[Opis] Alpha Labs - Sector 3 | Doom III poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Po wyjściu z windy idź przed siebie. Zaraz za pierwszym rozwidleniem dróg znajdują się drzwi (#53), które prowadzą do niewielkiego pomieszczenia. Podnieś PDA (Mark Lamia) i przyglądnij się wyposażonemu w kilka ekranów terminalowi. Twoim zadaniem jest oczyścić salę widoczną za szybą z trujących substancji. Aby to zrobić, będziesz musiał wrzucić otwarte pojemniki do pieca. Wszystkie operacje będziesz wykonywał z pomocą dźwigu, którym steruje się wydając rozkazy z miejsca, gdzie aktualnie przebywasz.
Aby złapać którąkolwiek z beczek, musisz wpierw dokładnie nakierować szczypce. Robisz to, przesuwając maszynerię w poziomie i w pionie ("Lateral Control" i "Up/Down"). Terminal poinformuje Cię o dobrym ustawieniu, poprzez wydawanie sygnału dźwiękowego i uruchomieniu kontrolki "Lock". Teraz wystarczy złapać beczkę (funkcja "Close") i odstawić ją wprost to pieca ("Transfer Item to Incinerator"). Operację powtórz z drugą beczką i wyjdź na zewnątrz. Za pomocą radia skontaktuje się z Tobą sierżant Kelly, który każe Ci znaleźć wejście do czwartego poziomu kompleksu Alpha.
Alpha Labs Sector 4
Idź w prawo. Po krótkiej wędrówce znajdziesz się w pomieszczeniu, gdzie niegdyś stały trujące beczki. Na podłodze leży karta (#54). Podnieś ją i skieruj się do niewielkiego magazynu, znajdującego się za kolejnymi drzwiami. Pozbieraj amunicję i otwórz szafkę (#55) za pomocą kodu (123), o którym wspomina Mark Lamia w nagraniu audio. Jeśli skorzystasz z panelu znajdującego się po przeciwnej stronie skrytki, w głębi pomieszczenia wysunie się platforma odsłaniając zbroję. Agresorów, którzy również pojawią się w magazynie najlepiej zabić, strzelając w stojące nieopodal beczki.
Wracaj w okolice pokoju, w którym bawiłeś się dźwigiem i na rozwidleniu dróg skręć w prawo. Dotrzesz do zablokowanych kartą drzwi (masz już ją w swoim posiadaniu, więc po skorzystaniu z panelu bez problemu przejdziesz dalej). W następnym pomieszczeniu znajdziesz kolejną szafkę otwieraną kodem (123), schody na wyższy poziom oraz wijące się pod nimi rury (#56). Jeśli wejdziesz na te ostatnie, przedostając się wcześniej przez barierkę, znajdziesz medykamenty oraz niewielką ilość amunicji).
Po załatwieniu wszystkich formalności, skieruj się na górę, zabij potwory i przejdź do kolejnego pomieszczenia. W rogu po prawej stronie stoi terminal, który posiada jeden aktywny panel - uruchom go. Wróć się teraz do poprzedniej komnaty i spenetruj otwarty przed chwilą kanał wentylacyjny (#57). Na jednym z jego końców znajduje się kratka, która ustąpi pod Twoim naporem. Przedostawszy się na rury podwieszone pod sufitem (#58), bez problemu dojdziesz do miejsca, gdzie ukryto dużą ilość małych Armorów. Wróć się teraz do pierwszego zakrętu i skocz na niebieskie rury. Jeśli wdrapiesz się po nich na samą górę, znajdziesz karabin plazmowy.
Wracaj do pokoju z terminalem, który otworzył Ci przejście do kanału wentylacyjnego i skieruj się w lewo. Na końcu długiego korytarza znajduje się pokój, w którym leży trochę amunicji. Po jej wzięciu, otworzy się komora ze zbroją. Jeśli wejdziesz do niej, przygotuj się na prawdziwą jatkę. W korytarzu pojawi się bowiem duża ilość przeciwników (Z-Sec, Impy), których eksterminacja może okazać się trudna. Wracając do pomieszczenia z terminalem, nie omieszkaj przeglądnąć zawartości schowków, z których wyskoczyły wcześniej potwory. Znajduje się tam dużo przydatnych przedmiotów.
W pomieszczeniu z terminalem skorzystaj z drzwi, których dotąd nie przekraczałeś. Znajdziesz się w dużej sali z windą. Po zjechaniu na dół, przygotuj się na morderczą walką z Impami i Maggotami. Pozbieraj ukryte w ciemności przedmioty i przejdź przez kolejne drzwi. Tutaj na Twojej drodze stanie kilka Pinky Demonów oraz teleportujące się Impy. Kiedy pozbędziesz się zagrożenia, podejdź do wielkiej szyby (#59) i niemal natychmiast odsuń się w bok. W Twoją stronę poleci kilka przedmiotów. Przedostań się przez rozbite okno i otwórz kolejną szafkę (#60) za pomocą znanego Ci już kodu (123). Później skorzystaj z włazu, który zaprowadzi Cię do ostatniego sektora laboratoriów Alpha.