Dragon Age Veilguard: Rozdział 14 Straszliwy Wilk powstaje (The Dread Wolf Rises) Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Straszliwy Wilk powstaje (The Dread Wolf Rises) to ostatnie zadanie główne w DA Veilguard, z którym zetkniecie się w czternastym rozdziale gry. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo przypisać do obrony kryjówki, jak dotrzeć do sali tronowej, pokonać Elgar’nana i powstrzymać Solasa.
Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2024
Straszliwy Wilk powstaje (The Dread Wolf Rises) to ostatnie zadanie główne w Dragon Age Veilguard, z którym zetkniecie się w czternastym rozdziale gry. Jest to ostatnia z trzech dużych bitew, z jaką zetkniecie się po punkcie bez powrotu. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo przypisać do obrony kryjówki, jak dotrzeć do sali tronowej, pokonać Elgar'nana i powstrzymać Solasa.
- Kogo przypisać do obrony kryjówki?
- Jak dostać się do sali tronowej?
- Jak pokonać Elgar'nana?
- Jak powstrzymać Solasa?
Kogo przypisać do obrony kryjówki?
Tuż przed rozpoczęciem ostatniej bitwy będziecie musieli dokonać ostatniego wyboru. Jeden z towarzyszy musi zostać i pomóc wszystkim frakcjom kryć tyły, podczas gdy wy udacie się do pałacu Archonta by zgładzić Elgar'nana. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w walce na linii frontu lub w oblężeniach. Najlepszymi wyborami okażą się zatem Taash i Davrin. Wybrany towarzysz nie będzie mógł dołączyć do was podczas ostatniej walki. Wybierzcie dwóch dostępnych członków drużyny, którzy będą towarzyszyć wam już do końca gry.
Jak dostać się do sali tronowej?
Elgar'nan czeka w sali tronowej pałacu Archonta. Kroczcie liniową ścieżką walcząc z pomiotami - możecie znacznie ułatwić sobie starcia zrzucając ich z krawędzi w przepaść atakami zadającymi odrzut. Droga prowadzi przez klatki schodowe, dachy i drewniane rusztowania.
Tuż przed salą tronową stoczycie walkę z ostatnią grupą zwykłych przeciwników w grze, w tym z trzema ogrami naraz. Skupcie się na pojedynczym ogrze - pozbądźcie się go jak najszybciej by przerzedzić ich szeregi. Elitarny ogr pojawia się pierwszy, jest najgroźniejszy i pozbawiony pancerza, warto więc go priorytetyzować. Jeśli ogry zbiją się w kupę atakując wszystkie naraz, skorzystajcie z jednej z waszych umiejętności - kilka sekund nietykalności podczas ataku pozwoli wam przetrwać ich natarcie.
Pokonanie jednego z ogrów znacznie ułatwi walkę - pozostałą dwójkę powinniście już zabić bez wielkich problemów. Po starciu zniszczcie ostatnią barierę z plagi i przejdźcie przez drzwi by dotrzeć do sali tronowej. Tu stawicie czoła Elgar'nanowi, ostatniemu bossowi gry.
Jak pokonać Elgar'nana?
Walka z Elgar'nanem składa się z trzech faz. Boss pozbawiony jest bariery i pancerza, więc od razu możecie zadawać mu obrażenia. W pierwszej fazie walki Elgar'nan korzysta z ataków elektrycznych. Może on wywołać dużą eksplozję wokół siebie (macie dużo czasu na jej uniknięcie), po czym przyzywać mnóstwo błyskawic spadających z nieba - uważajcie na czerwone okręgi na ziemi. Przyzywa także aspekty, czyli widma strzelające piorunami bezpośrednio przed siebie - możecie zniszczyć je pojedynczym celnym atakiem. Przedostańcie się obok nich i wyeliminujcie je.
Elgar'nan może też rzucać seriami pocisków, zarówno blokowalnych jak i nieblokowanych. Potrafi też przyzywać ogromny miecz, atakując nieblokowalnymi pchnięciami i blokowalnymi cięciami. Każdy z ataków bossa ma długą animację przygotowawczą, podczas której jest on podatny na ataki. Bijcie go tuż po tym, jak się teleportuje lub kiedy przygotowuje się do ataku.
Druga faza walki jest bardzo krótka i prosta. Jesteście podczas niej osamotnieni, a Elgar'nan przyzywa swoje aspekty by rzucały się na was z mroku. Zadają one jednak śmiesznie niskie obrażenia, więc nie musicie się nimi martwić. Unikajcie lub blokujcie ciosów mieczami i bijcie aspekty, podczas gdy te próbują pozbierać się po ataku. Dość szybko przejdziecie do trzeciej fazy walki. Solas zabije arcydemona, a Elgar'nan stanie się śmiertelny.
W trzeciej fazie walki Elgar'nan korzysta z ataków ognistych. Zachowuje on wszystkie ataki z poprzedniej fazy (choć o zmienionym żywiole), a także zyskuje kilka nowych. Może tworzyć krąg ognia na środku areny oraz pasy ognia po bokach areny, które zmniejszają wasze pole do manewru. Potrafi także uderzać z nieba w ziemię, tworząc wstrząsy wokół siebie. Poza zmienionym żywiołem i kilkoma nowymi ruchami walka nie różni się od fazy pierwszej. Atakujcie Elgar'nana tuż po jego teleportacjach lub gdy szykuje się on do ataku.
Gdy opróżnicie pasek zdrowia bossa, padnie on na kolana. Podbiegnijcie do Elgar'nana i użyjcie na nim Powalenia by dobić tyrana.
Jak powstrzymać Solasa?
Po zgładzeniu Elgar'nana czeka was ostatnia konfrontacja z Solasem, rozwiązana pojedynczym dialogiem. Nieważne co zrobicie, uda się wam powstrzymać Straszliwego Wilka. Jeśli nie byliście dostatecznie przygotowani do poprzednich zadań, Rook zginie pokonując Solasa i nie możecie już tego uniknąć. Jeśli byliście dostatecznie przygotowani, Rook zawsze przeżyje. By powstrzymać Solasa możecie:
- Zaatakować go - Rook rzuca się na Solasa i tnie go sztyletem z lyrium, wiążąc go z zasłoną. Tuż przed zniknięciem Solas jest wściekły na obrót sytuacji.
- Oszukać go - Rook oddaje Solasowi podrobiony sztylet. Próba użycia go czyni Solasa bezbronnym, pozwalając wam na przywiązanie go do zasłony. Tuż przed zniknięciem Solas wyraża szacunek wobec Rooka, którego uznaje za godnego przeciwnika.
- Przekonać go - opcja dostępna jest tylko, jeśli zdobyliście z Rozdróż wszystkie wspomnienia Solasa oraz esencję Mythal. Rook przekonuje Solasa do dobrowolnego poświęcenia się i odkupienia swoich win. Jeśli podczas ostatniej rozmowy z Inkwizytor zachęciliście ją do odnowienia romansu z Solasem, uda się ona za zasłonę razem z nim.
Powstrzymanie Solasa kończy grę. Obejrzyjcie epilog oraz zakończenie.