Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Irithyll w Mroźnej Dolinie - od Kościoła Yorshki
Odbijając przed wejściem do katedry w lewo w rogu znajdziesz Duży odłamek tytanitu. Następnie schody zaprowadzą Cię do wejścia do kościoła, gdzie znajdziesz ognisko Kościół Yorshki.
Uwaga: Odbijając w prawo przed kościołem możesz również wejść do katedry od innej strony, omijając główne wejście. Przy ciele znajdziesz Duszę zmęczonego wojownika.
Jeżeli podążałeś za questem Anri znajdziesz ją przy ognisku. Porozmawiaj, aby otrzymać Pierścień złego oka oraz gest Cicha decyzja, za pomoc w poszukiwaniu Horace (Anri będzie tutaj, jeżeli go zabiłeś lub nie powiedziałeś jej o miejscu przebywania Horace). Ponadto jedna za statuetek znajdujących się w rogu pomieszczenia jest tak naprawdę zabójca z Londoru. Do Ciebie należy decyzja: jeżeli go zabijesz quest będzie kontynuowany w sposób, który pozwoli na spotkanie z Anri, ale nie pozwoli na wybranie jednego z alternatywnych zakończeń. Jeżeli zaś wyjdziesz bez zabijania zabójcy Anri zginie, ale możliwe będzie dzięki temu zakończenie gry w sposób alternatywny, związany razem z questami Yoela oraz Yurii.
Przy ołtarzu podnieś jeszcze Dowód otrzymanej umowy.
Wyjście na cmentarz
Skieruj się schodami na dół. Za murem, jeszcze przed wyjściem, znajdziesz Listę rycerzy. Następnie przejdź na wprost, gdzie przy krawędzi leży Niknąca dusza. Uważaj, gdyż w pobliżu czają się wrogowie, którzy mogą stać się niewidzialni. Jedynym sposobem na ich wcześniejsze zauważenie jest wypatrywanie ciemnej pary oczu. W przypadku ataku wróg ujawnia swoją obecność i znika po chwili - atakuj wtedy powietrze w pobliżu w nadziei, że zabijesz go podczas jego niewidzialności.
Kawałek wyżej, z prawej strony, znajdziesz ścieżkę, która doprowadzi Cię pod większy nagrobek (po drodze Niknąca dusza). Zabij przeciwnika nim ten ulegnie przemianie, a następnie zabierz Kość wiodącą do domu oraz Fragment kości nieumarłego leżący za nagrobkiem.
Uwaga: Jeżeli podążałeś questem Sirris i pomogłeś jej w walce na moście zostaniesz tutaj zaatakowany (użyj wcześniej Żaru) przez Creightona Wędrowca. Pojawi się on pod drzewem, naprzeciwko nagrobku. Uważaj na jego szaleńcze ataki toporem oraz szarżę i przygotowywany przez chwilę atak zza pleców - są one najgroźniejsze, jednakże wystarczy jeden unik, aby znaleźć się za plecami Creightona i zaatakować. Ponadto możesz spróbować tutaj małego fortelu, aby zakończyć walkę możliwie jak najszybciej (wróg sam będzie się leczył oraz uniemożliwiał leczenie Tobie, jeżeli zostaniesz trafiony rzucaną przez niego bombą): stój blisko krawędzi i uskocz, gdy Creighton Cię zaatakuje. Możliwe, że sam wpadnie wtedy w przepaść, jeżeli jednak nie dokończ dzieło, uderzając szybko raz, czy dwa. Powinno to być wystarczające, aby odesłać ducha w niebyt, za co otrzymasz Topór zabójcy smoków.
Uwaga 2: Wróć na most, na którym po raz pierwszy walczyłeś z Creigtonem, pomagając Sirris. Znajdziesz tam Zestaw z Mirry (Stalowa maska Creightona, Kolczuga z Mirry, Kolcze rękawice z Mirry i Kolcze nogawice z Mirry).
Wróć w stronę kościoła i odbij (ciągle będąc na cmentarzu) w lewo (mając schody prowadzące do kościoła za plecami). Po zejściu z zakręconych schodów uważaj na "niewidzialnego" przeciwnika w rogu. Podejdź do końca po lewej stronie, gdzie spotkasz trzy psy pożywiające się nad ciałem (screen). Jeżeli nie uda Ci się zwabić któregoś pojedynczo (np. Nożem do rzucania) skorzystaj z bomby i broni, która pozwoli na zabicie wszystkich psów jednocześnie. Nie daj się przy tym otoczyć, gdyż jest to silniejsza wersja znanych psów. Znajdziesz tutaj 8x Kukri oraz Zardzewiałą złotą monetę.
Następnie zejdź do ciemnego pomieszczenia, na wprost schodów, którym zszedłeś. Przyda Ci się tutaj pochodnia oraz kilka Bomb do rzucania lub czarów obszarowych. Zwróć uwagę na oczy, które będą na Ciebie patrzeć z dołu - to wszystko oczy przeciwników czołgających po ziemi i atakujących, gdy tylko się zbliżysz. Ponadto w środku tego pomieszczenia natkniesz się także na stojących wrogów, którzy potrafią na chwilę znikać. Nie są to może wytrzymali przeciwnicy, ale jest ich tutaj całkiem sporo, dlatego nie lekceważ zagrożenia.
W pomieszczeniu znajdziesz Niebieską pigułkę z robaka. Na górze (wyjście po drabinie z prawej strony) ostrożnie poruszaj się po drewnianym rusztowaniu, aby zebrać Kamień pokutny. Tutaj również czają się wrogowie, szczególnie pod koniec drogi (od wejścia po drabinie przejdź w prawo). Udaj się tam, aby moc zeskoczyć na drewnianą platformę położoną niżej. Znajdziesz tam skrzynię, a w niej Włócznię Yorshki. Ostatecznie kieruj się w stronę jasnego wyjścia, niezależnie, czy na górze, czy na dole - oba prowadzą w to samo miejsce.
Zejdź po schodach, a znajdziesz się przed zejściem do rzeki. Uważaj na kolejnych znikających przeciwników. Przed wejściem do wody odbij w prawo i przejdź do pierwszej wnęki, również z prawej strony. Mur może tutaj zostać zniszczony, ujawniając jaszczurkę, za zabicie której otrzymasz Migoczący tytanit.
Kawałek dalej natomiast, pod drzewem, spodziewaj się kilku niewidzialnych przeciwników. Gdy tylko zauważysz jakiegoś postaraj się zabić go przed zniknięciem, aby nie zostać otoczonym przez zbyt dużą grupę wrogów. Przy drzewie znajdziesz tutaj Krwawy klejnot, po jego zabraniu wróć się kawałek i wejdź do rzeki.
Z prawej strony znajdziesz Pierścień ofiary, uważaj jednak na przebudzającego się potwora. Na środku rzeki znajduje się natomiast Zielony pąk. Jeżeli nie pokonałeś w tej lokacji potwora znajdującego się na moście, zaraz po wejściu do Irithyll w Mroźnej Dolinie, niestety tym razem nie będzie tak kolorowo i stwór zeskoczy tutaj na dół. W przeciwnym wypadku droga będzie stała otworem
Znajdziesz tutaj Dużą duszę nieznanego żołnierza oraz, gdy skręcisz w prawo, Wielkie leczenie przy ciele robaka. Ponownie uważaj na przebudzające się stwory. Kawałek dalej idź wzdłuż muru, po drodze podnosząc Zielony pąk, a kawałek dalej kolejny. Wejście do pomieszczenia na wprost zaprowadzi Cię do ogniska Odległa posiadłość (dalej lokacja Lochy Irithyllu).
Uwaga: Jeżeli chcesz spotkać w ściekach Siegwarda, oczywiście o ile pomogłeś mu w studni w Katedrze Głębin, najpierw udaj się do ścieków, przed zapaleniem jakiegoś ogniska w Lochach Irithyllu.
Ścieki
W wodzie uważaj na znane już pająki, których tutaj jest całkiem sporo - unikaj gwałtownego przeczesywania tego miejsca, aby móc po kolei zabijać kolejnych przeciwników. W dwóch miejscach znajdziesz utaj Ciasto z łajna, natomiast na przeciwległym końcu znajdują się schody prowadzące do góry (przed nimi, jeszcze na dole, podnieś Popiół pokryty odchodami. Wyjdź na górę.
Uwaga: Jeżeli wysłałeś Greirata na drugie poszukiwanie do tejże lokacji i nie pomogłeś wcześniej Siegwardowi lub nie powiedziałeś, gdzie przebywa Greirat Niezłomnemu Łacie (jeżeli nie kupiłeś od niego zbroi Siegwarda), odszukasz tutaj jego prochy. Będą leżały w kącie, po pokonaniu Pontyfika Sulyvahna. Daj je Opiekunce Kapliczki, która zwiększy dzięki temu swój asortyment.
Znajdziesz się w kuchni, gdzie przy kominku wygrzewa się nie kto inny jak Siegward. W ramach wdzięczności za pomoc otrzymasz Emisję mocy oraz Siegbrau. Dostaniesz także dwa gesty (Toast i Sen), jeżeli jeszcze ich nie posiadasz. Znajdziesz tu także zupę z estusa, która może przydać się już za chwilę.
Z kuchni przejdziesz do dużej komnaty z jednym rycerzem stojącym na jej końcu. Podejście do niego od tyłu byłoby kuszące, jednakże jeżeli dobrze się obejrzysz zauważysz na balkoniku u góry innego rycerza, celującego do Ciebie z ogromnego łuku. Z tego względu najlepiej szybko przebiegnij na dole obok wroga, aby pobiegł za Tobą do małego przedsionka, zaraz za ścianą. Będziesz tutaj bezpieczny, gdyż nie dosięgną Cię pociski wystrzeliwane z góry i możesz spokojnie rozprawić się z wrogiem
Następnie wróć na chwilę do dużej sali, gdzie znajdziesz (z prawej strony) małe wejście, prowadzące po schodach do góry. U szczytu znajduje się jeszcze jeden rycerz - ściągnij go za sobą do tego samego przedsionka, aby raz jeszcze pozostać poza zasięgiem łucznika. Na koniec wbiegnij do góry po raz ostatni i rozpraw się z łucznikiem (po zbliżeniu się zacznie walczyć wręcz, uważaj jednak podbiegając, aby nie otrzymać z bliska potężnego trafienia strzałą).
Ostatecznie po walce przejdź na drugi koniec, gdzie znajdziesz trzy skrzynię zawierające Pierścień lwa, Młot Smougha oraz Boskie błogosławieństwo. Nie pozostało Ci teraz nic innego jak zejść na dół i wyjść z tego pomieszczenia.
Droga do bossa
Do góry poruszaj się powoli, zabijając każdego kolejno mijanego maga oraz psa. Pośpiech spowoduje, że zostaniesz zaatakowany przez zbyt wielu przeciwników, a magów możesz zauważyć tylko dzięki rzucanym w Twoją stronę czarom. Kolejne psy i magów znajdziesz u szczytu schodów, przy fontannie. Po drodze do tego miejsca zabierz Dużą duszę nieznanego żołnierza oraz Duży odłamek tytanitu, z ciała przewieszonego przez barierkę. Z lewej strony znajdziesz windę, dzięki której możesz odblokować skrót prowadzący blisko wejścia do katedry.
Uwaga: Jeżeli nie podążałeś do końca zgodnie z questem Yurii i uratowałeś Anri przed zabójcą zostaniesz w tej okolicy zaatakowany przez Białą zjawę Londoru, jeżeli użyłeś uprzednio Żaru.
Kierując się dalej wejdziesz do środka pomieszczenia, w którym pełno jest niewidzialnych przeciwników. Zamiast się nimi zajmować szybko zabierz Niebieskie pigułki z robaka i wejdź po schodach na górę, skąd ostrzeliwuje Cię dwójka magów. Zabij ich, a następnie zejdź po drabinie na dół, aby zebrać jeszcze jeden Duży odłamek tytanitu. Gdy to zrobisz wyjdź ostatecznie na zewnątrz, a znajdziesz się przed dużymi schodami, prowadzącymi prosto do miejsca walki z bossem. Z lewej strony wspomnianych schodów znajdziesz jeszcze Duszę zmęczonego wojownika.
Wejścia na arenę pilnuje dwóch ostatnich lodowych rycerzy. Jeżeli nie czujesz się na siłach, aby z nimi walczyć w tej chwili, szybko przebiegnij obok i na końcu skręć w lewo. Tam po schodach pędź prosto do bramy, którą otwórz - odblokujesz w ten sposób skrót, niedaleko ogniska w kościele. Ostatecznie zabij przeciwników przy bramie oraz wspomnianych rycerzy, aby spokojnie móc zebrać znajdujący się zaraz za bramą Żar oraz Pierścień pierworodnego Słońca - aby go zdobyć podejdź do krawędzi naprzeciwko wejścia na arenę, gdzie możesz zeskoczyć na dół, na ołtarz.
Po zbadaniu lokacji pora udać się do komnaty bossa i zabić Pontyfika Sulyvahna. Przed wejściem na arenę znajdziesz 2 lub 3 znaki przywołania.