Dragon Age Veilguard: Questy Emmricha Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Nekromanta Emmrich dołączy do Waszej drużyny w drugim akcie Dragon Age Veilguard. Na tej stronie poradnika znajdziecie dokładny opis przejścia wszystkich misji związanych z tym bohaterem.
Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024
Emmrich to członek Żałobnej Gwardii z Wielkiej Nekropolii. W Dragon Age Veilguard dołącza on do drużyny Rooka, by pomóc powstrzymać pradawnych, eflickich bogów. Z postacią nekromanty związany jest wątek fabularny rozciągający się na kilka misji. Na tej stronie poradnika znajdziecie dokładny opis przejścia wszystkich questów Emmricha.
- Obchód grobów (Walking the Graves)
- Dom umarłych (House of the Dead)
- Przygotowania (Arrangements)
- Ofiara z dusz (The Sacrifice of Souls)
Obchód grobów (Walking the Graves)
Zadanie Emmricha powinno stać się dla Was dostępne niedługo po tym, jak bohater zostanie przez Was zwerbowany do drużyny. W czasie wizyty w latarni, zwracajcie uwagę, czy obok ikony nekromanty na mapie nie pojawił się wykrzyknik. Gdy tylko taki zauważycie, porozmawiajcie z magiem. Czynność ta aktywuje dla Was misję Obchód grobów.
Jeżeli zbyt mocno pociągniecie wątek główny gry, zadania niektórych towarzyszy mogą stać się później niedostępne!
Wskaźnik misji pokieruje Was do Wielkiej Nekropolii. Podążajcie za znacznikiem i aktywujcie zadanie gdy dotrzecie na miejsce.
Traficie do ogrodów Nekropolii. Podczas dialogów polecamy Wam wybierać opcje dialogowe komplementujące poglądy Emmricha oraz takie, które z szacunkiem odnoszą się do duchów zamieszkujących okolicę. Poprawi to Wasze relacje z nekromantom.
W późniejszych dialogach otrzymacie również możliwość wybrania opcji oznaczonych sercem. Skorzystajcie z nich, jeżeli jesteście zainteresowani wątkiem romansowych z Emmerichem.
Poza rozmowami, Waszym zadaniem będzie podążanie za nekromantom i zapalanie kolejnych świeczek. Zrobicie to zbliżając się do oznaczonych zniczy i klikając przycisk akcji.
Pod koniec zadania poznacie również specjalną umiejętność Emmricha, którą jest aktywowanie specjalnych dzwonów. Najedźcie kamerą na dzwon, a następnie wybierzcie odpowiednią opcję z górnej belki koła umiejętności (przycisk TAB lub RB/R1).
Po kolejnej rozmowie, misja dobiegnie końca.
Dom umarłych (House of the Dead)
Drugą misję Emmricha otrzymacie podczas jednej z rozmów z towarzyszem w Latarni. Udajcie się do lokacji na północny-zachód od Wielkiej Nekropolii.
Kierujcie się w stronę nawiedzonej posiadłości. Wejdźcie do środka, a następnie kierujcie się za wskaźnikiem misji do dużego pomieszczenia w prawym skrzydle budynku.
Eksplorując okolicę uważajcie na kryptę znajdującą się przed posiadłością. W jej podziemiach czyha opcjonalny boss na 35 poziomie. Jeżeli Wasza postać nie jest dostatecznie rozwinięta, nawet nie próbujcie rozpoczynać tej walki.
Zbierzcie klucz leżący obok drzwi otoczonych runami. Użyjcie go do otwarcia drzwi w korytarzu z książkami - na lewo od runicznych drzwi.
Na końcu korytarza znajdziecie sypialnię z miejsce demonicznego rytuału. Pokonajcie zjawy które pojawią się w pokoju chwilę później (duchy wrażliwe są na obrażenia od mrozu).
Poczekajcie, aż Emmrich odczaruje miejsce rytuału, a następnie udajcie się do kolejnych drzwi zamkniętych na klucz. Znajdują się one na pierwszym piętrze, na prawo od wejścia do posiadłości (pomieszczenie z wielkim żyrandolem).
Kierujcie się za wskaźnikiem misji. W okolicy drugiego miejsca rytuału czeka na Was walka z kolejnym zestawem nieumarłych przeciwników.
Możecie wrócić teraz pod zapieczętowane runami drzwi. Zaprowadzą Was one do portalu, który przeniesie Was za Zasłonę
By przejść przez zamkniętą bramę, skręćcie na ścieżkę odbijającą w prawo przed mostem. Wykorzystajcie umiejętność Emmricha do uspokojenia duszka znajdującego się na półce skalnej. Zaprowadźcie duszka na kamienne podwyższenie, co otworzy dla Was wrota.
Przed kamiennymi schodami natraficie na silnego, ognistego przeciwnika (z podobnym mieliście okazję spotkać się w zadaniach Bellary).
Po krótkiej sekwencji platformowej spotkacie się z Hezenkoss - nekromantką i dawną przyjaciółką Emmricha. Po dłuższym przerywniku filmowym zaatakuje Was spora grupa przeciwników. Polecamy Wam najpierw zająć się stojącymi z tyłu wrogami atakującymi na odległość.
Po pokonaniu zjaw, Waszym zadaniem będzie znalezienie dwóch świec, które pomogą Wam wrócić do prawdziwego świata:
- Pierwsza z nich znajduje się na prawej ścianie lokacji, niedaleko przepaści;
- Drugą znajdziecie na podwyższeniu na końcu areny, na jednej z kolumn.
Ustawcie świece na kamiennych postumentach. Emmrich stworzy dzięki nim przejście, którym opuścicie demoniczny wymiar.
Po powrocie czeka Was jeszcze walka z bossem - Wybujałym Ego.
- Boss wrażliwy jest na obrażenia nekrotyczne;
- Uważajcie na dystansowe ataki w postaci fioletowych wiązek. Te niekiedy przechodzą przez filary oraz inne przeszkody na arenie;
- Starajcie się jak najszybciej pozbywać pomniejszych demonów przyzywanych przez bossa;
- Dużo sie ruszajcie i bądźcie wyjątkowo wyczuleni na czerwone okręgi zapowiadające zbliżający się atak obszarowy.
Po powrocie do Latarni i rozmowie z Emmrichem na temat jego byłej towarzyszki, zadanie zostanie zaliczone.
Przygotowania (Arrangements)
Bardzo krótkie zadanie, podczas którego Emmrich zwierzy się wam ze swojego marzenia o zostaniu liszem. Podążajcie za nekromantą i zbierzcie cztery kwiaty gdy was o to poprosi, a szybko zakończycie zadanie.
Ofiara z dusz (The Sacrifice of Souls)
Ostatnie zadanie wątku Emmricha. Musicie raz jeszcze udać się do dworu Blackthrone by powstrzymać Johannę. Do posiadłości wejdziecie drabiną na lewo od głównego wejścia.
Gdy już dostaniecie się do dworu, udajcie się na balkon. Tu chwilę poczekajcie, obserwując Manfreda. Podsłuchacie rozmowę, która nakieruje was do biblioteki. Tam musicie pozbyć się wrogów i znaleźć specjalną księgę, która leży na małym stoliku na klatce schodowej. Zanieście księgę Manfredowi.
Raz jeszcze udajcie się na balkon - po chwili dowiecie się, gdzie iść dalej. Podążajcie za Emmrichem, a po cutscence idźcie dalej liniową ścieżką, w której wiszą czerwone gobeliny. Gdy dotrzecie do wypełnionego dźwigniami pomieszczenia na końcu, zbadajcie ścianę obok czerwonego gobelinu by znaleźć sekretne przejście.
Manfred otworzy wam drogę do windy prowadzącej do pracowni Hezenkoss. Ścieżka naprzód jest liniowa i wypełniona nieumarłymi. Gdy dotrzecie do ślepej uliczki, Manfred zrzuci wam drabinę byście mogli przejść dalej. W końcu dotrzecie do latarni Hezenkoss. Poczekajcie aż Emmrich spróbuje uwolnić uwięzione w niej dusze.
Staniecie do walki z Hezenkoss. Jak można było oczekiwać po starej nekromantce, Johanna ma bardzo mało zdrowia. Spędza jednak mało czasu walcząc bezpośrednio, większość walki spędzając na ramieniu kościanego golema. Atakujcie ją wszystkim co macie gdy się pojawi, aż nie ucieknie (uważajcie na tworzone przez nią tornada). Gdy Johanna zniknie, unikajcie gruzów zrzucanych przez golema i zabijajcie zwykłych nieumarłych, aż nekromantka znowu nie pojawi się na arenie. Pokonanie Hezenkoss i heroiczne poświęcenie Manfreda zakończy zadanie.
Po walce czeka was ostatnia decyzja. Emmrich może uhonorować poświęcenie Manfreda i zostać liszem lub poświęcić swoje marzenie by przywrócić Manfreda do życia.
- Wskrzeszenie Manfreda uczyni Emmricha potężniejszym gdy macie mało zdrowia - otrzyma on umiejętność i legendarny pancerz zwiększające próg niskiego zdrowia, masywnie zwiększające obrażenia drużyny przy niskim zdrowiu i dające nietykalność przy detonacjach mając niskie zdrowie.
- Przemiana w lisza uczyni Emmricha potężniejszym ogólnie - otrzyma on umiejętność i legendarny pancerz nakładające nekrozę przy używaniu umiejętności, nakładające Quietus przy detonacjach oraz zwiększające obrażenia zadawane w czasie.
Po dokonaniu wyboru musicie poczekać nieco na ostatnią konwersację, która zakończy wątek. Towarzysz otrzyma tu status Chluby Straży Zasłony - jego zdobycie sprawi, że lepiej poradzi sobie w zadaniu, do jakiego możecie go przypisać podczas przedostatniego questu fabularnego.