[Opis] Hell cz.1 | Doom III poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Piekło jest jedną z najtrudniejszych lokacji w grze, zwłaszcza jeśli nie posiadło się dobrych taktyk na eksterminację potworów. Spotkamy tu dużą ilość Hell-Knightów oraz Mancubusów - bestii niezwykle wytrzymałych - dodatkową przeszkodą jest mała ilość broni oraz amunicji. Dobrze jest pamiętać, że większość spośród przedstawicieli diabelskiego pomiotu jest bardzo czuła na uderzenia w głowę. Celne trafienia w słaby punkt mogą znacznie ułatwić wędrówkę przez piekielną krainę.
Zapewne zauważyłeś już, że nie masz przy sobie żadnej broni, dlatego dobrze byłoby jakąś znaleźć. Niewielka ilość środków zagłady leży tuż obok zniszczonego portalu, wystarczy się dobrze rozejrzeć. Gdy będziesz już gotowy do akcji, idź przed siebie jedyną dostępną drogą - ścieżką przez lawę. Po skorzystaniu ze schodów znajdziesz portal, który przeniesie Cię w inny rejon Piekła.
Zabij Impy i poczekaj, aż zostanie utworzone kolejne przejście. Chwilę później będziesz musiał uporać się z pierwszym Hell-Knightem (#179). Pojedynek może być trudny, zwłaszcza jeśli nie radzisz sobie dobrze z Shotgunem. Gdy wreszcie pokonasz potwora, udaj się przed siebie i zwiedź dokładnie okolicę. W jednym z małych pomieszczeń będzie leżeć Chain Gun.
W kolejnej lokacji zobaczysz dużą ilość skał lewitujących w otchłani (#180). Poruszaj się ostrożnie i unikaj stawania na iskrzących się runach. Niektóre z nich powodują przyzwanie Lost Soulów, które atakując z dystansu, potrafią zrzucić Cię z platformy w przepaść.
Po przedarciu się przez platformy, trafisz do pomieszczenia, w których wszystkie przejścia zablokowane są metalowymi prętami (#181). Aby je otworzyć, będziesz musiał pokonać wszystkie pojawiające się potwory (Impy i Hell-Knighty). Dalej również nie będzie łatwo, gdyż na Twojej drodze staną Mancubus oraz niezwykle upierdliwe Cheruby. Uciążliwa walka przyniesie jednak wymierne korzyści - na końcu pomieszczenia będziesz mógł wziąć karabin plazmowy.
Idąc jedyną dostępną drogą, dotrzesz do olbrzymiej jaskini. Weź Berserk (#182) i postaraj się rozprawić się ze wszystkimi demonami, które pojawią się wokół Ciebie (po wzięciu tego artefaktu, potwory giną od jednego uderzenia pięścią). Zwiedź dokładnie wszystkie części jaskini i wyeliminuj także pozostałych przeciwników. Gdy nikt nie będzie Ci już zagrażał, skieruj się szlakiem run (#183), które rozbłysły na podłodze. Doprowadzą Cię one do pomieszczenia, gdzie znajdziesz PDA należący do Simona Garlicka, wyrzutnię rakiet oraz dużo amunicji.
Po przejściu przez znajdujące się na wprost drzwi, znajdziesz się w olbrzymim pomieszczeniu, w którym głaz będzie spadał i uderzał o podłogę (#184). Jeśli podejdziesz wystarczająco blisko, po bokach zaczną pojawiać się Mancubusy, które będą próbowały Cię zgładzić, strzelając rakietami. Generalnie możesz je zabić już teraz, ale na niewielkiej powierzchni będzie to trudne. Lepiej jest poczekać, aż głaz zostanie poderwany do góry, przejść pod nim i skoczyć na odległą ścieżkę. Po wyjściu na górę, będziesz mógł spokojnie wyeliminować Mancubusy, w krytycznych sytuacjach wycofując się do tyłu. Kiedy potwory będą wspomnieniem, możesz przeskoczyć na zajmowane niegdyś przez nie platformy i pozbierać walające się tam przedmioty. Jakkolwiek rozwiążesz tą sytuację, musisz udać się na górę, gdyż tam znajduję się kolejny korytarz, którym należy się udać.