Poradnik do gry Doom III - Arsenał cz.1 poradnik Doom III
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
BFG 9000
Najbardziej zaawansowany środek zagłady, wymyślony przez naukowców w laboratoriach UAC. Popularny z klasycznego Dooma "odkurzacz" w momencie strzału emituje małą zieloną kulkę, która niszczy wszystko, co stanie na jej drodze. Prawidłowe wykorzystanie BFG (Big Fragging Gun), może okazać się kluczowe podczas walk z dużą ilością potworów (w pojedynkach jeden na jeden nie warto go stosować, szkoda cennej amunicji). Podczas lotu, kulka razi wszystkich wrogów znajdujących się w zasięgu, ponadto zadaje potężne obrażenia przy zetknięciu się z celem. Kluczem do sprawnego działania jest znajdujący się w polu energii mikroprocesor, który automatycznie namierza kolejne obiekty. Jeśli zostanie on zniszczony, kulka detonuje się, zadając identyczne obrażenia jak w przypadku stuprocentowego trafienia. Ta informacja przyda Ci się podczas walki z Sabaothem, który nagminnie BFG 9000 używa. Siłę rażenia kuli energii można zwiększyć przytrzymując dłużej klawisz strzału. Warto przy tym uważać, gdyż przeciążenie broni doprowadzi do niekontrolowanego wybuchu a co za tym idzie, śmierci gracza.
- Ilość naboi w magazynku: 4
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 32
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 200+
- Amunicja: BFG Cells
Chain Gun
Bardzo efektywny karabin maszynowy, strzelający z ogromną prędkością. Obrażenia zadawane przez pociski są dwa razy większe niż w przypadku Machine Gun, co czyni go doskonałym środkiem zagłady (zwłaszcza, że Chain Gun mieści tyle samo naboi w magazynku i można go szybciej przeładować). Jedyną wadą tej broni jest duży rozrzut pocisków, zwłaszcza na długie dystanse, gdzie można mieć problem ze skomasowaniem ognia na celu. Doskonały w walce na niewielkie dystanse, jeden magazynek pozwoli bez problemu "położyć" większość potworów. Początkowo, ilość amunicji jest niewielka, o wiele lepiej jest w późniejszych etapach, kiedy jednym z wrogów są Commando Zombie.
- Ilość naboi w magazynku: 60
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 600
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 20 za jeden pocisk
- Amunicja: Ammo Belt
Chainsaw
Piła łańcuchowa to jedna z najlepszych broni w grze, której opanowanie wymaga dużo praktyki. Na pierwszy rzut oka może wydawać się niedoskonała: działa tylko w bezpośrednim kontakcie a że większość potworów ma doskonałe ataki w zwarciu, jej użycie jest mocno dyskusyjne. Na korzyść piły przemawia ogromna ilość obrażeń, jakie zadaje (50 i są to obrażenia ciągłe, to znaczy - im dłużej skupiamy atak na przeciwniku, tym szybciej go załatwiamy), brak konieczności przeładowywania oraz zbierania amunicji. Ponadto niektóre potwory są w zwarciu blokowane przez piłę, dzięki czemu nie mogą one wykonać żadnego ruchu.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 50
- Amunicja: Brak
Fists
Pięści to wybór dla samobójców lub desperatów szukających naprawdę mocnych wrażeń. Wbrew pozorom, uderzenia zadane rękoma są naprawdę spore (w dodatku co jedną sekundę), ale nie sprawdzają się, lepiej oszczędzać amunicję i nie być zmuszonym do walki na pięści. Alternatywną formą walki jest power-up o nazwie Berserk (spotykany w grze single player dwukrotnie), który pozwoli Ci położyć każdego wroga jednym uderzeniem. Niestety, trwa to tylko kilkadziesiąt sekund i poza dwoma przypadkami, w ogóle nie będzie nam dane tego spróbować.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 20
- Amunicja: Brak
Flashlight
Latarka należy do standardowego wyposażenia każdego komandosa. Biorąc pod uwagę dużą ilość ciemnych miejsc, w Doom 3 używać jej będziesz wyjątkowo często. Latarkę można wykorzystać również do walki w zwarciu - odradzam jednak nagminne stosowanie tej metody do eksterminacji potworów. Co ciekawe, jednostkowe obrażenia zadane tym przedmiotem nieznacznie ustępują pile łańcuchowej.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: Nie dotyczy
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 40
- Amunicja: Brak
Grenades
Pierwsza broń, która w momencie wybuchu zwiększa pole rażenia (drugą jest Rocket Launcher, trzecią BFG 9000). Granaty wykazują olbrzymią skuteczność w ciasnych korytarzach, zdolne są skutecznie zablokować jakiekolwiek próby podejścia potworów do gracza. Trzeba jednak obchodzić się z nimi bardzo delikatnie i poćwiczyć techniki rzutu - granaty wydają się bowiem bardzo lekkie i niekiedy nie lecą tam, gdzie byśmy chcieli. Jeżeli pocisk nie napotka wroga, wybucha automatycznie po trzech sekundach.
- Ilość naboi w magazynku: Nie dotyczy
- Maksymalna ilość naboi, którą może nieść gracz: 50
- Obrażenia w przypadku stuprocentowego trafienia: 150
- Amunicja: Grenades