Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

4. Śmierć i levelowanie w Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III

Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019

Strażniczka ognia, u której zwiększysz poziom postaci. - 4. Śmierć i levelowanie w Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Strażniczka ognia, u której zwiększysz poziom postaci.

Podstawowym mechanizmem rozwoju postaci jest zwiększanie jej poziomu doświadczenia. W odróżnieniu od innych gier tutaj nie następuje ono samoistnie. Rolę punktów doświadczenia pełnią dusze, które zdobywasz w rozmaity sposób. Dopiero mając odpowiednią ilość dusz (ich stan wyświetlany jest w prawym dolnym rogu ekranu) możesz udać się do lokacji Kapliczka Zjednoczenia (staje się ona dostępna po ukończeniu pierwszego poziomu "treningowego" Cmentarza Popiołu) i porozmawiać ze znajdującą się tam Strażniczką ognia. Po wybraniu opcji "Nowy poziom" pokazane zostanie okno Twoich statystyk. Możesz tam odnaleźć swój poziom oraz ilość potrzebnych do rozwoju dusz. Każdy kolejny level jest droższy od poprzedniego, dlatego staraj się rozwijać tylko te cechy, które przydadzą się Twojej postaci, aby wyspecjalizować się w konkretnym stylu walki (np. postawić na ciężki oręż i wzmocnić siłę, czy może na szybkość broni i inwestować punkty w zręczność).

Po wybraniu odpowiedniej umiejętności możesz zwiększyć daną statystykę, a sam poziom bohatera zostanie podniesiony samoczynnie. Oznacza to, że jeżeli zainwestowałeś 3 punkty w siłę oraz 2 punkty w inteligencję to sumarycznie poziom postaci zwiększy się o 5 oczek.

Bardziej wymagający przeciwnicy to więcej dusz i lepsze przedmioty. - 4. Śmierć i levelowanie w Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety
Bardziej wymagający przeciwnicy to więcej dusz i lepsze przedmioty.

Duszę możesz zdobywać zasadniczo na dwa sposoby. Pierwszy z nich jest najbardziej oczywisty - za każdą akcję związaną z zabiciem przeciwnika lub bossa otrzymasz określoną ilość dusz. Słabsi wrogowie będą dawać mniej dusz, a najwięcej otrzymasz po pokonaniu tych najsilniejszych oraz bossów. Ponadto możesz otrzymać również nieco doświadczenia po wykonywaniu zadań związanych z postaciami niezależnymi bądź za pokonanie innych graczy. Drugą metodą jest skonsumowanie specjalnych przedmiotów, jakie znajdziesz w świecie gry, np. przy ciałach zabitych wrogów. Każdy taki przedmiot nagrodzi Cię różną ilością dusz, przy czym te rzadsze będą naturalnie dawać ich więcej (np. Duża dusza opuszczonego ciała). Podobnie działają dusze otrzymywane za pokonanie przeciwników oraz specjalne przedmioty tego typu (np. Dusza Strażniczki ognia), jednak warto z nimi uważać, gdyż często przydają się one do innych celów - lepiej tego typu przedmioty zachować do czasu odkrycia ich przeznaczenia.

Aby dodatkowo utrudnić zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia istnieje mechanizm utraty dusz - 4. Śmierć i levelowanie w Dark Souls 3 - Dark Souls III - opis przejścia i sekrety

Aby dodatkowo utrudnić zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia istnieje mechanizm utraty dusz. Nie można ich nigdzie przechowywać, więc są one tracone w przypadku użycia bądź w przypadku śmierci. Ze śmiercią nie są związane inne negatywne efekty, jedynie utrata dusz. Jeżeli zostałeś zabity jest jednak jeszcze nadzieja na ponowne ich odszukanie i zdobycie. W tym celu musisz udać się do miejsca, w którym zginąłeś i podnieść znajdującą się w pobliżu zieloną kulę (screen). Zawiera ona wszystkie dusze, jakie miałeś na swoim koncie w momencie śmierci. Jeżeli jednak w drodze zostaniesz zabity ponownie, przed zebraniem dusz, kula zniknie. W skrócie oznacza to, że po każdej śmierci możesz jeszcze odzyskać dusze, jednakże w przypadku kolejnego zgonu (przed ich zebraniem) zostają utracone bezpowrotnie. Z tego względu nie warto gromadzić ogromnych ilości dusz i starać się je często wykorzystywać, do podnoszenia poziomu postaci, czy zakupu potrzebnych przedmiotów.