Chroniąc przyszłość - zadanie główne | Centrum konferencyjne Apex Centre poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Na stronie jest opis głównego zadania Chroniąc przyszłośc gry Deus Ex Rozłam Ludzkości. Opis mówi jak dotrzeć do Nathaniela Browna oraz jak uratować delegatów przed śmiercią w wyniku zatrucia Orchideą.
Ostatnia aktualizacja: 27 października 2016
Chroniąc przyszłość to jeden z dwóch finałowych głównych questów gry. Domyślnie jest on odblokowywany po ukończeniu zadania Zabezpieczenie centrum konferencyjnego, czyli po odnalezieniu ciężko rannego Millera na zapleczu cateringowym. Zadanie to dotyczy uratowania Nathalenia Browna oraz delegatów przed śmiercią w wyniku zatrucia Ochideą. W zależności od tego jak dobrze sobie poradzisz z tym zleceniem Jensen zdoła ostrzec delegatów zanim spożyją truciznę, będzie mógł ich poratować antidotum lub spóźni się i odnajdzie ich martwych.
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Odszukaj i uratuj delegatów (Find and protect the delegates) - Delegaci przebywają w pomieszczeniu na poziomie 2 (M25,13). Jeśli chcesz ich uratować to musisz do nich dotrzeć przed upływem wyznaczonego czasu lub podarować Brownowi antidotum na Orchideę.
- Zestawienie celów misji
- Dotarcie do pomieszczenia z delegatami
- Spotkanie się z Nathanielem Brownem i delegatami
Dotarcie do pomieszczenia z delegatami
Zaliczenie zadania jako pierwszego w kolejności
Jeżeli zamierzasz zaliczyć to zadanie jako pierwsze to domyślnie rozpocznie się ono na zapleczu cateringowym gdzie odnalazłeś ciężko rannego Millera (M25,8). Skorzystaj z nowego przejścia zlokalizowanego w tym pomieszczeniu, bo docelowo musisz przedostać się do obszaru z windą w zachodniej części czwartego piętra (M25,12).
Już wkrótce zaczniesz wpadać na pierwszych przeciwników w złotych maskach, którzy są świetnie uzbrojeni oraz dysponują różnorakimi wszczepami (m.in. kamuflażem, przyśpieszeniem ruchów czy ulepszeniem skoku Kozica). Jeśli sam posiadasz odblokowany kamuflaż i masz przy sobie zapas biobaterii to najlepiej jest zacząć ich całkowicie omijać i skupić się na szybkim dotarciu do celu misji. To zdecydowanie najlepsze rozwiązanie, gdyż nie możesz sobie pozwolić na tracenie czasu na staranne obserwowanie ich tras przemarszu czy na bardzo precyzyjne eliminowanie ich jednego po drugim.
Oprócz wrogów w złotych maskach w trakcie podróży w stronę windy musisz też mieć na uwadze dwa inne typy zagrożeń. Pierwszy z nich to pułapki laserowe powiązane z minami odłamkowymi i z minami EMP. Możesz je omijać lub rozbrajać miny dzięki korzystaniu ze Zdalnego hakowania.
Drugie utrudnienie to dwie wieżyczki obronne. Na pierwszą natrafisz dość szybko, kolejna jest rozstawiona niedaleko windy. Wieżyczki teoretycznie możesz wyłączyć z pomocą okolicznych komputerów ochrony, ale jest to zbyt czasochłonny proces. Najlepiej jest w konsekwencji omijać je pomagając sobie kamuflażem, sabotować ładunkami EMP lub tymczasowo wyłączać w oparciu o Zdalne hakowanie.
Drogę do windy nie musisz pokonywać pozostając wyłącznie na czwartym poziomie. Możesz także przedostać się na piąty poziom, czy to korzystając ze schodów czy doskakując do gzymsu albo balkonika. Na piątym piętrze również niestety przebywa wielu przeciwników w złotych maskach, ale będziesz miał więcej okazji do wyboru trasy przemarszu. W trakcie podróży rozglądaj się oczywiście za szybami wentylacyjnymi, ale nie licz na to, że pozwolą ci one w całości unikać konfrontacji. Co najwyżej przybliżą one bohatera do osiągnięcia celu podróży.
Do windy możesz przede wszystkim zbliżyć się od frontu, ale musisz liczyć się z tym, że będzie ona pilnowana przez działko oraz przez grupę wrogów. Wieżyczkę możesz wyłączyć z pomocą komputera na górnym balkoniku, a przeciwników np. zneutralizować granatem gazowym. Jeśli chcesz całkowicie unikać konfrontacji to zakradnij się w pobliże przycisku windy (odciągnij od niej wrogów lub użyj kamuflażu), przywołaj ją i odczekaj w ukryciu na jej przybycie. Windą możesz zjechać na poziom 2.
Innym sposobem przedostania się na poziom 2 jest dotarcie do dużego pionowego szybu zlokalizowanego za windą. Prowadzą tam dwie różne ścieżki. Na poziomie 4 musiałbyś rozpocząć przy pokazanych na obrazku 1 drzwiach wymagających użycia karty dostępu. W nowym korytarzu musisz się pilnować, bo obok dużych skrzyń blokujących przejście rozmieszczone są miny EMP i odłamkowe. Możesz je oczywiście zdetonować i szybko uciec do szybu lub powoli je rozbrajać. W tym drugim przypadku zajmij się rozbrojeniem wszystkich min oprócz tej po prawej stronie. Po poradzeniu sobie z nimi przesuń lewą skrzynię i prawą pozostaw tam gdzie była.
Druga ścieżka zakłada przeprawę przez poziom 5 budynku. W jednym z północnych pomieszczeń do odnalezienia jest pokazana na obrazku 2 osłabiona ściana, przez którą można się przebić.
Obie opisane powyżej ścieżki zaprowadzą Jensena do dużego pionowego szybu. Jeśli posiadasz ulepszenie System lądowania Ikar to możesz do niego wskoczyć i w łatwy sposób przedostać się na poziom 2. Jeśli nie dysponujesz tym wszczepem to wykorzystaj przynajmniej tutejsze wąskie korytarze żeby w łatwy sposób zbliżyć się do windy.
Niezależnie od wybranej ścieżki po tym jak znajdziesz się na poziomie 2 dokończ liniową podróż do sali z delegatami i użyj kodu 2202 żeby otworzyć prowadzące do niej drzwi.
Zaliczenie zadania jako drugiego w kolejności
Jeżeli dotarłeś już wcześniej do miejsca pobytu Marchenki (główny quest Powstrzymując Marchenkę) to rozpoczniesz w sali wystawowej na poziomie 1 centrum konferencyjnego (M25,10). Nie musisz na szczęście wybierać się do pomieszczenia z delegatami opisaną wyżej ścieżką pilnowaną przez wrogów w złotych maskach, bo możesz skorzystać ze skrótu. Dotrzyj na poziom 2 sali wystawowej (M25,22). Musisz tu zachować duże ośrodki ostrożności, bo w okolicy są działko obronne oraz sporo min odłamkowych i EMP (warto je celowo zdetonować żeby nie tracić czasu). Odszukaj pokazany na powyższym obrazku bardzo dobrze ukryty czytnik kart i użyj na nim zdobytej wcześniej karty dostępowej. Akcja ta odblokuje pobliskie przejście (M25,11), dzięki któremu bardzo szybko osiągniesz cel podróży (M25,13).
Spotkanie się z Nathanielem Brownem i delegatami
Tuż po wkroczeniu do pomieszczenia, w którym przebywają Nathaniel Brown i delegaci (M25,13) załączy się jedna z kilku możliwych scenek:
- Jeżeli dostatecznie się pośpieszyłeś (tj. zmieściłeś się w limicie czasu) to Jensenowi uda się ostrzec zgromadzone w sali osoby przed wypiciem zatrutego szampana.
- Jeżeli dotarłeś trochę zbyt późno to od Nathaniela dowiesz się, że wzniesono już toast i że w rezultacie wszystkie zgromadzone tu osoby zatrute zostały Orchideą. Jeśli posiadasz nadal przy sobie enzym neutralizujący Orchideę (nie mogłeś go wcześniej użyć do uratowania Millera) to możesz z jego pomocą uratować delegatów. W przeciwnym wypadku wszystkie osoby zginą.
- Jeżeli pojawiłeś się w pomieszczeniu zdecydowanie zbyt późno to wszyscy będą już martwi.
Za zaliczenie tego zadania otrzymasz 3150 punktów doświadczenia i ewentualną premię jeśli prowadziłeś działania z ukrycia. Jeśli nie rozpoczynałeś jeszcze questu Powstrzymując Marchenkę to musisz się nim teraz zająć. Jeśli zaś byłeś już w sali wystawowej i ogłuszyłeś lub zabiłeś Marchenkę to gra dobiegnie końca.