Neonowe noce - zadanie poboczne | Praga - Zadania poboczne | Deus Ex poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Na stronie jest opis przejścia pobocznego zadania Neonowe noce gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis podpowiada jak przedostać się na rave, jak odnaleźć laboratorium Dvalich i w jaki sposób zatrzymać produkcję narkotyku neon.
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
Zadanie to dotyczy bliższego poznania i docelowo zatrzymania dalszej produkcji nowego narkotyku zwanego neonem, który stał się bardzo popularny w Pradze. Możesz je uaktywnić niedługo po przybyciu do Pragi, a konkretnie jeszcze podczas pobytu w bloku mieszkalnym Zelen (mapa M4). Musisz przedostać się do mieszkania 22 znajdującego się na poziomie 2 budynku (M4,1). Drzwi wejściowe do tego mieszkania są zamknięte (zabezpieczenie drugiego stopnia), ale możesz użyć gotowego kodu 0310. Innym pomysłem na dotarcie do mieszkania jest skorzystanie z zaznaczonego na dołączonym obrazku szybu wentylacyjnego i wejście do niego jest przy schodach łączących drugie i trzecie piętro (M4,5) (przy okazji otrzymasz 200 punktów doświadczenia za odkrycie sekretnego obszaru).
W mieszkaniu 22 przebywają dwie osoby i zaatakują one Jensena jeśli główny bohater zostanie przez nich wykryty. Postacie te możesz ogłuszyć lub zabić, bądź też wykonać w mieszkaniu wszystkie czynności nie dając się im zauważyć.
Musisz zainteresować się stanowiskiem komputerowym. Ma ono zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale w mieszkaniu odnajdziesz też palmtopa z hasłem DobraNoc do komputera (leży on na małym drewnianym stoliku). Po uzyskaniu dostępu do systemu odczytaj pierwszego e-maila dotyczącego narkotyku, dzięki czemu otrzymasz namiary na inny apartament w bloku mieszkalnym Hlavni 33.
Ważna uwaga - Powyższy opis dotyczy pierwszej możliwej okazji odblokowania tego zadania po przybyciu do Pragi. Możesz pominąć ten krok i odblokować je np. po odnalezieniu palmtopa w mieszkaniu na Hlavni 33, po dotarciu na rave czy zbadaniu mieszkania w bloku Libuse. W takich sytuacjach ominie Cię okazja do zdobycia dodatkowych punktów doświadczenia. Jeśli chcesz jak najszybciej uporać się z tym questem to możesz od razu wyruszyć do kanałów pod południową Pragą i przedostać się do laboratorium neonu z zamiarem dokonania sabotażu jego dalszej produkcji.
- Zestawienie celów misji
- Zbadanie mieszkania w bloku na Hlavni 33
- Przedostanie się na imprezę neonową
- Zbadanie mieszkania 84 w bloku Libuse
- Odnalezienie laboratorium neonu
- Zatrzymanie produkcji neonu
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Udaj się do dzielnicy Cista (Travel to Cista Ctvrt) - Musisz dotrzeć na stację metra Capek i odbyć podróż do północnej części Pragi (mapa M3).
2. OBOWIĄZKOWY - Za naszymi plecami (Behind our backs) - Zbadaj mieszkanie 202 w bloku na Hlavni 33 i zabierz palmtopa z łazienki (M8,1).
3. OBOWIĄZKOWY - Rave (The Rave) - Musisz przedostać się na imprezę neonową organizowaną w tunelach kolejowych obok dziedzińca Ludvika w północnej części Pragi i odnaleźć ślad w postaci palmtopa (M3,5).
4. OBOWIĄZKOWY - Drzwi percepcji (The Door of Perception) - Należy odwiedzić mieszkanie 84 w bloku mieszkalnym Libuse w północnej Pradze (M13,1) i odnaleźć w nim palmtopa.
5. OBOWIĄZKOWY - Skąd się biorą wszystkie barwy tęczy (Where All the Colors Come From) - Musisz dotrzeć do tajnego laboratorium w kanałach w południowej Pradze (M6,8) gdzie produkowany jest neon i następnie sabotować zbiorniki z neonem lub nakłonić kobietę naukowca do wykonania tej czynności.
Zbadanie mieszkania w bloku na Hlavni 33
Pierwsze miejsce do zbadania po odblokowaniu tego questu to mieszkanie numer 202 w bloku na Hlavni 33. Wspomniane blokowisko znajduje się w północnej części Pragi i w związku z tym musisz najpierw odwiedzić stację metra Capek w celu odbycia podróży do mapy M3.
Do mieszkania 202 możesz wkroczyć na dwa zasadnicze sposoby. Szybsza metoda to złamanie zabezpieczenia (poziom 2) prowadzących do niego drzwi. Alternatywnie możesz dotrzeć do sąsiedniego mieszkania 203 (włam się do niego lub przejdź po gzymsach i otwórz jedną z okiennic) i następnie doskoczyć do znajdującego się przy suficie szybu wentylacyjnego. Po otwarciu szybu wykonaj drugi skok, tym razem po to żeby złapać się krawędzi i znaleźć się wewnątrz szybu.
Ważną informacją związaną z mieszkaniem 202 jest to, że ma ono dodatkowe zabezpieczenie. Sztuczna inteligencja mieszkania wykryje Jensena jako intruza i zadzwoni na policję. Jeśli się nie pośpieszysz to zjawi się tu dwóch funkcjonariuszy i w rezultacie będziesz musiał ich wyeliminować (wykorzystaj to, że jeden z nich powinien pozostać na korytarzu) lub ich unikać. Równie dobrze możesz też jednak załatwić wszystkie sprawy w mieszkaniu i opuścić je zanim stróże prawa zdążą pojawić się w tym miejscu.
Najważniejsze znalezisko czeka na głównego bohatera w łazience na niższym poziomie mieszkania (M8,1). Jest tam pokazany na obrazku palmtop z informacją na temat imprezy neonowej organizowanej w okolicy (750 punktów doświadczenia). Dotarcie do miejsca gdzie jest ona organizowana będzie Twoim kolejnym zadaniem.
Uwaga - Dokładna eksploracja mieszkania nie jest wymagana, ale jeśli się na nią zdecydujesz to odnajdziesz kolejne ślady powiązane z narkotykiem, m.in. zwłoki na piętrze oraz kilka wiadomości zapisanych na komputerze.
Przedostanie się na imprezę neonową
Impreza neonowa ma miejsce w opuszczonych tunelach kolejowych w północnej Pradze i wejście na ten teren znajduje się przy dziedzińcu Ludvika (M3,5). Drzwi prowadzące do tej lokacji są zamknięte i znajdujący się obok nich czytnik wymaga dysponowania kartą dostępu. Nie musisz na szczęście wyruszać na poszukiwania karty, bo na teren imprezy neonowej możesz przedostać się na inne sposoby.
Najszybszą metodą odblokowania tuneli kolejowych jest zniszczenie zamkniętych drzwi i do zrealizowania tego planu możesz użyć dowolnej broni palnej lub np. granatów odłamkowych. Nie przejmuj się konsekwencjami tej akcji, bo nie powinieneś ściągnąć na siebie uwagi stróżów prawa. Nie obawiaj się też reakcji ze strony osób przebywających na imprezie neonowej, bo nie musisz z nikim tam rozmawiać, a jedynie zbadać tę lokację.
Jeśli nie chcesz demolować drzwi to do lokacji gdzie odbywa się rave możesz przedostać dzięki użyciu kilku ulepszeń Jensena. Na lewo od głównego wejścia jest pokazana na obrazku osłabiona ściana, przez którą możesz się przebić. To nie wszystko, bo odblokowany zostanie dzięki temu małe pomieszczenie z wyładowaniami elektrycznymi. Jeśli nie chcesz zostać śmiertelnie porażony prądem to upewnij się, że dysponujesz wszczepem Osłona elektromagnetyczna. Dopiero wtedy wskocz do środka i przejdź przez szyb wentylacyjny.
Niezależnie od tego jak przedostałeś się do miejsca gdzie odbywa się impreza musisz zlokalizować w tunelach kolejowych zamknięte drzwi. Mają one zabezpieczenie zaledwie pierwszego stopnia, które łatwo można złamać. W nowym pomieszczeniu odnajdziesz zwłoki i przy nich palmtopa z informacjami, dzięki którym odkryjesz kolejny ślad i zdobędziesz 350 punktów doświadczenia.
Zbadanie mieszkania 84 w bloku Libuse
Opuść tunele kolejowe i wyrusz do bloku mieszkalnego Libuse zlokalizowanego w północnej Pradze (mapa M13). Do zbadania jest mieszkanie 84 znajdujące się na drugim piętrze budynku (M13,5). Jeśli ci się śpieszy to możesz dotrzeć do zamkniętych drzwi prowadzących do tego mieszkania i użyć umiejętności hakerskich (poziom 2) żeby je otworzyć.
Pierwszym alternatywnym sposobem przedostania się do mieszkania jest dotarcie do osłabionej ściany w łazience (M13,3). Musisz w takiej sytuacji rozpocząć na poziomie 1 bloku mieszkalnego (M13,1), zainteresować się tutejszymi szybami wentylacyjnymi i dotrzeć dzięki nim do bocznego obszaru (M13,2). Po tym jak tego dokonasz zalicz krótką wspinaczkę na poziom 2 dzięki wskakiwaniu na rury i chwytaniu się wyższych półek. Pozwoli ci to znaleźć się przy ścianie i zburzyć ją (jeśli oczywiście dysponujesz odpowiednim ulepszeniem).
Drugi alternatywy sposób również wiąże się z przejściem przez szyby wentylacyjne. Także i w tym przypadku rozpocznij przy garażach na parterze (M13,1), aczkolwiek zlokalizuj szyb, który doprowadzi głównego bohatera bezpośrednio do jednego z pomieszczeń apartamentu 84 (M13,4). Wyjście z tego szybu pokazane jest na dołączonym obrazku.
Nie zajmuj się eksploracją całego mieszkania, a jedynie zainteresuj się jednym z jego bocznych pomieszczeń (M13,1). Jeśli przebywasz w głównym pomieszczeniu mieszkania to musisz odblokować sobie dostęp do wspomnianego sekretnego pomieszczenia dzięki wejściu w interakcję z pokazanym na obrazku spryskiwaczem. Jeśli wybrałeś przemarsz przez szyb wentylacyjny prowadzący do mieszkania 84 to od razu znajdziesz się w pomieszczeniu związanym z aktualnym celem misji.
Do otwarcia jest tu sejf i jako że ma on zabezpieczenie czwartego stopnia rozważ użycie omniklucza (w sejfie składowany jest tego typu przedmiot, tak więc Twoje zapasy nie skurczą się). W sejfie odnajdziesz między innymi palmtopa i lektura zapisanej na nim wiadomości nakieruje Cię na laboratorium gdzie produkowany jest narkotyk neon. Przy okazji otrzymasz kod 0311 do bramek w kanałach oraz 750 punktów doświadczenia.
Odnalezienie laboratorium neonu
Musisz powrócić do południowej części Pragi (mapa M2) i następnie zejść do znajdujących się pod nią kanałów. Najlepiej jest w tym celu skorzystać z drabinki zlokalizowanej w zachodniej części mapy (M2,13). Po tym jak znajdziesz się w kanałach wyrusz na wschód, albowiem poszukiwane laboratorium jest na poziomie 1 na wschodnim krańcu kanałów (M6,11).
Do laboratorium możesz dotrzeć na kilka sposobów. Z racji tego, że dysponujesz kodem 0311 z palmtopa z mieszkania 84 najprościej jest zlokalizować zamkniętą bramkę z zabezpieczeniem piątego stopnia (M6,8). Po wpisaniu kodu (lub zaliczeniu mini-gry hakerskiej jeśli zależy ci na dodatkowych punktach doświadczenia) znajdziesz się w pomieszczeniu z działkiem obronnym. Możesz je zniszczyć, skorzystać z kamuflażu lub przebiegać pomiędzy kolejnymi zasłonami w momencie gdy będzie zwrócone w inną stronę. Za działkiem znajduje się komputer i włamanie się do niego może ci pozwolić na wyłączenie działka. Nie pomoże ci to już jednak w dalszej przeprawie, a co najwyżej ułatwi opuszczenie kanałów po zakończeniu questu. Nieco dalej natrafisz na drugą zamkniętą bramę z zamkiem piątego poziomu (M6,10), ale i także w tym przypadku zadziała kod 0311.
Alternatywnym sposobem na ominięcie sali z działkiem obronnym jest przedostanie się do pokazanej na dołączonym obrazku zamkniętej bramki na poziomie 3 (M6,17). Terminal sąsiadujący z tą bramką jest nieaktywny, ale wystarczy powrócić na niższy poziom i wejść w interakcję ze skrzynką z bezpiecznikami (M6,18) żeby przywrócić dostawy prądu. Musisz wiedzieć, że akcja ta doprowadzi do pojawienia się w pobliżu wyładowań, tak więc błyskawicznie powróć na górę jeśli nie posiadasz ulepszenia Osłona elektromagnetyczna.
Otwarcie górnej bramki pozwoli ci znaleźć się dokładnie nad aktywnym działkiem obronnym. Z tego miejsca najlepiej jest przedostać się na południowy balkonik, odsunąć kontener i skorzystać z tunelu (M6,19), który również zaprowadzi Cię do sali z laboratorium.
Zatrzymanie produkcji neonu
Laboratorium jest bardzo pilnie strzeżoną lokacją. W okolicy przebywa kilku uzbrojonych gangsterów i dodatkowo jest ona monitorowana przez kamery i działko ochronne. Jeśli masz w planach zabicie wszystkich przebywających tu osób to dobrze jest rozpocząć atakowanie ich z górnych balkoników i w razie potrzeby wycofywać się do poprzedniego obszaru. Dodatkowo unikaj w trakcie walk znalezienia się w polu rażenia wieżyczki.
Rozstawionych w okolicy wrogów możesz też po cichu wyeliminować. W takiej sytuacji dobrze jest rozpocząć od użycia karabinu z amunicją usypiającą do zneutralizowania trzech gangsterów rozstawionych wokół laboratorium. Następnie warto udać się do północnego pomieszczenia na poziomie 2 (M6,15) i włamać do tamtejszego komputera (możesz skorzystać z gotowego hasła ImCarcosa) żeby wyłączyć wszystkie lokalne zabezpieczenia. Na osobach przebywających wewnątrz laboratorium rozważ użycie 1-2 granatów gazowych, dzięki czemu pozbawisz je przytomności bez ryzykowania odciągania ich w inne miejsce czy używania broni z amunicją usypiającą.
Wszystkich gangsterów i chemików pracujących w laboratorium możesz też oczywiście całkowicie unikać. W takiej sytuacji warto pomagać sobie korzystaniem z zasłon w połączeniu z kamuflażem lub podróżować po górnych poziomach. W tym drugim przypadku musisz się jednak pilnować żeby nie zostać zauważonym pomimo różnicy odległości i poziomu.
Niezależnie od wybranej metody działania (pamiętaj, że pozbycie się osób z laboratorium nie jest obowiązkowe) musisz dotrzeć do południowo-wschodniego narożnika tego obszaru (M6,8), bo to właśnie tam znajdują się zbiorniki z neonem.
Po wkroczeniu do obszaru ze zbiornikami załaczy się automatycznie z pracującą tu kobietą-chemikiem. W trakcie rozmowy będziesz ją mógł przekonać do zaprzestania produkcji neonu i sabotażu zapasu narkotyku składowanego w tym miejscu. Cel ten możesz osiągnąć na dwa sposoby. Pierwsza metoda zakłada wybranie opcji dialogowych ostrzeżenie (lewa) oraz konfrontacja (górna).
Druga metoda jest możliwa tylko jeśli posiadasz ulepszenie Wzmacniacz społeczny. W tym przypadku musisz rozpocząć od poinformowania rozmówczyni, że pojawiłeś się tu żeby powstrzymać dalszą produkcję (prawa opcja dialogowa). Następnie musisz wcisnąć klawisz/przycisk odpowiedzialny za użycie perswazji, dzięki czemu rozpocznie się część rozmowy, która będzie na bieżąco analizowana przez Wzmacniacz społeczny. W trakcie tej części rozmowy wybieraj górne opcje dialogowe (Omega), dzięki czemu docelowo uda ci się przekonać kobietę do tego, że lepiej będzie jeśli to ona sabotuje dalszą produkcję neonu.
Za przekonanie kobiety naukowca do sabotażu standardowo możesz otrzymać do 2250 punktów doświadczenia. Kolejnych 500 punktów zdobędziesz jeśli poprawnie skorzystałeś z perswazji w oparciu o działanie Wzmacniacza społecznego. Oprócz tego możesz otrzymać premię za działanie z ukrycia.
Jeśli nie uda ci się przekonać rozmówczyni do sabotażu to quest nie zakończy się na szczęście niepowodzeniem. W takiej sytuacji sam możesz dokonać aktu sabotażu. Problemem jest w tym przypadku dotarcie do osobnego pomieszczenia ze zbiornikami (M6,20). Terminal przy drzwiach ma zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale możesz też dotrzeć na półkę zlokalizowaną nad odgrodzonym obszarem i wykonać z niej daleki skok. Będzie to możliwe jeśli wcześniej udało ci się włamać do komputera na poziomie 2 (M6,15) i wyłączyć zapory laserowe.
Po wkroczeniu do pomieszczenia ze zbiornikami z neonem musisz zadecydować jak chcesz się zachować. Jeśli planujesz sabotować zbiorniki to musisz podejść do każdego z pokazanych na dołączonym obrazku urządzeń i umieścić w nich biobaterie. Dopiero po tym jak tego dokonasz uaktywni się tutejszy terminal. Ma on zabezpieczenie zaledwie pierwszego poziomu. Po tym jak uda ci się włamać do systemu wybierz pierwszą opcję z listy, czyli opróżnienie zbiorników. Opcjonalnie możesz doprowadzić do zniszczenia zbiorników z neonem i w celu zrealizowania tego planu możesz ostrzelać je z dobrej broni palnej (np. strzelby) lub użyć materiałów wybuchowych.
Nagroda za wybranie tego wariantu zachowania to 2250 punktów doświadczenia. Możesz tez otrzymać premię za działanie z ukrycia.