Walka, skradanie i poziom chaosu w Dishonored 2 | Porady Poradnik Dishonored 2
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Walka i skradanie
Walka w Dishonored 2 jest opcjonalna przez większość rozgrywki. Możesz więc omijać strażników, całkowicie ich przy tym ignorując, by dotrzeć do wymaganego celu. W trakcie takiej gry z pomocą przychodzi umiejętność skradania. Możesz wykorzystywać do tego celu różnego rodzaju zadaszenia, stoliki, wnęki czy nawet zacieniowane pomieszczenia, by prześlizgnąć się niezauważonym przez strzeżone tereny wroga. Podczas skradania ważnym elementem jest używanie specjalnie przygotowanych to tego celu umiejętności czy uzbrojenia. Podstawową, a zarazem najpotrzebniejszą umiejętnością jest mignięcie (blink) w przypadku Corvo, oraz daleki chwyt (far reach) w przypadku Emily. Umiejętności te są do siebie bardzo zbliżone sposobem działania i pomagają przemieścić się niepostrzeżenie do miejsc, do których normalnie nie mógłbyś dojść (na przykład balkony czy dachy). Podczas skradania masz ograniczone pole widzenia, a przeciwnicy nie dostrzegają cię tak często jak w przypadku chodu czy biegu. Jeżeli mowa o skradaniu to nie może zabraknąć tutaj wzmianki o cichych broniach dalekiego zasięgu takich jak kusze, czy przedmiotów leżących na stołach potrzebnych do odwracania uwagi przeciwników.
Podczas starcia z wrogami masz do dyspozycji cały arsenał uzbrojenia (pistolety czy granaty) oraz umiejętności nadprzyrodzone, a to czy zabijesz wroga poprzez przyzwanie krwiożerczych szczurów, czy wbijesz mu sztylet w plecy zależy już tylko i wyłącznie od ciebie. Bardzo ważnym elementem walki wręcz jest blokowanie nadchodzących ataków mieczem. W odpowiednim momencie zablokowany atak da ci możliwość wyprowadzenia śmiercionośnego kontrataku, a sam blok uniemożliwi otrzymanie niebezpiecznych dla zdrowia obrażeń. Z czasem będziesz mógł także odblokować umiejętność blokowania strzał czy pocisków, co w dalszej części rozgrywki może okazać się skuteczną obroną przeciwko ciężko uzbrojonym wrogom.
Poziom chaosu
Poziomy chaosu to nic innego jak sposoby przechodzenia misji. Jeżeli zabijasz każdego napotkanego wroga, czy cywili, twój poziom chaosu zwiększy się bardzo szybko. Poziom taki zwiększa się także wtedy, gdy przestraszysz cywila lub gdy wróg dostrzeże twoją postać. Wysoki poziom chaosu potrzebny będzie do odblokowania złego zakończenia, a podczas takiej rozgrywki inaczej będą reagować na ciebie postacie niezależne. W podsumowaniu każdej misji możesz sprawdzić swoje statystyki dotyczące misji oraz poziom chaosu. W przeciwieństwie do niskiego poziomu chaosu, wybierając ten styl rozgrywki możesz korzystać z całego dostępnego arsenału uzbrojenia i mocy nadprzyrodzonych, ponieważ nawet jedno morderstwo spowoduje, że nie otrzymasz statusu "litościwy".
Niski poziom chaosu oraz status ducha otrzymujesz w momencie, w którym starasz się przejść niezauważonym między wrogami lub ogłuszasz ich poprzez podduszenie i nie dajesz się przy tym nikomu zauważyć. Zalecanym wyborem jest ten drugi, z racji tego, że przeciwnicy, szczególnie na wyższych poziomach trudności, z łatwością potrafią dostrzec naszą postać. Miej na uwadze fakt, iż nie tylko wrogowie mogą spowodować "zauważenie" postaci. Również cywile, który mogą być wrogo nastawieni, jeżeli zauważą jakieś działania niezgodne z prawem, czym prędzej pobiegną zawiadomić straże.
Poniżej znajdziesz rozpiskę statystyk odpowiadających swoim kategoriom. Każdą z nich możesz znaleźć w podsumowaniu misji.
- Zabójczość - Statystyka ta odpowiada za starty w ludziach podczas wykonywania misji i dzielą się na dwie kategorie: zabici cywile oraz zabici wrogowie. Status "Litościwie" (Merciful) uzyskasz tylko wtedy, kiedy nie zabijesz żadnego człowieka podczas misji.
- Skradanie się - Statystyka ta odpowiada za całokształt bycia w ukryciu. Dzieli się ona na trzy kategorie: wszczęte alarmy, odkryte ciała oraz wykrycia. Alarmy są rozsiane po całych lokacjach, a uruchamiane są w momencie, w którym strażnicy wykryją twoją postać i zdecydują, ze potrzebne będzie im wsparcie. Odkryte ciała to kategoria, w której przeciwnicy zauważą ogłuszonego lub zabitego przeciwnika. Nie muszą wszczynać alarmu, czy wykryć ciebie, dlatego pozbywaj się każdego ciała poprzez schowanie je w miejsca trudnodostępne. Wykrycia to nic innego jak liczba wykryć twojego bohatera przez przeciwnika (czerwona ikona nad głową wrogów lub cywilów). Żeby uzyskać status ducha (ghost) nie możesz dać się ani razu wykryć.
Uwaga! Jeżeli nie jesteś pewien czy czasem wróg cię nie zauważył, a nie chcesz czekać żeby to sprawdzić w końcowym podsumowaniu misji, możesz w każdej chwili wejść do menu i wybrać zakładkę statystyki. Wszystkie statystyki tam zawarte są odświeżane w czasie rzeczywistym.