Napad - zadanie główne | Praga (druga wizyta) - Zadania główne poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Na stronie jest opis przejścia głównego zadania Napad gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis mówi jak uzyskać dostęp do zastrzeżonego terminala w banku i jak dotrzeć do skarbca VersaLife na poziomie ze skrytkami korporacyjnymi.
Ostatnia aktualizacja: 27 października 2016
Bardzo ważna informacja - W końcowej części głównego zadania Twarzą w twarz z tajemnicą (tego ze spotkania z Janusem i z ucieczki sondom strażniczym) Jensen postawiony zostanie przed wyborem czy zająć się uratowaniem córki Stanka czy włamać się do skarbca VersaLife. Jeśli planujesz zbadać skarbiec celem pozyskania informacji na temat Orchidei to musisz wybrać opisywany quest i w takiej sytuacji zadanie Twarzą w twarz z matką bomb (to z odnalezienia i uratowania Allison Stanek) zostanie anulowane (czyli Allison zginie).
- Zestawienie celów misji
- Odzyskanie paczki Vegi
- Uzyskanie dostępu do zastrzeżonego terminala
- Skorzystanie z windy skrytek korporacyjnych
- Dotarcie do skarbca VersaLife
- Ucieczka z banku
- Spotkanie z Millerem i podróż do G.A.R.M.
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Dostań się do banku (Get to the Bank) - Bank Palisade Property jest w północnej Pradze (mapa M12).
2. OBOWIĄZKOWY - Odzyskaj paczkę Vegi (Retrieve Vega's package) - Paczka znajduje się w bagażniku auta na parkingu sąsiadującym z bankiem (M14,1).
3. OBOWIĄZKOWY - Uzyskaj dostęp do zastrzeżonego terminala (Access a restricted terminal) - Terminal jest w biurze CEO w banku (M12,1).
4. OBOWIĄZKOWY - Skorzystaj z windy skrytek korporacyjnych (Use the corporate vault elevator) - Winda jest na poziomie 8 (M12,27) i wymaga dysponowania kartą dostępu VersaLife.
5. OBOWIĄZKOWY - Wejdź do skrytki VersaLife (Enter the VersaLife vault) - Musisz dotrzeć do panelu kontrolnego na poziomie 1 banku (M12,2).
6. OBOWIĄZKOWY - Ucieknij z banku (Escape from the bank) - Możesz uciec tą samą drogą lub dużym pionowym szybem, przy którym znajdują się inne skarbce.
7. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się z Millerem na lądowisku (Meet Miller at the helipad) - Millerowi zdaje się raport na lądowisku w północnej Pradze (M3,2).
8. OBOWIĄZKOWY - Poleć do kompleksu GARM (Fly to G.A.R.M.) - Potwierdź w trakcie rozmowy z Chikanem gotowość do odlotu.
Odzyskanie paczki Vegi
O okazji do przystąpienia do tego questu nie dowiesz się od razu po wydostaniu się z zasadzki w centrum informacji turystycznej. Musisz jeszcze dodatkowo dotrzeć na dowolną stację metra w północnej Pradze, bo to dopiero wtedy z głównym bohaterem skontaktuje się Alex Vega i poinformuje go o ostatniej szansie do włamania się do skarbca VersaLife i pozyskania informacji na temat Orchidei. W celu rozpoczęcia opisywanego zadania rozpocznij podróż do banku Palisade Property (mapa M12). Po tym jak dostatecznie się do niego zbliżysz (500 punktów doświadczenia) Vega ponownie zadzwoni Jensena i poprosi go o odzyskanie paczki z zaparkowanego samochodu.
Parking znajduje się tuż obok banku (mapa M14) i jest on domyślnie zakazaną i niedostępną strefą. Terminal przy wejściu do parkingu ma zabezpieczenie czwartego stopnia, ale jeśli nie posiadasz stosownych umiejętności hakerskich ani omni-klucza to możesz przebić się przez pobliską ścianę. Jeszcze inny sposób przedostania się do parkingu zakłada udanie się do budynku Ludwik's Lounge na południe od parkingu (M3,9) i skorzystanie z odnalezionego w nim sekretnego przejścia.
Po dotarciu do parkingu musisz zacząć unikać patrolujących go dwóch strażników i dodatkowo zamontowanej na jednym ze słupów kamery. Aktualny cel misji możesz zaliczyć cały czas skradając się, ale jeśli chcesz wyłączyć kamerę to możesz w tym celu dotrzeć do pobliskiego pomieszczenia ochrony (M14,13) i skorzystać z komputera. Poszukiwana paczka z pamięcią przenośną Janusa i czystą kartą dostępu jest w bagażniku niebieskiego samochodu w jednym z narożników parkingu (M14,1) - pokazuje go dołączony obrazek. Po zabraniu paczki (otrzymasz 500 punktów doświadczenia i premię za skradanie się) ostrożnie opuść parking.
Uzyskanie dostępu do zastrzeżonego terminala
Możesz już wejść do banku Palisade Property. Terminal, z którym musisz wejść w interakcję, jest na dziewiątym poziomie banku w biurze dyrektor naczelnej (CEO) (M12,1). Dotarcie do biura będzie bardzo kłopotliwe, albowiem goście banku nie mają dostępu do dziewiątego piętra (oraz do wielu obszarów na niższych piętrach). Ponadto jeśli Jensen zostanie wykryty to bardzo szybko może zostać wszczęty alarm i główny bohater znajdzie się na celowniku strażników, wieżyczek obronnych oraz robotów. Preferowane jest działanie z ukrycia i sugerowane trasy przemarszu prezentuje poniższy opis.
Najbardziej oczywistym sposobem dotarcia na dziewiąty poziom banku jest skorzystanie z głównej windy (M12,4). Niestety domyślnie nie podróżuje ona na najwyższe piętro, albowiem konieczne jest dysponowanie odpowiednią kartą dostępu.
Wymagane karty odnajduje się w kilku różnych miejscach na terenie banku, przy czym na potrzeby tego zadania zainteresuj się jednym z dwóch. Pierwszą kartę możesz odnaleźć w biurze doradcy klienta na poziomie 8 banku, niedaleko lobby (M12,3). Do otwarcia drzwi do tego biura możesz użyć kodu 0831, ALE samo biuro jest traktowane jako zakazany obszar i nie możesz w rezultacie zostać zauważony w momencie gdy będziesz wchodził do środka. Możesz odwrócić uwagę strażników lub np. skorzystać na chwilę z kamuflażu i zamknąć za sobą drzwi. Drugą kartę możesz odnaleźć w pomieszczeniu obsługi przedsiębiorców na poziomie 7 (M12,33). Kod do tego pomieszczenia to 9593 i także i w tym przypadku musisz się pilnować żeby podczas wkraczania do pomieszczenia nie znaleźć się w polu widzenia pracowników banku.
Zupełnie inną metodą dotarcia na dziewiąte piętro jest skorzystanie z nieużywanego szybu zlokalizowanego bezpośrednio za wspomnianą wcześniej główną windą (M12,8). Najlepiej jest w związku z tym przedostać się najpierw do bocznego obszaru pomiędzy pomieszczeniami na poziomie 8 (M12,5). Najprościej możesz to wykonać odnajdując niedaleko windy pokazaną na obrazku kratkę szybu wentylacyjnego, ale równie dobrze możesz np. dotrzeć do ogólnodostępnej sali konferencyjnej (M12,6) i przebić się przez znajdującą się w niej osłabioną ścianę.
Po dotarciu do szybu znajdującego się za windą musisz wykonać kilka większych skoków i chwytać się górnych krawędzi. Pozwoli ci to przedostać się na poziom 9 (M12,9) i możesz tu wejść do pokazanego na obrazku szybu wentylacyjnego. Doprowadzi Cię on do nowego bocznego obszaru (M12,13). Po lewej stronie w tym obszarze jest kratka, która pozwoli ci dotrzeć do jednego z głównych korytarzy i znaleźć się w niewielkiej odległości od celu podróży.
Obie opisane wyżej trasy przemarszu pozwolą ci dotrzeć do biura dyrektora ds. technologii (M12,15), które sąsiaduje z biurem dyrektor naczelnej. W biurze tym przebywa dwóch strażników i możesz ich w łatwy sposób wyeliminować lub przekraść się gdy będą zwróceni w inne strony. Dodatkowo musisz uważać na działko zamontowane nad schodami prowadzącymi do biura pani dyrektor. Zaczekaj aż się ono obróci i dopiero wtedy dotrzyj do drzwi ustawiając się dokładnie pod działkiem. Terminal drzwi ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, ale możesz też skorzystać z gotowego kodu 0211.
Po wejściu do biura dyrektor naczelnej (M12,1) odszukaj zastrzeżony terminal (biometryczne urządzenie szyfrujące), który pokazany został na dołączonym obrazku i wejdź z nim w interakcję. Po krótkiej chwili zwróci on kartę dostępu VersaLife. Za swoje starania otrzymasz 3150 punktów doświadczenia oraz premię jeśli prowadziłeś działania z ukrycia.
Skorzystanie z windy skrytek korporacyjnych
Winda jeżdżąca do skrytek korporacyjnych znajduje się na zachodnim krańcu na poziomie 8 banku (M12,27). Dotarcie do niej głównym korytarzem (M12,12) jest bardzo niewskazane, bo oprócz strażników musiałbyś tam też uporać się z zaporą laserową oraz z działkiem obronnym. Lepiej jest wybrać jedną z dwóch opisanych poniżej alternatywnych ścieżek.
Pierwsza ścieżka zakłada dotarcie do bocznego obszaru zlokalizowanego na południe od windy (M12,18). W tym przypadku możesz rozpocząć w biurze naczelnej, w którym pozyskałeś kartę dostępu. Skorzystaj tu z pokazanego na dołączonym obrazku szybu wentylacyjnego, który doprowadzi Cię w upatrzone miejsce.
Druga ścieżka zakłada dłuższą przeprawę przez poziom 9 banku, której celem jest przedostanie się do pomieszczenia monitoringu (M12,24). Po drodze musiałbyś oczywiście unikać strażników oraz wyłączać lub sabotować kamery i zapory laserowe. W centrum monitoringu są schody, dzięki którym dotrzesz do korytarza z windą (M12,26).
Niezależnie od wybranej ścieżki przemarszu wejdź do windy i użyj karty VersaLife na czytniku. Zostaniesz przetransportowany na poziom 1 (M12,48). Przy okazji otrzymasz 3150 punktów doświadczenia + ewentualną premię za prowadzenie działań z ukrycia.
Dotarcie do skarbca VersaLife
Skarbiec znajduje się na końcu długiego korytarza (M12,2) i niestety nie możesz tam bezproblemowo i szybko dotrzeć, bo na trasie przemarszu do tej lokacji znajdują się dwa obszary z zaporami laserowymi (M12,49) (M12,51). Zapory możesz oczywiście tymczasowo wyłączać np. dzięki korzystaniu z granatów EMP, ale ryzykujesz w ten sposób zaalarmowanie strażników przebywających na piętrze. Dobrym pomysłem jest w rezultacie dotarcie na poziom 2 celem doprowadzenia do wyłączenia lokalnych systemów bezpieczeństwa.
Na drugi poziom możesz przede wszystkim dotrzeć korytarzem, ale prowadzące do niego drzwi (M12,50) mają zabezpieczenie trzeciego stopnia, z którym musisz sobie poradzić. Alternatywnie możesz np. doskoczyć do górnego balkoniku, przy którym początkowo rozmawiali strażnicy - w takiej sytuacji użyj Ulepszenia skoku Kozica lub przesuń duże pojemniki z okolicy i wdrap się na nie.
Jeśli skorzystałeś z północnego korytarza to warto zatrzymać się przy schodach (M12,52), gdyż w miejscu tym znajduje się wejście do szybów wentylacyjnych. Możesz dzięki nim dotrzeć do podwieszanego sufitu i wykorzystać to żeby zacząć bezproblemowo przemieszczać się nad pomieszczeniami na poziomie 2 banku. W przeciwnym razie w głównym pomieszczeniu ochrony (M12,54) musiałbyś unikać trzech strażników oraz kamery.
Docelowo postaraj się dotrzeć do pomieszczenia na tyłach obszaru ochrony (M12,56). Jest tam komputer odpowiedzialny za pracę systemów bezpieczeństwa (zalicz mini-grę hakerską drugiego stopnia lub wpisz hasło VIPsec487TV). Włamanie się do tego komputera pozwoli ci wyłączyć kamery, roboty oraz zapory laserowe na poziomie 1.
We wspomnianym wcześniej obszarze związanym z podwieszanym sufitem znajduje się także wschodnia odnoga prowadząca do zamkniętej bramki (M12,55). Terminal otwierający bramkę ma zabezpieczenie 5 stopnia, ale jeśli rozwinąłeś zdolności hakerskie lub dysponujesz omni-kluczem to BARDZO ułatwisz sobie przeprawę. Nowy tunel zaprowadzi mianowicie Jensena do wyjścia zlokalizowanego niedaleko skarbca (M12,60) i pozwoli mu ominąć wszystkie zapory laserowe i kamery.
Jeżeli zdecydowałeś się na wyłączenie systemów bezpieczeństwa banku to możesz powrócić na poziom 1 i wznowić przemarsz na wschód. W takiej sytuacji musisz jednak wiedzieć o tym, że jedna z kamer pozostanie nadal aktywna. Możesz ją sabotować (amunicja / granat EMP, Zdalne hakowanie) lub możesz jej unikać.
Uwaga - Jeżeli zignorowałeś plan dotarcia do komputera ochrony to pierwszą grupę zapór laserowych możesz ominąć dzięki skorzystaniu z szybu wentylacyjnego w bocznym pomieszczeniu na poziomie 2 (M12,57), a drugą dzięki przebiciu się do bocznego pomieszczenia (M12,58) i dotarciu do terminalu kontrolującego ich pracę.
Po dotarciu do sali ze skrytkami korporacyjnymi (M12,2) użyj karty dostępu na czytniku, dzięki czemu wprawisz w ruch mechanizm i zjedzie na dół skarbiec VersaLife. Wejście do tego skarbca doprowadzi do załączenia cut-scenki i automatycznego pozyskania poszukiwanych informacji. Otrzymasz 3150 doświadczenia + premię za skradanie się.
NIE OPUSZCZAJ od razu skarbca, tylko zainteresuj się dodatkowo terminalem otwierającym sejf. Terminal ma zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, a w sejfie ukryty został pokazany na obrazku enzym neutralizujący Orchideę (antidotum), który jest przedmiotem questowym. Może ci się on przydać pod sam koniec gry do uratowania osób zatrutych Orchideą.
Ucieczka z banku
Z banku możesz oczywiście wyjść tą samą drogą, ale istnieje też alternatywne przejście. Wdrap się na dach skarbca i wciśnij przycisk żeby wprawić go w ruch. Po tym jak skarbiec dotrze na poziom 3 odszukaj kolejny przycisk na ścianie żeby odblokować dostęp do wyższych pięter dużego szybu. Docelowo musisz dotrzeć do drzwi na poziomie 6 (M12,42). Kontynuuj podróż, tak więc skorzystaj z drabinki (M12,41), która pozwoli Jensenowi przenieść się na parking (mapa M14). Tu wejdź w interakcję ze skrzynką z bezpiecznikami żeby wyłączyć duży wentylator (M14,14).
Niezależnie od wybranej trasy podróży po opuszczeniu banku (500 doświadczenia + premia za pozostawanie w ukryciu) otrzymasz komunikat od Millera.
Spotkanie z Millerem i podróż do G.A.R.M.
Możesz już wyruszyć na lądowisko w północnej Pradze (M3,2) celem spotkania się z Jamesem Millerem i zdania mu relacji z dotychczasowych dokonań. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych (możesz wyjawić więcej szczegółów na temat swoich kontaktów lub pozostać bardziej skrytym) Jensen postanowi wyruszyć do placówki G.A.R.M. zlokalizowanej w Alpach Szwajcarskich i będzie to częścią kolejnego głównego questu GARM.
Uwaga - Zanim wyruszysz do ośrodka G.A.R.M. upewnij się, że zaliczyłeś zadania poboczne z dziennika (za wyjątkiem Tajemniczych ulepszeń - ten quest nadal "czeka" na swoją kolejną część), a w szczególności quest Poprawka odblokowujący swobodne korzystanie z eksperymentalnych ulepszeń. Zadbaj też o uzupełnienie zapasów i pozbycie się niepotrzebnych rzeczy u lokalnych handlarzy.