Twierdza Farrona | Opis przejścia Dark Souls 3 poradnik Dark Souls III
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2019
Twierdza Farrona
Uwaga: Poruszając się w tej lokacji przez większość czasu będziesz narażony na zatrucie. Z tego względu dobrze zaopatrzyć się w odpowiedni zapas przedmiotów niwelujących ten negatywny efekt oraz zbroję/pierścienie zwiększające odporność na truciznę.
Generalnie możesz eksplorować to miejsce, kierując się w obie strony, zaraz po wyjściu. Efekt jednak będzie ten sam, gdyż lokacja ma okrągły kształt i możesz ją w ten sposób obejść całą. W niniejszym opisie najpierw udano się w lewo. Zwróć przy okazji uwagę na notatkę mówiącą o potrzebie zgaszenia trzech płomieni. Znajdziesz je w pobliżu niewielkich kamiennych wież, a zgaszenie każdego opatrzone będzie cutscenką. Gdy to zrobisz otworzysz drzwi, znajdujące się centralnie po drugiej stronie od wejścia z Ofiarnej Drogi.
Początek
Z prawej strony od wejścia wychyl się tylko kawałek, aby zebrać Kępkę fioletowego mchu oraz Żelazne ciało.
Od razu po lewej stronie od wyjścia zauważysz dwie larwy - przeciwników tego typu będzie tutaj cała masa, uważaj, gdyż są groźni w większej grupie. Taką znajdziesz już w rogu, pod ścianą, gdzie cztery larwy pilnują ciała z Potarganą materiałową maską. Kawałek dalej od tego miejsca, przy przewróconej kopule, znajdziesz Fragment estusa, a zaraz za następną wyspą - Odłamek tytanitu.
Kawałek dalej, za przewróconą wieżą możesz jeszcze przejść na środek bagna (lekko z prawej strony). Znajdziesz tam dwa znajdujące się naprzeciwko siebie mosty - na jednym z nich leży Kępka fioletowego mchu, a na drugim Wielki miecz.
Twoim kolejnym celem będzie zgaszenie pierwszego płomienia. Wejście do niego znajduje się ponownie obok wspominanej już przewróconej wieży, tym razem z lewej strony (dalej jeszcze jedna mała wyspa z kolejnym Odłamkiem tytanitu). Wyjdź po schodach na górę. Przygotuj się na walkę z przeciwnikami zadającymi głównie obrażenia fizyczne (dla odmiany od trujących larw). Wykorzystaj uniki i postaraj się szybko przełamać obronę włócznika, aby móc wyprowadzić kontrę. Na koniec podejdź do płomienia i zgaś go (cutscenka). Schodząc na dół zabierz jeszcze Żywicę zgniłej sosny.
Kontynuuj swoją podroż wzdłuż muru. Dobry kierunek wyznaczą Ci mijane przedmioty - 10x Pryzmat oraz 4x Żywica zgniłej sosny. Po krótkiej chwili powinieneś dojść do samotnie stojącej wieży. Przed nią czeka Cię walka z potężnym rycerzem. Uważaj na jego zabójczą serię ciosów, upatrując swojej szansy na kontratak w momencie, gdy wróg wykona pojedyncze uderzenie, poprzedzone szerokim zamachem (pozostaje wtedy przez chwilę nieruchomy). Nie daj się również złapać, gdy przeciwnik będzie "czarował" świecącą się dłonią. Po udanym pojedynku zabierz z wieży Węgiel Mędrca.
Kawałek dalej będziesz mijał ognisko umiejscowione obok zniszczonych mostów (screen). Znajdziesz tutaj Odłamek tytanitu oraz schody, prowadzące na wyżej położoną wyspę (z lewej strony schodów kolejny Odłamek tytanitu).
Uwaga: Wychodząc do góry miniesz miejsce, w którym możesz zgasić kolejny płomień (dwóch przeciwników) oraz most prowadzący do drugiego ogniska (na nim trzech przeciwników, koniecznie odciągnij ich pojedynczo z mostu lub spróbuj zepchnąć na dół). Możesz się do niego dostać również od drugiej strony, co zostało opisane poniżej.
Omiń schody i idź dalej, wzdłuż muru. Przy końcu zauważysz trzech spory rozmiarów przeciwników, którzy zgromadzili się wokół leżącego na ziemi przedmiotu. Jeżeli chcesz go zdobyć musisz być bardzo szybki i założyć swój najcięższy pancerz, aby przeżyć odpowiednio długo, żeby podnieść Zatruty klejnot. Walka w tym miejscu jest bezcelowa, pokonanie wrogów graniczy z cudem, gdyż rzucają się oni wszyscy naraz w Twoim kierunku. Postaraj się ich wymanewrować, aby zdobyć przedmiot i od razu uciekać.
Następnie zaraz za tymi przeciwnikami nadal idź wzdłuż muru, omijając chwilowo teren znajdujący się pod mostem, z prawej strony. Za rogiem znajdziesz trzech przeciwników (nie biegnij od razu po leżący na ziemi Zwój mędrca, daj się zauważać metodycznie, eliminując wrogów jeden po drugim).
Jeszcze dalej trafisz w końcu do miejsca widocznego na screenie, gdzie rośnie samotnie stojące podświetlone drzewo. Natkniesz się tutaj na znanego z Ofiarnej Drogi kraba. Walka jest ciężka, ale możesz sobie ją ułatwić lawirując między drzewami tak, aby zablokować pomiędzy nimi goniącego Cię potwora. Dzięki temu łatwe staje się obrzucenie kraba Butelkami zapalającymi lub czarami ofensywnymi. Dodatkowo, jeżeli zaprzyjaźniłeś się z olbrzymem w Osadzie Nieumarłych możesz wciągnąć kraba w pobliże drzewa, gdzie po chwili powinny dolecieć rzucone przez niego włócznie. Przy odrobinie szczęścia zabije on kraba za Ciebie.
Za potwora otrzymasz Pierścień przyczajonego smoka, wokół możesz dodatkowo zebrać Duszę nieznanego żołnierza, 2x Młodą białą gałąź (przy drzewie), Koronę zmierzchu oraz znajdujące się kawałek dalej Żar, 6x Zawiniątko ze złotą żywicą i Dużą duszę nieznanego podróżnika.
Dalej znajdziesz w końcu most, a naprzeciwko niego drzwi - otwarte, gdy zapalisz wszystkie trzy płomienie. Pod mostem leży Odłamek tytanitu, natomiast wyjście po konstrukcji doprowadzi Cię do ogniska
Jeżeli wcześniej nie dotarłeś do tego ogniska od drugiej strony musisz teraz przejść przez most (trzech wrogów, postaraj się albo zepchnąć ich na dół szybkim atakiem, albo pojedynczo odciągnąć od mostu).
Zaraz za nim znajdziesz kolejną wieżę, gdzie możesz zgasić drugi płomień. Oprócz tego możesz podnieść leżącą tutaj Kępkę fioletowego mchu.
Od ogniska Ruiny Twierdzy
Wróć teraz od ogniska w stronę ciągle nieotwartych drzwi. Z prawej strony znajdziesz samotnie stojąca wieżę, w środku której wokół ciała znajduje się kilka larw. Zabij je szybko, najlepiej z dystansu, aby móc bez większych kłopotów podnieść Fragment kości nieumarłego.
Mając wieżę za sobą odbij w lewo, omijając bądź też walcząc z dużym przeciwnikiem posiadającym drzewo jako broń. Jeżeli wybierzesz walkę bądź gotowy na duże obrażenia, jakie może zadać przeciwnik - unikaj wbicia drzewa w ziemię oraz czerwonych czaszek, które będą za Tobą latać. Musisz cały czas pozostać w ruchu i starać się wykonywać uniki tak, aby znaleźć się za plecami przeciwnika. Podobnych wrogów znajdziesz na tym terenie jeszcze kilku, jednakże w większości przypadków możesz ich omijać, jeżeli masz problemy z ich pokonaniem.
Idąc wzdłuż muru znajdziesz się przed wejściem do jaskini. Uważaj tutaj na bazyliszki, które będą pluć w Twoją stronę. Koniecznie uciekaj przed oparami, gdyż pozostanie zbyt długo w ich zasięgu spowoduje klątwę i prawdopodobnie zgon Twojej postaci. Najłatwiej jest wykonać unik do przodu, gdy bazyliszek wzniesie się w powietrze. Przetoczysz się wtedy za przeciwnika, co pozwoli od razu na uderzenie w plecy. Przed wejściem do jaskini znajdziesz Proszek naprawczy, natomiast w środku Złoty zwój oraz skrzynię z Zestawem Antycznym. Wyjdź na zewnątrz i obejdź kamienie, aby po drugiej stronie zebrać Dużą duszę nieznanego żołnierza.
Po prawej stronie powinieneś mieć teraz duży kamienny budynek, a na wprost schody. Prowadzą one do miejsca, gdzie możesz zgasić trzeci i ostatni płomień (po drodze jeden przeciwnik oraz Kość wiodąca do domu). Po zgaszeniu ognia wróć się tą samą drogą i obejdź kamienny budynek z lewej strony.
Kawałek dalej znajduje się jeszcze jedna budowla, tym razem z przyczepioną do niej drabiną. Będąc w miejscu pokazanym na screenie odszukaj pobliski (przy ognisku) Odłamek tytanitu. W samym rogu budowli znajdziesz natomiast Mieczotrawę wilczej krwi, a na większej wysepce na wprost kociołek z zupą z estusa oraz Talizman słoneczny.
Od wyspy na wprost (screen) możesz przejść na drugi koniec. Uważaj tutaj na przeciwnika z drzewem, możesz go również ominąć, aby szybko zebrać 2x Odłamek tytanitu oraz Zestaw bezimiennego rycerza, który znajdziesz we wnęce przy murze, z lewej strony.
Jeżeli zbadałeś już cały teren i zgasiłeś wszystkie trzy płomienie udaj się po drabinie do góry.
Wejście na górę
W środku pomieszczenia znajdziesz ognisko oraz leżącego za nim wilka. Podejdź bliżej, aby otrzymać gest Legionowa etykieta i możliwość dołączenia do konwentu (Ogary Farrona). Następnie nie korzystaj jeszcze z windy tylko wyjdź na zewnątrz i mając drabinę za sobą wyjdź po schodach z prawej strony.
W rogu szybko zabij jaszczurkę i podnieś Migoczący tytanit. Zwróć uwagę na mur z lewej strony, zaraz po wyjściu na schody. Uderz w niego, a ujawnisz w ten sposób iluzoryczną ścianę. We wnęce możesz dzięki temu zebrać Popioły marzyciela z ciała przewieszonego przez okno (screen).
Wróć do środka (ognisko) i skorzystaj z windy prowadzącej na samą górę. Wyjdź na most, ale nie zbliżaj się chwilowo do oddalonego demona. Zamiast tego skręć pod bramę z prawej strony. W miejscu pokazanym na screenie znajdziesz platformę znajdująca się poniżej. Zeskocz niżej i skieruj się dalej, wzdłuż muru. Po drugiej stronie zabij dwie uciekające jaszczurki (2x Duży odłamek tytanitu) oraz zbierz Smoczą tarczę z herbem oraz Włócznię błyskawic leżące obok smoka. Na koniec wróć w stronę bramy, zaraz po wyjściu po schodach przygotuj się na atak kilku nieumarłych oraz uciekającą jaszczurkę (Ciężki klejnot). Ostatecznie zeskocz po drugiej stronie i przygotuj się do ataku na mini bossa.
Miniboss - Zbłąkany Demon
Zbłąkany Demon nie jest bossem, jednakże jego rozmiary oraz siła spokojnie mogą go ustawić w jednym rzędzie z najmocniejszymi przeciwnikami. Podczas walki będzie on atakował swoją maczugą, wbijając gracza w ziemię, bądź wykonując zamaszyste uderzenia, gdy tylko gracz znajdzie się przed bossem. W przypadku trzymania dystansu demon będzie wypluwał kamienie oraz, co jest atakiem powodującym oczywistą śmierć, próbował złapać gracza i wyrzucić go poza obszar mostu. Ostatecznie najlepiej będzie przez całą walkę pozostawać pomiędzy nogami przeciwnika, gdyż najtrudniej jest mu wtedy trafić gracza. Demon będzie próbował głównie podskoków i przygniecenia, co jest dość łatwe do uniknięcia i odpowiednio wcześniej sygnalizowane. Ponadto, gdy przeciwnik spadnie na ziemię mija trochę czasu nim zbierze się do kupy, co czyni go podatnym na ataki.
Mając na uwadze powyższe ataki bossa staraj się nie blokować na nim kamery i szybko podbiec (np. gdy będzie odwrócony). Dobry początek jest bardzo ważny, gdyż dostać się do bossa od frontu może być znacznie trudniej. Gdy już znajdziesz się pod nogami cały czas atakuj w stopy oraz ogon bossa, uważając, gdy będzie chciał podskoczyć. Jeżeli przeciwnik odwróci się frontem do Ciebie wykonaj unik i przeturlaj się pod jego brzuchem, ponownie znajdując się za plecami. Stosując taką taktykę unikniesz najpotężniejszych ataków, mając co chwila okazję do wyprowadzenia własnych ciosów.
W nagrodę za pokonanie przeciwnika otrzymasz Duszę zbłąkanego demona oraz 5 500 dusz. Nie zapomnij także o zebraniu z mostu 2x Żaru oraz Wielkiego topora.
Droga do Stróżów Otchłani
Po zgaszeniu trzech ogni przejdź przez drzwi, kierując się na wprost od ogniska Ruiny Twierdzy. Droga zaraz za bramą dzieli się na dwoje - nie daj się zwieść i wybierz przejście z lewej strony do góry. Na końcu znajdziesz szamana, który przyśpieszyłby przemianę przeciwników znajdujących się na dole, gdybyś od razu wybrał ścieżkę z prawej strony. Zabij szamana, a następnie kieruj się dalej, zabierając jeszcze Kamień pokutny znajdujący się przy ścieżce.
Z góry zbiegnie tutaj znany już rycerz, dlatego uważaj na jego szybkie ataki. Wychodząc wyżej odbij w prawo, do wnętrza ruin. Miniesz tutaj ognisko, a następnie trzech przeciwników. Zaraz za nimi znajduje się lodowy jaszczur - taki, którego mogłeś już spotkać. W wąskim korytarzu jeszcze uważniej wykonuj uniki, potwór nie będzie miał tutaj okazji rozpędzić się, niemniej jego ataki nadal będą bardzo groźne. Ponadto ten jaszczur posiada więcej punktów życia. Za jego pokonanie otrzymasz Łuskę z tytanitu. Kawałek dalej możesz otworzyć bramę prowadzącą do wcześniejszej części Ofiarnej Drogi, na bagna. Przed kratami znajdziesz jeszcze czar Wielka magiczna broń.
Uwaga: Przed schodami, z prawej strony, przed trójką wymienionych przeciwników, znajdziesz przerwę w murze. Możesz tutaj zeskoczyć na dół, na skały, aby zebrać Pokutę oraz Pusty klejnot.
Ostatecznie skieruj się przed główną bramę. Tam uważaj na walczących między sobą przeciwników - poczekaj na zwycięzcę i zaatakuj go, gdy będzie osłabiony. Brama prowadzi prosto do bossa, Stróżów Otchłani. Przed tym możesz jeszcze odbić w prawo, gdzie znajdziesz Żar, a na wzgórzu, oprócz dwóch kolejnych przeciwników, Czarną pigułkę z robaka.
Uwaga: Jeżeli podążałeś questem Sirris i oddałeś Opiekunce kapliczki znalezione w tej lokacji Popioły marzyciela mogłeś ponownie porozmawiać z Sirris w Kapliczce Zjednoczenia. Jeśli to zrobiłeś przed wejściem znajdziesz znak pozwalający na jej przywołanie. Na schodach prowadzących na arenę znajdziesz także znak pozwalający na przywołanie Gottharda Czarnorękiego. Gdy to zrobisz otrzymasz przy okazji gest Na mój miecz.
Uwaga 2: Po pokonaniu Stróżów Otchłani Yoel zginie, niezależnie od tego, czy skorzystałeś z jego usług. Jeśli chcesz, aby na jego miejscu pojawiła się Yuria nie zabijaj bossa do czasu użycia pomocy Yoela 5 razy. Ponadto także Orbeck opuści Kapliczkę Zjednoczenia po walce, chyba że dasz mu przed nią przynajmniej jeden czarodziejski zwój.