Eksploracja posiadłości Stiltona | Misja 7 - Pęknięta tafla rzeczywistości Poradnik Dishonored 2
Ostatnia aktualizacja: 9 lutego 2017
Poniżej znajdziesz dokładny opis eksploracji posiadłości Stiltona. Rozdział zawiera odrębne części, które pomogą ci w poprawnej lokalizacji tych miejsc.
- Główny hol i jadalnia
- Skarbiec Stiltona i sekretny pokój z sejfem
- Zniszczony balkon i pierwsze piętro
- Piwnica i dziedziniec
Główny hol i jadalnia
Po rozmowie z odmieńcem przenieś się w czasie i podejdź do drzwi głównych. Na kredensie leżeć będzie pierwszy przedmiot kolekcjonerski, który wyląduje w twojej kajucie - kalendarz, oraz szkatuła warta 100 monet. Żeby wydostać się z pokoju musisz powrócić do teraźniejszości, po czym ustawić się pod zablokowanym przejściem i przenieść się w przeszłość.
W trakcie drogi będziesz mijał kuchnie, która znajduje się po prawej stronie. Wejdź tam, ogłusz dwóch cywili i przeszukaj pomieszczenie gdzie znajdziesz wielorybią kość.
Udaj się teraz do korytarza głównego i pozbądź się widocznych na obrazku strażników. Poczekaj aż strażnik patrolujący hol się obróci i zlikwiduj tego, który stoi nieruchomo. Po ukryciu ciał obu strażników możesz uruchomić audiograf leżący na stoliku, a jego dźwięk zainteresuje elitarnego strażnika na górnym piętrze.
Jeżeli się to stanie, wróć do teraźniejszości i otwórz chronotron, by zajrzeć w przeszłość. W ten sposób zauważysz jak strażnik schodzi po schodach i będziesz mógł przeprowadzić cichą eliminację.
Udaj się teraz na pierwsze piętro gdzie znajdziesz dwóch cywili. Poczekaj na moment, w którym się rozdzielą, ogłusz ich i zanieś ich ciała na parter (najlepiej do uprzednio wyczyszczonej kuchni). W ten sposób otrzymasz duże pole do manewrowania podczas eksploracji rezydencji w przeszłości. W tym momencie będziesz mieć do dyspozycji całe lobby oraz hol pierwszego piętra.
Będąc ciągle w przeszłości udaj się do korytarza na pierwszym piętrze, a później wejdź do sypialni Stiltona. Znajdziesz tutaj audiograf, który warto odsłuchać oraz wielorybią kość schowaną w skrzyni pod oknem. Jak tylko przeszukasz całe pomieszczenie skieruj się na drugą stronę tego samego piętra (zaraz przy schodach). Znajdziesz tutaj pomieszczenie z sejfem, o którym była mowa wcześniej. Znajdziesz w nim całkiem sporo kosztowności, które warto będzie zebrać.
Skieruj się teraz do sąsiednich, drewnianych drzwi i przejdź do kolejnej sekcji na pierwszym piętrze. Białe drzwi po lewej stronie prowadzą do łazienki, a hol do jadalni umieszczonej na parterze. Miej na uwadze fakt, że właśnie przeszedłeś do miejsca, które w teraźniejszości było wcześniej zablokowane, dlatego warto je przeszukać.
Przenieś się do teraźniejszości, przeszukaj łazienkę i otwórz chronotron, by sprawdzić dokładne miejsce pobytu cywila i strażnika. Na obrazku powyżej znajduje się znakomite miejsce do przeprowadzenia ataku. Przenieś się więc w przeszłość i odsłuchaj rozmowę między nimi, a jak tylko strażnik wyjdzie z pokoju, zajmij się cywilem. Jak tylko to zrobisz udaj się za strażnikiem i potraktuj go w ten sam sposób.
Po dokładnym przeszukaniu łazienki, skieruj się do holu i wejdź na widoczną na obrazku barierkę. W tym momencie będziesz mógł uzyskać pierwsze działanie specjalne, dlatego przenieś się do teraźniejszości i wskocz pod stół, przy którym siedzą strażnicy w przeszłości.
Na ławce przy strażniku leżeć będzie klucz główny, który musisz zebrać bez alarmowania wrogów (działanie specjalne). Po zebraniu klucz możesz postawić pod stołem minę ogłuszającą trzeciego poziomu w momencie, w którym patrolujący strażnik w niebieskim mundurze będzie akurat odwrócony plecami. Jak tylko mina ogłuszy wszystkich trzech strażników, wyskocz spod stołu i podduś czwartego.
Po wyeliminowaniu strażników wskocz na żyrandol i popatrz w stronę lewego balkonu. Znajdziesz tu trzy dźwignie, z których musisz uruchomić dwie - pierwszą i trzecią. Jak tylko żyrandole zmienią swoje położenie wskocz na trzeci licząc od strony balkonu i przenieś się w teraźniejszość. Obok ciebie będzie wystawać belka, na którą musisz się wspiąć, by dostać się na poddasze. Znajdziesz tam pierwszy kościany amulet, a tym samym otrzymasz kolejne działanie specjalne. Będąc na górze możesz przenieść się w przeszłość, by otrzymać możliwość zebrania kolejnej kości wieloryba.
Skarbiec Stiltona i sekretny pokój z sejfem
Po zebraniu kościanego amuletu skieruj się w dół i będąc w przeszłości wejdź do małego korytarza sąsiadującego z jadalnią. Znajdziesz tutaj pokazane na obrazku miejsce czyli zamknięte wrota do skarbca Stiltona. Użyj chronotronu żeby wrócić do teraźniejszości i wejdź do zniszczonego skarbca, po czym cofnij się ponownie w czasie. W skarbcu znajdziesz całe mnóstwo kosztowności w tym obraz oraz schemat znajdujący się w sejfie (trzpień komory ogniowej). Zauważysz także, że posąg, który blokuje wejście w teraźniejszości wisi na łańcuchu w przeszłości. Jeżeli zniszczysz czerwony zaczep chroniący łańcuch, dokonasz zmiany w teraźniejszości (posąg nie będzie blokował dostępu do wnęki) i otrzymasz dostęp do zablokowanego przejścia.
Jak tylko przeszukasz cały skarbiec, wróć do teraźniejszości i przejdź przez małą wnękę w ścianie. Po eksploracji pomieszczenia, cofnij się w czasie i wejdź po widoczne na obrazku biurko. Znajdziesz pod nim sakiewkę (a w biurku potrzebne później strzałki usypiające), a jak tylko ją zbierzesz powróć do teraźniejszości (będąc ciągle pod biurkiem). W ten sposób znajdziesz sekretne przejście do zablokowanego wcześniej pomieszczenia.
Będąc ciągle w teraźniejszości zniszcz widoczne na obrazku gniazdo krwiogzów, zbierz krwawą żywicę i cofnij się w czasie. Obok zamkniętego na zamek szyfrowy sejfu leżeć będzie martwy pies, a obok niego kartka, która mówi, że osoba odpowiedzialna za to pomieszczenie ma zająć się martwym ogarem. Podnieś ciało ogara, wsadź go do pieca po lewej stronie i naciśnij czerwony przycisk, a zmienisz bieg wydarzeń. W teraźniejszości nie będzie już gniazda krwiogzów, które blokowało dostęp do zniszczonego sejfu. Jeżeli wrócisz do teraźniejszości, na ziemi leżeć będą drzwi do sejfu z kodem, który pasować będzie do sejfu w przeszłości. W sejfie leżeć będzie sporo kosztowności, w tym kościany amulet.
Zniszczony balkon i pierwsze piętro
Po przeszukaniu sekretnego pomieszczenia i zebraniu amuletu wróć do teraźniejszości i wyjdź drzwiami. Znajdziesz tu główny korytarz oraz drzwi po prawej stronie. Zniszcz deskę blokującą dostęp do drzwi i udaj się w głąb holu, który zaprowadzi cię do kolejnej części posiadłości. Będąc w teraźniejszości musisz koniecznie uważać na kręcące się po okolicy ogary, dlatego miej strzałki usypiające w gotowości. Jeżeli rozłożysz chronotron, zauważysz tutaj całe mnóstwo strażników, dlatego w tym momencie najlepiej jest ominąć to miejsce i udać się do kolejnego pomieszczenia. Znajdziesz tutaj kolejnego ogara, którego musisz uśpić strzałką, a po rozłożeniu chronotronu zauważysz dwóch rozmawiających ze sobą strażników.
Cofnij się w czasie za filarem i poczekaj aż strażnicy skończą rozmawiać, po czym ogłusz kobietę na dole i schowaj jej ciało w krzakach. Zaraz pod balkonem zauważysz dwa zaczepy po przeciwnych stronach. Jeżeli zniszczysz je (po cichu - za pomocą kuszy) i powrócisz do teraźniejszości, zauważysz zawalony balkon, po którym będziesz mógł dostać się na górę.
Jak tylko wejdziesz na górę, rozłóż chronotron i zlokalizuj strażnika, który znajduje się na balkonie. W dalszej części, po prawej stronie znajdziesz jeszcze dwóch. Cofnij się w czasie za plecami stojącego na balkonie strażnika i podduś go, po czym schowaj jego ciało w jednej z wnęk po bokach i podsłuchaj rozmowę dwóch strażników po prawej stronie. Poczekaj aż strażnicy ci się rozdzielą i ogłusz ich standardową metodą, po czym zabierz kolejny obraz, który znajduje się po prawej stronie. W głównej części pomieszczenia, w biurku znajdziesz także strzałki usypiające.
Odblokuj teraz drzwi główne i zniszcz szklaną gablotę obok. Odgłos tłuczonego szkła zwabi strażników, którzy w innym przypadku patrolowaliby cały hol. Jak tylko to zrobisz, wróć do teraźniejszości i wyjdź drzwiami do głównego holu. Będziesz musiał zniszczyć wszystkie gniazda krwiogzów, które znajdziesz na pierwszym piętrze, ale uważaj na kręcących się tam dwóch Gniazdrostróży - miej w gotowości strzałki usypiające. W tym samym momencie możesz zerkać przez chronotron w przeszłość i patrzeć jak strażnicy wchodzą do pomieszczenia, w którym rozbiłeś szklaną osłonę. Tym sposobem zmusiłeś ich do ciągłego przeszukiwania okolicy co da ci tym samym mnóstwo okazji do ogłuszenia ich pojedynczo.
Kolejnych strażników spotkasz po drugiej stronie holu. Będą oni majstrować przy drzwiach prowadzących do sekretnego pokoju Aramisa, dlatego poczekaj aż przestaną rozmawiać i pójdą w przeciwne strony. W ten sposób zająłeś się całym pierwszym piętrem, a jeżeli zerkniesz w dół, zauważysz, że jest to miejsce, które ominąłeś podczas eksploracji.
Wróć teraz do teraźniejszości i będąc ciągle na pierwszym piętrze udaj się w miejsce pokazane na obrazku. W pomieszczeniu, w przeszłości będzie stał strażnik oraz dwóch robotników. Wejdź do łazienki, cofnij się w czasie, podejdź do strażnika od tyłu i podsłuchaj jego rozmowę. Po rozmowie wróć do teraźniejszości i udaj się za strażnikiem żeby go wyeliminować, a jak tylko to zrobisz, wróć do pomieszczenia i pozbądź się robotników. Robotnicy będą często zmieniać pozycje dlatego w jednego strzel usypiającą strzałką, a drugiego podduś od tyłu.
Wróć teraz do teraźniejszości, a zobaczysz, że praca, która została rozpoczęta przez robotników nie została zakończona i okno po lewej stronie nie zostało naprawione. Po rusztowaniu dostaniesz się do zablokowanego pokoju po prawej stronie. W pierwszej kolejności odblokuj drzwi i wyjdź z pomieszczenia. Po wykonaniu tego kroku cofnij się w czasie i uderz mieczem w drzwi. W ten sposób strażnicy, których ciężko jest się pozbyć w konwencjonalny sposób usłyszą hałas i pobiegną sprawdzić co się stało. Otrzymasz więc możliwość na pozbycie się ich po cichu i ciągle będąc w teraźniejszości, rozłóż chronotron, by sprawdzić gdzie aktualnie przebywają. Po eliminacji przeciwników wróć do pomieszczenia, z którego przyszli i zabierz runę ze skrzyni w przeszłości.
Piwnica i dziedziniec
Wróć teraz do teraźniejszości i zejdź na dół. Po lewej stronie znajdziesz schody prowadzące do piwnicy. Jeżeli rozłożysz chronotron będąc w piwnicy, zauważysz dwóch strażników zlokalizowanych obok dziury w ścianie. Koniecznie podsłuchaj ich rozmowę w przeszłości i poczekaj na moment, w którym jeden ze strażników chowa swoje kosztowności. Możesz ogłuszyć obu jak tylko pójdą w przeciwne strony.
Po ogłuszeniu przeciwników przenieś się do teraźniejszości i zabierz koło zaworu, które leży w rogu. Musisz wrzucić je do drugiego pomieszczenia, przez wyrwę w ścianie i przy okazji zniszcz gniazdo krwiogzów, które się tam znajduje. Po wrzuceniu koła zaworu do środka przenieś się do teraźniejszości i przeskocz przez wyrwę do drugiego pomieszczenia. W środku teraz leżeć będzie koło zaworu, które użyj na rurze po lewej stronie i powtrzymaj wyciek. Po wykonanej czynności ponownie przenieś się do przeszłości i zabierz z drugiego pomieszczenia runę. Na skrzyniach, obok dziury w ścianie znajdziesz także włożoną przez strażnika sztabę srebra. W ten sposób nie tylko zebrałeś runę, ale także otrzymałeś działanie specjalne.
Wróć teraz do głównego pomieszczenia i skieruj się do windy w przeszłości. Wejdź na jej dach i wróć do teraźniejszości, a spadniesz do wcześniej zablokowanej windy i zdobędziesz kościany amulet, który w niej leży.
Będąc w przeszłości udaj się na parter i skręć w prawo. Znajdziesz tutaj wejście na basen i całe mnóstwo gniazd krwiogzów, z których zbierzesz kilka sztuk krwawej żywicy. Na tyłach basenu znajdziesz wyjście na tylny dziedziniec, na którym przebywa Aramis Stilton. Na początek zlokalizuj elitarnego strażnika, który pilnuje drzwi i ogłusz go, a dopiero później zajmij się strażnikami na basenie. Po całej akcji wróć do głównego lobby (czyli miejsca, które ciągle omijałeś z racji zbyt dużej ilości strażników) i pozbądź się resztek strażników pilnujących posiadłość. W ten sposób wyczyściłeś całą posiadłość Stiltona.