Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

Dragon Age Veilguard - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Dragon Age Veilguard: Questy Bellary Dragon Age Veilguard poradnik, solucja

Bellara to specjalistka od pradawnych, elfickich artefaktów. Na tej stronie pokażemy Wam, jak przejść zadania związane z jej wątkiem postaci.

Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024

Związana z frakcją Skoczków Bellara dołącza do drużyny Rooka na wczesnym etapie gry. Specjalistka od elfickiej technologii posiada swój własny wątek fabularny orbitujący wokół jej trudniej i tragicznej przeszłości. Na tej stronie poradnika znajdziecie dokładny opis przejścia zadań towarzyszki, które pomogą Wam poznać sekrety Bellary.

Echa przeszłości (Echoes of the Past)

Pierwszą misję elfki aktywujecie po kilku pierwszych rozdziałach gry. Podczas wizyty w Latarni, zwracajcie uwagę na wykrzykniki pojawiające się obok portretów postaci na mapie. Gdy taki pojawi się obok Bellary, porozmawiajcie z nią by rozpocząć zadanie Echa przeszłości.

Jeżeli zbyt mocno pociągniecie wątek główny gry, zadania niektórych towarzyszy mogą stać się później niedostępne!

Zadanie Bellary możecie wykonać przy okazji przechodzenia questu Harding. Oba zabiorą Was z powrotem do lasu Arlathan w okolice obozu frakcji Skoczków za Zasłonę. Udajcie się na miejsce kierując się wskaźnikiem misji.

Po krótkiej cutscence i odprawie, ruszcie za badaczką do laboratorium pełnego starożytnych artefaktów.

Rozmowy z Bellarą w czasie misji to dobra okazja do nawiązania romantycznej relacji z bohaterką. Wypatrujcie opcji dialogowych oznaczonych serduszkiem.

Waszym pierwszy zadaniem będzie odnalezienie dwóch zasilających kryształów. Pierwszy z nich znajduje się we wnęce obok Bellary. Drugi lewituje po przeciwnej stronie pokoju, obok gabloty z serem. Zanieście oba kryształy do gniazd znajdujących się obok elfki.

Kawałek dalej, na dziedzińcu, ponownie będziecie musieli znaleźć kryształy.

  1. Pierwszy z nich znajduje się piętro wyżej, bezpośrednio nad Bellarą. Drabinę znajdziecie po lewej stronie.
  1. Drugi znajduje się za skrzyniami obok drzwi.
  1. Trzeci znajdziecie na stercie zawalonych kamieni w rogu pomieszczenia.

By znaleźć dwa ostatnie kryształy w trzeciej sali musicie:

  1. Przerzucić drewnianą belkę przez szczelinę, a następnie wspiąć się po drabinie. Kryształ czekać będzie na Was po prawej stronie.
  1. Zabrać zasilający kryształ i umieścić go w slocie obok barierki nad przepaścią. Przejdźcie następnie po moście i zabierzcie drugi kryształ.

Umieśćcie oba kryształy w odpowiednich slotach obok Bellary. Po dość długiej cutscence pierwsza misja wątku bohaterki dobiegnie końca.

Demoniczna umowa (The Demon's Bargain)

Kolejne zadanie Bellary pojawi się kilka rozdziałów później. Quest Demoniczna umowa zabierze Was ponownie w okolice lasu Arlathan. Wybierzcie odpowiednią lokację na mapie świata.

Zwiedzając pradawne ruiny natraficie na trzy, agresywne konstrukty. Bądźcie ostrożni w czasie walki - na ciasnej arenie łatwo możecie utknąć w ślepym zaułku. Mechaniczni wojownicy wrażliwi są na obrażenia od błyskawic.

Na znajdującym się nieopodal, gęsto obrośniętym dziedzińcu czeka na Was walka z minibossem:

  1. Przeciwnik wrażliwy jest na obrażenia od mrozu;
  2. Jest bardzo szybki i dość skoczny. Uważajcie na szybkie szarże oraz ataki z wyskoku;
  3. Chowajcie się przed pociskami za gęsto rozsianymi po arenie przeszkodami;
  4. Gdy boss ładuje atak w formie okrągłych, płomienistych fal, postarajcie się od niego oddalić lub znaleźć schronienie na podwyższeniu.

Kontynuujcie przeprawę przez ruiny. Torujcie sobie drogę poprzez aktywację latarni przy użyciu kryształów znajdujących się w okolicy.

W końcowym pomieszczeniu wywiąże się dość długa scenka dialogowa z udziałem Cyriana oraz demonicznego Anarisa. Zaraz po niej czeka na Was walka z grupą przeciwników. W jej trakcie będziecie musieli skorzystać z umiejętności Bellary (wybierana z koła umiejętności), by aktywować dwa artefakty rozstawione na skrzydłach pomieszczenia.

Chwilę później, do walki przystąpi Boss:

  1. Zignorujcie palczastego demona. Skupicie się w pierwszej kolejności dużo szybszych przybocznych.
  2. Oponenci wrażliwi są na obrażenia od lodu.
  3. Wykorzystujcie filary znajdujące się na rogach areny, by unikać nadlatujących ataków. Zadbajcie jednak o to, by nie dać się zapędzić w kozi róg.

Po pokonaniu bossa dostaniecie jeszcze możliwość swobodnego zwiedzenia okolicy. Gdy załatwicie już wszystkie sprawy, udajcie się do Bellary.

Po cutscence z uratowanymi przyjaciółmi, misja dobiegnie końca.

Pośród cieni (Through the Shadows)

W tym zadaniu musicie powstrzymać Anarisa. Kroczcie przez elfie ruiny aż nie traficie na bramę wymagającą zasilenia dwoma laserami. Skierujcie emiter lasera na niższej kondygnacji w lewo i zasilcie mniejsze drzwi. Prowadzą one na wyższą kondygnację. Na wyższej kondygnacji skierujcie znaleziony tam emiter w jeden z kryształów nad bramą, po czym zeskoczcie i skierujcie niższy emiter na drugi kryształ by otworzyć bramę.

W następnym dużym pomieszczeniu wraz z Bellarą będziecie musieli opóźnić rytuał Anarisa. Czeka was kilka fal wrogów, podczas których będziecie musieli niszczyć pojawiające się na arenie wzmacniacze. Arena jest duża i macie sporo miejsca do manewru, więc uciekajcie od wrogów poki nie zniszczycie wszystkich wzmacniaczy. Schody prowadzące na wyższe kondygnacje znajdziecie przy północnej ścianie pokoju. Po pozbyciu się wzmacniaczy i wrogów aktywujcie urządzenie blisko zablokowanych drzwi by rozpocząć kolejną falę. W sumie musicie pokonać trzy fale przeciwników.

Droga prowadząca dalej jest w całości liniowa. Napotykanych przeciwników możecie zrzucać w przepaść. W końcu traficie do komnaty z aż pięcioma emiterami laserów - musicie zasilić nimi wszystkie pięć kryształów nad drzwiami. Zacznijcie wchodząc po schodach i docierając do emiteru z tyłu pomieszczenia, który skierujcie na kryształ na wprost.

Następnie zabierzcie kryształ zasilający obok skrzyni i zasilcie nim jeden z emiterów na najniższej kondygnacji. Obróćcie go jednak w drugą stronę, na kryształ z tyłu pokoju. To stworzy most. Znowu wejdźcie po schodach i wejdźcie po drabinie na najwyższą kondygnację. Dzięki mostowi możecie teraz skorzystać z obu emiterów na tym piętrze. Przy wschodnim emiterze są schody - doprowadzą was one do czwartego emitera. Po ustawieniu ich wszystkich zejdźcie znowu na parter i odwróćcie ostatni emiter - zamiast mostu niech zasila drzwi. W ten sposób otworzycie wrota.

W następnym pomieszczeniu staniecie do walki z Anarisem. Otoczony jest on tarczą, której nie możecie zniszczyć normalnie. Pozbądźcie się wszystkich wzmacniaczy wiszących na tyłach kolumn by zniszczyć barierę. Możecie już ranić Anarisa - nie jest on zbyt groźnym wrogiem, uważajcie jedynie na jego obszarową magię, którą lubi strzelać na wprost (czerwone okręgi na ziemi). Gdy wróci na środek areny i ponownie otoczy się tarczą, raz jeszcze zniszczcie wszystkie wzmacniacze. Pokonanie Anarisa zakończy zadanie.

Las duchów (Forest of Spirits)

Następne zadanie jest bardzo proste. Musicie pomóc Bellarze uczcić pamięć brata. Idźcie liniową ścieżką i nakazujcie jej zapalać napotkane ogniska. Po drodze będziecie musieli odblokować drogę dalej biorąc kryształ ze spodu schodów i wkładając go w urządzenie na szczycie schodów. Po zapaleniu trzech ognisk zadanie dobiegnie końca.

Zachować czy uwolnić archiwum?

Jakiś czas później Bellara będzie chciała porozmawiać z wami w latarni. Musicie pomóc jej zdecydować czy powinna uwolnić archiwum by nie pozwolić nikomu wykorzystać zawartej w nim wiedzy do czynienia zła lub zachować je na korzyść elfów.

  1. Zachowanie archiwum czyni Bellarę lepszą w osłabianiu wrogów - otrzyma ona umiejętności i legendarny pancerz pozwalające jej osłabiać pobliskich wrogów umiejętnością leczącą oraz dodające obrażenia obszarowe do jej umiejętności osłabiających.
  2. Uwolnienie archiwum czyni Bellarę bardziej ofensywną - otrzyma ona umiejętności i legendarny pancerz zwiększające zadawane przez nią obrażenia elektryczne i ulepszające jej podstawowe ataki.

Podjęcie decyzji zakończy wątek Bellary. Towarzyszka otrzyma tu status Chluby Straży Zasłony - jego zdobycie sprawi, że lepiej poradzi sobie w zadaniu, do jakiego możecie ją przypisać podczas przedostatniego questu fabularnego.