Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dragon Age Veilguard: Wszystkie zakończenia Dragon Age Veilguard poradnik, solucja

Zakończenia DA Veilguard są bardziej wariacją pojedynczej, predefiniowanej konkluzji. Na tej stronie poradnika opisaliśmy wszystkie zakończenia w grze, jak je zdobyć i jak odblokować sekretne zakończenie.

Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024

Dragon Age Veilguard, jak można było tego oczekiwać, posiada kilka zakończeń - choć różnice między nimi nie są szczególnie duże. Opierają się one głównie o ilość ukończonej przez was zawartości pobocznej oraz decyzje podjęte w finale gry, już po punkcie bez powrotu. Na tej stronie poradnika wypisaliśmy wszystkie zakończenia w grze, jak wyglądają, jak je zdobyć i jak odblokować sekretne zakończenie.

Strona zawiera fabularne spoilery.

Co wpływa na zakończenia?

Wasze decyzje nie mają szczególnego znaczenia przed dotarciem do finału gry. Na zdobyte przez was zakończenie wpływają dwa czynniki:

  1. Ilość ocalałych towarzyszy - by uniknąć złego zakończenia przynajmniej jeden z towarzyszy, których oddelegujecie do konkretnego zadania w finale gry, musi przeżyć. By zwiększyć ich szanse na przeżycie musicie ukończyć ich wątek osobisty by zdobyli tytuł Chluby Straży Zasłony, jak najbardziej zwiększyć siłę wspierających ich w danym zadaniu frakcji oraz dopasować do zadania pasującego towarzysza. Decyzje te opisaliśmy na oddzielnych stronach poradnika dotyczących ostatnich zadań w grze: Wyspa bogów, Ostatni gambit i Straszliwy Wilk powstaje.
  2. Posiadanie esencji Mythal - ukończenie zadania pobocznego Żal Straszliwego Wilka nagrodzi was esencją Mythal. Mając esencję Mythal możecie zdobyć najlepsze zakończenie.

Niezależnie od waszych decyzji, zawsze uda wam się ocalić świat przed Elgar'nanem i Ghilan'nain. Zakończenia różnią się jedynie liczbą ofiar, które poświęciły się w ostatnim starciu.

Złe zakończenie

By zdobyć to zakończenie, wszyscy towarzysze, których przypisaliście do zadań w finale, muszą zginąć. Rook i dwóch ostatnich towarzyszy zabijają Elgar'nana, lecz na skutek zdrady Solasa pozostali towarzysze także giną. Rook poświęca się i więzi zarówno Solasa jak i siebie za Zasłoną. Świat zostaje uratowany za cenę wielu ofiar, w tym całej Straży Zasłony.

Normalne zakończenie

By zdobyć to zakończenie, przynajmniej jeden towarzysz, którego przypisaliście do zadania w finale, musi przeżyć. Musicie nie posiadać esencji Mythal lub nie użyć jej w ostatniej rozmowie. Rook zabija Elgar'nana po czym, przy pomocy siły lub podstępu, więzi Solasa za Zasłoną. Świat zostaje uratowany, lecz Solas nie otrzymuje szansy na odkupienie win.

Najlepsze zakończenie

By zdobyć to zakończenie, przynajmniej jeden towarzysz, którego przypisaliście do zadania w finale, musi przeżyć. Musicie posiadać esencję Mythal i użyć jej w ostatniej rozmowie. Rook zabija Elgar'nana po czy udaje mu się przemówić Solasowi do rozsądku. Solas dobrowolnie poświęca się, odchodząc za Zasłonę. Jeśli w poprzedniej rozmowie fabularnej zachęciliście Inkwizytor by wznowiła swój romans z Solasem, pójdzie ona razem z nim. Świat zostaje uratowany, a Solas odkupuje swoje winy.

Jak zdobyć sekretne zakończenie?

Dragon Age Veilguard zawiera również sekretne zakończenie - ukrytą scenę, której zdobycie wymaga dogłębnej eksploracji gry. Jeśli spełnicie jej wymagania, wyświetli się ona po napisach końcowych niezależnie od zdobytego przez was zakończenia. Wymaganiami tymi jest znalezienie trzech tajemniczych kręgów ukrytych w świecie gry i wejście z nimi w interakcję.

Pierwszy krąg znajdziecie w najbardziej wysuniętym na wschód obszarze lasu Arlathan. Jako jedyny nie wymaga on ukończenia rozbudowanego zadania pobocznego, a tylko rozwiązania zagadki środowiskowej. Na małym jeziorze znajduje się wyspa otoczona wichurą. Musicie nakierować trzy emitery laserów wokół jeziora na kryształy zasilające, znajdujące się na dużych kolumnach na wyspie (jeden z emiterów nie sięga kolumn i musicie zamiast tego nakierować go na stojący wyżej emiter znajdujący się za nim). Zasilenie wszystkich trzech kryształów stworzy most prowadzący na wyspę. Tam musicie pokonać mini-bossa, po czym wejść w interakcję z kręgiem.

Drugi krąg znajdziecie w Nekropolii, za ogromnymi drzwiami. Ich otwarcie wymaga zabicia wszystkich demonów rozrzuconych po świecie - otrzymacie to zadanie poboczne po interakcji z drzwiami. Po pozbyciu się demonów musicie tu wrócić i zgładzić nieumarłego smoka po drugiej stronie drzwi. Drugi krąg znajduje się w jednym z malutkich pomieszczeń połączonych z areną.

Trzeci krąg znajduje się w centralnym obszarze Rozdróż, za drzwiami zamkniętymi plagą. By je otworzyć musicie zabić wszystkich czempionów - opcjonalnych mini-bossów rozrzuconych po świecie gry - i zebrać ich esencje. Lokacje czempionów poznacie po zbliżeniu się do drzwi. Po drugiej stronie drzwi stawicie czoła splugawionemu smokowi - ma on maksymalny poziom 50, więc zajmijcie się nim tuż przed przejściem przez punkt bez powrotu. Jeśli w zadaniu pobocznym Żal Straszliwego Wilka udało wam się przekonać Mythal do dobrowolnej pomocy, dołączy ona do walki i znacznie ją ułatwi. Za areną znajdują się niewielkie schody, które prowadzą do trzeciego kręgu.

Po zebraniu wszystkich kręgów ukończcie grę. Po napisach końcowych ujrzycie dodatkową scenę, która zmienia kontekst zarówno tej odsłony serii, jak i wszystkich poprzednich.