Dragon Age Veilguard: Klasy postaci Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Tworząc postać w Dragon Age Veilguard możecie wybierać pomiędzy wojownikiem, łotrzykiem i magiem. Każdy z archetypów posiada swoje specjalizacje, o których przeczytacie więcej na tej stronie poradnika.
Ostatnia aktualizacja: 31 października 2024
Wybór jednej z trzech klas w Dragon Age Veilguard zdeterminuje styl rozgrywki w czasie zabawy. By pomóc Wam w dokonaniu wyboru przygotowaliśmy poniższą listę, na której zebraliśmy garść najważniejszych informacji na temat klas wojownika, łotrzyka i maga. Zagłębiliśmy się we wszystkie specjalizacje, dzięki czemu łatwiej pokierujecie rozwojem swojego bohatera.
- Wojownik
- Bohaterstwo (Wojownik)
- Kosiarz (Wojownik)
- Pogrom (Wojownik)
- Łotrzyk
- Szampierz (Łotrzyk)
- Łowy za zasłoną (Łotrzyk)
- Sabotaż (Łotrzyk)
- Mag
- Zaklinanie Śmierci (Mag)
- Wywoływanie (Mag)
- Magia Zbrojna (Mag)
Wojownik
Klasa wojownika to klasyczny archetyp nastawiony na bezpośrednią walkę w zwarciu. wojownicy mogą posługiwać się dwoma zestawami broni, pomiędzy którymi mogą się przełączać. Składają się z kombinacji broń jednoręczna plus tarcza oraz broni dwuręcznej. Przedstawiciele tej klasy mogą dodatkowo rzucać swoimi tarczami, co daje im dostęp do pewnej puli ataków dystansowych.
Wiele z umiejętności wojownika skupiona jest na zadawaniu masywnych obrażeń na określonym obszarze (Wirujący atak, Furia kuźni) oraz wybijaniu przeciwników z równowagi (Stąpnięcie tytana). To w połączeniu z dużą wytrzymałością tej klasy czyni z wojowników idealny materiał na tanków skupiających na sobie uwagę oponentów.
Bohaterstwo (Wojownik)
Specjalizacja Bohaterstwo kładzie nacisk na walkę przy pomocy miecza oraz tarczy. Wiele z cech oraz umiejętności skupia się na zwiększaniu defensywnych zdolności bohatera lub opiera się na perfekcyjnym parowaniu. Wśród nich warto wymienić chociażby:
- Pogłos - wywołujący ognistą falę uderzeniową po udanym parowaniu;
- Tarczownik - zwiększający obrażenia od tarczy o 10%;
- Inspirująca garda - pozwalający na parowanie normalnie nieblokowanych ataków wroga.
Ofensywne umiejętności Championa skupiają się przede wszystkim na żywiole ognia, czego przykładem może być specjalna umiejętność Ogień Strażnika, która zadaje masywne obrażanie od ognia na szerokim obszarze. Odblokowanie odpowiednich zdolności pasywnych (Pierścień ognia, W ogniu) pozwoli Wam dodatkowo na zwiększenie obrażeń zadawanych z tego właśnie żywiołu.
Kosiarz (Wojownik)
Umiejętności subklasy Kosiarz opierają się głównie na obrażeniach nekrotycznych. Zdolności takie jak sygnaturowe Kosiarz czy specjalnea Duchowa Burza dodatkowo nakładają efekt Pochłaniania, który odnawia zdrowie użytkownika, gdy ten zadaje obrażenia wrogom.
Warto zwrócić uwagę także na charakterystyczne dla specjalizacji skille oparte na rzutach tarczą (Doskonały rzut oraz Śmiertelny rzut) oraz towarzyszące im zdolności pasywne. Wpływają one na typ i ilość zadawanych obrażeń, odbicia tarczy pomiędzy przeciwnikami, a także na bonusowe efekty nakładane przy uderzeniach.
Specjalizacja Kosiarz przypadnie do gustu graczom preferującym dynamiczny model walki oparty na łączeniu ataków z różnych rodzajów broni. Dodatkowo, umiejętność wysysania zdrowia przeciwników może uczynić z nekrotycznych wojowników dobry materiał na mobilnego tanka.
Pogrom (Wojownik)
Ostatnia ze specjalizacji wojownika stawia na broń dwuręczną, ataki przełamujące linię obrony wrogów oraz dużą mobilność. Wiele ze zdolności (Po złoto i chwałę, Heroiczny skok) wytrąca wrogów z równowagi, co otwiera okazje do kontrataku.
Zdolności pasywne, w przeciwieństwie do dwóch poprzednich specjalizacji Wojownika, nie skupiają się na żadnym konkretnym żywiole. Wpływają za to na działanie ataków ładowanych oraz siłę podstawowych ataków fizycznych.
Podklasa Pogrom spodoba się graczom preferującym zdecydowane, ofensywne podejście do walki. Szeroka gama wzmocnionych ataków oraz duża mobilność specjalizacji sprawi, że Pogrom z łatwością może stać się głównym DPSem drużyny.
Łotrzyk
Łotrzyki stawiają na precyzyjne, wykalkulowane ataki zadające spore obrażenia. W czasie starć korzystają głównie z dwóch ostrzy dzierżonych jednocześnie oraz z łuku. Co warto zaznaczyć, łuki posiadają skończoną ilość strzał, lecz te automatycznie odnawiają się z czasem.
Jedną z najważniejszych cech łotrzyka jest duża mobilność oraz zdolność płynnego łączenia za sobą ataków oboma typami broni. Wiele ze specjalnych zdolności pozwala na wykonywanie szybkich kontrataków (Riposta), gwarantuje krytyczne obrażenia (Upadek) lub zapewnia szerokie obrażenia obszarowe (Flakon błyskawicy, Huragan ostrzy).
Łotrzyk będzie znakomitym wyborem dla graczy preferujących szybkie, mobilne postacie z szerokim arsenałem zdolności ofensywnych. Jeżeli interesuje Was również klasyczny archetyp łucznika, to właśnie ta klasa będzie właściwym wyborem.
Szampierz (Łotrzyk)
Podklasa Szampierz skupiona jest na walce wręcz przy pomocy podwójnych ostrzy. Wiele z dostępnych dlań umiejętności zwiększa bonusy wynikające z nagromadzenia ładunków adrenaliny (Strzał z wyskoku, Zatańczmy). Ponadto zdolności aktywne mogą także wytrącić przeciwnika z równowagi.
Szamierz specjalizuje się dodatkowo w obrażeniach nekrotycznych, które należy wziąć pod uwagę podczas wyboru tej specjalizacji.
Łowy za zasłoną (Łotrzyk)
Łowy za zasłoną to specjalizacja skupiona na atakach dystansowych. Zdolności opierają się przede wszystkim na wzmacnianiu ataków łukiem oraz nakładaniu na nie dodatkowych efektów. Wśród najciekawszych warto wspomnieć o:
- Rytm Łucznika - zwiększający o 50% obrażenia z maksymalnie naładowanego strzału;
- Triumf snajpera - trafienie przeciwnika w głowę naładowanym atakiem sprawia, ze kolejny atak pośle w kierunku celu kilka strzał.
Jeżeli preferujecie walkę na dystans, to specjalizacja Łowy za zasłoną będzie dla Was idealnym wyborem.
Sabotaż (Łotrzyk)
Mocno unikatowa podklasa, której strategia podczas walki opiera się na wykorzystywaniu ładunków wybuchowych oraz zaawansowanych mechanizmów. Specjalna umiejętność, Furia Fortuny, pozwala nawet na chwilowe wykorzystanie specjalnego moździerza plującego ognistymi pociskami.
Automatyczna wieżyczka (Wieżyczka fortuny) pozwala na zdalne atakowanie wrogów i ułatwia utrzymanie kontroli nad polem walki.
Szeroki wachlarz zdolności bliskiego i dalekiego zasięgu sprawia, że Sabotaż zachowuje balans pomiędzy bardziej nakierunkowanymi specjalizacjami. Przypadnie zatem do gustu graczom priorytetyzującym elastyczność na polu bitwy.
Mag
Mocną stroną archetypu jest szeroki zakres różnorodnych zaklęć. Czynią one z maga wyjątkowo elastyczną klasę sprawnie wpisującą się zarówno w rolę potężnego DPSa lub defensywnej postaci wsparcia.
Magowie doskonale radzą sobie z utrzymywaniem kontroli nad polem walki dzięki zestawowi umiejętności kontrolujących tłum i wzmacniających towarzyszy.
Zaklinanie Śmierci (Mag)
Specjalizacja utożsamiana z nekromancją. Zdolności takie jak Duchowa bomba czy specjalne Herold Krypty działają na średnim dystansie i umożliwiają wysysanie życiowej energii z przeciwników, co jednocześnie leczy atakującego.
Zdolności pasywne skupiają się głownie na wzmacnianiu zdolności nekrotycznych (Błogosławieństwo Śmierci) oraz bonusowych efektach ataków dystansowych (Ogień duszy, Ożywiająca wiązka). Bardzo interesującym zestawem cech są również umiejętności wzmacniające ataki, które obarczone są jednak dodatkowym kosztem. Wśród nich wyróżnić możemy np.:
- Debet - umiejętności kosztują o 50 many więcej, ale zyskują 50% bonusowej penetracji pancerza;
- Przypływ Śmierci - pozwalający na dwukrotne zwiększenie obrażeń od ataków dystansowych przy dwukrotnie wyższym zużyciu many.
Wywoływanie (Mag)
Wywoływacze to magowie specjalizujący się w magii lodu. Ich zaklęcia pozwalają na kontrolowanie pola bitwy.
Umiejętności ofensywne Wywoływacza charakteryzują się dużym zasięgiem działania oraz bonusowymi efektami jak zamrażanie czy przyciągani pobliskich wrogów (Kula entropiczna, Wir cienia). Pasywne zdolności zwiększają obrażenia od mrozu (Burza lodu) lub zapewniają dodatkowe wzmocnienia dla podstawowych ataków dystansowych (Dwa wystrzały, Przyspieszone ciosy).
Specjalizacja ta przypadnie do gustu graczom szukającym klasycznej rozgrywki opartej na atakach z dystansu oraz kontroli tłumu.
Magia Zbrojna (Mag)
Podklasa Magia Zbrojna zmienia maga w ofensywnego DPSa walczącego na pierwszej linii frontu. Korzysta ona ze sztyletu oraz zaklęć, a duża część umiejętności zadaje dodatkowe obrażenia od elektryczności (Piorunujący koniec, Ostrze otchłani).
Specjalizacja ta stanowić może interesującą alternatywę dla zwinnego łotrzyka walczącego w zwarciu. Na jej korzyść przemawia większa elastyczność oraz szeroki arsenał zaklęć pozwalających na dostosowanie strategii do sytuacji.