Carthuskie Katakumby | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Carthuskie Katakumby
Katakumby to lokacja, w której znajdziesz sporo pułapek oraz nowych przeciwników. Ponadto zwracaj uwagę na elementy ścian, które różnią się od innych - część z nich to iluzoryczne mury. W dolnej części znajdziesz również płomiennego demona.
Początek
Aby wejść do katakumb pchnij ołtarz znajdujący się na wprost ogniska w miejscu walki ze Stróżami Otchłani. Ujawnione zostanie wtedy przejście po schodach, prowadzące do katakumb.
Uwaga: Zaraz po wejściu nie musisz kierować się w lewo. Z prawej strony znajdziesz miejsce, gdzie kilkukrotne zeskoczenie na dół pozwoli Ci na znalezienie się na platformie z łucznikiem - kościotrupem. W przypadku zgonu traktuj to zejście jako skrót, prowadzący od razu w stronę schodów, z których stacza się kula złożona z nieumarłych.
Od razu skieruj się na lewo. Uważaj na kościotrupy, które będą się tutaj odradzać - łatwo nie zauważyć podnoszących się z ziemi kości i otrzymać cios w plecy. Upewnij się, że ich pasek zdrowia zrówna się z zerem nim ruszysz dalej, inaczej przeciwnicy Ci ponownie wstaną, ciesząc się doskonałym zdrowiem. Przy ciele na końcu znajdziesz Carthuski róż.
Następnie przejdź przez most. Uważaj na nieco silniejszego przeciwnika, który może Cię zepchnąć z mostu po wykonaniu swoich ataków. Najlepiej przygotuj tarczę i wykonaj unik w momencie, gdy przeciwnik po raz pierwszy zacznie biec w Twoją stronę. Powinieneś wtedy z łatwością wyprowadzić serię ciosów w jego plecy. Kawałek dalej z pomieszczenia na wprost wyjdzie dwóch zwykłych kościotrupów, dodatkowym utrudnieniem będzie ostrzeliwujący Cię z góry łucznik. Szybko zbiegnij z mostu, a w komnacie najpierw odbij w lewo, wychodząc po schodkach do góry.
Uwaga: Przeciwnik posiada zdolność zniknięcia na chwilę i toczenia się w Twoją stronę. Na moście uważaj z unikami na bok, aby przypadkowo nie spaść. Wróg zaraz po pojawieniu się wykonuje szybki atak, co może być bardzo niebezpieczne. Przygotuj się i wcześniej odskocz, najbezpieczniej do tyłu.
Przed udaniem się w głąb korytarza przejdź jeszcze do końca z prawej, będąc na górze. Zaatakują Cię tutaj dwa szkielety broniące Duszy nieznanego żołnierza. Następnie wróć w głąb korytarza, gdzie po kolei zabij kolejnych dwóch przeciwników oraz strzelającego do Ciebie wcześniej łucznika.
Znajdziesz się w miejscu pokazanym na screenie. Kierując się do drabiny uważaj na przycisk umiejscowiony w podłodze, gdyż jego nadepnięcie spowoduje uruchomienie pułapki i wystrzał ze ściany na wprost. Następnie zejdź na dół, gdzie zaraz przy drabinie znajdziesz Duszę nieznanego żołnierza.
Dalszy korytarz doprowadzi Cię do sali, w której czeka na Ciebie silniejsza wersja kościotrupa. Uważaj podczas walki, gdyż szybkie młynki wykonywane przez tego przeciwnika mogą łatwo doprowadzić do negatywnego efektu krwotoku. Nie polegaj także zbytnio na tarczy, gdyż Twoja osłona może szybko zostać przełamana. Najlepiej będzie skupić się na unikach i wymijaniu przeciwnika, aby zaatakować zaraz po zakończeniu jego własnej serii. Przy przerwie w muszę znajdziesz Ostry klejnot - zabierz go szybko, gdyż z platformy po drugiej stronie strzelać będzie do Ciebie łucznik.
Przed udaniem się do kolejnej sali zlokalizuj pokazaną na screenie ścianę - znajduje się ona w samym rogu pomieszczenia. Jest to tak naprawdę iluzoryczny mur, który zniknie po uderzeniu. W korytarzu zaskocz kościotrupa ustawionego tyłem oraz, z lewej strony, wspomnianego wcześniej łucznika. Z ciała natomiast zabierz Piromancje Carthuskie i skieruj się do kolejnej komnaty.
Uwaga: Do tego miejsca możesz także zeskoczyć z pierwszego mostu, przez jaki będziesz przechodził w tej lokacji.
Trafisz teraz do tego samego pomieszczenia, do którego trafiłbyś po wybraniu drogi w prawo, zaraz po przebyciu mostu. Z tej strony masz jednak nieco lepsze położenie, gdyż w środku znajduje się dwóch trudniejszych przeciwników (silniejsze wersje szkieletów). Koniecznie powoli podejdź do jednego i wyciągnij go do wcześniej oczyszczonego pomieszczenia, aby rozprawić się z wrogami pojedynczo. W rogu odszukaj jeszcze 2x Odłamek tytanitu. Po ich pokonaniu będziesz miał dwie zasadnicze drogi - jedna z nich prowadzi na dół, przez otwarty most (schody), natomiast druga przez korytarz i dalej również w dół. Wejdź najpierw do korytarza na wprost.
Zaraz po przejściu odwróć się i atakuj odradzające się szkielety. Zrób to nim przeciwnicy całkowicie się uformują, aby już na starcie zyskać przewagę, albo nawet od razu ich zabić. Zejdź korytarzem na dół, gdzie spotkasz Anri. Porozmawiaj z nią i wyjdź na balkon, kawałek dalej.
Zbierz Kępkę krwawego mchu oraz zabij jaszczurkę (Migoczący tytanit) i wróć na górę, w stronę schodów łączących dwie strony katakumb.
Droga przez schody
Zaraz po wejściu na most szybko biegnij na dół, omijając kościotrupy. Zatrzymaj się przed drzwiami, z prawej lub lewej strony. Powodem takiego zachowania jest kula, która zrzucona zostanie na schody zaraz po tym, gdy na nie wejdziesz. Uciekając przed nią musisz uważać, kula porusza się w tą i z powrotem przez kilka kolejnych razy. Zejdź jej z drogi, aby uniknąć obrażeń lub strącenia w przepaść. W dogodnym momencie zabierz jeszcze ze schodów Żar.
Uwaga: Kula po pewnym czasie rozbije się pod bramą. Możesz przeczekać kilka kolejnych zjazdów, aby następnie móc zebrać Fragment kości nieumarłego.
Zostało jeszcze 67% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie