Dragon Age Veilguard: Rozdział 13 Ostatni gambit (The Last Gambit) Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Ostatni gambit (The Last Gambit) to zadanie główne w DA Veilguard, z którym zetkniecie się w trzynastym rozdziale gry. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo przypisać do jakich zadań podczas bitwy o Minratus, jak znaleźć Solasa i ocalić Neve lub Bellarę.
Ostatnia aktualizacja: 8 listopada 2024
Ostatni gambit (The Last Gambit) to zadanie główne w Dragon Age Veilguard, z którym zetkniecie się w trzynastym rozdziale gry. Jest to druga z trzech dużych bitew, z jaką zetkniecie się po punkcie bez powrotu. Na tej stronie poradnika opisaliśmy kogo przypisać do jakich zadań podczas bitwy o Minratus, jak znaleźć Solasa i ocalić Neve lub Bellarę.
- Kogo przypisać do jakich zadań podczas bitwy o Minratus?
- Jak znaleźć Solasa?
- Jak uwolnić Neve lub Bellarę?
Kogo przypisać do jakich zadań podczas bitwy o Minratus?
Przed bitwą będziecie musieli dokonać narady. By dostać się do miasta musicie wykonać trzy zadania. Do każdego z tych zadań musicie przypisać jednego towarzysza, który będzie niedostępny przez resztę misji. Zależnie od waszych wyborów w poprzednim queście dwóch towarzyszy będzie niedostępnych - Davrin lub Harding zginęli w walce z Ghilan'nain, a Neve lub Bellara zostały porwane przez Elgar'nana.
Porażka w zadaniu okupiona zostanie ofiarami - zginąć mogą liderzy frakcyjni a nawet sam towarzysz. Sukces w zadaniu zagwarantuje zaś brak ofiar wśród ważnych postaci. By osiągnąć sukces ważne są trzy czynniki - frakcje pomagające towarzyszowi w zadaniu muszą mieć wysoki poziom siły (trzy gwiazdki - oznacza to wykonanie większości ich misji pobocznych i sprzedawanie im kosztowności), towarzysz musi posiadać status Chluby Straży Zasłony (otrzymywany za ukończenie jego osobistego wątku fabularnego) oraz pasować do przydzielonego zadania.
Zadaniami są:
- Rozbrojenie magicznych systemów obronnych - towarzysz wspierany jest przez Skaczących przez Zasłonę. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w bronieniu innych lub rozpraszaniu magii. Najlepszymi wyborami okażą się zatem Bellara, Neve i Emmrich.
- Zamordowanie dowódcy Venatori - towarzysz wspierany jest przez Antivańskie Kruki i Władców Fortuny. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w walce z magami lub potajemnych zabójstwach. Najlepszymi wyborami okażą się zatem Lucanis lub Neve.
- Zniszczenie konstruktu obronnego - towarzysz wspierany jest przez Szarych Strażników i Żałobną Gwardię. Wybrany towarzysz powinien mieć doświadczenie w walce z konstruktami lub ogromnymi przeciwnikami. Najlepszymi wyborami okażą się zatem Taash i Davrin.
Dwójka towarzyszy, których nie przydzieliliście do żadnego zadania, będzie wspierać was podczas infiltracji miasta. Gdy będziecie usatysfakcjonowani waszymi wyborami zatwierdźcie je, by przejść do bitwy o Minratus.
Jak znaleźć Solasa?
Po długim przerywniku filmowym dotrzecie na ulice Minratusu. Musicie znaleźć Solasa i odebrać mu sztylet. Droga naprzód jest liniowa i pełna pomiotów oraz Venatori. Zwracajcie uwagę na cel misji pod minimapą - jeśli nie jest nim zabicie wszystkich wrogów, możecie po prostu przebiec obok przeciwników sprintem by przejść dalej bez walki. Raz jeszcze największym zagrożeniem są emisariusze, latające pomioty, które mogą chwytać was długą macką, ograniczając waszą mobilność.
Po cutscence ukazującej walkę Kruków z dowódcą Venatori wejdźcie na drewniane rusztowanie i idźcie dalej, uważając na wrogów po drodze. Nieopodal znajdziecie Solasa. W przerywniku filmowym zawrzecie sojusz - Solas tymczasowo dołączy do waszej drużyny.
Kroczcie dalej liniową ścieżką. Solas jest potężnym sojusznikiem zdolnym do samodzielnego pozbywania się hord przeciwników. Z jego pomocą przedzieranie się przez wrogie zastępy nie powinno sprawiać problemów - większość napotykanych Venatori jest słaba na lód, z którego Solas bardzo lubi korzystać. Na końcu ścieżki rozdzielicie się - Solas zacznie walczyć z arcydemonem Elgar'nana, wy zaś będziecie musieli zniszczyć mackę plagi blokującą dostęp do pałacu Archonta. Mackę tę podtrzymuje, w zależności od waszego wyboru w poprzedniej misji, Neve lub Bellara. Musicie uwolnić towarzyszkę.
Jak uwolnić Neve lub Bellarę?
Tuż po rozdzieleniu się z Solasem zignorujcie hordę wrogów i zjedźcie pobliską skarpą na plac nieopodal. By uwolnić towarzyszkę musicie tu pokonać splugawionego mecha.
Walka z Gniewem Elgar'nana niemal niczym nie różni się od poprzednich walk z tymi mechami. Dalej potrafią się one kręcić (parujcie ich ciosy) oraz otwierają paszczę przed atakami dystansowymi (celny strzał w odsłonięty rdzeń ogłuszy je). Uważajcie na magów Venatori z boków areny i walczcie z mechem tak jak wcześniej - zachodźcie go od boku gdy używa ataku laserem, jest bowiem podczas niego kompletnie nieruchomy i może strzelać tylko przed siebie.
Pokonanie mecha zakończy zadanie. Przed ostatnim starciem traficie do kryjówki, gdzie możecie porozmawiać ze wszystkimi ocalałymi towarzyszami i członkami frakcji, złożyć hołd poległym oraz dokonać ostatnich zakupów i ulepszeń u Izabeli i Opiekuna.