[Opis] Caverns - Area 1 cz.1 | Doom III poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Jeden z największych i podobnie jak Piekło, robiący duże wrażenie etap w grze - głównie z racji tego, że żegnamy się w nim z klaustrofobią marsjańskiej bazy i sterylnymi ścianami. Akcja zaczyna się tuż po wyjściu z windy - niemal od razu będziesz musiał stoczyć pojedynek z dużą ilością Trite'ów. Po zażegnaniu niebezpieczeństwa udaj się po schodach na górę. Tam skieruj się do budynku i idź przed siebie.
Access Lower Levels
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do dużej jaskini (#215), gdzie zlokalizowana jest winda transportowa (jak to zwykle bywa, aktualnie niedostępna). Po prawej stronie (tuż koło szybu) znajduje się mała drabina, z pomocą której można dostać się do kanału wentylacyjnego (#216 - w środku Chain Gun, amunicja i zbroja). Załatwiwszy formalności związane z sekretną lokacją, wyjdź na górę i znajdź kolejną drabinę, opuszczaną za pomocą panelu (#217). Po wygramoleniu się na dach budynku, musisz skoczyć na stalowe pręty (#218), stanowiące konstrukcję stacji załadunkowej i stamtąd wejść przez okno do środka.
Uruchom panel, przejdź przez drzwi i przywołaj windę. Zjedź na dół, pozbieraj wszystkie klamoty i zniszcz Trite'y. Po wyjściu na zewnątrz, będziesz mógł wreszcie uruchomić platformę za pomocą przycisku na słupie (#219). Przygotuj się na ostrą walkę, gdyż zanim winda dojedzie na ten poziom, pojawi się Hell-Knight i kilkoro Impów.
Po zjechaniu platformą na dół, zobaczysz kolejną część kompleksu. Załatw wszystkie potwory jakie w tej chwili atakują Cię z dystansu i znajdź panel (#220), odblokowujący drabinę. Wdrap się na górę i wejdź przez drzwi do budynku. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do windy, która zabierze Cię na wyższy poziom. Znajdują się tutaj dwie pary drzwi, do otworzenia tych po lewej, będziesz potrzebować specjalnej karty.