Mapa południowej części Pragi - M2 | Praga - Mapy | Deus Ex Rozłam Ludzkości poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019 5454 Następna Praga - Mapy Mapa północnej części Pragi - M3 Poprzednia Dubaj Zakupy na Czarnym Rynku - zadanie główne Miejsca powiązane z głównymi zadaniami1 – Powrót do formy - Przejście pilnowane przez gangsterów. 2 – Powrót do formy - Posterunek policyjny. Możesz zaatakować policjantów, wręczyć łapówkę Drahomirowi, spotkać się ze specem od dokumentów (poboczne zadanie "Złoty Bilet") lub dotrzeć do pomieszczenia nad posterunkiem i przejść przez szyb wentylacyjny 3 – Powrót do formy - Tylna alejka. Możesz z niej skorzystać jeśli ominąłeś posterunek policyjny (2 na mapie).Klawiatura (zabezpieczenie 1). 4 – Powrót do formy - Główne wejście do księgarni Wehikuł Czasu. 5 – Powrót do formy - Szyb wentylacyjny prowadzący do księgarni. 6 – Powrót do formy - Pokój na zapleczu księgarni. Użyj klawiatury przy zamkniętych drzwiach (zabezpieczenie 1) lub wskocz przez okno na dachu. 7 – Twarzą w twarz z matką bomb - Miejsce spotkania z Nomadem Stankiem. Miejsca powiązane z pobocznymi zadaniami1 – Złoty bilet - Porozmawiaj z Drahomirem na temat dokumentów. 2 – Złoty bilet - Porozmawiaj ze specem od dokumentów. 3 – Złoty bilet - Pomieszczenie z Mileną. Prowadzi do niego szyb wentylacyjny ze skrytki na dziedzińcu. 4 – Złoty Bilet - Miejsce pobytu Irenki. 5 – Złoty Bilet - Miejsce pobytu Edwarda. Zneutralizuj bandytę zanim Edward zostanie zastrzelony. 6 – Złoty Bilet - Porozmawiaj z funkcjonariuszką na temat Drahomira. 7 – 01011000 - Miejsce rozpoczęcia zadania (musisz wcześniej zbadać panel informacyjny z gliczami). 8 – 01011000 - Miejsce odnalezienia paczki Helle (zamknięte pomieszczenie w budynku). 9 – Żniwiarz - Miejsce rozpoczęcia zadania (miejsce zbrodni). 10 – Żniwiarz - Radko Perry i jego biuro wyborcze. Ważniejsze lokacje na mapie1 – Pomieszczenie nad posterunkiem policyjnym - Tajny obszar (+300XP). eBook (+100XP), Trój-kod (pod kartonami), biobateria, komputer (zabezpieczenie 1) - 2 e-maile.Szyb wentylacyjny z palmtopem. 2 – Dziedziniec - Możesz zaatakować strażnika przy bramce lub ominąć go docierając do górnego gzymsu. Zakaz wstępu - zostaniesz zaatakowany jeśli zostaniesz zauważony. Dwa palmtopy - ten w szybie wentylacyjnym ma kod do skrytki (3 na mapie). 3 – Skrytka - Zamknięta brama (zabezpieczenie 3) - zalicz mini-grę hakerską lub wprowadź kod 1998 z palmtopa (2 na mapie).Sejf (zabezpieczenie 4) - zalicz mini-grę hakerską lub wprowadź kod 2489 otrzymany od Mileny (4 na mapie). W sejfie są 2 granaty odłamkowe i dużo kredytów.Szyb wentylacyjny prowadzący do pomieszczenia z Mileną (4 na mapie). 4 – Parter - Właz prowadzący na poziom 4 kanałów (M6,3). Pułapki laserowe i kamera.Piętro - Biuro (Milena). Możesz do niego dotrzeć przechodząc przez szyb wentylacyjny (3 na mapie). eBook (+100XP). Za lodówką (ciężki obiekt) ukryty jest Trój-kod. Po tym jak Milena opuści to miejsce możesz użyć jej komputera - 3 e-maile. 5 – Skarbiec na piętrze - Są tu nowe pułapki laserowe i kamery.Strażnik ma przy sobie palmtopa z kodem 1980 do komputera.Komputer (zabezpieczenie 1) - zalicz mini-grę hakerską lub wprowadź kod 1980. Możesz wyłączyć lasery i kamery i otworzyć drzwi do biura z Mileną (4 na mapie). 6 – Galeria sztuki Vincent Van Aug - W piwnicy są 2 eBooki (+200XP) i palmtop. 7 – Sklepik - eBook (+100XP).Komputer - 1 e-mail. 8 – Małe pomieszczenie - Palmtop, wejście do szybu, omniklucz pod czerwonym kartonem.Zniszcz wschodnią ścianę, by znaleźć 2x Neuropozyne, Karabin bojowy i usypiający. 9 – Mały budynek - Możesz wejść do niego głównymi drzwiami lub przedostać się do okien na piętrze.Wyładowania na ziemi - Możesz się ich pozbyć przełącznikiem, ściana nadająca się do przebicia, zamknięte drzwi (zabezpieczenie 4), szyb wentylacyjny (+200XP).Dwie szafki na broń z cennymi przedmiotami. 10 – Zaułek - Przebywa tu Kazatel. Możesz dostarczać mu neuropozynę i w zamian uzyskiwać palmtopy ze wskazówkami na temat użytecznych miejsc. 11 – Dach - Możesz na niego dotrzeć używając podnośnika. Palmtop. 12 – Pomieszczenie nad ulicą - Możesz tu dotrzeć zaliczając wspinaczkę od strony dachu (11 na mapie) lub billboarda. To sekretny obszar (+200XP).eBook (+100XP). Komputer (zabezpieczenie 1) - 2 e-maile.W czarnym policyjnym vanie pod oknem możesz znaleźć granatnik. 13 – Zejście do kanałów - prowadzi na poziom 3 (M6,1). 14 – Wysoko umieszczony szyb wentylacyjny - Prowadzi do tajnego obszaru (+200XP). Omniklucz. 15 – Pub Svobody Piwo - Teresa sprzedaje piwo i apteczki. Możesz też jej przynieść neuropozynę i otrzymać kod 1015 do pomieszczeń na zapleczu. eBook (+100XP).2 klawiatury (zabezpieczenie 4) - zalicz mini-gry lub wprowadź kod 1015. W pomieszczeniu w piwnicy są eBook (+100XP), palmtop z kodem 5622 i przycisk w narożniku, który otwiera tajne przejście (+300XP). W sekretnym pomieszczeniu są m.in. 2 biobaterie i zejście na poziom 4 kanałów (M6,2). 16 – Stacja metra Capek - Możesz dotrzeć metrem do północnej części Pragi (mapa M3).Możesz porozmawiać z przedstawicielką Grupy Santeau. Do części pomieszczeń na stacji jest zakaz wstępu - możesz tam dotrzeć włamując się do systemu (zabezpieczenia 3 i 1). Palmtop z hasłem Messier43 w szafce, oprogramowanie Breach, biobateria, komputer - możesz wyłączyć alarm i kamerę. 17 – Dziedziniec - eBook (+100XP).Zakazany obszar pilnowany przez dilerów - możesz się tam zakraść i odnaleźć sejf z kredytami, granatem gazowym, neuropozyną i palmtopem (kod 0310). 18 – Lombard - 2 pary zamkniętych drzwi (zabezpieczenie 5), omniklucz.6 komputerów w piwnicy (zabezpieczenie 1) - na każdym z nich 1 e-mail. 19 – Biuro wyborcze - eBook (+100XP). Terminal (zabezpieczenie 1) otwierający sejf za obrazem - w sejfie są pistolet, kredyty i oprogramowanie do hakowania.Do piwnicy możesz dotrzeć otwierając zamknięte drzwi (zabepieczenie 5) lub przesuwając kontener przed budynkiem i używając szybu. W piwnicy jest komputer (zabezpieczenie 3) - 2 e-maile. 20 – Balkon - Możesz na niego dotrzeć używając podnośnika. W małym pomieszczeniu są eBook (+100XP) i palmtop. 21 – Ścianę można zniszczyć. Znajdziesz za nią palmtop oraz na półpiętrze ukrytą broń - Karabin usypiajacy. 22 – W mieszkaniu na pierwsyzm pietrze znajduje się eBook (+100XP). 23 – Osłabiona ściana - Po przebiciu się przez nią możesz dotrzeć do piwnicy pubu Svobody Pivo (15 na mapie). 24 – Wejście do Kościoła Boga-Maszyny - Możesz odwiedzić tę lokację po tym jak odblokujesz główny quest "Twarzą w twarz z matką bomb". Legenda Deus Ex Rozłam Ludzkości - M2 Praga: Południe Miejsca powiązane z głównymi zadaniami Miejsca powiązane z pobocznymi zadaniami Ważniejsze lokacje na mapie Ogólne informacje na temat mapy M2Powyższa mapa prezentuje południową część Pragi, czyli jednego z centralnych hubów gry Deus Ex: Rozłam Ludzkości. To właśnie w tej części miasta rozpoczynasz jego eksplorację. Jeśli chcesz dotrzeć do północnej części Pragi (mapa M3) to musisz wybrać się na stację metra Capek (M2,16). Na kolejnych stronach poradnika zamieszczone zostały mapy odrębnych lokacji znajdujących się w południowej części miasta i są to blok mieszkalny Zelen gdzie swój apartament ma Adam Jensen (mapa M4), księgarnia Wehikuł Czasu gdzie przebywa specjalista od ulepszeń Vaclav Koller (mapa M5) oraz przebiegające pod tą dzielnicą kanały (mapa M6). Zbadaniem mapy M2 możesz zająć się już podczas pierwszej wizyty w Pradze na początku gry. Musisz się jednak liczyć z tym, że dotarcie do niektórych obszarów będzie utrudnione z uwagi na ograniczony dostęp do wyposażenia i ulepszeń (zwłaszcza tych hakerskich). Dodatkowo kilka lokacji będzie początkowo całkowicie niedostępnych. Mowa tu przede wszystkim o Kościele Boga Maszyny. Do mapy M2 będziesz mógł powracać w dalszej części gry, tak więc zajrzyj początkowo tylko do tych lokacji, które nie sprawiają problemów. W trakcie eksploracji południowej części miasta nie musisz obawiać się tego, że zostaniesz nagle zaatakowany. Wyjątkiem są sytuacje gdy celowo wkroczysz do jednej z zakazanych stref oznaczonych na mapie czerwonym kolorem. Jeśli zostaniesz zauważony w takiej strefie to przebywające w niej postacie automatycznie zaatakują Jensena. Dodatkowo wezwane mogą zostać siły policji lub może zostac wszczęty alarm. Wejście do opustoszałego budynku Jedną z mniejszych lokacji znajdujących się w południowej części Pragi jest opustoszały blok mieszkalny zlokalizowany na północnym krańcu mapy (M2,9). Do budynku tego możesz wejść wybierając drzwi na końcu małej alejki lub zaliczając wspinaczkę mającą na celu przedostanie się do jednej z górnych okiennic. Eksplorację tego budynku będą utrudniały wyładowania elektryczne - możesz się ich pozbyć docierając głównym bohaterem do skrzynki z bezpiecznikami lub przebijając się przez jedną ze ścian na niższym poziomie i odblokowując alternatywną ścieżkę. W lokacji tej jest trochę dodatkowego wyposażania, które znajduje się przede wszystkim w szafkach na broń. Uwaga - Jedno z pomieszczeń w tym budynku będzie zamknięte i znajdujący się przy nim terminal będzie nieaktywny. Nie próbuj szukać rozwiązań tego problemu, bo do pomieszczenia tego będziesz mógł zajrzeć dopiero po przystąpieniu do pobocznego zadania zatytułowanego 01011000. Kolejna mała lokacja w południowej części Pragi to pub Svobody Piwo (M2,15). Możesz przede wszystkim porozmawiać z jego właścicielką Teresą. Jeśli podarujesz jej poszukiwaną przez nią neuropozynę to otrzymasz od Teresy kod dostępu do zaplecza pubu - to 1015. Podczas eksploracji zaplecza lokalu warto zająć się odnalezieniem pokazanego na dołączonym obrazku przycisku - jest on w jednym z narożniku za skrzyniami, które musisz przesunąć. Jego wciśnięcie odblokowuje dostęp do sekretnego obszaru, w którym znajduje się m.in. przejście do kanałów (mapa M6). Uwaga - Do piwnicy pubu możesz się też przedostać dzięki zbadaniu południowej ściany budynku i zlokalizowaniu ściany, przez którą Jensen może się przebić (M2,23). W trakcie badania zakazanej strefy na stacji metra unikaj wrogów lub eliminuj ich Wspomnianą wcześniej stację metra Capek (M2,16) również możesz dokładniej zbadać jeszcze zanim zajmiesz się odbyciem podróży do północnej części miasta. Duża część tej stacji to zakazany obszar, do którego nieupoważnione osoby nie mają wstępu. Możesz się tam przedostać korzystając z umiejętności hakerskich i otwierając jedne z zamkniętych drzwi. Podczas eksploracji zakazanej strefy uważaj na osoby pilnujące tej okolicy. W patrolowanym przez strażników obszarze do odnalezienia sa m.in. palmtop z hasłem oraz oprogramowanie Breach. Możesz ponadto dotrzeć do komputera i wyłączyć z jego pomocą wszystkie systemy bezpieczeństwa. Główny obszar Kościoła Boga-Maszyny Kościół Boga-Maszyny (mapa M23) to unikalna lokacja w południowej Pradze. Miejscówka ta jest początkowo niedostępna, gdyż dostępu do niej broni czytnik kart, którego nie można zhakować. Nie przejmuj się tym, bo dostęp do kościoła (a tak naprawdę do bloku mieszkalnego) przyznany ci zostanie po tym jak awansujesz w grze i odblokujesz główne zadanie Twarzą w twarz z matką bomb dotyczące odnalezienia i uratowania córki Nomada Stanka. W lokacji tej przebywają kultyści, którzy nie wpuszczają nikogo na wyższe piętra (ich eksploracja jest częścią wspomnianego wyżej głównego questu). Staraj się unikać kontaktu z policjantami i pomagaj sobie często np. Zdalnym hakowaniem Ważna uwaga - Trzecia wizyta w Pradze (ta, do której dochodzi po ukończeniu głównego questu GARM) wiąże się z bardzo poważnymi komplikacjami, albowiem pod nieobecność Jensena w całym kraju wprowadzony został stan wojenny i będzie obowiązywała godzina policyjna. Utrudnienie to dotyczy map M2 i M3 (możesz swobodnie podróżować po kanałach, odwiedzać bloki mieszkalne i inne "duże" lokacje). Zasady działania godziny policyjnej są bardzo surowe, albowiem jeśli Jensen zostanie wykryty to stróże prawa automatycznie go zaatakują. Godzina policyjna poważnie utrudnia przemieszczanie się po mieście celem wykonywania questów czy eksploracji, ale możesz sobie radzić z tą nową sytuacją na kilka sposobów. Staraj się przede wszystkim całkowicie unikać konfrontacji z policjantami i korzystać z tego, że prawdopodobnie dość dobrze poznałeś już Pragę. Wykorzystuj boczne uliczki, wnętrza budynków, szyby wentylacyjne czy kanały żeby łatwiej docierać w upatrzone miejsca. Jeśli masz w planach atakowanie policjantów to staraj się ich eliminować z zaskoczenia i nie prowadzić walk z większymi grupami. Pamiętaj też, że na wrogów w egzo-szkieletach bardzo dobrze działają granaty EMP (po tym jak granat ich sparaliżuje możesz ich ostrzelać lub wykonać obezwładnienie). Oprócz samych policjantów musisz też uważać na roboty, sondy strażnicze, wieżyczki, kamery oraz zapory laserowe. W neutralizowaniu wielu z tych zagrożeń Jensenowi mogą pomóc ładunki EMP, ale jeszcze lepiej sprawdza się ulepszenie Zdalne hakowanie, dzięki któremu możesz w łatwy sposób tymczasowo wyłączyć np. robota patrolującego dany obszar czy lasery blokujące dostępu na stację metra. Zadania rozpoczynane na mapie M2Złoty bilet (The Golden Ticket) - poboczne zadanie (M2,1) 01011000 - poboczne zadanie (M2,10) Handlarze oraz cenne przedmioty na mapie M2U handlarza Kazatela (M2,10) nie zakupisz żadnych przedmiotów, ale w zamian za przekazywanie mu neoropozyny może on dzielić się informacjami na temat użytecznych miejsc z okolicy. Teresa z pubu Svobody Piwo (M2,15) sprzedaje piwo oraz apteczki (musisz z nią najpierw odbyć dłuższą rozmowę). Ważniejsze przedmioty z tej lokacji to: 11 eBooków (M2,1) (M2,4) (M2,6) (M2,7) (M2,12) (M2,15) (M2,17) (M2,19) (M2,20)Palmtopy z kodami (M2,2) (M2,5) (M2,15) (M2,16) (M2,17)Oprogramowanie Breach (M2,16)2 Trój-kody (M2,1) (M2,4)Granatnik w policyjnej furgonetce (M2,12)Karabin bojowy i karabin z amunicją obezwładniającą za osłabioną ścianę niedaleko Wehikułu Czasu (M2,8)Drugi karabin usypiający za osłabioną ścianą (M2,21)Sejf z granatami i dużą ilością kredytów (M2,3)Sejf dilerów (M2,17) Następna Praga - Mapy Mapa północnej części Pragi - M3 Poprzednia Dubaj Zakupy na Czarnym Rynku - zadanie główne