Zamek Lothric | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Zamek Lothric
Uwaga: Po pokonaniu trzech Władców Popiołów (Twierdza Farrona, Anor Londo oraz Zbeszczeszczona Stolica) zostaniesz automatycznie przeniesiony do Wysokiej Ściany Lothric, do katedry, w której znajdziesz umierającą Emmę. Weź od niej (porozmawiaj) Misę ślubów, która pozwoli na podróż do Zamku Lothric. Przed tym jednak, zaraz po podejściu do drabiny znajdującej się za Emmą, musisz pokonać kolejnego bossa - Tancerkę z Mroźnej Doliny.
Po walce z Tancerką z Mroźnej Doliny jeszcze raz podejdź do figury i umieść w niej misę, aktywując kolejną cutscenkę. Możesz teraz wejść do góry po spuszczonej drabinie. Będąc na górze masz dwie możliwości:
- odbić w lewo i przejść do opcjonalnej lokacji Ogród Zatraconego Króla,
- iść prosto, aby kontynuować zwiedzanie zamku.
Przejdź do pomieszczenia na wprost, kierując się w głąb zamku.
Początek
W sali na wprost od drabiny znajdziesz rycerza z czerwonymi oczami oraz wspomagającego go kleryka. Zajmij się najpierw tym drugim, który w przeciwnym wypadku będzie pomagał rycerzowi, wzmacniając jego ataki lub uleczając go. Jeśli zaś chodzi o samego rycerza pamiętaj o unikach pozwalających Ci na znalezienie się za plecami przeciwnika. Przy ołtarzu znajdziesz Duszę przygnębionego rycerza.
Kieruj się dalej, wychodząc po schodach. Tam z kolei natkniesz się na dwóch patrolujących teren rycerzy oraz wspomagających ich kleryków (włączą się do walki, jeżeli podejdziesz blisko nich). Ściągnij na dół jednego z rycerzy lub poczekaj, aż inny sam zejdzie w okolicę schodów, aby móc pokonać ich pojedynczo, bez wsparcia kleryków.
W następnym pomieszczeniu znajdziesz ognisko, natomiast z prawej strony możesz stąd szybko wrócić do katedry, w miejscu wcześniejszej walki z Tancerką.
Przejdź schodami do kolejnej komnaty, gdzie w skrzyni po prawej stronie znajdziesz Zestaw Modlitwy. Ciało na balkoniku kryje w sobie Grudkę tytanitu. Idąc dalej po schodach zostaniesz zaatakowany przez dwóch nieumarłych, uważaj, gdyż ich ataki są tutaj silniejsze niż normalnie.
Na górze natkniesz się na jeszcze jednego wroga, stojącego na wieży z lewej strony. Możliwe, że z góry zejdzie tutaj jeszcze dwóch nieumarłych, bądź więc na to przygotowany. Kawałek niżej leży ciało z Grudką tytanitu - po jego podniesieniu odsuń się od krawędzi i poczekaj na trzech przeciwników, którzy się tutaj pojawią.
Chwilowo omiń schody prowadzące do góry i przejdź do pomieszczenia z prawej. W środku znajdziesz drabinę, musisz jednak uważać na wielkiego przeciwnika, który zeskoczy, gdy tylko do niej podejdziesz. Jeżeli zrobisz to odpowiednio szybko będziesz mógł bezpiecznie zbadać górną część, gdyż wróg tutaj nie wejdzie. W przypadku walki na dole uważaj w szczególności na jeden zabójczy atak, jakim jest zamach wykonywany dwoma toporami jednocześnie. Można go jednak unikać w łatwy sposób, podobnie jak złapanie mimika - wystarczy obiec przeciwnika.
Gdy już uporasz się z zagrożeniem podnieś leżący pod drabiną Migoczący tytanit. Ściana na górze, widoczna na screenie, jest iluzoryczna. Uderz w nią, aby ujawnić korytarz, w którym znajdziesz Zestaw skrzydlatego rycerza oraz Tarczę świętego rozkwitu. Wróć teraz na schody i kontynuuj, wspinając się wyżej.
Przed bramą możesz zauważyć przeciwnika, który stoi na murze nad nią. Jeżeli podejdziesz bliżej będzie w Ciebie próbował rzucić bombą, która uniemożliwi Ci przez chwilę leczenie. Spróbuj albo zabić go z dystansu (łuk, kusza), albo szybko podbiec pod bramę, dać się zauważyć przeciwnikowi z toporem i uciec jak najniżej, ściągając go za sobą. Unikniesz w ten sposób kłopotu z leczeniem, zabijając przy okazji wroga w osamotnieniu. Dalej pod bramą znajdziesz jeszcze dwóch kuszników, zabij ich i wróć na dół, aby zebrać przedmioty (po lewej stronie od bramy).
Tam uważaj na przeciwnika z halabardą, o ile nie zauważył Cię już wcześniej. Na dwóch wieżach znajdziesz pojedynczych przeciwników, którzy pilnują Dużej duszy zmęczonego wojownika oraz dwóch Grudek tytanitu.
Wróć teraz przed bramę i przejdź do góry, gdzie po lewej stronie znajdziesz ognisko, a kawałek dalej Żar. Schody z obu stron prowadzą na plac pełen poległych rycerzy. Z daleka możesz wypatrzeć smoka, przed wejściem na most odbij jednak w lewo, gdzie na końcu znajdziesz klęczącego nad ciałem rycerza. Pokonaj go, uważając na szybkie pchnięcia, jakie może zadawać swoją bronią, aby móc spokojnie podnieś Wielką lancę.
Teraz jedyną możliwą drogą jest most. Jak tylko na niego wejdziesz podleci tutaj drugi smok, a cała okolica zajmie się ogniem. Zaraz po tym szybko zeskocz z mostu z prawej strony.
Pod mostem w prawo
Wylądujesz w miejscu pokazanym na screenie. Z prawej strony znajdziesz Grudkę tytanitu. Zauważ znajdującego się pod ścianą nieumarłego - aby uniknąć kłopotów zaraz po zeskoczeniu dobiegnij do przeciwnika i zabij go, nim ten zmutuje w o wiele groźniejszą bestię. Na środku znajdziesz kolejne dwie Grudki tytanitu, a na samym końcu nieumarłego (podobnie jak poprzednik - mutuje, podbiegnij i od razu go zabij) oraz 2x Migoczący tytanit, w samym rogu.
Będąc na dole możesz tylko wejść do pomieszczenia z prawej strony mostu, co też zrób. W środku, przed wyjściem, z lewej strony za skrzynkami znajdziesz 3x Urnę błyskawic. Po wyjściu na zewnątrz szybko biegnij do jaszczurki, za zabicie której otrzymasz 2x Migoczący tytanit. W tym samym czasie zostaniesz zaatakowany przez dwóch przeciwników, dlatego też zaraz po zabiciu jaszczurki odwróć się w drugą stronę.
Ostatecznie przejdź do końca, po drodze zabierając Dużą duszę nieznanego wojownika (uważaj, gdyż pojawi się tu trzech kolejnych przeciwników, którzy mogą wylądować za Twoimi plecami). Na wieży dojdzie do pojedynku, w którym musisz stawić czoła "uskrzydlonemu" rycerzowi. Tym razem zamiast dwóch toporów będzie miał kosę, którą potrafi wykonywać niesamowicie szybkie zamachy (kilka następujących po sobie uderzeń, najlepiej jest odbiec poza zasięg jego broni). Zwycięstwo nad tym przeciwnikiem pozwoli Ci na zejście niżej i zabicie ostatniego nieumarłego, przy którym znajdziesz Kuszę snajperską oraz 10 Bełtów snajperskich.
Wróć teraz w stronę mostu.
Pod mostem w lewo
Uwaga: Warto na moście podjąć ryzyko i spróbować przebiegnąć do jego końca. Jeżeli uda Ci się to zrobić nim smoki zaatakują, będziesz mógł zeskoczyć na podest po drugiej stronie. Znajdziesz tam Fragment kości nieumarłego (screen). Możesz to również zrobić po zlikwidowaniu zagrożenia, jakim są owe smoki i podnieść przedmiot nieco później.
Po ponownym zeskoczeniu z mostu, przejdź w kierunku schodów, znajdujących się po lewej stronie. Tutaj musisz uważać na zasadzkę - z odległości będzie do Ciebie strzelał kusznik, natomiast jeśli tylko podejdziesz bliżej zostaniesz zaatakowany przez dwóch kolejnych przeciwników - jednego z halabardą, a drugiego z toporem. Ponadto znajduje się tu czwarty nieumarlak, który obrzuci Cię pociskami uniemożliwiającymi leczenie. Najlepiej będzie wbiec na środek, ściągnąć na siebie uwagę dwóch wspomnianych przeciwników (zejdą po schodach) i oddalić się poza zasięg reszty.
Kawałek dalej znajdziesz się w miejscu, gdzie możesz wejść do środka. Przed tym jednak w małej alejce na wprost znajdziesz dwóch klęczących rycerzy. Nie musisz ich zabijać, jednakże teraz możesz to zrobić pojedynczo, a w przypadku udania się po przedmiot, który znajduje się nad nimi, nie będziesz już miał takiej możliwości (o ile w międzyczasie nie zginiesz i rycerze nie odrodzą się). Najprościej będzie wywabić ich za pomocą Noży do rzucania. Uważaj na rycerza posiadającego miecz - nie jest on nastawiony defensywnie i łatwiej go trafić, jednakże wzmacnia swoją broń błyskawicami, przez co zadaje znacznie większe obrażenia.
Będąc w środku budynku zabierz Dużą duszę nieznanego wojownika, a z prawej strony Czysty klejnot. Schody prowadzące tutaj na dół to łakomy kąsek, jednakże musisz bardzo uważać na znajdującego się tam przeciwnika. Pamiętaj o szarżach, jakie wykonuje, a także o zimnej parze, która może spowodować negatywny efekt odmrożenia. Na schodach może Ci być w tym wypadku nieco łatwiej, gdyż mimo trudności w wykonywaniu uników przeciwnik nie będzie miał za bardzo jak zaatakować.
Pokonanie tego specjalnego rycerza jest bardzo opłacalne - za niego samego otrzymasz Irithyllski rapier, a w pomieszczeniu znajdziesz 4 skrzynie, które kolejno zawierają 2x Migoczący tytanit, 1x Migoczący tytanit, 1x Łuska z tytanitu oraz Tarczę z herbem duchowego drzewa.
Teraz czeka Cię karkołomne zadanie - musisz przebiec na drugą stronę, do widocznego na screenie budynku. Problemem jest ziejący ogniem smok, musisz przeczekać jego atak (odsuń się od balkoniku i poczekaj, aż przestanie ziać ogniem), a następnie jak najszybciej biec, omijając na razie wszystkie leżące tutaj przedmioty. Jeżeli zostaniesz trafiony ogniem, nie zginiesz od razu, jednakże teren zostanie podpalony, zadając Ci ciągłe obrażenia. Postaraj się wtedy wykonywać uniki, które szybciej doprowadzą Cię do ciemnego pomieszczenia.
W środku musisz uważać na nieumarłych, którzy będą obrzucać Cię Bombami zapalającymi. Jest to jeszcze bardziej niebezpieczne ze względu na znajdujące się na około wybuchowe beczki. Warto jest najpierw wbiec na samą górę, gdzie znajdziesz dwóch przeciwników, a następnie wrócić na dół, zabijając kolejnych, którzy będą gonić Cię po schodach.
Gdy uspokoisz nieco sytuację dokładnie przetrząśnij to pomieszczenie. Na samym dole znajdziesz 3x Czarną bombę zapalającą. Na górze natomiast, z prawej strony uważaj przy wyjściu na zewnątrz. Szybko zabij przeciwnika z lampą, który się tam pojawi, gdyż w przeciwnym wypadku obudzi on znajdujących się na piętrze nieumarłych. Na balkonie znajdziesz Łuskę z tytanitu, jednakże ponownie uważaj na zdradziecki atak dwóch przeciwników, którzy zaatakują, gdy tylko podniesiesz przedmiot. Na koniec zabij znajdujących się w środku wrogów, aby móc bez przeszkód zebrać leżącą w rogu Żywicę białej sosny. Znajdująca się na środku skrzynia tak naprawdę jest mimikiem, za pokonanie którego otrzymasz 3x Łuskę z tytanitu.
Po udanym szabrowaniu przejdź na drugą stronę. Przy drabinie znajdziesz Dużą duszę nieznanego żołnierza oraz dwóch przeciwników, a dwóch kolejnych wpadnie do pomieszczenia za moment. Najważniejszym punktem jest jednak znajdująca się tutaj noga smoka. Zaatakuj ją, a ujawnisz mutację. Musisz zabić "przeciwnika", aby zabić całego smoka, co pozwoli na eksplorację terenu przed bramą. Mutacja jest nieruchoma, jednakże tak samo groźna jak zainfekowani przeciwnicy i tak samo podatna na ogień. Z tego względu używaj piromancji, zaklęć lub Butelek zapalających, aby z odległości móc zadawać obrażenia, a gdy przeciwnik będzie płonął - podbiegaj i atakuj bezkarnie przez chwilę. Gdy uda Ci się zniszczyć mutację smok zniknie, a Ty otrzymasz 2x Grudkę tytanitu oraz 2x Żar.
Gdy już zlikwidujesz smoka pozostała sama przyjemna część - zebranie przedmiotów. Wyjdź przejściem znajdującym się naprzeciwko miejsca, gdzie przed chwilą była noga i przejdź pod bramę, podnosząc po drodze Grudkę tytanitu oraz Łuskę z tytanitu. Na placu przed samą bramą znajdziesz jeszcze 2x Żar, 6x Urnę błyskawic oraz Wykwintny klejnot.
Teraz pora na powrót do ciemnego pomieszczenia i otwarcie bramy. W tym celu wyjdź na samą górę i wybierz wyjście z lewej strony, gdzie znajdziesz odpowiednią dźwignię, a przy niej Dużą duszę zmęczonego wojownika.
Za bramą
Gdy otworzysz bramę warto wrócić przed główne wejście, skąd będziesz mógł w łatwiejszy sposób zabić najpierw kleryków, a dopiero potem jednego z rycerzy (z czerwonymi oczami, uważaj, gdy wzmocni broń błyskawicami) oraz drugiego, znajdującego się na dole, z prawej strony schodów (zrób to pojedynczo). Następnie zabierz leżący na dole, po lewej stronie Żar, i wyjdź do samej góry.
Znajdziesz się w miejscu pokazanym na screenie. Masz teraz kilka opcji: możesz udać się w prawo, w lewo do drugiego smoka lub też po drabinie na dach, albo od razu do bossa. Przede wszystkim odblokuj najpierw skrót, który znajdziesz po lewej stronie (winda, która zjeżdża na sam dół do pierwszej sali zamku, niedaleko ogniska pojawiającego się po walce z Tancerką). Przed windą znajdziesz Słoneczny medal.
Następnie udaj się na dach, drabina znajduje się maksymalnie z lewej strony.
Będąc na dachu musisz ostrożnie przejść na drugą stronę. Najlepiej będzie dać się zauważyć kusznikom oraz przeciwnikowi z toporem, który wyjdzie z pomieszczenia, znajdującego się za nimi. Następnie odciągnij go w stronę stromego dachu, poza zasięg kuszników, i tam pokonaj. Przy okazji zabierz jeszcze Grudkę tytanitu, a potem przebiegnij na drugą stronę, do pomieszczenia znajdującego się za kusznikami.
Zejdź po drabinie na dół i zabierz Pierścień rycerza. Na końcu korytarza znajdziesz rycerza, który będzie do Ciebie wrogo nastawiony. Jeżeli chcesz możesz najpierw spróbować odblokować drzwi, które znajdują się za nim, aby w przypadku niepowodzenia nie musieć ponownie pokonywać drogi przez dach.
Gdy rozprawisz się z przeciwnikiem możesz pomodlić się przy Ołtarzu słońca. Otrzymasz za to gest Chwalmy słońce! Wychodząc przez drzwi znajdziesz się ponownie na placu przed wejściem na arenę z bossem. Teraz natomiast przejdź do małego, zaciemnionego budynku, znajdującego się z prawej strony schodów.
Będąc w środku znajdziesz niedziałającą póki co windę. Z prawej strony natomiast możesz podnieść 2x Zardzewiałą monetę oraz Łuskę z tytanitu, leżącą w skrzyni. Wyjdź na balkonik, gdzie na końcu leży Sygnet czerwonego łzokamienia. W miejscu pokazanym na screenie możesz zeskoczyć na dół (ulecz się przed tym), co pozwoli Ci na zebranie Dzwonku Caithy. Jeżeli pokonałeś wcześniej dwóch rycerzy będziesz miał wolną drogę, aby wrócić raz jeszcze przed wejście na arenę.
Ostatnią możliwością jest zajęcie się drugim smokiem i jego mutacją. W tym celu podejdź do drabiny i znajdź obok niej przerwę w murze (screen). Z tego miejsca możesz zeskoczyć na dół. Gdy to zrobisz od razu wskocz do pomieszczenia z lewej strony. Dzięki temu unikniesz jadu, którym atakuje przeciwnik, a który może doprowadzić do klątwy i szybkiej śmierci. Wykorzystaj podobną taktykę, jak w przypadku poprzedniego smoka, używając piromancji lub zaklęć związanych z ogniem i doskakując w momencie, gdy mutacja przez chwilę zwija się, płonąc. W ten sposób możesz chować się w pomieszczeniu i bezpiecznie, metodycznie, zniszczyć mutację i zabić w ten sposób smoka.
Otrzymasz za to 2x Grudkę tytanitu oraz 2x Żar, natomiast na balkonie możesz wtedy podnieść Duszę przygnębionego rycerza. Ostatecznie zabij mimika imitującego skrzynię (Słoneczny prosty miecz) oraz podnieść leżącą wyżej Świętą księgę brajlem z Lothric.
W ten sposób mogłeś zbadać wszystkie dostępne zakamarki zamku. Aby kontynuować musisz pokonać bossa Zbroję zabójcy smoków. Pomóc Ci w tym mogą Eygon (jego znak przywołania z najdziesz w ciemnym budynku z prawej strony schodów i/lub, jeżeli podążałeś jej questem, Sirris - jej znak przywołania znajduje się przed schodami prowadzącymi na arenę).
Pokonanie bossa jest niezbędne i odblokowuje drogę do Wielkich Archiwów.
Uwaga: Niezależnie od tego, czy wezwałeś Eygona do walki, po pokonaniu tego bossa znajdziesz jego ciało w Osadzie Nieumarłych, w celi, w której po raz pierwszy mogłeś spotkać Irinę. Możesz wtedy zabrać Wielki młot Morne'a oraz Jęczącą tarczę. U Opiekunki Kapliczki możesz także kupić jego Zestaw Morne'a.