Dragon Age Veilguard: Koniec początku Rzodział 1 Dragon Age Veilguard poradnik, solucja
Koniec początku to pierwsze zadanie główne w DA Veilguard. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć Neve, dotrzeć do Solasa i przerwać jego rytuał.
Ostatnia aktualizacja: 29 października 2024
Koniec początku to pierwsze zadanie główne w Dragon Age Veilguard, z którego składa się cały pierwszy rozdział gry. Pełni ono rolę prologu wprowadzającego do podstawowych mechanik rozgrywki. Na tej stronie poradnika opisaliśmy jak znaleźć Neve, przedostać się przez wypełnione demonami ulice Minratusu, dotrzeć do Solasa i przerwać jego rytuał.
- Przegadać barmankę czy pobić strażników?
- Jak dotrzeć do Solasa?
- Jak zatrzymać rytuał?
- Harding czy Neve?
Przegadać barmankę czy pobić strażników?
Misję zaczniecie w barze, próbując zebrać informacje na temat lokalizacji Neve. Wasz wybór nie ma tu znaczenia i wpływa tylko na pierwsze wrażenie, jakie Rook sprawi na reszcie drużyny.
Możecie:
- negocjować - jeśli zdecydujecie się na przegadanie kobiety, to obejrzycie cutscenkę z rozmową.
- pobić jej strażników - jeśli postanowicie walczyć, bójka odbędzie się w cutscence.
Niezależnie od wyboru, zdobędziecie informacje.
Po wyjściu z baru zdobędziecie kontrolę nad postacią. Podążajcie za Varrikiem liniowymi ulicami miasta. Po drodze będziecie musieli biec po wąskich belkach i przeskakiwać nad przeszkodami. Jeśli spadniecie, gra cofnie was na ostatnią platformę.
Po dotarciu na rynek dołączy do was Lace Harding, zaś wy wdacie się w pierwszą walkę w grze. Podążajcie za instrukcjami samouczka by pozbyć się przeciwników.
Nieco dalej zaczniecie natrafiać na wrogich kultystów Venatori, którzy stawiają wam na drodze czerwone bariery. Niszczcie kryształy by odblokować przejście dalej. Po zjechaniu ze sporego zbocza natraficie na niebieską barierę i więcej kultystów. Gra nauczy was tu korzystać z umiejętności podczas walki. Po walce wejdźcie w interakcję z niebieską barierą by spotkać i zrekrutować Neve.
Jak dotrzeć do Solasa?
Po odnalezieniu pani detektyw dołączy do waszej drużyny. Waszym następnym celem jest dotarcie do Solasa i powstrzymanie go. Biegnijcie po wąskich kładkach i zjeżdżajcie po tyrolkach w stronę doków. Po drodze natraficie na więcej demonów - ukończcie samouczek walki dystansowej. Nauczycie się tu też niszczyć bariery chroniące wrogów -oznaczone są niebieskim paskiem zdrowia i można sprawnie niszczyć je atakami dystansowymi.
Po samouczku Neve otworzy drzwi do kryjówki Solasa. Wejdźcie do środka, wspinając się po skałach i idąc liniowym korytarzem aż do sporego pomieszczenia, gdzie zaatakuje was więcej wrogów.
Po walce udajcie się na zachodnią stronę pomieszczenia (patrzcie na kompas i minimapę w prawym górnym rogu ekranu) i wejdźcie tunelem na wyższą kondygnację, gdzie znajdziecie dźwignię. Otwiera ona drzwi prowadzące dalej.
Nieco dalej, po przejściu przez gabinet Solasa, traficie na eluvian - starożytny portal. Przejdźcie przez niego by trafić do lasu Arlathan, gdzie Solas przeprowadza swój rytuał.
Tuż po trafieniu do lasu zetkniecie się z kolejnym samouczkiem - po raz pierwszy stawicie czoła opancerzonym wrogom. Pancerz oznaczany jest żółtymi paskami zdrowia i możecie niszczyć go atakami ładowanymi. Miejsce rytuału jest już niedaleko - idźcie dalej liniowym korytarzem, aż nie natraficie na demona pychy.
Demon pychy ma za zadanie przetestować to, czego nauczyliście się podczas samouczka. Najpierw atakujcie go z dystansu, by pozbyć się jego bariery, a potem atakami ładowanymi by pozbyć się jego pancerza. Uważajcie na jego kombinację trzech ciosów wręcz, które wystrzeliwują fale uderzeniowe na wprost, a także na spadające błyskawice oznaczane czerwonymi okręgami na ziemi.
Jak zatrzymać rytuał?
Po pokonaniu bossa obejrzyjcie cutscenkę. Musicie wybrać, czy wesprzecie plan Varrika, czy nie. Wybór nie ma wielkiego znaczenia - niezależnie od waszej opinii Varric spróbuje przemówić Solasowi do rozsądku, a wy będziecie musieli chronić go przed demonami. Pokonajcie kilku wrogów, co uruchomi kolejną cutscenkę.
Harding czy Neve?
Będziecie musieli dokonać pierwszego wyboru z nieco poważniejszymi konsekwencjami - Harding lub Neve muszą pójść z wami przerwać rytuał. Otrzymacie znaczący wzrost relacji z wybraną przez was towarzyszką. W ramach konsekwencji odniesie ona jednak rany i pozostaną jej blizny na twarzy. Wybrana postać będzie także niedostępna podczas rozdziału drugiego i będziecie mogli znowu zacząć jej używać dopiero w rozdziale trzecim.
Po dokonaniu wyboru przebiegnijcie po drewnianym pomoście aż do drewnianej belki podtrzymującej dużą statuę i zniszczcie ją atakiem wręcz. Statua przewróci się na Solasa i przerwie jego rytuał. Po kilku cutscenkach i rozmowach zakończycie quest i traficie do Latarni - waszej bazy wypadowej.