji - możecie im nakazać np. aktywowanie konkretnej umiejętności.
  4. Nieaktywni towarzysze przebywają w Latarni, która jest bezpiecznym hubem w grze. Nie biorą na ten czas aktywnego udziału w walkach, eksploracji czy spotkaniach z innymi npcami.

Po więcej informacji o podróżowaniu drużyną przejdźcie na strony Jak wydawać polecenia towarzyszom? oraz Czy można kontrolować towarzyszy?.

Relacje i awansowanie towarzyszy

  1. Na relacje z towarzyszami mogą wpływać Wasze wybory oraz opcje dialogowe z rozmów. Obserwujcie reakcje członków drużyny (przykład na obrazku) i w razie potrzeby wczytujcie starszy stan gry, by powtórzyć rozmowę lub scenę. Warto też podróżować z postaciami, które mają zbliżony światopogląd - jest większa szansa, że wszystkie zgodzą się z Waszymi decyzjami.
  2. Każdy członek drużyny posiada swoją linią fabularną - warto zajmować się questami towarzyszy, by lepiej ich poznawać i wzmacniać z nimi więzi. Dobre relacje z towarzyszami mogą też prowadzić do przyjaźni i romansów - te drugie dokładniej omówiliśmy je na osobnej stronie Romanse.
  3. Członkowie drużyny mogą awansować na poziomy doświadczenia, przy czym ich rozwój odbywa się niezależnie od Rooka. Każdy nowy poziom to możliwość rozdzielenia 2 punktów rozwoju - możecie je wydać na pasywne zdolności lub ulepszenia wybranych aktywnych umiejętności.