Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Jaką klasę wybrać na początek? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III

Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019

Jaką klasę wybrać na początek?

Początkowo wybrana klasa nie ma bardzo dużego znaczenia w trakcie rozgrywki, gdyż tak naprawdę bohater będzie rozwijał się w taki sposób, jaki został przez Ciebie zaplanowany - Jaką klasę wybrać na początek? | Pytania i odpowiedzi | Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Początkowo wybrana klasa nie ma bardzo dużego znaczenia w trakcie rozgrywki, gdyż tak naprawdę bohater będzie rozwijał się w taki sposób, jaki został przez Ciebie zaplanowany. Oznacza to, że jeżeli chcesz nic nie stoi na przeszkodzie, aby początkowo wybrać Rycerza, a następnie inwestować w jego umiejętność inteligencji i skupić się na czarach. Lepiej jednak od razu wybrać taką klasę, która będzie odzwierciedlać Twój sposób rozgrywki. Dzięki temu nie będziesz musiał wydawać cennych punktów umiejętności na rozwój nieprzydatnych w danym buildzie statystyk. Pamiętaj, że z każdym kolejnym poziomem będziesz miał do rozdysponowania tylko 1 punkt umiejętności.

Jako początkujący gracz Twoim priorytetem powinno być utrzymanie się przy życiu podczas rozgrywki z dala od innych graczy (walki PvP). Z tego też powodu warto zainteresować się jak największą ilością punktów życia oraz opancerzeniem, nawet kosztem mobilności. Nieodłącznym elementem uzbrojenia powinna być też dla Ciebie tarcza, przynajmniej do czasu, aż opanujesz wykonywanie uników pozwalające Ci na całkowite unikanie obrażeń. Zablokowanie ciosu jest łatwiejsze niż odpowiedni unik. Biorąc pod uwagę powyższe czynniki początkowo najlepszym wyborem wydaje się być klasa Rycerza. Zaczyna on rozgrywkę w konkretnej zbroi, z tarczą oraz dobrym mieczem. Jest to postać powolna, to prawda, jednakże wysoko rozwinięty atrybut witalności pozwala na wytrzymanie sporej liczby ciosów. Innym warty rozważenia wyborem jest klasa Piromanty. Jest on wytrzymalszy od Czarodzieja, kosztem mniejszych zdolności ofensywnych, jeśli chodzi o zaklęcia. Z drugiej strony pozwala Ci on na atakowanie z dystansu, a w razie potrzeby potrafi obronić się w bliskim kontakcie. Dodatkowym bonusem jest wrażliwość większości początkowych przeciwników na ogień, jakim włada ten bohater.

Pamiętaj, że wybór klasy ma tylko znaczenie na początku rozgrywki. Od momentu trafienia do Kapliczki Zjednoczenia, co ma miejsce zaraz po pierwszej walce z bossem, będziesz mógł dowolnie dysponować duszami i rozwijać takie umiejętności, jakie chcesz. Początkowo warto rozwijać witalność oraz cechy związane z wybraną postacią (np. siła i wigor dla Rycerza, a inteligencja i wiara dla postaci władających magią).

Zestawienie statystyk

Klasa

Rycerz

Najemnik

Wojownik

Herold

Złodziej

Witalność

12

11

14

12

10

Dostrojenie

10

12

6

10

11

Wytrzymałość

11

11

12

9

10

Wigor

15

10

11

12

9

Siła

13

10

16

12

9

Zręczność

12

16

9

11

13

Inteligencja

9

10

8

8

10

Wiara

9

8

9

13

8

Szczęście

7

9

11

11

14

Klasa

Zabójca

Czarodziej

Piromanta

Kapłan

Człowiek znikąd

Witalność

10

9

11

10

10

Dostrojenie

14

16

12

14

10

Wytrzymałość

11

9

10

9

10

Wigor

10

7

8

7

10

Siła

10

7

12

12

10

Zręczność

14

12

9

8

10

Inteligencja

11

16

14

7

10

Wiara

9

7

14

16

10

Szczęście

10

12

7

13

10

Początkowe klasy

Rycerz - dobrze opancerzona klasa, nastawiona na rozwój witalności, siły i wigoru. Grę rozpoczyna z tarczą i mieczem oraz dobrą zbroją, co czyni ją jedną z łatwiejszych na początek.

Najemnik - klasa nastawiona na rozwój związany z szybkim stylem walki, oferując przy tym rozsądną wytrzymałość.

Wojownik - potężny wojownik, silniejszy początkowo od rycerza za cenę mniejszej odporności na otrzymywane ciosy.

Herold - postać będące połączeniem wojownika, posiadając przy tym możliwość używania czarów uzdrawiających. Dzięki tarczy i możliwości leczenia także jest sensownym wyborem dla graczy początkujących.

Złodziej - klasa niezalecana początkującym graczom. Mało wytrzymała, nadrabia to wysoką możliwością i szukaniem okazji do zadawania ciosów w plecy. Wymaga to jednak pewnej wprawy w wykonywaniu uników.

Zabójca - połączenie wojownika, wspomagającego się czarami ofensywnymi.

Czarodziej - klasa raczej dla zaawansowanych graczy, nastawionych na korzystanie z czarów ofensywnych.

Piromanta - połączenie wojownika z czarodziejem. Jest przez to słabszym magiem, jednakże pozwala na zaadaptowanie się do sytuacji i w razie potrzeby walkę wręcz.

Kapłan - podobne połączenie jak Piromanta, z tą różnicą, że Kapłan nastawiony jest na używanie cudów leczniczych i defensywnych.

Człowiek znikąd - postać dla zaawansowanych. Nie posiada rozwiniętego poziomu, przez co początkowo jest bardzo słaba. Wybór tego bohatera daje jednak możliwość dowolności w rozdzielaniu statystyk już od początku rozgrywki.

Umiejętności

Witalność - przekłada się na ilość punktów życia. Wzmacnia także odporność na mróz.

Dostrojenie - przekłada się na ilość punktów skupienia. Pozwala także na używanie większej ilości zaklęć.

Wytrzymałość - zwiększa energię, która jest potrzebna do wykonywania ciosów, bloków oraz uników. Ponadto podnosi odporność na krwawienie oraz błyskawice.

Wigor - podnosi ogólną obronę fizyczną, zwiększa udźwig oraz odporność na truciznę.

Siła - zwiększa zadawane obrażenia oraz odporność na ogień. Cecha potrzebna do ubierania niektórych broni, które wymagają odpowiednio rozwiniętej tej statystyki.

Zręczność - zwiększa zadawane obrażenia i zmniejsza czas potrzebny na rzucanie czarów. Ponadto obniża obrażenia przyjmowane przy upadku z wysokości. Podobnie jak siła zręczność potrzebna jest do zakładania niektórych broni.

Inteligencja - wzmacnia moc czarów ofensywnych oraz obronę przed atakami tego samego typu.

Wiara - wzmacnia moc cudów oraz piromancji, zwiększa obronę przed mrokiem.

Szczęście - wpływa na ilość znajdowanych przedmiotów, zwiększa szansę na zadanie dodatkowych obrażeń (trucizna, krwotok) oraz zwiększa ochronę gracza przed klątwami.

Dary pogrzebowe

Możesz wybrać dodatkowy przedmiot, który Twoja postać otrzyma na początku rozgrywki. Wszystkie z nich można zdobyć w trakcie jej trwania, jest to więc dodatkowy bonus unikalny tylko na starcie.

Pierścień życia - zwiększa maksymalną ilość punktów życia o 6.5%. Najlepszy wybór na początek.

Boskie błogosławieństwo - odnawia punkty życia oraz leczy negatywne efekty (np. odmrożenie).

Skryte błogosławieństwo - odnawia punkty życia.

Czarna bomba zapalająca - rzucona wybucha, zadając większe obrażenia od standardowej bomby.

Ognisty klejnot - potrzebny do ulepszenia broni.

Bezpańska dusza - skonsumowana daje 2000 dusz.

Zardzewiała złota moneta - tymczasowo zwiększa szansę na znalezienie przedmiotów.

Pęknięta czerwona kula oka - pozwala jednorazowo najechać świat innego gracza.

Młoda biała gałąź - raz użyta pozwala na wtopienie się w otoczenie jako jego element.