Ulepszenia eksperymentalne | Ulepszenia (wszczepy) | Deus Ex Rozłam Ludzkości poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Nową kategorią ulepszeń wcześniej nie spotykanych w grze są ulepszenia eksperymentalne. Jensen może już od początku gry (tzn. po spotkaniu z Kollerem) przydzielić punkty do tychże ulepszeń, jednakże w początkowej fazie gry warto umiejętnie rozdzielać punkty i nie przywiązywać zbyt dużej wagi do prototypów. Powodem tego jest ich nieco mniejsze zastosowanie - pomagają głównie w walce, urozmaicając ją, lecz w dużej mierze są bardzo energo-chłonne. Wyjątkiem są dwa ulepszenia: Zdalne hakowanie oraz Skok Ikara, które warto pozyskać w miarę możliwości dość wcześnie (zależnie oczywiście od preferencji gracza).
Ważną cechą prototypowych bajerów jest brak możliwości swobodnego korzystania z wielu z nich, do czasu zadania Poprawka (wymagającego uzyskania specjalnego urządzenia w zadaniu Kalibrator). Brak swobody polega na przeciążeniach systemu - zostaniesz o tym poinformowany szczegółowo rozmawiając z Kollerem (aby bez problemów korzystać z dwóch ulepszeń eksperymentalnych, dwa inne z tej kategorii muszą zostać dezaktywowane).
- Seep (P.E.P.S)
- Zdalne hakowanie (Remote hacking)
- Tesla
- Nanoostrze (Nanoblade)
- Poprawa skupienia (Focus enchancment)
- Skok Ikara (Icarus Dash)
- Tytan (Titan)
Seep (P.E.P.S)
Jest to ciekawy prototyp, który pozwala Jensenowi wystrzeliwać falę energii w przeciwników celem odepchnięcia ich i powalenia z nóg. Zakłada tylko jedno ulepszenie, które pozwala na załadowanie pocisku o wyższej sile ataku, który może być zabójczy dla nawet grup przeciwników. Fala odpycha także ruchome obiekty, dlatego w początkowych fazach gry może posłużyć do przesuwania dużych i ciężkich skrzyń, czy lodówek, aby znaleźć ukryte skarby i przejścia.
Niestety - fala nie rozbija zniszczalnych ścianek, a towarzyszący jej efekt dźwiękowy zwraca uwagę oponentów. Pobór energii nie jest bardzo wysoki, jednak każde użycie zmniejsza o ten sam poziom maksymalny poziom regeneracji, dlatego należy używać z umiarem.
Zdalne hakowanie (Remote hacking)
To jedna z najbardziej przydatnych umiejętności już w początkowych fazach gry - dalszy rozwój jest opcjonalny, lecz zwiększa liczbę typów obiektu, na które możesz wpływać. Pomaga w trudnych sytuacjach, a także w wykonywaniu wielu zadań, przedostawaniu się w niedostępne miejsca, czy skradaniu się. Pozwala na wykonanie prostego hakowania na niektórych obiektach (kamery, później także drony i działka, niektóre drzwi i przyciski - np. od żaluzji w oknach) wymagającego naciśnięcia klawisza akcji w odpowiednim momencie - niestety często nie jest to pomocne podczas bezpośredniej walki. Wrogie struktury potraktowane tym rodzajem hakowania nie zamierają na stałe - są wyłączane tylko na kilka sekund, byś mógł przedostać się obok nich niezauważenie.
Hakowanie zdalne nie zużywa prawie wcale energii, dlatego warto używać często. Nie musisz widzieć bezpośrednio hakowanego obiektu - wystarczy, że użyjesz Wyostrzenie wzroku i możesz bez narażania się na niebezpieczeństwo zarządzać strukturami. Bez tego ulepszenia możesz nie być w stanie dostać się we wszystkie miejsca w grze.
Tesla
Jest to dobry rodzaj broni paraliżującej. Wykorzystać go możesz do obezwładniania ludzkich przeciwników oraz maszyn. Wykorzystuje jednak specjalną, niezbyt popularną w świecie gry amunicję (także niezbyt często znajdziesz ją u handlarzy). Na szczęście tanio możesz ją wyprodukować (8x za 75 części). Musisz wtedy jednak nastawić się na zbieranie części rozrzuconych po świecie i inwestycję w nie u handlarzy.
Umiejętność nie zużywa energii. Jest także cicha i nie przyciąga uwagi przeciwników. Każde z 3 ulepszeń kosztuje jeden Praxis. Po ulepszeniu celowania możesz namierzać 2-4 celów jednocześnie eliminując po cichu całe grupy oponentów, a po ulepszeniu dystansu sięga on kilkadziesiąt metrów (przy domyślnych około 12-tu).
Nanoostrze (Nanoblade)
Jeśli nie jesteś zwolennikiem nie-zabójczego załatwiania spraw, ta broń jest dla ciebie - jest to rodzaj specjalnej kuszy. Jest co prawda dość kosztowna (ze względu na mało dostępną amunicję - do utworzenia: 8x za 75 części), lecz jednym szybkim strzałem zabija praktycznie każdego przeciwnika w efektowny sposób, mogąc również przygwoździć ich do ściany jeśli ta znajduje się na linii strzału.
Pocisk przed wystrzeleniem może zostać załadowany lub możesz oddać szybki strzał po jednorazowym kliknięciu przycisku. Ulepszenie dodaje efekt eksplozji, a nie kosztuje cię to nic więcej. Świetnie pomoże ci w walce z mocno opancerzonymi przeciwnikami niszcząc ich warstwę ochronną, lecz nie zabijesz ich jednym strzałem.
Poprawa skupienia (Focus enchancment)
Jest to bardzo proste ulepszenie, które może przypaść wielu osobom do gustu. Gdy zostanie aktywowane, czas spowalnia, pozwalając ci na wykonanie precyzyjniejszych i szybszych akcji, jak np. eliminacja wielu przeciwników choćby z pozycji snajpera. Konsumpcja energii jest uśredniona, przy maksymalnym poziomie energii wystarczy na około 15 sekund. Na szczęście limit energii maksymalnej nie ma dużego ubytku po aktywacji skupienia, dlatego możesz często korzystać z ulepszenia bez posiadania wielu Biobaterii.
Skok Ikara (Icarus Dash)
Umiejętność nie wymagana, lecz bardzo przydatna. W podstawowej wersji pozwala na szybkie przemieszczanie się na krótkim dystansie, jak np. doskok do przeciwnika, szybsze dostanie się za osłonę lub może być połączone z atakiem wręcz (czy np. z Seepem) praktycznie natychmiastowo nokautując przeciwników. Zakupując ulepszenie warto od razu pomyśleć o rozwoju tej umiejętności - ładowane przyspieszenie działa na większym dystansie, pozwala także poruszać się w dół/górę i w ten sposób wpinać się na wysokie i oddalone obiekty.
Jednakże - należy pamiętać o używaniu tego ulepszenia z rozwagą. Bez ładowania pobór mocy jest minimalny, w przypadku załadowania - nieznacznie zwiększony. Lecz jeśli używasz skoków pod rząd, każdy kolejny jest znacznie droższy w użyciu dla energii. Na szczęście używając skoku Ikara bardzo wolno spada maksymalny poziom regeneracji mocy.
Tytan (Titan)
Bardzo sympatyczne ulepszenie, które pozwala ci na tymczasową nieśmiertelność - chroni tak przed ostrzałem jak i eksplozjami. W późniejszych fazach gry wielu oponentów również będzie stosować ten trick. Główną cechą tego systemu jest bardzo wysoka konsumpcja energii - może jednak zostać wyjątkowo mocno ograniczona dzięki dwóm ulepszeniom. Niestety - poziom maksymalnej regenerowanej energii spada wraz z upływem czasu użytkowania Tytana, dlatego nie obejdziesz się bez zapasu Biobaterii.