Doom 3: Arsenał cz.1
Aktualizacja:
BFG 9000
Najbardziej zaawansowany środek zagłady, wymyślony przez naukowców w laboratoriach UAC. Popularny z klasycznego Dooma "odkurzacz" w momencie strzału emituje małą zieloną kulkę, która niszczy wszystko, co stanie na jej drodze. Prawidłowe wykorzystanie BFG (Big Fragging Gun), może okazać się kluczowe podczas walk z dużą ilością potworów (w pojedynkach jeden na jeden nie warto go stosować, szkoda cennej amunicji). Podczas lotu, kulka razi wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu, ponadto zadaje potężne obrażenia przy zetknięciu się z celem. Kluczem do sprawnego działania jest znajdujący się w polu energii mikroprocesor, który automatycznie namierza kolejne obiekty. Jeśli zostanie on zniszczony, kulka detonuje się, zadając identyczne obrażenia jak w przypadku stuprocentowego trafienia. Ta informacja przyda Ci się podczas walki z Sabaothem, który nagminnie BFG 9000 używa. Siłę rażenia kuli energii można zwiększyć przytrzymując dłużej klawisz strzału. Warto przy tym uważać, gdyż przeciążenie broni doprowadzi do niekontrolowanego wybuchu a co za tym idzie, śmierci gracza.
- Ilość naboi w magazynku: 4
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 32
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 200+
- Amunicja: BFG Cells
Chain Gun
Bardzo efektywny karabin maszynowy, strzelający z ogromną prędkością. Obrażenia zadawane przez pociski są dwa razy większe niż w przypadku Machine Gun, co czyni go doskonałym środkiem zagłady (zwłaszcza, że Chain Gun mieści tyle samo naboi w magazynku i można go szybciej przeładować). Jedyną wadą tej broni jest duży rozrzut pocisków, zwłaszcza na długie dystanse, gdzie można mieć problem ze skomasowaniem ognia na celu. Doskonały w walce na niewielkie dystanse, jeden magazynek pozwoli bez problemu "położyć" większość potworów. Początkowo, ilość amunicji jest niewielka, o wiele lepiej jest w późniejszych etapach, kiedy jednym z wrogów są Commando Zombie.
- Ilość naboi w magazynku: 60
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 600
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 20 za jeden pocisk
- Amunicja: Ammo Belt
Chainsaw
Piła łańcuchowa to jedna z najlepszych broni w grze, której opanowanie wymaga dużo praktyki. Na pierwszy rzut oka może wydawać się niedoskonała: działa tylko w bezpośrednim kontakcie a że większość potworów ma doskonałe ataki w zwarciu, jej użycie jest mocno dyskusyjne. Na korzyść piły przemawia ogromna ilość obrażeń, jakie zadaje (50 i są to obrażenia ciągłe, to znaczy - im dłużej skupiamy atak na przeciwniku, tym szybciej go załatwiamy), brak konieczności przeładowywania oraz zbierania amunicji. Ponadto niektóre potwory są w zwarciu blokowane przez piłę, dzięki czemu nie mogą one wykonać żadnego ruchu.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 50
- Amunicja: Brak
Fists
Pięści to wybór dla samobójców lub desperatów szukających naprawdę mocnych wrażeń. Wbrew pozorom, uderzenia zadane rękoma są naprawdę spore (w dodatku co jedną sekundę), ale nie sprawdzają się, lepiej oszczędzać amunicję i nie być zmuszonym do walki na pięści. Alternatywną formą walki jest power-up o nazwie Berserk (spotykany w grze single player dwukrotnie), który pozwoli Ci położyć każdego wroga jednym uderzeniem. Niestety, trwa to tylko kilkadziesiąt sekund i poza dwoma przypadkami, w ogóle nie będzie nam dane tego spróbować.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 20
- Amunicja: Brak
Flashlight
Latarka należy do standardowego wyposażenia każdego komandosa. Biorąc pod uwagę dużą ilość ciemnych miejsc, w Doom 3 używać jej będziesz wyjątkowo często. Latarkę można wykorzystać również do walki w zwarciu - odradzam jednak nagminne stosowanie tej metody do eksterminacji potworów. Co ciekawe, jednostkowe obrażenia zadane tym przedmiotem nieznacznie ustępują pile łańcuchowej.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 40
- Amunicja: Brak
Grenades
Pierwsza broń, która w momencie wybuchu zwiększa pole rażenia (drugą jest Rocket Launcher, trzecią BFG 9000). Granaty wykazują olbrzymią skuteczność w ciasnych korytarzach, zdolne są skutecznie zablokować jakiekolwiek próby podejścia potworów do gracza. Trzeba jednak obchodzić się z nimi bardzo delikatnie i poćwiczyć techniki rzutu - granaty wydają się bowiem bardzo lekkie i niekiedy nie lecą tam, gdzie byśmy chcieli. Jeżeli pocisk nie napotka wroga, wybucha automatycznie po trzech sekundach.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 50
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 150
- Amunicja: Grenades
- Doom III - poradnik do gry
- Doom 3: Poradnik do gry
- Doom 3: Arsenał cz.1
- Doom 3: Arsenał cz.2
- Doom 3: Przeciwnicy cz.1
- Doom 3: Przeciwnicy cz.2
- Doom 3: Porady ogólne
- Doom 3: Mars City cz.1
- Doom 3: Mars City Underground cz.1
- Doom 3: Mars City Underground cz.2
- Doom 3: Mars City cz.2
- Doom 3: Administration
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 1 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 1 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 2 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 2 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 3
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.1
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.2
- Doom 3: Alpha Labs - Sector 4 cz.3
- Doom 3: EnPro Plant
- Doom 3: Communications Transfer cz.1
- Doom 3: Communications Transfer cz.2
- Doom 3: Communications cz.1
- Doom 3: Communications cz.2
- Doom 3: Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.1
- Doom 3: Monorail Skybridge, Recycling - Sector 1 cz.2
- Doom 3: Recycling - Sector 2
- Doom 3: Monorail
- Doom 3: Delta Labs - Level 1
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 South cz.1
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 South cz.2
- Doom 3: Delta Labs - Level 2 North
- Doom 3: Delta Labs - Level 3
- Doom 3: Delta Labs - Sector 4
- Doom 3: Hell cz.1
- Doom 3: Hell cz.2
- Doom 3: Delta Complex
- Doom 3: Central Processing
- Doom 3: Central Server Banks
- Doom 3: Site 3
- Doom 3: Caverns - Area 1 cz.1
- Doom 3: Caverns - Area 1 cz.2
- Doom 3: Caverns - Area 2
- Doom 3: Primary Excavation Site
- Doom 3: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Doom 3 straszny? 3 momenty! TRZY SŁOWNIE. Momenty na samiutkim początku w których można się było z początku przestraszyć. Grałem trzeci raz, właśnie przeszedłem i ani piekło nie jest straszne, ani Delta, ani walki z bossami czy z kimkolwiek. Taki trochę banał. W każdym bądź razie, etap w piekle mocny pod względem emocji :) Niezapomniany. Gra świetna, ale co fakt to fakt. Liniowa maksymalnie. Tylko czekać jak imp wyskoczy. Jednak nie radzę grać na poziomie Koszmar. Już na Marine momentami jest ostro (cztery, pięć impów na raz, dwa Hell Knighty, cztery ,,pomidory" czy trzy grubaski to ciężka przeprawa).
Rudiko -------> Widzę że prosimy się o bana.
Doom 3 jest straszny. Nawet przy Fear tak się nie bałem. Wiedziałem że z tego rogu coś wyskoczy, albo ktoś stoi za mną, ale klimat robi swoje....Grafika i dźwięki w sumie też robią swoje...
pomocy jak przejsc delte3
witam-potrzebuje pomocy-jestem w central procesing i zdobywam potrzebny panel do otwarcia drzwi ale gdy przez nie przechodze widze lewitujące wielkie głazy-jak to przejsc....???
Chłopaki jak mozecie to pomuzcie bo utknąłem w CPU Complex i niewiem z kąd wziąść kod do drzwi LAB-a.jak ktoś wie to niech napisze-DZIĘKI
Dzieki , ten potworek z oddzielnymi oczyma to juz przeszlosc , no i wypadl mu soul cube ...
[39]
pawel87 [ Junior ]
Te latarki, to oczy tego potwora. Strzelaj do nich. Gdy zestrzelisz bodajże 5, to potwór zacznie się "ładować". Taki strumień światła będzie na niego padał. Twoim zadaniem jest strzelać w ten strumień. Najlepiej BFG-em, jeśli już go masz. Powtarzaj czynność do skutku - zabijaj latarki i strzelaj w strumień. Powodzenia.
moze ktos napisze jak przejsc poziom hell , jest tam potworek nad ktorym lataja swiecace latarki , jak ich powalic , bo utknolem . z gory dzieki.
poradnik jest dobry gdyby jeszcze było napisane jak wyjść z tego pierwszego pomieszczenia w misji " piekło " zaraz na początku gry
Dzięki. Ale to mi chyba nie pomoże bo próbowałem tak 2-3 razy i panel nie zadziałał!
Kozaczek7 -powinienes zrobic tak-wyłączyć panelem,obrócić sie o 180 stopni i wejsc do pokoju,gdzie sa 2 szafki, zabrac z nich zawartosc i podejsc do głownego włazu,ale nie wiem dlaczego nie działa Ci panel
Mam problem z karabinem podwieszonym u suficie (MONORAIL), panel nie chce zadzialac i karabin dalej strzela. Kilka razy przechodzilem ta mapke i dalej tak sie dzialo. Panel nie chce zadzialac!Czym to może bypowodowane? Pomóżcie!
Potrzebuje save'ów do Doom'a do rundy "Central Processing", kiedyś grałem i właśnie tu dotarłem, a usunąłem je przez przypadek. Jeśli ktoś ma i był by na tyle uprzejmy podsyłając je mi był bym wdzięczny.
Mail: [email protected]
Chmiel20 ---> wszystkie poradniki są bezpłatne przez dwa tygodnie po dacie publikacji na serwisie informacyjnym
Nie wiem czemu my wszyscy placic za taka obsluge 9 zl z Vatem nie moglibyscie to zrobic za darmo chociaz byscie dali poradniki do 2 lyb do 3 gier na miesiac jak ktos juz ma konto zalozone to jest lekka przesada !!!!!!!!!!!
3 razy... o to naprawde miałeś niezły materiał na poradnik.Gdy pisałeś solucje ,to siedzałeś przed dwoma kompami(na jednym grałeś a na drogim np. laptope, pisałeś)? sorry że tak dozo pytań ale zawsze mnie to ciekawiło a przecież zawsze kepiej pytać sie profesjonalistów.:)
ja pykam w dooma na geforce3 ti, athlonie 2500+ i 256 RAM i musze powiedzieć ze gram na rozdzielczości 1024/768 i ustawieniach high,nie lagoje sie w ogole! Doom jest dobry ale myśle ze autorzy mogliby rozwinąć kilka wątkow ktore z reszta już zaczeli... np. jakiś potwor zanim go zobaczymy, najpierw go słyszymy, a mianowicie ociera sie o rury, ściany, czasami zrzuci z połki jakiś karton, powarczy troche (a nam w tym czasie gula rośnie w gardle:)) i w końcu wylądoje za naszymi plecami i troche nami poturbuje..:) ach, czy ktoś wie jak sie nazywa program do robienia screenshotów (wiele podczas gry) ?
Grałem w sumie trzy razy, pierwszy raz dla przyjemności, drugi dla poradnika, trzeci żeby sprawdzić czy nic nie ominąłem. Rozglądałem się uważnie po każdym pomieszczeniu w poszukiwaniu przycisków, dociekałem jak dotrzeć do rzeczy, które widzę przez kraty a do których nijak dostać się nie mogłem. Sprawdzałem ponadto dokładnie wszystkie monitory, sprawdzałem kodami czy można przedostać się przez jakieś drzwi, których pozornie nie dało się otworzyć, itd.
Sprzęt? Pentium 2.5, 1 GB RAM, GeForce 5800 Ultra.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
