[Opis] Mars City cz.2 | Doom III poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Marine Comm Center
Po wyjściu z windy zauważysz, że droga, którą tu przyszedłeś jest zablokowana (zniszczone schody). Gdy podejdziesz w okolice szafki otwieranej kodem, usłyszysz technika, który odblokuje drabinę. Po wdrapaniu się na górę, poczekaj aż wystraszony pracownik opowie o potworach i skieruj się do kanału wentylacyjnego. Krótki spacer w ciasnym dukcie doprowadzi Cię do jednego z pomieszczeń bazy.
Zacznij od zapoznania się z zawartością PDA Marcusa Stantona, który leży na biurku (#15) i wyjdź z pomieszczenia. Po lewej znajdują się drzwi (#16), które można otworzyć tylko za pomocą odpowiedniej karty (kliknij na panelu).
ACO Card
Aby ją zdobyć, będziesz musiał pofatygować się do pomieszczenia, znajdującego się na drugim końcu korytarza. Karta leży spokojnie na biurku. Gdy będzie już w Twoim posiadaniu, skieruj się do zlokalizowanych wcześniej drzwi i użyj jej na panelu kontrolnym. Teraz czeka Cię krótki rajd po kolejnych komnatach, połączony z sukcesywnym oczyszczaniem bazy z diabelskiego pomiotu. Na Twojej drodze staną żywe trupy, opętani komandosi a także płonący zombie - nowość w asortymencie sił wroga.
Zatrzymaj się dopiero w szpitalu (Infirmary - #17). Zabierz leżący na stole PDA Marca Caseona i odsłuchaj wiadomości. W jednej z nich podany będzie kod do szafki (347), która stoi pod ścianą i czeka na otwarcie (w środku apteczka oraz zbroja). W szpitalu jest jeszcze jedno pomieszczenie, po przedarciu się przez niego, znajdziesz się w korytarzu. Skręć w lewo, na kolejnym rozwidleniu przeczołgaj się pod buchającym ogniem i biegnij przed siebie. Znajduje się tu jeden z martwych żołnierzy (Bill Tyson) a obok jego ciała leży PDA (#18). Wracaj w okolice szpitala i skieruj się w dalszą część korytarza. Po chwili napotkasz kolejne skrzyżowanie. Zapamiętaj to miejsce i ruszaj na wprost.
W końcu dotarłeś do Marine Command i wykonałeś zadanie. Podejdź do jednego z monitorów (#19) i wysłuchaj rozkazów sierżanta Kelly'ego. Dowódca rozkaże Ci skontaktować się z drużyną Bravo, która eksploruje właśnie kompleks Alpha Labs.
Alpha Labs Administration
Na wprost wejścia do Marine HQ znajduje się znana Ci już zbrojownia ("Combat Prep"). Wejdź do środka, skorzystaj z umieszczonego obok drzwi panelu i wprowadź kod, o którym mówi Bill Tyson w jednym ze swoich nagrań (584). Wewnątrz znajdziesz dużą ilość amunicji, medykamenty oraz zbroję.
Wróć się do skrzyżowania i wybierz odnogę prowadzącą do drzwi. Dzięki większym uprawnieniom uzyskanym od sierżanta Kelly'ego, będziesz mógł je otworzyć. Znajdziesz się w znajomej części bazy. Idź cały czas przed siebie, aż dotrzesz do głównego holu. Po drodze możesz zahaczyć o ubikację (Restroom), w której po podejściu do lustra, zobaczysz pierwszą wizję.
W holu zobaczysz, że jeden z robotów (taki sam, który wskazywał Ci drogę na początku gry), będzie stawiał aktywny opór siłom wroga. Pozwól, aby maszyna poprowadziła Cię w kierunku poszukiwanej windy do kompleksu administracyjnego. Staraj się nie wdawać w walkę z nadciągającymi licznie przeciwnikami. Robot jest wyposażony w karabin maszynowy, którym będzie siał prawdziwe zniszczenie w ich szeregach. Kiedy wszyscy wrogowie będą już tylko wspomnieniem a Ty znajdziesz się już w dużym pomieszczeniu z windą, rozglądnij się po ścianach w poszukiwaniu kanału wentylacyjnego (#20).
W środku znajdziesz drabinę, która doprowadzi Cię na górę. Możesz pozbierać tu medykamenty oraz zbroję, ale przede wszystkim powinien Cię zainteresować leżący tu PDA Duncana Matthewsa (#21). Gdy będzie już w Twoim posiadaniu, zejdź na dół i opuść pomieszczenie z windą. Drzwi na wprost (#22 - znaleziony PDA pozwolił Ci uzyskać autoryzację) prowadzą do małego biura, gdzie znajdziesz duży Armor, apteczkę oraz amunicję. Gdy podreperujesz swoje zdrowie, wracaj do windy i jedź na dół.