Twarzą w twarz z matką bomb - zadanie główne | Praga (druga wizyta) - Zadania główne poradnik Deus Ex: Rozłam Ludzkości
Ostatnia aktualizacja: 27 października 2016
Bardzo ważna informacja - W końcowej części głównego zadania Twarzą w twarz z tajemnicą (tego ze spotkania z Janusem i z ucieczki sondom strażniczym) Jensen postawiony zostanie przed wyborem czy zająć się uratowaniem córki Stanka czy włamać się do skarbca VersaLife. Jeśli planujesz odnaleźć Allison Stanek (osobę odpowiedzialną za stworzenie bomb) to musisz wybrać opisywany quest i w takiej sytuacji zadanie Napad (to z wizyty w skarbcu i zdobycia informacji na temat Orchidei) zostanie anulowane.
- Zestawienie celów misji
- Spotkanie się z Nomadem Stankiem
- Odnalezienie Allison Stanek w Kościele Boga-Maszyny
- Spotkanie z Allison Stanek
- Spotkanie z Millerem i podróż do G.A.R.M.
Zestawienie celów misji
1. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się z Nomadem Stankiem (Meet Nomad Stanek) - Stoi on przy wejściu do Kościoła Boga-Maszyny w południowej Pradze (M2,7).
2. OBOWIĄZKOWY - Uratuj Allison Stanek (Rescue Allison Stanek) - Allison przebywa w mieszkaniu 96 (M23,1). Jeśli chcesz ją uratować to musisz ją przekonać w trakcie rozmowy do odstąpienia od rytuału Wzniesienia.
3. OBOWIĄZKOWY - Spotkaj się z Millerem na lądowisku (Meet Miller at the helipad) - Millerowi zdaje się raport na lądowisku w północnej Pradze (M3,2).
4. OBOWIĄZKOWY - Poleć do kompleksu GARM (Fly to G.A.R.M.) - Potwierdź w trakcie rozmowy z Chikanem gotowość do odlotu.
Spotkanie się z Nomadem Stankiem
O możliwości przystąpienia do tego questu po raz pierwszy dowiesz się niedługo po wydostaniu się z zasadzki, która zorganizowana została w centrum informacji turystycznej. Z Jensenem skontaktuje się Nomad Stanek, który poinformuje głównego bohatera o swojej ucieczce i poprosi go o uratowanie córki Allison. Jeśli chcesz podjąć się tego zadania to musisz powrócić do południowej Pragi i wyruszyć w stronę Kościoła Boga-Maszyny. Stanek będzie stał przed wejściem do tej lokacji (M2,7) i musisz z nim odbyć krótką rozmowę (500 punktów doświadczenia).
Odnalezienie Allison Stanek w Kościele Boga-Maszyny
Kościół Boga-Maszyny to tak naprawdę blok mieszkalny i Allison przebywa w mieszkaniu 96 na poziomie 4 (M23,1). Dotarcie w to miejsce nie będzie łatwe, gdyż jedynie najniższy poziom kościoła jest otwarty dla gości. Wyższe piętra to zakazana strefa i pilnują jej uzbrojeni kultyści. Na jednego z kultystów wpadniesz między innymi przy głównych schodach (M23,2) i jeśli nie dysponujesz kamuflażem do przekradnięcia się obok kultysty to warto rozważyć wybór innej ścieżki.
Do schodów łączących poziomy 1 i 2 możesz też dotrzeć od strony małego pomieszczenia na poziomie 1 (M23,4), ale musisz najpierw odnaleźć przejście za skrzynią i otworzyć drzwi z zamkiem z zabezpieczeniem drugiego stopnia.
Zupełnie inny sposób rozpoczęcia podróży na wyższe piętra bloku mieszkalnego zakłada dotarcie na podwórze (M23,3). Możesz tam zacząć wspinać się na kolejne obiekty lub wykonywać dalekie skoki z użyciem Ulepszenia skoku Kozica i dotrzeć dzięki temu do okiennic mieszkania 91 na poziomie 2 (M23,5) lub mieszkania 94 na poziomie 3 (M23,14). Musisz tu jednak wiedzieć o poważnym utrudnieniu w postaci zamontowanych na elewacji budynku min-pułapek. Jeśli znasz Zdalne hakowanie to możesz je wszystkie odpowiednio wcześniej rozbroić. W przeciwnym razie musisz bardzo powoli przejść po gzymsie i wyłączyć osobiście te miny, które przeszkadzają Jensenowi w dotarciu do upatrzonej okiennicy.
W większości mieszkań na poziomie 2 przebywają kultyści, ale pewnym ułatwieniem jest z kolei to, że możesz podróżować pomiędzy pomieszczeniami wykorzystując dość rozbudowaną sieć tuneli wentylacyjnych. Oprócz kultystów musisz też unikać na tym poziomie pierwszych kamer. W pozbyciu się zagrożenia z ich strony może ci pomóc wizyta w mieszkaniu 90 (M23,9). Znajduje się tam komputer ochrony (złam zabezpieczenie drugiego stopnia lub wpisz hasło ASCENSION), z pomocą którego możesz wyłaczyć wszystkie kamery w Kościele Boga-Maszyny.
Najbardziej oczywisty sposób dotarcia na poziom 3 to wybranie schodów (M23,11). Jest przy nich zamknięta bramka z zamkiem drugiego poziomu, ale możesz wpisać gotowy kod 0010. Do klatki schodowej możesz też dotrzeć szybami wentylacyjnymi od strony mieszkań 90 lub 91.
Zupełnie inny wariant zachowania zakłada przejście szybami wentylacyjnymi do bocznego obszaru o pionowej strukturze (M23,6). Możesz tam zaliczyć krótką wspinaczkę i zlokalizować kolejny szyb, który zaprowadzi Jensena do mieszkania 95 na poziomie 3 (M23,16).
Na poziomie 3 ponownie musisz unikać kultystów oraz kamer. W szczególności uważaj na wrogów z mieszkania 94 (M23,14), bo jeden z nich co pewien czas wychodzi na zewnątrz. Na najwyższe piętro prowadzą dwie klatki schodowe. Ta północna (M23,13) ma utrudnienie w postaci zamkniętej bramki oraz min-pułapek, a wybierając tę południową (M23,15) musisz odsunąć duże skrzynie i uważać na wyładowania (możesz je zignorować jeśli posiadasz Osłonę elektromagnetyczną). Do obu tych klatek schodowych możesz dotrzeć szybami wentylacyjnymi rozpoczynającymi się w okolicznych pomieszczeniach.
Po dotarciu na poziom 4 od razu skieruj się do mieszkania 96 (M23,1). Drzwi tego mieszkania są zamknięte, ale do zaliczenia jest mini-gra najniższego pierwszego stopnia.
Spotkanie z Allison Stanek
Do spotkania z Allison Stanek dojdzie tuż po wkroczeniu do mieszkania 96. Rozmowa z nią podzielona będzie na dwie części i niezależnie jak będziesz zachowywał się w trakcie spotkania pozyskasz od niej informacje na temat pozostałych bomb oraz lokalizacji bazy G.A.R.M., w której przebywa Marchenko. Dodatkowym celem tej rozmowy będzie powstrzymanie Allison przed doprowadzeniem do końca rytuału Wzniesienia (Ascension), który zakończy się śmiercią wszystkich jego uczestników. W realizacji tego planu będzie ci mógł pomóc Wzmacniacz społeczny, który pozwala na analizowanie na żywo innych osób (w tym na jak reagują na określone zachowania Jensena) i tworzenie ich profili psychologicznych. Dysponowanie nim nie jest jednak obowiązkowe.
W pierwszej części rozmowy z Allison wybieraj kolejno górną opcję dialogową (skrytykowanie Allison - typ osobowości Alfa) i prawą opcję dialogową (skupienie uwagi Allison - typ osobowości Omega).
W drugiej części rozmowy wybieraj kolejno górną opcję dialogową (skrytykowanie Allison - typ osobowości Alfa) i lewą opcję dialogową (udzielenie rady Allison - typ osobowości Beta).
Jeśli poprawnie poprowadziłeś rozmowę to otrzymasz 1000 punktów doświadczenia i Allison nie weźmie udziału w rytuale Wzniesieniu, tylko uzna Jensena za proroka Boga-Maszyny i dobrowolnie odda się w ręce stróżów prawa. Otrzymasz dodatkowo od niej urządzenie pomocne w rozbrojeniu jej bomb, które jest przedmiotem questowym. Może ci się ono przydać pod sam koniec gry do uniemożliwienia Viktorowi Marchence użycia detonatora. Jeśli nie zdołasz jej przekonać do zmiany zdania to podłączy się do urządzenia i zginie (250 doświadczenia). W każdym z tych przypadków otrzymasz standardową nagrodę punktową (3150 doświadczenia) i będziesz mógł udać się na spotkanie z Millerem celem wyruszenia w podróż do ośrodka G.A.R.M.
Spotkanie z Millerem i podróż do G.A.R.M.
Możesz już wyruszyć na lądowisko w północnej Pradze (M3,2) celem spotkania się z Jamesem Millerem i zdania mu relacji z dotychczasowych dokonań. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych Jensen postanowi wyruszyć do placówki G.A.R.M. zlokalizowanej w Alpach Szwajcarskich i będzie to częścią kolejnego głównego questu GARM.
Uwaga - Zanim wyruszysz do ośrodka G.A.R.M. upewnij się, że zaliczyłeś zadania poboczne z dziennika (za wyjątkiem Tajemniczych ulepszeń - ten quest nadal "czeka" na swoją kolejną część), a w szczególności quest Poprawka odblokowujący swobodne korzystanie z eksperymentalnych ulepszeń. Zadbaj też o uzupełnienie zapasów i pozbycie się niepotrzebnych rzeczy u lokalnych handlarzy.