Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu | Misja 8 - Wielki Pałac | Dishonored 2 Poradnik Dishonored 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Poniżej znajdziesz dokładny opis przejścia przez Ravina Boulevard, w którym ukryto kilka sekretów.
- Groźna Wręga i początek misji
- Sklep z sejfami Winslowa i czarnorynkowy sklep
- Wschodnia część Ravina Boulevard
- Zachodnia część Ravina Boulevard
Groźna Wręga i początek misji
Na początku odsłuchaj dwa audiografy, które znajdziesz na statku. Jeden znajduje się w kajucie Sokołowa, a drugi na mostku. Po krótkiej eksploracji udaj się na pokład i porozmawiaj z Sokołowem odnośnie następnego kroku. Jeżeli uratowałeś Aramisa Stiltona w poprzedniej misji (bezkrwawa eliminacja), będziesz mógł z nim porozmawiać i zabrać prezent - mapę Wielkiego Pałacu. Po rozmowach z sojusznikami udaj się do Meagan, która pomoże ci dostać się do wymaganego miejsca. Po opuszczeniu łodzi skieruj się na schody, a naprzeciw ciebie znajdziesz mały kramik, gdzie leżeć będzie kość wieloryba. Po jej zebraniu wejdź na wyższy poziom i przedostań się przez korytarz do kolejnej części lokacji.
Wskocz na barierkę i spójrz w dół. Znajdziesz tam dwóch dokerów, którzy czekają na dostawę. Z ich rozmowy dowiesz się o przemytniczce, która aktualnie negocjuje ceny za towar w czarnorynkowym sklepie. Możesz teraz ogłuszyć dokerów i zabrać im monety oraz przeszukać teren obok. Łódź aktualnie będzie zamknięta, a klucz do niej posiada przemytniczka, dlatego w tym momencie niemożliwe będzie jego splądrowanie.
Uwaga! Tak jak w przypadku wcześniejszej misji (sytuacja z wiedźmami) gra posiada poważny błąd, który uniemożliwia zdobycie statusu "litościwy". Jeżeli ogłuszysz tych dwóch dokerów, magicznym sposobem będą martwi po tym jak ukradniesz klucz przemytniczce. Żeby ominąć błąd użyj strzałek usypiających na obydwóch mężczyznach, albo zignoruj ich i rusz w dalszą drogę (błąd posiada wersja PC 1.0, 1.1 oraz 1.2 beta)
Skieruj się teraz uliczką do głównej części Ravina Boulevard. Po prawej stronie znajdziesz bramę z blokującą ją deską, którą można zniszczyć, a w środku znajdziesz kilka monet. Również po prawej stronie znajdziesz wiszącą na ścianie mapę, którą warto zabrać przed ruszeniem w dalszą drogę. Na rozwidleniu dróg udaj się w prawo zamiast lewo i wręcz monetę żebrakowi, który siedzi w uliczce. Dowiesz się od niego gdzie schowany został skarb (kapliczka odmieńca).
Sklep z sejfami Winslowa i czarnorynkowy sklep
Po krótkiej rozmowie skieruj się schodami na górę, a dojdziesz do miejsca pokazanego na obrazku. Lewa droga zaprowadzi cię do głównego wejścia, prawa do czarnorynkowego sklepu, a na wprost znajdziesz sklep z sejfami Winslowa.
Udaj się do sklepu i wskocz na ladę. Usłyszysz jak właściciel sklepu rozmawia ze strażnikiem, a jak tylko ją zakończą, wskocz na widoczny na obrazku balkon w momencie, w którym cywil tamtędy przejdzie i ogłusz go. Do strażnika doskocz za pomocą mignięcia i oba ciała schowaj pod schodami. Po przeprowadzonej akcji zbij jedną z gablot, by zwrócić uwagę strażnika pilnującego wejście do sklepu i pozbądź się go w ten sam sposób, w który wyeliminowałeś dwóch poprzednich mężczyzn. W kasie fiskalnej znajdziesz klucz do mieszkania sklepikarza, który zlokalizowany jest na północy. Potrzebny jest on, jeżeli chcesz skorzystać z drugiego wejścia do Wielkiego Pałacu i ominięcia ściany światła. Na tyłach sklepu znajdziesz również notatkę, na której zapisana została kombinacja do zamka chroniącego bramę prowadzącą do czarnorynkowego sklepu.
Po wyjściu ze sklepu wskocz za pomocą mignięcia lub dalekiego chwytu na widoczny na obrazku balkon. W mieszkaniu znajdziesz kilka kosztowności oraz kościany amulet w imadle. Po zebraniu wszystkich skarbów, wyjdź z mieszkania i udaj się do alejki zlokalizowanej z prawej strony sklepu z sejfami Winslowa. Kod do bramy znajdziesz zapisany w dzienniku, jeżeli zebrałeś uprzednio notatkę leżącą na tyłach sklepu.
Wejdź na górę i poczekaj aż przemytniczka skończy rozmawiać ze sprzedawcą. Po rozmowie możesz ją ogłuszyć i schować jej ciało w krzakach na górze lub kompletnie ją zignorować i wykraść klucz do łajby, którą mijałeś na początku lokacji. Niezależnie od twojej decyzji zdobądź omawiany klucz i wróć do statku, by zebrać kolejne skarby. Znajdziesz tutaj audiograf, z którego możesz poznać hasło do tylnego wejścia do czarnorynkowego sklepu.
Uwaga! Jeżeli zbyt długo zwlekałeś z przeszukaniem łajby, po dotarciu na miejsce znajdziesz kompletnie opustoszałą kajutę z notatką informującą o tym, że rzeczy, które się tam znajdowały zostały skonfiskowane i przeniesione do mieszkania w północnej części lokacji. Jeżeli chcesz je odzyskać, musisz udać się w omawiane miejsce (przeczytaj dalszą część poradnika).
Po przeszukaniu łajby, wróć do miejsca, w którym znajdowała się przemytniczka i wskocz na podest po prawej stronie. Na końcu drogi wychyl się, a zobaczysz na balkonie dwóch Wyjców, którzy zastawili pułapkę. Zanim się jednak nimi zajmiesz popatrz w prawo, a znajdziesz zablokowane deskami przejście do piwnicy. Na dole znajduje się kapliczka odmieńca z dwiema runami, kość wieloryba, kilkadziesiąt monet oraz pamiętniki.
Wyeliminuj za pomocą podduszenia dwóch wrogów na balkonie, a przy drugim wychyl się, a dostrzeżesz trzeciego Wyjca, który chowa się w mieszkaniu naprzeciwko. Użyj na niego strzałki usypiającej, by pozbyć się go bez większych problemów. Na dole, bezpośrednio pod nim znajdziesz kolejnego wroga. Tym razem możesz po prostu zabrać jedną z wielu butelek leżących na balkonie i rzucić na środek podwórza, by zmusić Wyjca do przeszukania terenu. Jak tylko nadarzy się okazja skocz na niego, ogłusz go i schowaj jego ciało na balkonie (wróg ten posiada klucz do mieszkania Petronilli). W środku czarnorynkowego sklepu znajdziesz ostatniego wroga. Będzie on patrzył na wejście i niemożliwym jest przemknięcie się do niego. Uderz więc w kant drzwi po prawej stronie i schowaj się za rogiem, a jak tylko nadarzy się odpowiednia okazja, zaskocz go od tyłu i pozbaw przytomności.
Zanim okradniesz lub opuścisz czarnorynkowy sklep warto zastanowić się nad zaakceptowaniem znalezionych w poprzednich misjach ulepszeń oraz zakupieniu amunicji, a w szczególności strzałek usypiających oraz min ogłuszających, które przydadzą ci się w dalszej części misji.
Wschodnia część Ravina Boulevard
Wskocz teraz do widocznego na obrazku budynku zlokalizowanego na końcu balkonu i wejdź do mieszkania po lewej stronie. Mieszkanie to będzie zamknięte, a klucz do drzwi posiada przywódca Wyjców, którego spotkasz na podwórzu. W środku znajdziesz całkiem sporą sumkę monet w postaci wartościowych przedmiotów więc warto jest przeszukać każdy jego zakamarek. Jak tylko to zrobisz, wskocz do mieszkania naprzeciwko (tam gdzie schowany był jeden z Wyjców) i zbierz kolejną partię monet.
Po wyjściu z mieszkania (na balkon), popatrz w prawo, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Zaraz pod ścianą znajdziesz zablokowane wejście do budynku po lewej stronie, a deski, które je blokują możesz zniszczyć za pomocą miecza. Na końcu korytarza znajdziesz mieszkanie, do którego strażnicy zabrali skonfiskowane przedmioty z łajby, jeżeli nie zdążyłeś go splądrować w odpowiednim momencie. W mieszkaniu czaić się będzie strażnik dlatego uderz w drzwi i schowaj się na drugim piętrze. W ten sposób będziesz mógł zakraść się do strażnika i nie stracisz możliwości uzyskania statusu ducha.
Po splądrowaniu pierwszego mieszkania udaj się na drugie piętro, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. W drugim mieszkaniu roi się od krwiogzów, a żeby tego było mało, pilnuje ich Gniazdrostróż. Żeby dostać się do mieszkania musisz zniszczyć drewniane deski i kucnąć pod przeszkodą. Niestety w trakcie niszczenia desek patrolujący pomieszczenie Gniazdrostróż na pewno cię usłyszy, a jeżeli tak się stanie, będzie on stać przy wejściu. Możesz w tym momencie spróbować strzelić do niego strzałką usypiającą z drugiej strony korytarza lub zejść do pierwszego mieszkania i dostać się tam przez balkon.
Jeżeli nie masz możliwości wejścia do mieszkania przez blokadę, skieruj się na dach gdzie znajdziesz dwóch strażników. Strażnik w niebieskim mundurze grać będzie w kości po lewej stronie, a jeżeli uruchomisz mroczny wzrok zobaczysz, że jego pole widzenia nie obejmuje strażnika po prawej stronie. Ogłusz więc strażnika po prawej, a podczas duszenia kieruj postać w lewo, za plecy pierwszego strażnika. Na dachu znajdziesz także wiatrak, który zasila ścianę światła.
Wejdź na podest pod wiatrakiem i popatrz w dół, a zauważysz balkon, który jest częścią mieszkania z kriogzami. Możesz zeskoczyć na niego i zlokalizować Gniazdostróża bez obawy, że ktokolwiek cię usłyszy. W mieszkaniu, w łazience pod zlewem znajdziesz swoją trzecią runę, a w głównym pokoju wiszący na ścianie obraz.
Wyjdź teraz na balkon, wskocz na system alarmowy zamontowany na ulicy i wyciągnij zasilający go pojemnik z tranem. W ten sposób będziesz mógł eksplorować drugą część Ravina Boulevard bez przeszkód.
Po przeszukaniu całego budynku będziesz mógł wrócić na tyły czarnorynkowego sklepu (jeżeli odsłuchałeś audiograf w mieszkaniu, w którym przetrzymywano skonfiskowane towary z łajby). Teraz podczas interakcji z drzwiami wyświetli się opcja dialogowa - Serkonoskie wino lepszym jest... i będzie to poprawne hasło dostępu do tylnych drzwi. Niestety czarnorynkowy sklep nie jest dobrze wyposażony i oprócz notatki - Odcięte zasilanie, nie znajdziesz tu niczego ciekawego. Notatka ta spowoduje wyłączenie zasilania kolejki, co pomoże ci się przedostać do Wielkiego Pałacu.
Zachodnia część Ravina Boulevard
Skieruj się teraz na środek lokacji i wejdź na metalowy wspornik wielkiego drzewa, a znajdziesz się w miejscu pokazanym na obrazku. Na dole znajdziesz wędrujących strażników strzegących ulicy, a na górze otwarte okno w mieszkaniu, do którego musisz wskoczyć. Użyj więc mignięcia lub dalekiego chwytu żeby dostać się na górę omijając tym samym strażników na dole. W mieszkaniu pod zlewem znajdziesz kolejny kościany amulet. Po dokładnej eksploracji pomieszczeń skieruj się na schody i zejdź piętro niżej. Będziesz mógł wejść do kolejnego mieszkania po prawej, w którym roi się od strażników. W mieszkaniu nie ma natomiast żadnych skarbów dlatego możesz go całkowicie zignorować.
Jeżeli jednak chcesz zabrać ludziom w pomieszczeniu wszystkie monety, wskocz na rury pod sufitem po prawej stronie i przygotuj strzałki usypiające. W momencie jak strażnik będzie przeszukiwał półkę po prawej stronie, a cywil będzie akurat obrócony do strażnika podpartego o ladę, użyj strzałki usypiającej na strażniku po lewej, a potem skocz i znokautuj cywila. Jeżeli będziesz wystarczająco szybki, zlikwidujesz drugiego strażnika zanim ten zdąży się obrócić. Niestety oprócz dwóch sakiewek strażników, soli do kąpieli w łazience i mikstury many nie znajdziesz tu niczego wartościowego.
Zejdź teraz na parter gdzie zobaczysz strażnika, które miałeś okazję zobaczyć przed wskoczeniem do mieszkania. Poczekaj na moment, w którym patrolujący strażnik w niebieskim mundurze się obróci i podduś tego, który pilnuje drzwi. Koniecznie schowaj jego ciało (najlepiej na pierwszym piętrze), ponieważ jak tylko patrolujący strażnik wróci, będzie szukał swojej koleżanki. W tym momencie będziesz mógł się go pozbyć.
Udaj się teraz na podwyższenie, w miejsce gdzie znajduje się wielkie drzewo na środku i wskocz na słupek po lewej stronie. Zauważysz tu dwóch strażników. Jeden, który patroluje ulice oraz jeden, który stoi na straży. Jak tylko patrolujący ulice strażnik się obróci, ogłusz tego, który stoi nieruchomo. Czynność powtórz z drugim strażnikiem przed wejściem do kolejnego budynku naprzeciwko. Na ulicy zostanie jeszcze jeden strażnik, ale stoi on nieruchomo i jest obserwowany przez dwóch cywilów, dlatego możesz go kompletnie zignorować.
Zamiast tego skieruj się do omawianego wcześniej budynku i dotrzyj do mieszkania zlokalizowanego na ostatnim piętrze. Drzwi będą zablokowane, a klucz do nich znalazłeś w kasie fiskalnej, w sklepie z sejfami Winslowa. W mieszkaniu znajdziesz chroniony zamkiem szyfrowym sejf, w którym leżą sztaby. Kod do sejfu znajduje się na obrazie, który wisi nad biurkiem. Wspomóż się lunetą jeżeli nie widzisz kodu tam zamieszczonego (123). Oprócz tego w mieszkaniu znajdziesz także kolejny schemat - Mniejsze wzmocnienie zapłonu, kościany amulet schowany pod poduszką leżącą na łóżku i całe mnóstwo kosztowności w postaci wartościowych przedmiotów. W mieszkaniu znajduje się przejście, które zaprowadzi cię do Wielkiego Pałacu. Jeżeli zebrałeś wszystkie sekrety na tym etapie, możesz udać się do kolejnej lokacji.