01011000 - zadanie poboczne | Praga (druga wizyta) - Zadania poboczne poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Ostatnia aktualizacja: 27 października 2016
Szansa na odblokowanie tego zadania pojawia się w trakcie drugiej wizyty w Pradze, a więc po powrocie z kompleksu Utulek, w którym do zaliczenia był główny quest Cel: Rucker. Zacznij rozglądać się podczas podróżowania po mieście za ekranami reklamowymi, na których widoczne są zniekształcenia. Na tego typu ekrany możesz natrafić podczas przemierzania głównych ulic Pragi czy choćby po dotarciu na jedną ze stacji metra i przykładowy tego typu obiekt pokazuje powyższy obrazek.
Wejdź w interakcję z ekranem z widocznymi "gliczami" żeby zostać poproszonym przez tajemniczą postać o pomoc.
Musisz udać się do południowej Pragi, a konkretnie do znajdującego się na jej terenie lombardu (M2,7). Zejdź do piwnicy, wejdź w interakcję z dowolnym komputerem i uruchom komunikator (Messenger). Rozpoczniesz dzięki temu rozmowę z Helle. Możesz wypytać ją o szczegóły na temat tego kim (czym) jest lub od razu zgodzić się na rozpoczęcie zadania. Przy okazji zdobędziesz kod 1591 i 350 punktów doświadczenia.
- Zestawienie celów misji
- Zdobycie paczki Helle
- Znalezienie czytnika w sklepie Future-Past Antiky
- Uzyskanie dostępu do danych z karty pamięci
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Zdobądź paczkę Helle (Retrieve Helle's package) - Paczka jest w budynku w południowej Pradze (M2,8).
2. OBOWIĄZKOWY - Znajdź czytnik w sklepie Future-Past Antiky (Find a reader at Future-Past Antiky) - Sklep znajduje się w północnej Pradze (M3,11). Czytnik możesz otrzymać od sprzedawcy lub odnaleźć w piwnicy.
3. OBOWIĄZKOWY - Uzyskaj dostęp do danych w kryjówce (Access the data at the safe house) - Musisz uaktywnić czytnik w mieszkaniu Jensena (M4,1).
Zdobycie paczki Helle
Kolejne miejsce do odwiedzenia to niewielki budynek opuszczonego centrum turystycznego zlokalizowany w południowej Pradze (M2,8). Do pomieszczenia z paczką możesz dotrzeć na dwa zasadnicze sposoby. Pierwszy wariant to wybranie głównego wejścia do budynku. Musisz następnie zadecydować czy chcesz przebić się przez osłabioną ścianę czy przejść przez korytarz z wyładowaniami (wyłącza je przycisk) i otworzyć drzwi. Obie te ścieżki pozwolą ci dotrzeć do szybu wentylacyjnego.
Drugi wariant zakłada dotarcie do okiennicy na piętrze budynku. W tym przypadku musisz rozpocząć na ulicy i pomóc sobie np. dalekim skokiem dzięki użyciu Ulepszenia skoku Kozica.
Po zbliżeniu się do celu podróży zauważysz, że paczki szuka również trzech przeciwników. Jeśli masz w planach otwartą konfrontację z nimi to musisz wiedzieć o tym, że dysponują kamuflażem i w rezultacie ich eliminacja będzie utrudniona. Najlepiej jest po kolei ich ogłuszać lub skorzystać z granatu gazowego żeby pozbyć się wszystkich osób za jednym podejściem. Możesz też użyć np. rzucanych obiektów żeby odciągnąć ich od zamkniętych drzwi lub zlokalizować przełącznik, dzięki któremu pojawią się w pomieszczeniu wyładowania i wrogowie (śmiertelnie) porażeni zostaną prądem.
Uwaga - Jeden z przeciwników będzie miał przy sobie palmtopa. Postaraj się go zabrać, bo zapisana na nim informacja (plany zamordowania Walkera) może ci się przydać w dalszej części tego questu.
Podejdź do drzwi i zaczekaj aż Helle uaktywni terminal. Nie musisz zaliczać mini-gry hakerskiej (piątego stopnia), bo możesz wpisać otrzymany od niej kod 1591. W małym pomieszczeniu odszukaj kartę pamięci (Memory Disk). Zabranie jej pozwoli ci zdobyć 750 punktów doświadczenia i odbyć kolejną rozmowę z Helle.
Znalezienie czytnika w sklepie Future-Past Antiky
Teraz musisz odbyć podróż do północnej Pragi, bo to właśnie tam znajduje się sklep Future-Past Antiky (M3,11). Najlepszy sposób na zaliczenie tej części zadania to umiejętne poprowadzenie rozmowy ze Sprzedawcą (Store Clerk). Zadbaj jednak w takiej sytuacji o to żeby mieć odblokowane ulepszenie Wzmacniacz dialektyczny, dzięki czemu będziesz mógł skorzystać z unikalnych opcji zachowania podczas rozmowy.
Po tym jak zapytasz się sprzedawcy o czytnik stanie się on bardzo dociekliwy i zaproponuje Jensenowi odnalezienie tego gadżetu w piwnicy. To właśnie w tym momencie możesz użyć Wzmacniacza dialektycznego i mu odmówić lub wykazać się podejrzliwością wobec jego osoby. Są to reakcje dla typu osobowości Alfa (lewe) i jeśli chcesz skorzystać z jednej z nich to musisz zdążyć z wciśnięciem odpowiedniego przycisku/klawisza po tym jak taka opcja zachowania pojawi się na ekranie (zdobędziesz też dzięki temu 200 punktów doświadczenia).
Jeżeli odmówiłeś udania się do piwnicy to sprzedawca po chwili rozmowy wyciągnie broń i zażąda przekazania karty pamięci. Możesz oczywiście doprowadzić do konfrontacji ze sprzedawcą i w takiej sytuacji najlepiej jest go szybko i po cichu obezwładnić.
O wiele lepiej jest jednak przekonać sprzedawcę do odłożenia broni. Jeśli zgodnie z wcześniejszą sugestią odnalazłeś palmtopa przy jednym z pokonanych wrogów to możesz teraz wykorzystać tę wiedzę i powiedzieć sprzedawcy (Walkerowi), że jego życie znajduje się w niebezpieczeństwie - jest to pokazana na obrazku opcja dialogowa. Sprzedawca uwierzy w wersję przedstawioną przez Jensena i przekaże mu czytnik (otrzymasz 750 doświadczenia). Możesz następnie pozwolić mu odejść lub go zaatakować.
Alternatywny sposób zdobycia czytnika zakłada zbadanie sklepowej piwnicy. Na taki krok najlepiej jest zdecydować się po odbyciu wstępnej rozmowy ze sprzedawcą, dzięki czemu odblokuje on Jensenowi przejście. Równie dobrze możesz też jednak zignorować sprzedawcę i samemu otworzyć drzwi do piwnicy.
Po zejściu do piwnicy do Jensena dołączy sprzedawca i okaże się, że główny bohater znalazł się w pułapce. Będziesz musiał szybko działać żeby utrzymać głównego bohatera przy życiu.
Cenna uwaga - Jeśli zdecydujesz się na ogłuszenie lub zabicie sprzedawcy przed zejściem do piwnicy to pułapka nie zostanie przez niego aktywowana. W takiej sytuacji będziesz mógł na spokojnie zbadać piwnicę w poszukiwaniu czytnika.
Po tym jak zakończy się rozmowa wystartuje licznik upływu czasu i będziesz miał 45 sekund na rozbrojenie bomby przyczepionej do zwłok Min Wage'a. Jensen musi tu unikać min EMP oraz laserów. Jeżeli dysponujesz ulepszeniem Osłona elektromagnetyczna to miny warto umyślnie zdetonować, dzięki czemu wyłączone też zostaną niektóre pułapki laserowe. W przeciwnym razie szybko je zlokalizuj (możesz sobie pomóc Wyostrzeniem wzroku) i zniszcz z bezpiecznej odległości.
Zignoruj zwłoki i zainteresuj się zawieszonym w pobliżu nich zegarem. Wejście w interakcję z nim odsłoni przycisk odblokowujący sekretne pomieszczenie. Wejdź tam i skorzystaj z terminalu na ścianie żeby rozbroić bombę przyczepioną do Min Wage'a. Możesz już na spokojnie zabrać czytnik ze stołu (750 doświadczenia).
Uwaga - Możesz też użyć terminalu przy zamkniętych drzwiach i wpisać gotowy kod 3458 (jest on zapisany na komputerze sprzedawcy).
Wszystkie opisane powyżej warianty pozwolą ci wejść w posiadanie czytnika (Memory Disk Reader). Zaczekaj aż z Jensenem ponownie skontaktuje się Helle. Poprosi ona bohatera o użycie czytnika w bezpiecznym miejscu, tj. w mieszkaniu głównego bohatera.
Uzyskanie dostępu do danych z karty pamięci
Musisz raz jeszcze wybrać się do południowej Pragi, a konkretnie powrócić do mieszkania Jensena znajdującego się w bloku Zelen (M4,1). Po dotarciu na miejsce połóż czytnik na stole przy telewizorze i wsuń do niego kartę.
Załączy się nowa scenka, w trakcie której docelowo przystąpisz do rozmowy z Elizą Cassan. Sama rozmowa ma liniowy przebieg. Dopiero w jej końcowej części możesz zaoferować Elizie wsparcie (jeśli odmówisz to sama zadecyduje o swoim dalszym losie) i następnie zasugerować jak ma się zachować - czy ma się nadal ukrywać (lewa opcja dialogowa), czy powinna sama podjąć decyzję (górna opcja dialogowa) lub czy powinna powalczyć ze swoimi prześladowcami (prawa opcja dialogowa). Niezależnie od rodzaju udzielonej porady otrzymasz 1100 punktów doświadczenia.
To jeszcze nie koniec, bo przed mieszkaniem Jensena pojawiła się grupa przeciwników. Jeśli chcesz możesz podrzucić im jakąś pułapkę (np. minę odłamkową lub minę gazową), ale równie dobrze możesz schować się w jednym z sąsiednich pomieszczeń mieszkania. Możesz wtedy zaczekać na dobry moment żeby przekraść się do wyjścia (najlepiej z pomocą kamuflażu) lub żeby ich zaatakować. Ten drugi wariant jest lepszy, bo po wyeliminowaniu zagrożenia raz jeszcze będziesz mógł porozmawiać z Elizą. Wiedz jednak, że oprócz wrogów z mieszkania musisz też zająć się tymi, którzy sprawdzają inne części bloku mieszkalnego (będą oznaczeni czerwonym kolorem po użyciu Wyostrzenia wzroku).
Uwaga - Niektórzy przeciwnicy będą mieli przy sobie palmtopy (każdy z nich jest identyczny), ale odczytanie zapisanej na nich wiadomości jest już w pełni opcjonalne.