Dragon Age Veilguard: Rozdział 8 Oblężenie Weisshaupt (The Siege of Weisshaupt) Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Oblężenie Weisshaupt (The Siege of Weisshaupt) to zadanie główne w DA Veilguard, z którym zetkniecie się w ósmym rozdziale gry. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przedrzeć się przez ulice Weisshaupt i pokonać arcydemona.
Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024
Oblężenie Weisshaupt (The Siege of Weisshaupt) to zadanie główne w Dragon Age Veilguard, z którym zetkniecie się w ósmym rozdziale gry. To długie zadanie składające się głównie z ogromnej ilości walk. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak przedrzeć się przez ulice Weisshaupt i pokonać arcydemona bogini Ghilan'nain.
Jak dotrzeć do pokoju narad?
Zadanie rozpoczniecie na dziedzińcu Weisshaupt, gdzie od razu zaczniecie walczyć z hordą pomiotów. Głównymi zagrożeniami w prawie każdym starciu będą opancerzeni wrogowie dzierżący topory oraz stojący w oddali wrogowie rzucający włóczniami. Dobrym pomysłem może okazać się przedzieranie się przez linie wroga by pozbywać się włóczników, których pociski łatwo przeoczyć w ferworze walki.
Po walce podążajcie za Milą i pociągnijcie za dźwignię, na którą nabity jest jeden ze Strażników, by otworzyć tajne przejście. Podążajcie liniową ścieżką, a potem po murach obronnych. Możecie ułatwić tutaj sobie walki z wrogami strącając ich w przepaść potężniejszymi umiejętnościami lub ciosami kończącymi wasze combosy.
Na końcu murów znajdziecie pokój narad. Tu musicie podjąć decyzję - przemówić przywódcy Strażników do rozsądku lub znokautować go i przejąć przywództwo nad obroną miasta. Wybór nie zmieni struktury misji - tak czy siak przejmiecie kontrolę nad siłami Strażników. Konsekwencje decyzji są niewielkie i objawią się podczas osobistego wątku Davrina, choć ostatecznie los Pierwszego Strażnika będzie identyczny.
Jak dotrzeć do smoczej pułapki?
Po przerywniku filmowym podążajcie dalej liniową ścieżką. Musicie dostać się do pułapki na smoki, a w tym celu przejść przez bibliotekę. Walczcie z wrogami niszcząc torbiele plagi pojawiające się na podłodze. Niedaleko stąd traficie na balistę i hordy wrogów - zanim skorzystacie z balisty pozbądźcie się wszystkich wrogów nieopodal. Obsługując balistę dalej możecie odnosić rany. Gdy zabijecie wrogów w pobliżu urządzenia, a grenadierzy na drugim końcu muru przestaną obrzucać was wybuchowymi torbielami, użyjcie balisty by pozbyć się wrogów w oddali oraz torbieli plagi blokujących przejście dalej.
Przejdźcie przez koszary na kolejny dziedziniec, gdzie stawicie czoła wielu pomniejszym pomiotom. Niszczcie torbiele na ziemi by zatrzymać odradzanie się wrogów. Po walce, na końcu ścieżki, Strażnik Antoine rzuci pochodnią by pokazać wam drogę dalej, po drewnianym rusztowaniu.
Stoczycie kolejne starcie - strzelajcie w wybuchowe beczki by pozbywać się włóczników stojących obok nich. Pod koniec walki będziecie musieli pokonać mini-bossa - uważajcie na jego obrotowe ciosy toporem i zniszczcie jego pancerz plagi ładowanymi atakami.
Kontynuujcie przeprawę przez miasto liniową ścieżką, pokonując pomioty po drodze. W końcu traficie przed zamknięte drzwi. Otworzą się po chwili - bądźcie gotowi na hordę pomniejszych pomiotów po drugiej stronie.
Na końcu ścieżki arcydemon zablokuje wam drogę dalej ogromnymi mackami. Poczekajcie chwilę - Mila zaraz zrzuci wam drabinę. Dotrzecie do schodów biblioteki, gdzie zawalczycie z ogrem i wieloma innymi podmiotami. Wytrwajcie tu, aż nie otworzą wam drzwi.
Wewnątrz biblioteki wejdźcie do windy i pojedźcie na wyższe piętro. Niszczcie torbiele plagi wewnątrz by odblokować przejście dalej - patrzcie na żyły łączące torbiele, ponieważ doprowadzą was one do następnej torbieli. Tuż przy wyjściu z biblioteki stoczycie walkę z ostatnią grupą przeciwników. Dotrzecie do smoczej pułapki, gdzie stawicie czoła arcydemonowi.
Jak pokonać arcydemona?
Pierwsza faza walki z ogromnym, hydro-podobnym arcydemonem jest bardzo prosta. Boss ma tylko jeden atak - powolną szarżę na wprost. Po szarży leży on przez kilka sekund na ziemi. Atakujcie go z dystansu lub bijcie go, gdy leży na ziemi. Jeśli uda się wam wypełnić pasek zachwiania wroga, na jego szyi pojawią się torbiele służące jako słaby punkt - atakujcie je.
Druga faza walki od razu stanie się trudniejsza, ponieważ do walki dołączy druga głowa bossa. Obie głowy atakują naprzemiennie, otrzymały unikatowe ataki i mają teraz słabe punkty, które są aktywne tylko, gdy głowy atakują. Pierwsza głowa pluje torbielami plagi - niszczcie je tuż po wylądowaniu lub wykluje się z nich silny przeciwnik. Jej słaby punkt znajduje się na podbródku. Druga głowa tworzy małe eksplozje na ziemi - biegnijcie po arenie, uciekając przed czerwonymi okręgami. Jej słaby punkt jest na czole. Obie głowy mają także dostęp do ataku szarżą. Strzelajcie w ich słabe punkty gdy jesteście w bezpiecznym miejscu i atakujcie je wręcz po ataku szarżą.
W środku walki Ghilan'nain może nakazać arcydemonowi się wycofać, przyzywając hordę małych pomiotów. Pozbądźcie się ich by wznowić walkę z bossem. Pokonajcie przeciwnika po raz drugi, by rozpocząć trzecią fazę walki - będziecie walczyć z trzema głowami naraz.
Nowa głowa bossa posiada swój własny atak. Strzela ona nekrotycznym laserem, dwukrotnie zionąc poziomo po całej arenie. Zróbcie unik przez laser gdy się do was zbliży. Słaby punkt tej głowy znajduje się z boków szyi. Pozostałe głowy dalej korzystają z tych samych ataków co wcześniej i wszystkie dalej posiadają atak szarżą. Kontynuujcie walkę tak jak w poprzedniej fazie. Strzelajcie w słabe punkty gdy jesteście bezpieczni i atakujcie głowy po ataku szarżą. Demon zginie, gdy powalicie go po raz trzeci. To zakończy zadanie.